NORSUND ex RӦNNEBECK (IMO 7120689, MMSI: 273350540, sygnał wywoławczy: UBXH4, bandera: Rosja) – holownik portowo – morski, zbudowany przez holenderską stocznię N.V. Scheepswerven V / H.H. Bodewes z Millingen jako RӦNNEBECK na zamówienie niemieckiego armatora Unterwesser-Reederei AG z Bremy. W 1997 roku zakupiony przez duńskiego armatora Svendborg Bugser A/S z Svendborga i przemianowany na NORSUND. W 2011 roku zakupiony przez holenderskiego armatora Sovlot BV z Zwindricht z zamiarem wykorzystywania na Morzu Czarnym pod nową nazwą NORSUN. Obecnie ponownie pod nazwą NORSUND w barwach rosyjskiego armatora Moreservis LLC.
* * *
NORSUND ex RӦNNEBECK (IMO 7120689, MMSI: 273350540, call sign: UBXH4, flag: Russia) – a harbour – seagoing tug, built by the Dutch shipyard N.V. Scheepswerven V / H.H. Bodewes from Millingen as RӦNNEBECK for the German shipowner Unterwesser-Reederei AG from Bremen. In 1997 purchased by the Danish shipowner Svendborg Bugser A/S from Svendborg and renamed to NORSUND. In 2011, purchased by the Dutch shipowner Sovlot BV from Zwindrecht with the intention of using it in the Black Sea under the new name NORSUN. Currently under the name NORSUND in the colors of the Russian shipowner Moreservis LLC.
* * *
Historia budowy / Build history |
|
Stoczniowy numer budowy / Yard number: |
693 |
Zakończenie budowy Date of build: |
12.1971 |
* * *
Dane techniczne / Technical data: |
|
Wyporność / Displacement (GT / DWT): |
282 / 160 t. |
Wymiary (d. x s. x z.) / Dimensions (l. x b. x d.): |
31,10 x 8,80 x 5,00 m |
Kadłub / Hull: |
materiał i typ: / material and type: stal, pojedynczy / steel, single hull |
pokłady ciągłe / continious decks: 1 |
|
Napęd / Propulsion: |
silnik diesla / diesel engine: Deutz SBV 6M358 o mocy / with power: 2.000 BHP |
śruba nastawna w dyszy Korta / controllable pitch propeller in Kort nozzle |
|
Prędkość / Speed: |
12,5 węzła / knots |
Wyposażenie holownicze / Towing equipment: |
dwubębnowa rufowa wciągarka holownicza – bęben 1: uciąg 30 mton, drut stalowy 800 m, ø 40 mm; bęben 2: uciąg 30 mton, lina stalowa 620 m, ø 40 mm / double drum aft towing winch – drum 1: pull 30 mtons, steel wire 800 m, ø 40 mm; drum 2: pull 30 mtons, steel wire 620 m, ø 40 mm |
hak holowniczy / towing hook: 1 |
|
Uciąg / Bollard Pull: |
30 t. |
Urządzenia pomocnicze / Auxiliares: |
2 zespoły prądotwórcze / 2 generating sets |
dziobowy ster strumieniowy / bow thruster: 200 BHP |
|
Wyposażenie dodatkowe / Additional equipment: |
dźwig pokładowy / deck crane |
pompa ratownicza o wydajności 200 cbm/hr / salvage pump with effiiciency 200 cbm/hr |
|
2 reflektory poszukiwawcze / 2 searchlights |
|
łódź robocza / workboat: 10 HP |
|
Wyposażenie mostka / Bridge equipment: |
radar / radar: 2 |
echosonda / echo sounder |
|
kompas magnetyczny / magnetic compass |
|
autopilot |
|
AIS, Navtex, Satnav GPS, GMDSS A2, ECDIS |
|
Pojemność zbiorników / Tanks capacities: |
paliwo / fuel: 125 cbm |
Załoga / Crew: |
6 os. / pers. |
* * *
Bibliografia / Bibliography: |
www.moreservis.com |
http://www.tugboatlars.se/Norsund.htm |
* * *
Poniżej: holownik NORSUND, Gdańsk 29.07.2021 r., zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: tug NORSUND, Gdańsk 29.07.2021, photos: Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz