- 05.06. – 20.06.2003 r. – w międzynarodowych ćwiczeniach BALTOPS 03, wraz z: trałowcami ORP WIGRY, ORP ŚNIARDWY, fregatą ORP GEN T KOŚCIUSZKO oraz okrętem transportowo - minowym ORP GNIEZNO, rejon: Morze Bałtyckie,
- 12.05. – 14.05.2004 r. – w polsko – francuskim ćwiczeniu POLISH PASSEX, wraz z: korwetą ORP KASZUB, jednostkami zwalczania okretów podowdnych ORP ZAWZIĘTY i ORP CZUJNY samolotem patrolowym M-28 Bryza, dwoma śmigłowcami z.o.p. Mi-14PŁ oraz francuskim okrętami FS JEANNE d`ARC, FS GEORGES LEYGUES i samolotem z.o.p. Atlantic, rejon: Morze Bałtyckie,
- wrzesień – październik 2006 r. – szkolenie i egzamin z gotowości okrętu do służby w stałych zespołach NATO, przeprowadzony w oparciu o ośrodek FOST w Plymouth,
- 11.06.
– 15.06.2007 – w krajowym ćwiczeniu SMER/MEDEX 07, wraz z okretem ratowniczym ORP LECH, korwetą ORP KASZUB,
okrętem hydrograficznym ORP HEWELIUSZ, zbiornikowcem ORP BAŁTYK, holownikiem ratowniczym ORP ZBYSZKO, holownikiem H-9 i kutrem transportowym K-9 oraz dwoma śmigłowcami:
Mi-14PŁ i W-3RM „Anakonda”, rejon: Morze Bałtyckie,
- maj 2008 r. – w międzynarodowych manewrach ratowniczych BOLD MONARCH 08, wraz z okrętem ratowniczym ORP LECH, rejon: wybrzeża Norwegii,
- wrzesień 2008 r. – w krajowych manewrach ANAKONDA 08, rejon: Morze Bałtyckie,
- wrzesień 2008 r. – w międzynarodowych ćwiczeniach DANNEX 2008, wraz z małym okrętem rakietowym ORP ORKAN oraz dwoma śmigłowcami z.o.p. Mi-14PŁ, rejon: Cieśniny Bałtyckie,
- 24.03.2009 r. – w rejsie dla zwycięzcy licytacji w ramach XVII Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy,
- 08.06. – 18.06.2009 r. – w międzynarodowych ćwiczeniach BALTOPS 09, wraz z: trałowcami ORP MAMRY, ORP JAMNO i ORP HAŃCZA, rejon: Morze Bałtyckie,
- czerwiec 2010 r. – w polsko – szwedzkim ćwiczeniu CROWN EAGLE 2010, wraz z okrętem ratowniczym ORP LECH i szwedzkim HSwMS BELOS, rejon: akwen w pobliżu portu w Karlskronie,
- 12.05. – 23.05.2014 r. – w międzynarodowych ćwiczeniach DYNAMIC MONARCH 2014, wraz z: fregatą ORP GEN T KOŚCIUSZKO i okrętem dowodzoenia/wsparcia ORP KONTRADMIRAŁ XAWERY CZERNICKI, rejon: Zatoka Gdańska,
- 09.06. – 21.06.2014 r. – w międzynarodowych ćwiczeniach BALTOPS 14, wraz z: trałowcami ORP GOPŁO, ORP SARBSKO, ORP WICKO i ORP WIGRY oraz niszczycielem min ORP FLAMING (w składzie zespołu SNMCMG 1), rejon: Morze Bałtyckie,
- październik 2015 r. – w krajowych manewrach OSTROBOK, WARGACZ, KORMORAN, rejon: Morze Bałtyckie,
- 25.06.2016 r. – w obchodach Święta Marynarki Wojennej w Gdyni, gdzie wraz z małym okrętem rakietowym ORP GROM i trałwocem ORP WDZYDZE udostępniony został do zwiedzania,
- 09.07.2016 r. – w obchodach dni NATO w Gdyni, gdzie wraz z małym okrętem rakietowym ORP GROM i niszczycielem min ORP MEWA udostępniony został do zwiedzania,
- październik 2016 r. – w krajowych manewrach OSTROBOK, WARGACZ, KORMORAN, rejon: Morze Bałtyckie,
- 25.06.2017 r. – w obchodach Święta Marynarki Wojennej w Gdyni, gdzie wraz z fregatą ORP GEN K PUŁASKI, korwetą ORP KASZUB, okrętem hydrograficznym ORP ARCTOWSKI i trałowcem ORP WIGRY udostępniony został do zwiedzania.
- 05.06. – 20.06.2003 – in international exercises BALTOPS 03, together with: minesweepers ORP ŚNIARDWY, ORP WIGRY, frigate ORP GEN T KOŚCIUSZKO and minelaying/transport ship ORP GNIEZNO, area: Baltic Sea,
- 12.05. – 14.05.2004 – in the Polish – French exercises POLISH PASSEX, together with: corvette ORP KASZUB, anti-submarine vessels ORP ZAWZIĘTY, ORP CZUJNY, patrol aircraft M-28 “Bryza”, two anti-submarine helicopters Mi-14PŁ and the French ships: helicopter carrier FS JEANNE d`ARC, destroyer FS GEORGES LEYGUES and anti-submarine/patrol aircraft Atlantic, area: Baltic Sea,
- September – October 2006 – training and the examination of naval readiness for service in permanent NATO teams, based on FOST in Plymouth,
- 11.06. – 15.06.2007 – in the national exercises SMER/MEDEX 07, together with: rescue vessel ORP LECH, corvette ORP KASZUB, hydrographic vessel ORP HEWELIUSZ, fleet tanker ORP BAŁTYK, rescue tug ORP ZBYSZKO, tug H-9 and transport unit K-9 and two helicopters: Mi-14PŁ and W-3RM “Anakonda”, area: Baltic Sea,
- May 2008 – in the international rescue maneuvers BOLD MONARCH 08, together with rescue vessel ORP LECH, are: Norwegian coast,
- September 2008 – in domestic maneuvers ANAKONDA 08, area: Baltic Sea,
- September 2008 – in the international exercises DANNEX 2008, together with small missile boats ORP ORKAN and two anti-submarine helicopters Mi-14PŁ,area: Baltic Straits,
- 24.03.2008 – on voyage for the winner of the auction of the XVII Final of the Great Orchestra of Christmas Charity,
- 08.06. – 18.06.2009 – in the international exercises BALTOPS 09, together with minesweepers ORP MAMRY, ORP JAMNO and ORP HAŃCZA, area: Baltic Sea,
- June 2010 – in Polish – Swedish exercises CROWN EAGLE 2010, together with rescue vessel ORP LECH and Swedish also rescue vessel HSwMS BELOS, area: training ground near the port and naval base in Karlskrona (SWE),
- 12.05. – 23.05.2014 – in the international exercise DYNAMIC MONARCH 2014, together with: frigate ORP GEN T KOŚCIUSZKO and command/support ship ORP KONTRADMIRAŁ XAWERY CZERNICKI, area: Gulf of Gdansk,
- 09.06. – 21.06.2014 – in international exercises BALTOPS 14, together with: minesweepers ORP GOPŁO, ORP SARBSKO, ORP WICKO, ORP WIGRY and minehunter ORP FLAMING (SNMCMG 1), area: Baltic Sea,
- October 2015 – in the domestic maneuvers OSTROBOK, WARGACZ, KORMORAN, area: Baltic Sea,
- 25.06.2016 – in the celebration of the Polish Navy Day in Gdynia, where together with small missile boat ORP GROM and minesweeper ORP WDZYDZE was made available for sightseeing,
- 09.07.2016 – in the celebration of the NATO days in Gdynia, where together witch minehunter ORP MEWA and small missile boat ORP GROM was made available for sightseeing,
- October 2016 – in the domestic maneuvers OSTROBOK, WARGACZ, KORMORAN, area: Baltic Sea,
- 25.06.2017 – in the celebration of the Polish Navy Day in Gdynia, where together with: frigate ORP GEN K PUŁASKI, corvette ORP KASZUB, hydrographic vessel ORP ARCTOWSKI and minesweeper ORP WIGRY was made available for sightseeing.
- KNM KINN (S 316) – numer budowy / yard number 351, położenie stępki / keel laid: 18.03.1963, wodowanie / launched: 30.11.1963, wcielenie do służby / commissioned: 08.04.1964, wycofanie / decomissioned: 1990 / los / fate: samozatopiony w Bjørnefjorden w 1990 / scuttled in Bjørnefjorden in 1990,
- KNM KYA (S 317) – numer budowy / yard number 352, położenie stępki / keel laid: 26.05.1963, wodowanie / launched: 20.02.1964, wcielenie do służby / commissioned: 15.06.1964, wycofanie / decomissioned: 1989, los / fate: sprzedani Danii i przemianowany na HDMS SPRINGEREN (S 324) w służbie: 17.10.1991 – 25.11.2004, muzeum w forcie Langelandsfort / sold to Denmark and renamed to HDMS SPRINGEREN (S 324), in service: 17.10.1991 – 25.11.2004, now museum ship in fort Lanelandsfort,
- KNM KOBBEN (S 318) – numer budowy / yard number 353, położenie stępki / keel laid: 09.12.1963, wodowanie / launched: 25.04.1964, wcielenie do służby / commissioned: 17.08.1964, wycofanie / decommissioned: 2001, los / fate: przekazany Polsce / transferred to Poland,
- KNM KUNNA (S 319) – numer budowy / yard number: 354, położenie stępki / keel laid: 03.03.1964, wodowanie / launched: 16.07.1964, wcielenie do służby / commissioned: 29.10.1964, wycofanie / decommissioned: 1994, los / fate: przekazany Polsce / transferred to Poland,
- KNM KAURA (S 315) – numer budowy / yard number: 355 , położenie stępki / keel laid: 19.05.1964, wodowanie / launched: 16.10.1964, wcielenie do służby / commissioned: 05.02.1965, wycofanie / decommissioned: 1989, los / fate: sprzedany Danii jako magazyn części zamiennych, złomowany w Odense w 1992 / sold to Denmark as a spare parts warehouse, scrapped in Odense in 1992,
- KNM ULA od 1987 / since 1987 KNM KINN (S 300) – numer budowy / yard number: 356, położenie stępki / keel laid: 21.08.1964, wodowanie / launched: 19.12.1964, wcielenie do służby / commissioned: 07.05.1965, wycofanie / decommissioned: 1990, los / fate: złomowany w 1998, obudowa kiosku zachowana na ostrodze byłego niemieckiego bunkra U-bootów Dora I w Trondheim / scrapped in 1998 / conning tower preserved on the shelf of the former German u-boat bunker Dora I in Trondheim,
- KNM UTSIRA (S 301) – numer budowy / yard number: 357, położenie stępki / keel laid: 30.10.1964, wodowanie / launched: 11.03.1965, wcielenie do służby / commissioned: 08.07.1965, wycofanie / decommissioned: 1991, los / fate: złomowany w 1998 roku / scrapped in 1998,
- KNM UTSTEIN (S 302) – numer budowy / yard number: 358 , położenie stępki / keel laid: 08.01.1965, wodowanie / launched: 19.05.1965, wcielenie do służby / commissioned: 15.09.1965, wycofanie / decommissioned: 1990, los / fate: od 1998 okręt museum w Marinemuseet w Horten / since 1998 museum ship in Marinemuseet in Horten,
- KNM UTVAER (S 303) – numer budowy / yard number: 359, położenie stępki / keel laid: 24.03.1965, wodowanie / launched: 30.07.1965, wcielenie do służby / commissioned: 01.12.1965, wycofanie / decommissioned: 1987, los / fate: sprzedany Danii i przemianowany na HDMS TUMLEREN (S 322), w służbie: 20.10.1989 – 17.08.2004, złomowany / sold to Denmark and renamed to HDMS TUMLEREN (S 322), in service: 20.10.1989 – 17.08.2004, scrapped,
