GOLIATH VIG ex TWISTER ex FAIRPLAY XI ex HILLSIDER ex LADY THERESA (IMO 8616245, MMSI: 211592170, Sygnał wywoławczy: DHQI, bandera: Niemcy) – holownik zbudowany przez brytyjską stocznię Chochrane Shipbuilders Ltd. z Selby dla brytyjskiego armatora Humber Tugs Ltd. z Hull. Od 1994 roku jako HILLSIDER we flocie Lawson-Batey Tugs Ltd. Od maja 1995 do 2000 roku własność Cory Towage Ltd. z Londynu. W 2000 roku przejęty przez Wijsmuller Marine Ltd. Siedem miesięcy później zakupiony przez Fairplay Schleppdampfshiffs z Hamburga i przemianowany na FAIRPLAY XI. Pomiędzy 2007 rokiem a 2013 użytkowany przez Projekt Żegluga ze Szczecina. Pierwszego stycznia 2013 roku zakupiony przez Lührs Schifffahrt GmbH & Co. KG z Hamburga i przemianowany na TWISTER. W lutym 2023 sprzedany duńskiemu armatorowi Rederiet Limfjorden Aps i przemianowany na GOLIATH VIG.
* * *
GOLIATH VIG ex TWISTER ex FAIRPLAY XI ex HILLSIDER ex LADY THERESA (IMO 8616245, MMSI: 211592170, Call sign: DNJL, flag: Germany) – tug built by the British shipyard Chochrane Shipbuilders Ltd. from Selby for the British shipowner Humber Tugs Ltd. from London. From 1994 as HILLSIDER in the fleet of Lawson-Batey Tugs Ltd. From Sunderland. From May 1995 till 2000, the property of Cory Towage Ltd. from London. In 2000 acquired by Wijsmuller Marine Ltd. Seven months later purchased by Fairplay Schleppdampfshiffs from Hamburg and renamed to FAIRPLAY XI. Between 2007 and 2013 used by the Projekt Żegluga from Szczecin. On 1 January, 2013, purchased by Lührs Schifffahrt GmbH & Co. KG from Hamburg and renamed to TWISTER. In February 2023, sold to the Danish shipowner Rederiet Limfjorden Aps and renamed to GOLIATH VIG.
* * *
Historia budowy / Build history |
|
Numer budowy / Yard number: |
136 |
Wodowanie / Launched: |
25.09.1987 |
Zakończenie budowy / Build end: |
26.01.1988 |
* * *
Dane techniczne / Technical data: |
|
Wyporność / Displacement (GT / DWT): |
173 t. / 104 t. |
Wymiary (d. x s. x z.) / Dimensions (l. x b. x d.): |
24,70 x 7,30 x 3,60 m |
Kadłub / Hull: |
materiał i typ: / material and type: stal, pojedynczy / steel, single hull |
pokłady ciągłe / continious decks: 1 |
|
Napęd / propulsion: spalinowy / diesel |
2 silniki diesla / 2 diesel engines: Ruston Diesels 6AP230M o łącznej mocy / with total power 1.900 KM/ HP |
2 śruby o stałym skoku w dyszach Korta / 2 fixed pitch propellers in Kort nozzles |
|
Prędkość / Speed: |
11,0 węzłów / knots |
Wyposażenie holownicze / Towing equipment: |
dwubębnowa wciągarka holownicza / double drum towing winch: Gemmell & Frow, - lina do holowań morskich / sea towing wire: 450 m ø 34 mm, - lina do holowań w porcie / harbor towing wire: 120 m ø 32 mm, |
hak holowniczy / towing hook: 60 t. |
|
Uciąg / Bollard Pull: |
28,5 t. |
Wyposażenie mostka / Bridge equipment: |
radar: Furuno |
kompas / compass: Furuno |
|
autopilot: Anschütz |
|
echosonda / echo sounder |
|
AIS, GPS (Furuno), Navtex (Furuno), VHF (2 x Sailor), MH/HF (1 x Sailor) |
|
Pojemność zbiorników / Tanks capacities: |
paliwo / fuel: 39,0 cbm |
świeża woda / fresh water: 18,0 cbm |
|
balast / ballast: 49 cbm |
|
Załoga / Crew: |
5 ~ 7 os. / pers. |
* * *
Bibliografia / Bibliography: |
www.fleetmon.com |
http://www.luehrs-schifffahrt.de |
http://www.tynetugs.co.uk/ladytheresa1988.html |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz