UNION ONYX (IMO: 9406415, MMSI: 212163000, sygnał wywoławczy: 5BSE5, bandera: Cypr) – holownik pełnomorski, zbudowany przez hiszpańską stocznię Astilleros Armon Vigo S.A. w Vigo jako UNION ONYX na zamówienie belgijskiego armatora Unie van Redding – en Sleepdienst z Antwerpii. Obecnie własność Boskalis Offshore Transport Services NV, dla którego pływa pod niezmienioną nazwą.
* * *
UNION ONYX (IMO: 9406415, MMSI: 212163000, call sign: 5BSE5, flag: Cyprus) – a sea-going tug, built by the Spanish shipyard Astilleros Armon Vigo S.A. from Vigo as UNION ONYX on order Belgian shipowner Unie van Redding – en Sleepdienst from Antwerp. Now the property of Boskalis Offshore Transport Services NV for which it sailed under the same name.
* * *
Historia budowy / Build history |
|
Stoczniowy numer budowy / Yard number: |
659 |
Położenie stepki / Keel laid: |
14.02.2008 |
Wodowanie / Launched: |
--- |
Data ukończenia / Delivery date:: |
19.09.2008 |
* * *
Dane techniczne / Technical data: |
|
Wyporność / Displacement: |
GT: 493 / DWT: 90 t. / NT: 147 t. |
Wymiary (d. x s. x z.) / Dimensions (l. x b. x d.): |
33,00 x 11,00 x 4,40 m |
Kadłub / Hull: |
materiał i typ: / material and type: stal, pojedynczy / steel, single hull |
grodzie / bulkheads: 4 |
|
pokłady ciągłe / continious decks: 1 |
|
Napęd (spalinowy) / Propulsion (diesel): |
2 x 4 suwowe 8 cylindrowe silniki diesla / 2 x 4 stroke 8 cylinders diesel engines: ABC 8(M)DZC-1000-175 o łącznej mocy / with total power: 3.700 kW przy / at 1.000 RPM |
2 pędniki azymutalne (śruby w dyszach korta) / 2 azimuth thrusters (propellers in kort nozzles): Schottel SRP1515FP |
|
Prędkość / Speed: |
13,0 węzłów / knots |
Urządzenia pomocnicze / Auxiliaries: |
2 zespoły prądotwórcze złożone z silnika diesla Scania DS 9 95M i alternatora o mocy 150 kW każdy / 2 generating sets consisting of Scania DS 9 95M diesel engine and alternator with power: 150 kW each |
1 awaryjny / portowy zestaw prądotwórczy złożony z silnika diesla i alternatora o mocy 150 kW / 1 emergency / harbor generating set consisting of diesel engine and alternator with power: 150 kW |
|
Wyposażenie holownicze / Towing equipment: |
rufowa wciągarka holownicza / aft towing winch: Brusselle ASLH-130.50/2-2-2 |
dziobowa dwubębnowa wciągarka holownicza / bow double drum towing winch: Brusselle SLH-130.50/2-2-2 |
|
pachoły holownicze / towing pins |
|
Uciąg / Bollard Pull: |
narzód / ahead: 65 t. |
wstecz / astern: 62 t. |
|
Wyposażenie dodatkowe / Additional equipment: |
dźwig / crane: 4 t. SWL – 2 m |
2 reflektory poszukiwawcze / 2 searchlights |
|
osprzęt p.poż / FiFi equipment |
|
pompy osuszające / salvage pumps |
|
osprzęt do cięcia i spawania / oxy-acetylene cutting and welding equipment |
|
Wyposażenie mostka / Bridge equipment: |
radar Furuno Far-28x7 |
GPS: Furuno GP-32 |
|
kompas magnetyczny / magnetic compass: Cassens & Plath Observator |
|
autopilot |
|
echosonda / echo sounder: Skipper GDS-101 |
|
AIS, VHF |
|
Pojemność zbiorników / Tanks capacities: |
paliwo / fuel: 238 m3 |
woda słodka / fresh water: 30 m3 |
|
Załoga / Crew: |
9 os. / pers. |
* * *
Bibliografia / Bibliography: |
www.fleetmon.com |
www.scheepvaartwest.be |
http://www.tynetugs.co.uk/orion1997.html |
* * *
Poniżej: holownik UNION ONYX, Gdańsk 15.03.2023, zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: tug UNION ONYX, Gdansk 15.03.2023, photos: Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).
Poniżej: holownik UNION ONYX, Gdańsk 23.03.2023, zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: tug UNION ONYX, Gdansk 23.03.2023, photos: Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).