piątek, 24 stycznia 2025

Z cyklu holowniki ... cz. 130 - NORSUND

NORSUND ex RӦNNEBECK (IMO 7120689, MMSI: 273350540, sygnał wywoławczy: UBXH4, bandera: Rosja) – holownik portowo – morski, zbudowany przez holenderską stocznię N.V. Scheepswerven V / H.H. Bodewes z Millingen jako RӦNNEBECK na zamówienie niemieckiego armatora Unterwesser-Reederei AG z Bremy. W 1997 roku zakupiony przez duńskiego armatora Svendborg Bugser A/S z Svendborga i przemianowany na NORSUND. W 2011 roku zakupiony przez holenderskiego armatora Sovlot BV z Zwindricht z zamiarem wykorzystywania na Morzu Czarnym pod nową nazwą NORSUN. Obecnie ponownie pod nazwą NORSUND w barwach rosyjskiego armatora Moreservis LLC.

*     *     *

NORSUND ex RӦNNEBECK (IMO 7120689, MMSI: 273350540, call sign: UBXH4, flag: Russia) – a harbour – seagoing tug, built by the Dutch shipyard N.V. Scheepswerven V / H.H. Bodewes from Millingen as RӦNNEBECK for the German shipowner Unterwesser-Reederei AG from Bremen. In 1997 purchased by the Danish shipowner Svendborg Bugser A/S from Svendborg and renamed to NORSUND. In 2011, purchased by the Dutch shipowner Sovlot BV from Zwindrecht with the intention of using it in the Black Sea under the new name NORSUN. Currently under the name NORSUND in the colors of the Russian shipowner Moreservis LLC.

*     *     *

Historia budowy / Build history

Stoczniowy numer budowy / Yard number:

693

Zakończenie budowy Date of build:

12.1971

 *     *     *

 

Dane techniczne / Technical data:

Wyporność / Displacement (GT / DWT):

282 / 160 t.

Wymiary (d. x s. x z.) / Dimensions (l. x b. x d.):

31,10 x 8,80 x 5,00 m

Kadłub / Hull:

materiał i typ: / material and type: stal, pojedynczy / steel, single hull

pokłady ciągłe / continious decks: 1

Napęd / Propulsion:

silnik diesla / diesel engine: Deutz SBV 6M358 o mocy / with power: 2.000 BHP

śruba nastawna w dyszy Korta / controllable pitch propeller in Kort nozzle

Prędkość / Speed:

12,5 węzła / knots

Wyposażenie holownicze / Towing equipment:

dwubębnowa rufowa wciągarka holownicza – bęben 1: uciąg 30 mton, drut stalowy 800 m, ø 40 mm; bęben 2: uciąg 30 mton, lina stalowa 620 m, ø 40 mm / double drum aft towing winch – drum 1: pull 30 mtons, steel wire 800 m, ø 40 mm; drum 2: pull 30 mtons, steel wire 620 m, ø 40 mm

hak holowniczy / towing hook: 1

Uciąg / Bollard Pull:

30 t.

Urządzenia pomocnicze / Auxiliares:

2 zespoły prądotwórcze / 2 generating sets

dziobowy ster strumieniowy / bow thruster: 200 BHP

Wyposażenie dodatkowe / Additional equipment:

dźwig pokładowy / deck crane

pompa ratownicza o wydajności 200 cbm/hr / salvage pump with effiiciency 200 cbm/hr

2 reflektory poszukiwawcze / 2 searchlights

łódź robocza / workboat: 10 HP

Wyposażenie mostka / Bridge equipment:

radar / radar: 2

echosonda / echo sounder

kompas magnetyczny / magnetic compass

autopilot

AIS, Navtex, Satnav GPS, GMDSS A2, ECDIS

Pojemność zbiorników / Tanks capacities:

paliwo / fuel: 125 cbm

Załoga / Crew:

6 os. / pers.

*     *     *

Bibliografia / Bibliography:

www.moreservis.com

http://www.tugboatlars.se/Norsund.htm

*     *     *

Poniżej: holownik NORSUND, Gdańsk 29.07.2021 r., zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: tug NORSUND, Gdańsk 29.07.2021, photos: Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).






 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz