BÖSCH ex MARINECO TOOMAI (IMO 942986, MMSI: 244677000, sygnał wywoławczy: PCVP, bandera: Holandia) – holownik projektu Damen Shoalbuster 2609, zbudowany w 2007 roku w kooperacji przez polską stocznię Damen Koźle i holenderską Damen Shipyard Hardinxveld jako MARINECO TOOMAI na zamówienie brytyjskiego armatora Marineco UK Ltd. W 2019 roku nowym właścicielem jednostki zostaje holenderski armator H.Schramm B.V. z Harlingen, który przemianowuje ją na BÖSCH.
* * *
BÖSCH ex MARINECO TOOMAI (IMO 942986, MMSI: 244677000, call sign: PCVP, flag: Netherland) – a project Damen Shoalbuster 2609 tug, built in 2007, in cooperation by the Polish shipyard Damen Kozle and the Dutch Damen Shipyard Hardinxveld as MARINECO TOOMAI on order britsh shipowner Marineco UK Ltd. Since 2019 the new owner of the vessel is Dutch shipowner H.Schramm B.V. from Harlinhen, wchich renamed it to BÖSCH.
* * *
Historia budowy / Build history |
|
Stoczniowy numer budowy / Yard number: |
1112 (casco)/1580 |
Położenie stępki / Date of keel laid: |
--- |
Wodowanie / Launch date: |
--- |
Zakończenie budowy Date of build: |
07.06.2007 |
* * *
Dane techniczne / Technical data: |
|
Wyporność / Displacement (GT / DWT): |
212 / 200 t. |
Wymiary (d. x s. x z.) / Dimensions (l. x b. x d.): |
26,00 x 9,10 x 2,20 m |
Kadłub / Hull: |
materiał i typ: / material and type: stal, pojedynczy / steel, single hull |
pokłady ciągłe / continious decks: 1 |
|
Napęd / Propulsion: |
2 silniki diesla / 2 diesel engines: Caterpillar 3508TBA – każdy mocy / each power: 1.640 kW |
2 przekładnie redukcyjne / 2 gearboxes: Reintjes WAF 562 5:1 |
|
2 śruby w dyszach / 2 propellers in nozzles: Promarin 1800 mm |
|
Prędkość / Speed: |
11,5 węzłów / knots |
Wyposażenie holownicze / Towing equipment: |
wciągarka kotwiczno – holownicza / anchor handling – towing winch: 40 t. SWL |
hak holowniczy / towing hook: Mampaey 35 t. SWL |
|
Uciąg / Bollard Pull: |
30 t. |
Urządzenia pomocnicze / Auxiliares: |
2 zespoły prądotwórcze składające się z silnika diesla Caterpillar i alternatora – każdy / 2 generating sets consisting of Caterpillar diesel engine and alternator |
dziobowy ster strumieniowy / bow thruster: 150 KM / HP |
|
Wyposażenie dodatkowe / Additional equipment: |
dźwig pokładowy / deck crane: 140 t. |
pachoły holownicze / towing pins |
|
2 reflektory / 2 searchlights |
|
Pokład roboczy / Cargo deck: |
? m2 |
Wyposażenie mostka / Bridge equipment: |
radar / radar |
echosonda / echo sounder |
|
kompas magnetyczny / magnetic compass |
|
autopilot |
|
AIS, Navtex, Satnav GPS, GMDSS A2, ECDIS |
|
Pojemność zbiorników / Tanks capacities: |
paliwo / fuel: 87 m3 |
olej smarny/ lube oil: 2,00 m3 |
|
zanieczyszczony olej napędowy / dirty lube oil: 3,80 m3 |
|
woda pitna / fresh water: 54,00 m3 |
|
woda zanieczyszczona / bilge water: 3,80 m3 |
|
Załoga / Crew: |
8 os. / pers. |
* * *
Bibliografia / Bibliography: |
https://www.binnenvaart.eu/motorsleepboot/53461-marineco-toomai.html |
file:///C:/Users/lukbla01/Downloads/Datenblatt_TUG BOeSCH.pdf |
* * *
Poniżej: holownik BÖSCH, Gdańsk 17.07.2020 r., zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: tug BÖSCH, Gdańsk 17.07.2020, photos: Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz