sobota, 21 grudnia 2024

Z cyklu kabotażowce/drobnicowce ... (cz. 33) - AMBER STAR

AMBER STAR ex GERHARD G ex WILSON VOLOS ex GERHARD G (IMO: 9534286, MMSI: 305641000, sygnał wywoławczy: V2FD5, bandera: Antigua i Barbuda) – mały uniwersalny masowiec, przystosowany do przewozu ładunków ciężkich oraz kontenerów, zbudowany w 2011 roku w kooperacji przez chińską stocznię Jiangsu Yangzi Changbo Shipbuilding Co. Ltd. oraz holenderską stocznię Volharding Shipyards B.V. z Hoogezand na zamówienie niemieckiego armatora Reederei Gerdes Gruppe z Haren jako GERHARD G. Od 2016 roku do listopada 2020 roku w czarterze Wilson Ship Management AS jako WILSON VOLOS. Po zakończeniu umowy czarterowej statek powrócił do swojego właściciela oraz pierwotnej nazwy.Od 2023 roku wałsność spółki A Star Ltd. (operator: Amberseas Ltd.) dla której pływa pod nazwą AMBER SEA.

*     *     *

Historia Budowy

Numer budowy:

CBSY06-008/670

Położenie stępki:

10.12.2007

Wodowanie:

---

Zdanie:

16.03.2011

*     *     *

Dane techniczne

Wyporność:

GT: 4.255 / DWT: 6.158 t

Wymiary (d x sz x z):

114,40 x 14,40 x 6,03 m

Kadłub:

typ: podwójny

materiał: stal

przedziały wodoszczelne: 5

ilość pokładów: 1

Napęd:

4 suwowy 9 cylindrowy silnik diesla Caterpillar MaK 9M25 – o mocy: 2.970 kW przy 750 obr./min.

pojedyncza śruba nastawna

Urządzenia pomocnicze:

2 zespoły prądotwórcze składające się z silnika diesla i alternatora – każdy o mocy 235 kVA

prądnica wałowa o mocy 530 kVA

dziobowy ster strumieniowy o mocy 350 kW

Prędkość:

13,0 w.

Ładownie i luki:

liczba: 2/2

wymiary ładowni:

37,37 x 11,70 x 8,99 m

43,49 x 11,70 x 8,99 m

wymiary luków:

37,37 x 11,70 m

43,49 x 11,70 m

pokrywy lukowe: typu „pontoon”, obsługiwane przez dźwig bramowy

Pojemność całkowita ładowni (m3):

ziarno:

Ła1: 3.855 m3 / 136.238 ft3

Ła2: 4.646m3 / 164.072 ft3

bele:

Ła1: 3.470 m3 / 122.542 ft3

Ła2: 4.181 m3 / 147.651 ft3

kontenery: 256 (ładownia: ? / pokład: : ?)

Pojemność zbiorników:

balast: 2.884 m3

paliwo: 349 m3

Urządzenia za i wyładunkowe:

brak

Załoga:

10+ os. / pers.

*     *     *

Bibliografia

https://www.wilsonship.no/en/fleet

www.fleetmon.com

*     *     *

Poniżej: WILSON VOLOS przybywa do Hamburga, 12.06.2018 rok (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).






Poniżej: WILSON VOLOS w Gdańsku, 17.07.2020 rok, zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).





Poniżej: WILSON VOLOS w Gdańsku, 20.07.2020 rok, zdjęcie: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).


Poniżej: AMBER STAR w Gdańsku, 28.06.2024 rok, zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).



Poniżej: AMBER STAR w Gdańsku, 06.08.2024 rok, zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).



Poniżej: AMBER STAR w Gdańsku, 11.10.2024 rok, zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie). 


Poniżej: AMBER STAR w Gdańsku, 21.10.2024 rok, zdjęcie: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie). 

Aktualizacja 15.04.2025: Poniżej: AMBER STAR w Gdańsku, 27.03.2025 rok, zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).






 

środa, 18 grudnia 2024

Z cyklu kabotażowce/drobnicowce ... (cz. 32) - BREMEN

BREMEN ex WILSON LIMERICK ex RMS BREMEN (IMO: 9617301, MMSI: 210041000, sygnał wywoławczy: 5BLX3, bandera: Cypr) – mały masowiec typu Amisia, przystosowany do przewozu ładunków ciężkich oraz kontenerów, zbudowany w 2012 roku przez słowacką stocznię Slovenske Lodenice AS z Komarna dla niemieckiego armatora RMS Schiffahrtskontor Bremen GmbH z Bremy jako RMS BREMEN. 5 września 2014 roku, wkrótce po opuszczania śluzy Kiel-Holtenau doszło do zderzenia RMS BREMEN z innym idącym z naprzeciwka statkiem o nazwie FRANCICA, w wyniku której obie jednostki doznały poważnych uszkodzeń. Od 16 lipca 2017 roku do 4 grudnia 2021 roku w czarterze Wilson Ship Management AS jako WILSON LIMERICK. 7 grudnia 2018 roku, znajdujący się na północ od wyspy Norderney statek został unieruchomiony przez awarię i musiał zostać odholowany do Cuxhafen przez holownik WULF 9. W trakcie czarteru sprzedany przez dotychczasowego właściciela innemu niemieckiemu armatorowi – Hermann Lohmann Bereederungen GmbH & Co. KG z Haren dla którego to od 4 grudnia 2021 roku pływa pod nazwą BREMEN.

*     *     *

Historia Budowy

Numer budowy:

3802

Położenie stępki:

19.12.2008

Wodowanie:

02.09.2011

Zdanie:

02.02.2012

*     *     *

Dane techniczne

Wyporność:

GT: 2.589 / DWT: 3.812 t

Wymiary (d x sz x z):

89,88 x 12,91 m x 5,64 m

Kadłub:

typ: podwójny

materiał: stal

przedziały wodoszczelne: 4

ilość pokładów: 1

Napęd:

4 suwowy 8 cylindrowy silnik diesla MaK 8M20C – o mocy: 1.520 kW przy 1.000 ibr./min.

pojedyncza śruba nastawna

Urządzenia pomocnicze:

2 zespoły prądotwórcze składające się z silnika diesla Volvo Penta D9MG i alternatora – każdy o mocy 230 kVA

awaryjny zespół prądotwórczy składający się z silnika diesla Volvo Penta D7AMG RC i alternatora o mocy 135 kVA

dziobowy ster strumieniowy o mocy 185 kW

Prędkość:

12,0 w.

Ładownie i luki:

liczba: 1/1

wymiary ładowni: 57,85 x 10,20 x 8,15 m

wymiary luku: 57,85 x 10,20 m

pokrywy lukowe: TTS Bremen Crocodile

Pojemność całkowita ładowni (m3):

ziarno i bele: 4.6750/4.636 m3 / 167.677/167.173 ft3

kontenery: 36 (ładownia: 0 / pokład: 36)

Pojemność zbiorników:

balast: 1.457,00 m3

paliwo: 297 m3

Urządzenia za i wyładunkowe:

brak

Załoga:

8~9 os. / pers.

*     *     *

Bibliografia

https://www.wilsonship.no/en/fleet

https://www.scheepvaartwest.be

www.fleetmon.com

*     *     *

Poniżej: WILSON LIMERICK opuszcza Kanał Kiloński wchodząc na wody Kielerförde, 15.04.2018 rok (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).






Poniżej: BREMEN w Gdańsku, 04.12.2021 rok, zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).




Poniżej: BREMEN w Gdańsku, 10.06.2024 rok, zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).


Poniżej: BREMEN w Gdańsku, 02.10.2024 rok, zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).