- KNM UTHAUG (S 304) – numer budowy / yard number: 360, położenie stępki / keel laid: 31.05.1965, wodowanie / launched: 08.10.1965, wcielenie do służby / commissioned: 16.02.1966, wycofanie / decommissioned: 1987, los / fate: sprzedany Danii I przemianowany na HDMS SAELEN (S 323), w służbie: 10.10.1990 – 21.12.2004, okręt muzeum na wyspie Holmen w Kopenhadze / sold to Denmark and renamed to HDMS SAELEN (S 323), in service: 10.10.1990 – 21.12.2004, museum ship on island Holmen in Copenhagen,
- KNM SKLINNA (S 305) – numer budowy / yard number: 361, położenie stępki / keel laid: 17.08.1965, wodowanie / launched: 21.01.1966, wcielenie do służby / commissioned: 27.05.1994, wycofanie / decommissioned: 1994, los / fate: złomowany w 2001 roku / scrapped in 2001,
- KNM SKOLPEN (S 306) – numer budowy / yard number: 362, położenie stępki / keel laid: 01.09.1965, wodowanie / launched: 24.03.1966, wcielenie do służby /commissioned: 17.08.1966, wycofanie / decommissioned: 2001, los / fate: przekazany Polsce / transferred to Poland,
- KNM STADT (S 307) – numer budowy / yard number: 363, położenie stępki / keel laid: 01.02.1966, wodowanie / launched: 10.06.1966, wcielenie do służby / commissioned: 15.11.1966, wycofanie / decommissioned: 1986, los / fate: złomowany w 1989 / scrapped in 1989,
- KNM STORD (S 308) – numer budowy / yard number: 364, położenie stępki / keel laid: 01.04.1966, wodowanie / launched: 02.09.1966, wcielenie do służby / commissioned: 14.02.1967, wycofanie / decommissioned: 1999, los / fate: przekazany Polsce / transferred to Poland,
- KNM SVENNER (S 309) – numer budowy / yard number: 365, położenie stępki / keel laid: 08.09.1966, wodowanie / launched: 27.01.1967, wcielenie do służby / commissioned: 12.06.1967, wycofanie / decommissioned: 2001, los / fate: przekazany Polsce / transferred to Poland.
- ORP SOKÓŁ (294) ex KNM STORD – pierwsze wejście do Gdyni / first entrance to Gdynia: 04.06.2002, wcielenie do służby / commissioned: 04.06.2002, chrzest / christened: 04.06.2002, matka chrzestna / godmother: Grażyna Zemke,
- Ex KOBBEN – pierwsze wejście do Gdyni / first entrance to Gdynia: 09.06.2002, magazyn części zamiennych, od 2011 roku stacjonarny okręt treningowy na terenie Akademii Marynarki Wojennej w Gdyni/ spare parts warehouse, from 2011 stationary training ship in the Naval Academy in Gdynia,
- ORP SĘP (295) ex KNM SKOLPEN – pierwsze wejście do Gdyni / first entrance to Gdynia: 24.07.2002, wcielenie do służby / commissioned: 16.08.2002, chrzest / christened: 16.08.2002, matka chrzestna / godmother: Małgorzata Szmajdzińska,
- ORP BIELIK (296) ex KNM SVENNER – pierwsze wejście do Gdyni / first entrance to Gdynia: 22.10.2003, wcielenie do służby / commissioned: 08.09.2003, chrzest / christened: 24.10.2003, matka chrzestna / godmother: Jolanta Banach,
- ORP KONDOR (297) ex KNM KUNNA – pierwsze wejście do Gdyni / first entrance to Gdynia: 18.11.2004, wcielenie do służby / commissioned: 20.11.2004, chrzest / christened: 27.11.2004, matka chrzestna / godmother: Danuta Hübner.
