W dniu dzisiejszym każdy kto pojawił się w rejonie Filharmonii Bałtyckiej w Gdańsku miał okazję do zapoznania się z dwoma
lodołamaczami jakie wchodzą w skład taboru pływającego Regionalnego
Zarządu Dróg Wodnych w Gdańsku tj. lodołamaczem czołowym TYGRYS i
lodołamaczem liniowym REKIN. Poniżej relacja zdjęciowa autorstwa Pana Andrzeja Patro i Pana Waldemara Danielewicza oraz garść informacji o obu jednostkach.
Poniżej: lodołamacze TYGRYS i REKIN, Gdańsk 16.10.2018 r., zdjęcia autorstwa Pana Waldemara Danielewicza (aby powiększyć kliknij na zdjęcie)
Poniżej: lodołamacze TYGRYS i REKIN, Gdańsk 16.10.2018 r., zdjęcia autorstwa Pana Andrzeja Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie)
* * *
TYGRYS
- lodołamacz czołowy typu L-1000 zaprojektowany
przez Centrum Badawczo - Projektowe Żeglugi Śródlądowej "Navicentrum" we
Wrocławiu a zbudowany w 1984 roku przez Stocznię Remontową "Nauta" w Gdyni.
Dane techniczne:
- Wyporność: 250 t.
- Wymiary:
- długość całkowita: 33,34 m,
- szerokość całkowita: 8,11 m,
- wysokość boczna: 2,55 m.
- Konstrukcja
- kadłub: stalowy, 8 przedziałów wodoszczelnych,
- nadbudówka: stalowa.
- Napęd
- 1 średnioobrotowy czterosuwowy, 6 cylindrowy silnik spalinowy H.Cegielski model: 6AL25/30 o mocy 1.060 KM,
- 1 śruba nastawna czteropłatowa.
- Prędkość: 24,4 km.
- Wyposażenie pokładowe:
- 6 x podwójnych pachołów cumowniczych,
- hak holowniczy o sile 125 kN,
- 2 dziobowe kotwice o masie 150 kg wraz z łańcuchami,
- łódź stalowa 4-o osobowa obsługiwana przez ręczny żurawik łodziowy,
- maszt sygnalizacyjny,
- światła sygnalizacyjne,
- 2 x 6-cio osobowe tratwy pneumatyczne, pasy ratunkowe i koła.
Poniżej: lodołamacz TYGRYS, Gdańsk 16.10.2018 r., zdjęcia autorstwa Pana Andrzeja Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie)
I. TYGRYS od wody i lądu.
II. TYGRYS mostek.
III. TYGRYS maszynownia.
IV. TYGRYS pokład dziobowy.
V. TYGRYS pokład rufowy.
Poniżej:
lodołamacz TYGRYS, Gdańsk 16.10.2018 r., zdjęcia autorstwa Pana
Waldemara Danielewicza (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
I. TYGRYS od wody i lądu.
* * *
REKIN - lodołamacz liniowy/holownik typu LR-401, zbudowany w 1991 roku przez Stocznię Koźle w Kędzierzynie - Koźlu.
Dane techniczne:
- Wyporność: 148 t.
- Wymiary:
- długość całkowita: 28,4 m,
- szerokość całkowita: 6,98 m,
- zanurzenie: 1,7 m.
- Konstrukcja
- kadłub: stalowy,
- nadbudówka: stalowa.
- Napęd
- 1 czterosuwowy 8 cylindrowy silnik spalinowy Karl Liebknecht model: 8VD 36/24 A - 1/U o mocy 600 KM (441kW),
- 1 x śruba nastawna.
- Prędkość: ? km,
Poniżej: lodołamacz REKIN, Gdańsk 16.10.2018 r., zdjęcia autorstwa Pana Andrzeja Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie)
I. REKIN od wody i lądu.
II. REKIN śródokręcie.
III. REKIN mostek.
IV. REKIN maszynownia.
Poniżej: lodołamacz REKIN, Gdańsk 16.10.2018 r., zdjęcia autorstwa Pana Waldemara Danielewicza (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
I. REKIN od wody i lądu.
* * *
Bibliografia:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz