piątek, 13 grudnia 2024

Z cyklu jednostki con-ro ... cz. 13 - GRANDE CONGO

GRANDE CONGO (IMO 9437921, MMSI: 247302700, Sygnał wywoławczy: IBPI, bandera: Włochy) – jednostka typu con-ro, zbudowana przez południowokoreańską stocznię Hyundai Mipo Dockyard z Ulsan dla włoskiego armatora Grimaldi Compagnia di Navigazione S.p.A z Neapolu. Jedna z pięciu jednostek serii Grande Marocco, będącej z kolei kolejnym rozwinięciem konstrukcji zapoczątkowanej przez jednostki z serii Repubblica di …

*     *     *
 
GRANDE CONGO (IMO 9437921, MMSI: 247302700, call sign: IBPI, flag: Italy) – a con-ro unit, built by the South Korean shipyard Hyundai Mipo Dockyard Co. Ltd. from Ulsan for the Italian shipowner Grimaldi Compagnia di Navigazione S.p.A from Neapol. One of the fife units of the Grande Marocco series, which is another development of the construction started by the units of the “Repubblica di …” series.

*     *     *

Historia / Build history:
Stoczniowy numer budowy / Yard number:
8029
Data zdania / Delivery date:
10.2010

*     *     *

Dane techniczne / Technical data:
Wyporność / Displacement
47.658 GT / 25.682 DWT
Wymiary (d. x s. x z.) / Dimensions (l. x b. x d.):
211,00 x 32,26 x 9,75 m.
Kadłub / Hull:
typ / type: pojedynczy, podwójne dno / single hull, double bottom
Napęd (spalinowy) / Propulsion (diesel):
1 x 2 suwowy 8 cylindrowy silnik diesla / 1 x 2 stroke 8 cylinders diesel engine: MAN-B&W-HII 8S60MC-C – o mocy / with power 19.040 kW
śruba / propeller: 1
Urządzenia pomocnicze / Auxiliaries:
4 spalinowe zestawy prądotwórcze / 4 diesel generator-sets – każdy o mocy / each with power: 1,180 kW kW
stery strumieniowe (dziobowy / rufowy) / thrusters (bow/stern): 2 x 1.000 kW / 1 x 1.000 kW
Prędkość / Speed:
20.9 węzła / knots
Przestrzeń ładunkowa / Cargo space:
długość linii ładunkowych / length of lane meters: ~ 3.889 m
Urządzenia załadunkowe: / Cargo handling:
rufowa rampa załadowcza (skierowana na sterburtę) o udźwigu / stern ramp (starboard) with SWL: 250 t.
2 dźwigi pokładowe każdy o udźwigu / 2 deck cranes each SWL: 40 t.
Pojemność ładunkowa / Cargo capacity:
auta / cars: 3.556
kontenery / containers: 800 TEU
Załoga + pasażerowie / Crew + pax:
34+12 - 46 os. / pers.

*     *     *

Bibliografia / Bibliography:

 *     *     *

Poniżej: GRANDE CONGO przybywa do Hamburga (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: GRANDE CONGO inbound Hamburg (to enlarge click on the photo).











Poniżej: GRANDE CONGO, Gdańska Stocznia Remontowa, Gdańsk 23.05.2020, zdjęcia: Waldemar Danielewicz  (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: GRANDE CONGO Gdansk Shiprepair Yard, Gdansk 09.06.2020, photos: Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).



Poniżej: GRANDE CONGO, Gdańska Stocznia Remontowa, Gdańsk 09.06.2020, zdjęcia: Waldemar Danielewicz  (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: GRANDE CONGO, Gdansk Shiprepair Yard, Gdansk 09.06.2020, photos: Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).






Poniżej: GRANDE CONGO, Gdańska Stocznia Remontowa, Gdańsk 07.07.2020, zdjęcia: Waldemar Danielewicz  (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: GRANDE CONGO, Gdansk Shiprepair Yard, Gdansk 07.07.2020, photos: Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).


Poniżej: GRANDE CONGO, Gdańska Stocznia Remontowa, Gdańsk 07.07.2020, zdjęcia: Waldemar Danielewicz  (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: GRANDE CONGO, Gdansk Shiprepair Yard, Gdansk 07.07.2020, photos: Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).



sobota, 7 grudnia 2024

Z cyklu kabotażowce/drobnicowce ... (cz. 31) - CAROLIN G

CAROLIN G ex WILSON DALE ex CAROLIN G (IMO: 9462500, MMSI: 305370000, sygnał wywoławczy: V2DX9, bandera: Antigua i Barbuda) – mały masowiec, przystosowany do przewozu kontenerów, zbudowany w 2008 roku w kooperacji przez serbską stocznię Sava Brodogradiliste AD i holenderską stocznię B.V. Scheepswerf Damen Bergum dla niemieckiego armatora Gerdes Schiffahrts GmbH & Co. KG jako CAROLIN G. Od czerwca 2016 do sierpnia 2019 roku w czarterze Wilson ASA jako WILSON DALE. Po zakończeniu czarteru statek powrócił do swojej pierwotnej nazwy, pływając w zarządzie norweskiego armatora Peak Project Carriers AS.

*     *     *

Historia Budowy

Numer budowy:

9371

Położenie stępki:

25.07.2007

Wodowanie:

16.05.2008

Zdanie:

01.11.2008

*     *     *

Dane techniczne

Wyporność:

GT: 2.999 / DWT: 4.444,9 t

Wymiary (d x sz x z):

88,6 x 12,50 x 5,42 m

Kadłub:

typ: ?

materiał: stal

przedziały wodoszczelne: ?

ilość pokładów: 1

Napęd:

8 cylindrowy silnik diesla MaK 8M20 C8 – o mocy: 1.552 kW

pojedyncza śruba o nastawna

Urządzenia pomocnicze:

zespół prądotwórczy składające się z silnika diesla Sisu 634DSBIG i alternatora – o mocy 175 kV

awaryjny zespół prądotwórczy składający się z silnika diesla Sisu 420DSRG i alternatora o mocy 77 kVA

dziobowy ster strumieniowy o mocy 220 kW

Prędkość:

12,3 w.

Ładownie i luki:

liczba: 1/1

wymiary ładowni: 62,52 x 10,10 x 8,43 m

wymiary luku:

62,53 x 10,10 m

pokrywy lukowe: typ ponton – obsługiwane przez suwnicę bramową

Pojemność całkowita ładowni (m3):

ziarno i bele: 5.328 m3 / 188,157 ft3

kontenery: 188 (ładownia: 108 / pokład: 80)

Pojemność zbiorników:

balast: 1.372 m3

paliwo: 165 m3

Urządzenia za i wyładunkowe:

brak

Załoga:

8~9 os. / pers.

*     *     *

Bibliografia

https://www.wilsonship.no/en/fleet

https://www.scheepvaartwest.be

www.fleetmon.com

*     *     *

Poniżej: CAROLIN G opuszcza Szczecin 10.09.2009 rok, zdjęcia: Łukasz Błaszczak (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).








Poniżej: WILSON DALE, Gdynia 14/17.07.2018 rok, zdjęcia:Łukasz Błaszczak (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).



Poniżej: CAROLIN G, Gdańsk 10.07.2020 rok, zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).