VB RÖNNEBECK ex RÖNNEBECK ex HERCULES ex SMIT GLADSTONE ex GLADSTONE ex TS HERKULES ex HERKULES (IMO 7612620, MMSI: 211717470, Sygnał wywoławczy: DHWU2, bandera: Niemcy) – holownik typu „Traktor”, zbudowany przez niemiecką stocznię Jadewerft Wilhelmshaven GmbH z Wilhelmshaven jako HERKULES dla niemieckiego armatora Primus J.W. Seetrecker GmbH & Co. KG z Bremerhaven (operator: Hapag_Lloyd Transport & Service). Od 1981 własność Hapag-Lloyd A.G. (operator: Hapag_Lloyd Transport & Service). Od 1990 do kwietnia 1994 jako TS HERKULES w czarterze Alexandria Towing Company Ltd. z Liverpoolu a następnie Howard Smith Towage Ltd. z Liverpoolu. W kwietniu 1994 roku zakupiony przez czarterującego i przemianowany na GLADSTONE. Od 15 marca 2001 roku własność Adsteam U.K. Ltd. z Hull. 21.05.2007 roku przemianowany na SMIT GLADSTONE – armator Smit Harbour Towage (U.K.) Ltd. z Liverpoolu. 14 listopada 2007 roku zakupiony przez Iskestugs B.V. z Ijmuiden i przemianowany na HERCULES. 6 stycznia 2011 roku zakupiony przez Unterweser Reederei A.G. – URAG z Bremy i przemianowany na RÖNNEBECK. Od 1 sierpnia 2017 jako VB RÖNNEBECK w związku z przejęciem firmy przez hiszpańską Boluda Towage.
* * *
VB RÖNNEBECK ex RÖNNEBECK ex HERCULES ex SMIT GLADSTONE ex GLADSTONE ex TS HERKULES ex HERKULES (IMO 7612620, MMSI: 211717470, call sign: DHWU2, flag: Germany) – a “Tractor” type tug, built by the German shipyard Jadewerft Wilhelmshaven GmbH from Wilhelmshaven as HERKULES for the German shipowner Primus J.W. Seetrecker GmbH & Co. KG from Bremerhaven (manager: Hapag_Lloyd Transport & Service). Since 1981 the property of Hapag-Lloyd A.G. (manager: Hapag_Lloyd Transport & Service). From 1990 to April 1994 as TS HERKULES chartered to the Alexandria Towing Company Ltd. from Liverpool and then to the Howard Smith Towage Ltd. from Liverpool. In April 1994 purchased by the charterer and renamed to GLADSTONE. From March 15, 2001 the property of Adsteam U.K. Ltd. from Hull. May 21, 2007 renamed to SMIT GLADSTONE – the shipowner Smit Harbour Towage (U.K.) Ltd. from Liverpool. On November 14, 2007 purchased by the Iskestugs B.V. from Ijmuiden and renamed to HERCULES. On January 6, 2011 purchased by the Unterweser Reederei A.G. – URAG from Bremen and renamed to RÖNNEBECK. From August 1, 2017 as VB RÖNNEBECK in connection with the takeover of the company by the Spanish Boluda Towage.
* * *
Historia budowy / Date of build |
|
Stoczniowy numer budowy / Yard number: |
138 |
Data położenie stępki / Date of keel laid: |
02.07.1976 |
Wodowanie / Launch date: |
27.11.1976 |
Data ukończeni / Date of build: |
01.04.1977 |
* * *
Dane techniczne / Technical data: |
|
Wyporność / Displacement (GT / DWT): |
256 / 144 t. |
Wymiary (d. x s. x z.) / Dimensions (l. x b. x d.): |
30,38 x 8,8 x 3,6 m |
Kadłub / Hull: |
materiał i typ: / material and type: stal, pojedynczy / steel, single hull |
pokłady ciągłe / continious decks: 1 |
|
Napęd / Propulsion: |
2 silniki diesla / 2 diesel engines: MaK 8 M 331 AK – moc każdego / each power: 993 kW |
2 pędniki cykloidalne Voith-Schneider / 2 Voith-Schneider cycloidal propellers |
|
Prędkość / Speed: |
13,0 węzłów / knots |
Wyposażenie holownicze / Towing equipment: |
wciągarka holownicza z podzielonym bębnem / split drum towing winch |
wciągarka cumownicza / mooring winch |
|
hak holowniczy / towing hook |
|
Uciąg / Bollard Pull: |
34 t. |
Wyposażenie dodatkowe / Additional equipment: |
specjalistyczny sprzęt do wspomagania operacji pogłębiarskich i konstrukcyjnych / special equipment to assist offshore dredging and construction operations |
Wyposażenie mostka / Bridge equipment: |
2 radary / 2 radars |
echosonda / echo sounder |
|
żyro / gyro |
|
kompas magnetyczny / magnetic compass |
|
autopilot |
|
AIS, Navtex, Satnav GPS, GMDSS A2 |
|
1 x 1.000 W reflektor poszukiwawczy / 1 x 1.000 W searchlight |
|
Pojemność zbiorników / Tanks capacities: |
paliwo / fuel: 93,9 m3 |
Załoga / Crew: |
8 os. / pers. |
* * *
Bibliografia / Bibliography: |
http://vesselregister.dnvgl.com/vesselregister/vesselregister.html |
http://www.nationaalsleepvaartmuseum.nl/en/news/current/471-iskes-hercules-sold-to-urag |
* * *
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz