m/f PONT AVEN (IMO: 9268708, MMSI: 228183600, sygnał wywoławczy: FNPN, bandera: Francja) – prom pasażersko – samochodowy, zbudowany w 2004 roku przez niemiecką stocznię Mayer Neptun Papenburg GmbH z Papenburga na zamówienie francuskiego armatora Somabret – Societe Maritime D`Arment De Bretagne (Brittany Ferries). Od 24 marca 2004 roku prom obsługuje następujące linie: Plymouth – Santander / Roscoff – Cork / Plymouth.
* * *
m/f PONT AVEN (IMO: 9268708, MMSI: 228183600, call sign: FNPN, flag: France) – a passenger – car ferry, built by the German shipyard Mayer Neptun Papenburg GmbH from Papenburg on order French shipowner Somabret – Societe Maritime D`Arment De Bretagne (Brittany Ferries). Since March 24, 2004 the ferry operates on the following routes: Plymouth – Santander / Roscoff – Cork / Plymouth.
* * *
Historia Budowy / Build history: |
|
Stoczniowy numer budowy / Yard number: |
650 |
Położenie stępki / Keel laid: |
10.04.2003 |
Wodowanie / Launched: |
13.09.2003 |
Zdanie / Delivery date: |
27.02.2004 |
Modernizacje / Modernisations |
2016 / 2020 |
* * *
Dane techniczne / Technical data: |
|||
Wyporność / Tonnage: |
GT: 40.859, DWT: 4.803 |
||
Wymiary (d x sz x z) Dimensions (l x b d): |
184,60 x 30,90 x 6,80 m |
||
Kadłub / Hull: |
typ / type: jednoposzyciowy / single hull |
||
materiał kadłuba / hull material: steel |
|||
liczba pokładów / deck number: 10 |
pasażerskie / pax: 5 |
||
samochodowe / vehicle: 3 |
|||
Napęd / Propulsion: |
4 x 4 suwowe 12 cylindrowe silniki diesla / 4 x 4 stroke 12 cylinders diesel engines: MaK 12VM43, łączna moc / total power: 43.200 kW |
||
2 śruby nastawne / 2 controllable pitch propellers |
|||
Prędkość / Speed: |
27 węzłów / knots, |
||
Urządzenia pomocnicze / Auxiliaries: |
3 zestawy prądotwórcze każdy o mocy: 2.850 kVA – 2.280 kW / 3 generatiang sets each power: 2.850 kVA – 2.280 kW |
||
1 awaryjny zestaw prądotwórczy o mocy 800 kVA – 640 kW / 1 emergency generating set with power: 800 kVA – 640 kW |
|||
2 dziobowe stery strumieniowe / 2 bow thrusters |
|||
Przestrzeń ładunkowa / Cargo area: |
długość linii ładunkowej ro-ro dla samochodów / length of the ro-ro cargo line: … m |
||
pojemność ładunkowa / cargo capacity: |
auta / cars: 645 |
||
naczepy / trailers: 80 |
|||
Urządzenia załadunkowe / Loading devices: |
rampy / ramps: dziobowa i rufowa / bow and stern |
||
Przestrzeń pasażerska / Passengers area: |
kabiny / cabins: 650 |
||
fotele / seats: 45 |
|||
gastronomia / gastronomy:
|
|||
rozrywka / entertainment:
|
|||
pozostałe usługi / other services:
|
|||
Pasażerowie / Passengers: |
2.400 os. / pers. |
||
Załoga / Crew: |
183 os. / pers. |
||
* * *
Bibiliografia / Bibiliography |
www.brittanyferriesfreight.co.uk |
www.scheepvaartwest.be |
https://www.faktaomfartyg.se |
* * *
Poniżej: m/f PONT AVEN, Gdansk 11.01.2020 r., zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie ) / Below: m/f PONT AVEN, Gdansk 11.01.2020, photos: Waldemar Danielewicz (to enlarge, click on the photo):
Poniżej: m/f PONT AVEN, Gdansk 11.01.2020 r., zdjęcia: Andrzej Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie ) / Below: m/f PONT AVEN, Gdansk 11.01.2020 photos: Andrzej Patro (to enlarge, click on the photo):
Poniżej: m/f PONT AVEN, Gdansk 18.01.2020 r., zdjęcie: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie ) / Below: m/f PONT AVEN, Gdansk 18.01.2020, photos: Waldemar Danielewicz (to enlarge, click on the photo):
Poniżej: m/f PONT AVEN przybywa do Gdańska 16.01.2023 r., zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie ) / Below: m/f PONT AVEN inbound Gdansk 16.01.2023, photos: Waldemar Danielewicz (to enlarge, click on the photo):
Poniżej: m/f PONT AVEN, Gdansk 10/14.02.2023 r., zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie ) / Below: m/f PONT AVEN, Gdansk 10/14.02.2023, photos: Waldemar Danielewicz (to enlarge, click on the photo):
Poniżej: m/f PONT AVEN opuszcza Gdansk 22.02.2023 r., zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie ) / Below: m/f PONT AVEN outbound Gdansk 22.02.2023, photos: Waldemar Danielewicz (to enlarge, click on the photo):