sobota, 12 grudnia 2020

Z cyklu holowniki ... cz. 77 - FAIRPLAY-26

FAIRPLAY 26 (IMO: 9211004, MMSI: 261535000, sygnał wywoławczy: SNSE) – holownik typu ASD, zbudowany przez hiszpańską stocznię Astilleros Zamakano S.A dla niemieckiego armatora Fairplay Schleppdampfschiffs-Reederei Richard Borchard GmbH z Hamburga. Od czerwca 2015 roku w składzie Fairplay Towage Polska Sp. z o. o. Sp. K.

*     *     *

FAIRPLAY 26 (IMO: 9211004, MMSI: 261535000, call sign: SNSE) – an ASD type tug, built by the Spanish shipyard Astilleros Zamakano S.A. in Vigo for the German shipowner Fairplay Schleppdampfschiffs-Reederei Richard Borchard GmbH from Hamburg. Since June 2015, tug works for Fairplay Towage Polska Sp. z o. o. Sp. K.

*     *     *

Historia budowy / Build history:
numer stoczniowy / yard number:
483,
położenie stępki / keel laid:
08.03.1999,
wodowanie / launched:
09.12.1999,
koniec budowy / date of built:
01.2001.

*     *     *

Dane techniczne / Technical data:
Wyporność / Displacement (GT / DWT):
499 / 290 T.,
Wymiary (d. x s. x z.) / Dimensions (l. x b. x d.):
34,89 x 10,90 x 5,20 m,
Kadłub / Hull:
typ, materiał: pojedynczy, częściowo podwójne dno, stal / type, material: single, party double bottom, hull, steel,
grodzie wodoszczelne / watertight bulkheads: 4
ilość pokładów / deck number: 1,
Napęd / Propulsion: spalinowy / diesel,
2 silniki diesla: / 2 diesel engines: Deutz AG SBA 9M628 każdy o mocy / each with power 2.025 kW (4.500 KM / HP), 
2 pędniki azymutalne Schottel SRP 1515 w dyszy Korta / 2 Schottel SRP 1515 azzipod thrusters in Kort nozzles, 
dziobowy pędnik strumieniowy / bow thruster: Schottel STT 110 LK
Prędkość / Speed:
13,5 węzła / knots,
Wyposażenie holownicze / Towing equipment:
hak holowniczy / towing hook: Seebeck 65 t.,
2 wciągarki holownicze Ulstein Brattvaag SL63 -2T – siła trzymania na hamulcu 125 t, lina holownicza o długości 1200 m / 2 towing winch: Ulstein Brattvaag SL63-2T – brake load 125 t., towing wire with a length of 1200 m,
Uciąg / Bollard pull:
65 t.,
Wyposażenie kotwiczne / Anchor equipmnet:
2 kotwice obsługiwane przez elektryczną windę kotwiczną: / 2 anchors operated by an electric windlass,
Wyposażenie przeciw pożarowe / FiFi equipment:
2 monitory, każdy 1.350 m3/h, wyrzut 140 m, wysokość 40 m / 2 monitors each 1.350 m3/h, 140 m throw, 40 m height
Wyposażenie dodatkowe / Additional eqwuipment:
dźwig / crane: 2,26 t. SWL
Pojemność zbiorników / Tanks capacities:
paliwo / fuel: 253,0 m3,
balast / ballast: 62,0 m3,
Załoga / Crew:
6 os. / pers.

*     *     *
 
Poniżej: FAIRPLAY 26 w drodze do Gdyni, Kilonia 20.06.2015 (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: FAIRPLAY 26 on way to Gdynia, Kiel 20.06.2015 (to enlarge click on the photo).


 


Poniżej: FAIRPLAY 26, Gdynia, 08.04.2016 (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: FAIRPLAY 26, Gdynia, 08.04.2016 (to enlarge click on the photo).







Poniżej: FAIRPLAY 26, Gdynia, 26.05.2018, zdjęcia Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: FAIRPLAY 26, Gdynia, 26.05.2018, photos: Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).



Poniżej: FAIRPLAY 26, Gdynia, 15.06.2018, zdjęcia Andrzej Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: FAIRPLAY 26, Gdynia, 15.06.2018, photos: Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).



Poniżej: FAIRPLAY 26, Gdynia, 23.06.2018, zdjęcia Andrzej Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: FAIRPLAY 26, Gdynia, 23.06.2018, photos: Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).




Poniżej: FAIRPLAY 26, Gdynia, 14.07.2018 (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: FAIRPLAY 26, Gdynia, 14.07.2018 (to enlarge click on the photo).

 

Poniżej: FAIRPLAY 26, Gdynia, 16.07.2018 (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: FAIRPLAY 26, Gdynia, 16.07.2018 (to enlarge click on the photo).




Poniżej: FAIRPLAY 26, Gdynia, 17.07.2018 (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: FAIRPLAY 26, Gdynia, 17.07.2018 (to enlarge click on the photo).



Poniżej: FAIRPLAY 26, Gdynia, 07.09.2018, zdjęcia Andrzej Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: FAIRPLAY 26, Gdynia, 07.09.2018, photos: Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).




Poniżej: FAIRPLAY 26, Gdynia, 22.09.2018 (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: FAIRPLAY 26, Gdynia, 22.09.2018 (to enlarge click on the photo).


Poniżej: FAIRPLAY 26, Gdynia, 12.10.2018, zdjęcia Andrzej Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: FAIRPLAY 26, Gdynia, 12.10.2018, photos: Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).









Poniżej: FAIRPLAY 26, Gdynia, 14.11.2018, zdjęcia Andrzej Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: FAIRPLAY 26, Gdynia, 14.11.2018, photos: Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).










Poniżej: FAIRPLAY 26, Gdynia, 12.02.2019, zdjęcia Andrzej Patro. Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: FAIRPLAY 26, Gdynia, 15.06.2018, photos: Andrzej Patro, Waldemar Danielwicz (to enlarge click on the photo).









Poniżej: FAIRPLAY 26, Gdynia, 27.02.2019, zdjęcia Andrzej Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: FAIRPLAY 26, Gdynia, 27.02,2019, photos: Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).






Poniżej: FAIRPLAY 26, Gdynia, 01.03.2019, zdjęcia Andrzej Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: FAIRPLAY 26, Gdynia, 01.03.2019, photos: Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).











Poniżej: FAIRPLAY 26, Gdynia, 19.03.2019, zdjęcie Andrzej Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: FAIRPLAY 26, Gdynia, 19.03.2019, photo: Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).


Poniżej: FAIRPLAY 26, Gdynia, 19.04.2019, zdjęcia Andrzej Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: FAIRPLAY 26, Gdynia, 19.04.2019, photos: Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).



Poniżej: FAIRPLAY 26, Gdynia, 23.04.2019 (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: FAIRPLAY 26, Gdynia, 23.04.2019 (to enlarge click on the photo).









Poniżej: FAIRPLAY 26, Gdynia, 08.07.2019 (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: FAIRPLAY 26, Gdynia, 08.07.2019 (to enlarge click on the photo).






Poniżej: FAIRPLAY 26, Gdynia, 10.07.2019 (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: FAIRPLAY 26, Gdynia, 10.07.2019 (to enlarge click on the photo).






Poniżej: FAIRPLAY 26, Gdynia, 20.07.2019, zdjęcia Andrzej Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: FAIRPLAY 26, Gdynia, 20.07.2019, photos: Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).






Poniżej: FAIRPLAY 26, Gdynia, 25.10.2019, zdjęcia Andrzej Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: FAIRPLAY 26, Gdynia, 25.10.2019, photos: Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).


Poniżej: FAIRPLAY 26 i FAIRPLAY 23, Gdynia, 09.06.2020, zdjęcia Andrzej Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: FAIRPLAY 26 i FAIRPLAY 23, Gdynia, 09.06.2020, photos: Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).



 
Poniżej: FAIRPLAY 26 przy pracy, Gdynia, 25.06.2020 (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: FAIRPLAY 26 at work, Gdynia, 25.06.2020 (to enlarge click on the photo).










Poniżej: FAIRPLAY 26, Gdynia, 24.07.2020, zdjęcia Andrzej Patro i Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: FAIRPLAY 26, Gdynia, 24.07.2020, photos: Andrzej Patro & Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).






Poniżej: FAIRPLAY 26, Gdynia, 18.06.2021, zdjęcia Andrzej Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: FAIRPLAY 26, Gdynia, 18.06.2021, photos: Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).
 


Poniżej: FAIRPLAY 26 w pływającym doku, Stocznia Safe, Gdańsk, 04.05.2021 (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: FAIRPLAY 26 in floating dock, Shipyard Safe, Gdansk 04.05.2021 (to enlarge click on the photo).
 

 
Poniżej: FAIRPLAY 26, Gdynia, 16.07.2021, zdjęcia Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: FAIRPLAY 26, Gdynia, 16.07.2021, photos: Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).
 



Poniżej: FAIRPLAY 26, Gdynia, 19.07.2021, zdjęcia Andrzej Patro i Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: FAIRPLAY 26, Gdynia, 19.07.2021, photos: Andrzej Patro & Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).
 








Poniżej: FAIRPLAY 26, Gdynia, 10.08.2021, zdjęcia Paweł Kaliszuk(aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: FAIRPLAY 26, Gdynia, 10.08.2021, photos: Paweł Kaliszuk (to enlarge click on the photo).
 

 
Poniżej: FAIRPLAY 26, Gdynia, 24.03.2022, zdjęcia Waldemar Danielewicz i Andrzej Patro  (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: FAIRPLAY 26, Gdynia, 24.03.2022, photos: Waldemar Danielewicz i Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).
 

 

 

Poniżej: FAIRPLAY 26, Gdynia, 18.06.2024, zdjęcia  Andrzej Patro  (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: FAIRPLAY 26, Gdynia, 18.06.2024, photos: W Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).
 



Poniżej: FAIRPLAY 26, Gdynia, 30.06.2024, zdjęcie  Andrzej Patro  (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: FAIRPLAY 26, Gdynia, 30.06.2024, photo: W Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).
 

 
 
*     *     *

Filmy / Movies

Poniżej: FAIRPLAY 26, Gdynia, 16.07.2018 / Below: FAIRPLAY 26, Gdynia, 16.07.2018 (to enlarge click on the photo).


Poniżej: FAIRPLAY 26, Gdynia, 22.09.2018 / Below: FAIRPLAY 26, Gdynia, 22.09.2018 (to enlarge click on the photo).


środa, 9 grudnia 2020

Z cyklu z pilotówki ... cz. 6 - PILOT-64 (II)

PILOT-64 (II) (IMO ---, MMSI: 261000600, sygnał wywoławczy: SPS2149, bandera: Polska) – pilotówka projektu HS-1500P, zbudowana w 1991 roku w norweskiej stoczni Harding Safety A/S w Rosendal dla Szczecin Pilot Sp. z o .o.

 *     *     *

 PILOT-64 (II) (IMO ---, MMSI: 261000600, call sign: SPS2149, flag: Poland) – a HS-1500P project pilot boat, built in 1991 by the Norwegian shipyard Harding Safety A/S from Rosendal for the Szczecin Pilot Sp. z o .o.

 *     *     *

Dane techniczne / Technical data:

Wyporność / Displacement (GT / NT):

16,09 t.

Wymiary (d. x s. x z.) / Dimensions (l. x b. x d.):

14,54 x 4,02 x 0,70  m

Kadłub / Hull:

pojedynczy, stalowy / single hull, steel

pokłady ciągłe / continious decks: 1

Napęd (spalinowy) / Propulsion (diesel):

2 x silniki / 2 x engines: Volvo-Penta TAMD 74C-A EDC o mocy / with power: 2 x 294 kW

śruba / propeller: 2

Prędkość / Speed:

22 węzłów / knots

Załoga + pasażerowie / Crew + passengers

2 +5 os. / pers.

 *     *     *

Bibliografia / Bibliography:

Katastrofy i wypadki morskie floty pomocniczej PMH (1926 – 2016), Ryszard Leszczyński, Fundacja Promocji Przemysłu Okrętowego i Gospodarki Morskiej, Gdańsk 2017

 *     *     *

Poniżej: PILOT-64, Świnoujście 21.04.2008 r. (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: PILOT-64, Swinoujscie 21.04.2008 (to enlarge click on the photo).




Poniżej: PILOT-64, Świnoujście 22.04.2008 r. (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: PILOT-64, Swinoujscie 22.04.2008 (to enlarge click on the photo).



Poniżej: PILOT-64, Świnoujście 03.05.2009 r. (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: PILOT-64, Swinoujscie 03.05.2009 (to enlarge click on the photo).


Poniżej: PILOT-64, Świnoujście 08.04.2010 r. (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: PILOT-64, Swinoujscie 08.04.2010 (to enlarge click on the photo).