- Wyporność (nawodna / podwodna) / Displacement (surfaced / submerged): 435 / 485 ton / tons,
- Wymiary (d. x s. x z.) / Dimensions (l. x b. x d.): 45,2 x 4.7 x 4.8 m,
- Kadłub (materiał) / hull (material): stal / steel,
- Napęd / propulsion: spalinowy / diesel:
- 2 x 4 suwowe 12 cylindrowe silniki diesla / 2 x 4 stroke 12 cylinders diesel engines: Maybach Mercedes Benz MB 820 N/1 każdy o mocy / each power 441 kW,
- 1 dwutorowy silnik elektryczny prądu stałego ze wzbudzeniem / 1 dual electric DC motors: Siemens o mocy / with Power: 1100 kW,
- 276 ogniw kwasowych baterii ołowiowych: Norsk Akkumylatorfabriik lub Sunlight S.A. / 276 cells acid batteries: Norsk Akkumylatorfabriik or Sunlight S.A.,
- 1 śruba / 1 propeller,
- Prędkość (nawodna / podwodna) / Speed (surface / underwater): 10/17 węzłów / knots,
- Zasięg / Range:
- podwodny / underwater:
- 141 Mm / Sm przy / at 6 w. / kn,
- 14 Mm / Sm przy / at 17 w. / kn,
- nawodny / surfaced:
- 5000 Mm / Sm przy / at 8 w. / kn,
- Wyposażenie obserwacyjno – elektroniczno - nawigacyjne / Observation – electronic - navigation equipment:
- 1 peryskop / 1 periscope: Carl Zeis StaS C/3 (2 peryskopy / 2 periscopes: Pilkington Group CK 30 na / on ORP BIELIK),
- pasywny system sonarowy: / passive sonar system: Krupp Atlas Elektronik PSU 83-51,
- sonar pasywny: / passive sonar: Velex M-5,
- sonar aktywny do poszukiwania min i nawigacji: / active sonar for mine searching & navigation: EDO Model 1525,
- 1 radar nawigacyjny / 1 navigation radar: Decca BridgeMaster E,
- pasywny system walki elektronicznej: / passive electronic warfare system: ArgoSystem AR 700,
- odbiornik radiowy / radio receiver: Marconi 2207C,
- nadajnik / transmitter: TA 2,
- radionamiernik / radio ranger:Pr 761/3,
- urządzenie kryptograficzne / encryption device:Adonis,
- telefon podwodny / underwater phone: UT-2000,
- AIS Saab R4,
- GPS Koden,
- GMDS ICS Nav5 Navtex,
- żyrokompas / gyrocompass: Anschutz STD4; Arma Brown,
- system nawigacji inercyjnej / inertial navigation system: Sperry Marine Mk.39,
- log ciśnieniowy / pressure log: SAL 59U,
- log elektromagnetyczny / electromagnetic log: Sperry Mk.2,
- echosonda / echo sounder: Skipper GDS 101,
- Uzbrojenie / Armament:
- 8 dziobowych wyrzutni torpedowych kal. 533 mm / 8 bow torpedo tubes cal 533 mm,
- Załoga / Crew: 30 os / pers..
http://www.mw.mil.pl/index.php?akcja=news (archiwalna)
http://www.polska-zbrojna.pl/
Poniżej zdjęcia ORP SĘP (295), autor Pan Jerzy Makieła, Hel 26.08.2006 r. (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of the ORP SĘP (295) author Mr. Jerzy Makieła, Hel 26.08.2006 (to enlarge click on the photo):
Poniżej zdjęcia ORP SĘP (295) z lipca 2017 r., wykonane w Gdyni podczas dni NATO (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of the ORP SĘP (295) from July 2017, took in Gdynia during NATO days (to enlarge click on the photo):
Poniżej zdjęcia ORP SĘP (295) wyrusza na paradę, Gdynia 24.06.2018 (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of the ORP SĘP (295) embarks on the parade, Gdynia 24.06.2018 days (to enlarge click on the photo):
Poniżej zdjęcie ORP SĘP (295), Parada Morska na 100 lecie Polskiej Marynarki Wojennej, Gdynia 24.06.2018 (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photo of the ORP SĘP (295) sea parade honoring 100 th anniversary of Polish Navy, Gdynia 24.06.2018 (to enlarge click on the photo):
Poniżej zdjęcia ORP SĘP (295), Swięto Marynarki, Gdynia 24.11.2018 (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of the ORP SĘP (295), Navy Day, Gdynia 24.11.2018 (to enlarge click on the photo):