KRAFT ex KONE (IMO 7618399, MMSI: 2768660000, sygnał wywoławczy: ESRO, bandera: Estonia) – holownik portowo – morski, zbudowany w 1976 roku przez norweską stocznię Herfjord Slipp & Verksted, Bolsønes Verft w Molde dla fińskiej firmy Kone OY z Helsinek jako KONE. Głównym zadaniem holownika miało być dostarczanie do portów Europy transportowanych na barkach żurawi portowych firmy Kone. Od marca 1979 roku pływa jako Kraft w barwach fińskiego armatora Alfons Hakans AS z Turku.
* * *
KRAFT ex KONE (IMO 7618399, MMSI: 2768660000, call sign: ESRO, flag: Estonia) – a harbor – seagoing tug, built by the Norwegian shipyard Herfjord Slipp & Verksted, Bolsønes Verft from Molde for the Finnish company Kone OY from Helsinki as KONE. The main task of the tug was to deliver Kone port cranes transported on barges to the European ports. Since March 1979 as KRAFT in the colours of the Finnish shipowner Alfons Hakans AS from Turku.
* * *
Historia budowy / Build history |
|
Stoczniowy numer budowy / Yard number: |
233 |
Położenie stępki / Date of keel laid: |
01.09.1974 |
Wodowanie / Launch date: |
01.07.1975 |
Zakończenie budowy / Date of build: |
26.02.1976 |
* * *
Dane techniczne / Technical data: |
|
Wyporność / Displacement (GT / DWT): |
325 / 254 t. |
Wymiary (d. x s. x z.) / Dimensions (l. x b. x d.): |
35,47 x 9,23 x 4,63 m |
Kadłub / Hull: |
materiał i typ: / material and type: stal, pojedynczy / steel, single hull |
grodzie poprzeczne / transverse bulkheads: 3 |
|
pokłady ciągłe / continious decks: 1 |
|
Napęd / Propulsion: |
silnik diesla / diesel engine: Nohab F 216 V o mocy / with power: 2.588 kW |
pojedyncza śruba nastawna / single, controllable pitch propeller: Seffle |
|
Prędkość / Speed: |
13,5 węzła / knots |
Wyposażenie holownicze / Towing equipment: |
rufowa wciągarka holownicza Norwinch 160 – lina stalowa o długości 1000 m i średnicy 48 mm / aft towing winch: Norwinch 160 – steel wire – 1000 m, dia. 48 mm |
hak holowniczy / towing hook: 1 |
|
Uciąg / Bollard Pull: |
51 t. |
Urządzenia pomocnicze / Auxiliares: |
zespół prądotwórczy składający się z silnika diesla Scania DSI14 41 A21S i alternatora / generating set consisting of a Scania DSI14 41 A21S diesel engine and an alternator |
zespół prądotwórczy składający się z silnika diesla Scania DS 11 MOI NV i alternatora / generating set consisting of a Scania Scania DS 11 MOI NV diesel engine and an alternator |
|
dziobowy ster strumieniowy / bow thruster: Brunvoll SPT VP-400 Hp |
|
Wyposażenie dodatkowe / Additional equipment: |
dźwig pokładowy / deck crane: Effer 20000 3S – 4 t. – 4 m / 1,6 t. – 10 m |
pachoły holownicze / towing pins |
|
wałek rufowy / stern roller |
|
reflektor / searchlight: 1 |
|
Pokład roboczy / Cargo deck: |
? m2 |
Wyposażenie mostka / Bridge equipment: |
radar / radar: 2 |
echosonda / echo sounder |
|
kompas magnetyczny / magnetic compass |
|
autopilot |
|
AIS, Navtex, Satnav GPS, GMDSS A2, ECDIS |
|
Pojemność zbiorników / Tanks capacities: |
balast / ballast: 300 m3 |
paliwo / fuel: ? m3 |
|
Załoga / Crew: |
? os. / pers. |
* * *
Bibliografia / Bibliography: |
www.alfonshakans.com |
www.hhlweb.org |
https://vesselregister.dnvgl.com |
* * *
Poniżej: holownik KRAFT, Gdańsk 05.10.2022 r., zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: tug KRAFT, Gdańsk 05.10.2022, photos: Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).