wtorek, 28 grudnia 2021

Z cyklu kabotażowce ... (cz. 7) - HAV TUNA ex KOPERSAND

HAV TUNA ex KOPERSAND (IMO: 9084487, MMSI: 304717000, sygnał wywoławczy: V2QU8, bandera: Antigua i Barbuda, port macierzysty: Saint John`s) – mały uniwersalny drobnicowiec, przystosowany do przewozu ładunków ciężkich i kontenerów, zbudowany w 1993 roku w kooperacji przez stocznie Astilleros Unidos de Vera Cruz SA de CV z Vera Cruz oraz B.V. Scheepswerf Damen Gorinchem z Gorinchem na zamówienie niemieckiego armatora Briese Schiffahrts GmbH & Co. KG z Leer. Od 2002 roku własność zarejestrowanej na Cyprze spółki Marizona Shipping Ltd. Od 2003 w zarządzie spółki Linea Peninsular Inc. a rok później Sohl Schiffahrt. W 2005 roku KOPERSAND przechodzi na własność innej cypryjskiej spółki Hightrend Shipping Ltd. a jego armatorem zarządzającym po raz kolejny zostaje Linea Peninsular Inc. W 2013 roku statek zostaje zakupiony przez polskiego armatora Żegluga Gdańska Sp. z o. o., dla którego to pływał do czerwca 2019 roku, kiedy to został sprzedany armatorowi HAV Coasters AS, który przemianował go na HAV TUNA.

*     *     *

Historia Budowy

Numer budowy:

123/8217

Położenie stępki:

10.07.1990

Wodowanie:

17.03.1991

Zdanie:

20.10.1993

*     *     *

Dane techniczne

Wyporność:

GT: 1.960 / DWT: 3,036 t.

Wymiary (d x sz x z):

88,08 x 12,50 x 4,64 m

Kadłub:

typ: pojedynczy, częściowo podwójne dno

materiał: stal

grodzie wodoszczelne: 4

ilość pokładów ciągłych: 2

Napęd:

4 suwowy 6 cylindrowy silnik diesla Deutz MWM model SBV 6M628 o mocy: 1.089 kW przy 900 obr./min.

przekładnia redukcyjna

śruba o stałym skoku

Urządzenia pomocnicze:

2 zespoły prądotwórcze składające się z silnika diesla i alternatora – każdy o mocy 100 kVA

awaryjny zestaw prądotwórczy składający się z silnika diesla i alternatora o mocy 63 kVA

dziobowy ster strumieniowy o mocy 236 kW

Prędkość:

11,6 w.

Ładownie i luki:

liczba: 1 Ła. / 1 Lu.

typ: box

wymiary ładowni:

62,68 x 10,10 x 6,34 m

wymiary luku:

62,68 x 10,10 m

pokrywy lukowe: MacGregor typu folding

Pojemność całkowita ładowni (m3):

ziarno: 4.006 m3

drewno: 4.000 m3

kontenery: 152 TEU (20 gniazd dla kontenerów chłodzonych)

Pojemność zbiorników:

balast: 1.467,1 m3

paliwo c: 213 t

Urządzenia za i wyładunkowe:

brak

Załoga:

8 os. / pers.

*     *     *

Bibliografia

www.portalmorski.pl

www.scheepvaartwest.be

ttps://www.coasters-remembered.net/showthread.php?t=2251

*     *     *

Poniżej: KOPERSAND w bazie Żeglugi Gdańskiej w Gdańsku, 06.04.2019 rok (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).







Poniżej: KOPERSAND w bazie Żeglugi Gdańskiej w Gdańsku, 06.04.2019 rok, zdjęcie Andrzej Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).

Poniżej: KOPERSAND podczas postoju przy Nabrzeżu Bytomskim w Gdańsku, 29.05.2019 rok, zdjęcia Waldemar Danielewicz  (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).


Poniżej: HAV TUNA podczas postoju w Gdańsku, 07.06.2019 rok, zdjęcia Waldemar Danielewicz  (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).



Aktualizacja 20.09.2023: Poniżej: HAV TUNA podczas załadunku w Gdańsku, 28.08.2023 rok, zdjęcia Waldemar Danielewicz  (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).



Aktualizacja 09.09.2024: Poniżej: HAV TUNA podczas załadunku w Gdańsku, 13.08.2024 rok, zdjęcia Waldemar Danielewicz  (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).



Aktualizacja 09.09.2024: Poniżej: HAV TUNA podczas załadunku w Gdańsku, 27.08.2024 rok, zdjęcia Waldemar Danielewicz  (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).




 

 

 

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz