HAV TUNA ex KOPERSAND (IMO: 9084487, MMSI: 304717000, sygnał wywoławczy: V2QU8, bandera: Antigua i Barbuda, port macierzysty: Saint John`s) – mały uniwersalny drobnicowiec, przystosowany do przewozu ładunków ciężkich i kontenerów, zbudowany w 1993 roku w kooperacji przez stocznie Astilleros Unidos de Vera Cruz SA de CV z Vera Cruz oraz B.V. Scheepswerf Damen Gorinchem z Gorinchem na zamówienie niemieckiego armatora Briese Schiffahrts GmbH & Co. KG z Leer. Od 2002 roku własność zarejestrowanej na Cyprze spółki Marizona Shipping Ltd. Od 2003 w zarządzie spółki Linea Peninsular Inc. a rok później Sohl Schiffahrt. W 2005 roku KOPERSAND przechodzi na własność innej cypryjskiej spółki Hightrend Shipping Ltd. a jego armatorem zarządzającym po raz kolejny zostaje Linea Peninsular Inc. W 2013 roku statek zostaje zakupiony przez polskiego armatora Żegluga Gdańska Sp. z o. o., dla którego to pływał do czerwca 2019 roku, kiedy to został sprzedany armatorowi HAV Coasters AS, który przemianował go na HAV TUNA.
* * *
Historia Budowy |
|
Numer budowy: |
123/8217 |
Położenie stępki: |
10.07.1990 |
Wodowanie: |
17.03.1991 |
Zdanie: |
20.10.1993 |
* * *
Dane techniczne |
||
Wyporność: |
GT: 1.960 / DWT: 3,036 t. |
|
Wymiary (d x sz x z): |
88,08 x 12,50 x 4,64 m |
|
Kadłub: |
typ: pojedynczy, częściowo podwójne dno |
|
materiał: stal |
||
grodzie wodoszczelne: 4 |
||
ilość pokładów ciągłych: 2 |
||
Napęd: |
4 suwowy 6 cylindrowy silnik diesla Deutz MWM model SBV 6M628 o mocy: 1.089 kW przy 900 obr./min. |
|
przekładnia redukcyjna |
||
śruba o stałym skoku |
||
Urządzenia pomocnicze: |
2 zespoły prądotwórcze składające się z silnika diesla i alternatora – każdy o mocy 100 kVA |
|
awaryjny zestaw prądotwórczy składający się z silnika diesla i alternatora o mocy 63 kVA |
||
dziobowy ster strumieniowy o mocy 236 kW |
||
Prędkość: |
11,6 w. |
|
Ładownie i luki: |
liczba: 1 Ła. / 1 Lu. |
|
typ: box |
||
wymiary ładowni: |
62,68 x 10,10 x 6,34 m |
|
wymiary luku: |
62,68 x 10,10 m |
|
pokrywy lukowe: MacGregor typu folding |
||
Pojemność całkowita ładowni (m3): |
ziarno: 4.006 m3 |
|
drewno: 4.000 m3 |
||
kontenery: 152 TEU (20 gniazd dla kontenerów chłodzonych) |
||
Pojemność zbiorników: |
balast: 1.467,1 m3 |
|
paliwo c: 213 t |
||
Urządzenia za i wyładunkowe: |
brak |
|
Załoga: |
8 os. / pers. |
* * *
Bibliografia |
www.portalmorski.pl |
www.scheepvaartwest.be |
ttps://www.coasters-remembered.net/showthread.php?t=2251 |
* * *
Poniżej: KOPERSAND w bazie Żeglugi Gdańskiej w Gdańsku, 06.04.2019 rok (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
Poniżej: KOPERSAND w bazie Żeglugi Gdańskiej w Gdańsku, 06.04.2019 rok, zdjęcie Andrzej Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
Poniżej: KOPERSAND podczas postoju przy Nabrzeżu Bytomskim w Gdańsku, 29.05.2019 rok, zdjęcia Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
Poniżej: HAV TUNA podczas postoju w Gdańsku, 07.06.2019 rok, zdjęcia Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
Aktualizacja 20.09.2023: Poniżej: HAV TUNA podczas załadunku w Gdańsku, 28.08.2023 rok, zdjęcia Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
Aktualizacja 09.09.2024: Poniżej: HAV TUNA podczas załadunku w Gdańsku, 13.08.2024 rok, zdjęcia Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
Aktualizacja 09.09.2024: Poniżej: HAV TUNA podczas załadunku w Gdańsku, 27.08.2024 rok, zdjęcia Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz