czwartek, 10 kwietnia 2025

Z cyklu kontenerowce klasy ULCV ... cz. 17 - COSCO ITALY

COSCO ITALY (IMO 9516454, MMSI: 477845600, Sygnał wywoławczy: VRNE4, bandera: Hong Kong) – kontenerowiec klasy ULCV (Ultra Large Container Vessel), zbudowany przez chińską stocznię Nantong COSCO KHI Ship Engineering Co. z Nantong dla chińskiego armatora COSCO Container Lines Co. Ltd. z Szanghaju. Szósta jednostka z serii ośmiu identycznych jednostek typu COSCO Belgium.

*     *     *

Historia budowy

Stoczniowy numer budowy:

NE 116

Położenie stępki:

28.10.2011

Wodowanie:

09.02.2014

Data zdania:

29.04.2014

*     *     *

Jednostki typu COSCO Belgium

COSCO BELGIUM - IMO 9516404

COSCO FRANCE – IMO: 9516416

COSCO ENGLAND – IMO: 9516428

COSCO NETHERLANDS – IMO: 9516430

COSCO SPAIN – IMO: 9516442

COSCO ITALY – IMO: 9516454

COSCO PORTUGAL – IMO: 9516466

COSCO DENMARK – IMO: 9516478

*     *     *

Dane techniczne

Wyporność (GT / DWT):

153.666 t. / 157.000 t

Wymiary (d. x s. x z.):

365.90 x 51,20 x 15,50 m

Kadłub:

pojedynczy – częściowo podwójne dno

grodzie wodoszczelne: 13

pokłady ciągłe: 1

Napęd:

1 x 2 suwowy 12 cylindrowy silnik diesla HHI-MAN-B&W 12K98ME7 – o mocy 72.240 kW

śruba: 1

Prędkość:

24.3 węzła

Urządzenia pomocnicze:

3 zestawy prądotwórcze HHI HSJ7 803-10P – każdy o mocy: 2.500 kW

2 zestawy prądotwórcze HHI HSJ7 809-10P  – każdy o mocy: 3.000 kW

dziobowy / rufowy ster strumieniowy: 1 / 1

Ładownie:

10

Pojemność łączna ładowni:

325.400 m3

Urządzenia załadunkowe:

brak

Pojemność ładunkowa:

kontenery 20`: 13.386 TEU

kontenery 14`: 9.000 TEU

Załoga:

---

*     *     *

Bibliografia

https://de.wikipedia.org/wiki/COSCO-Belgium-Typ

https://www.eagle.org/safenet/record/record_vesselsearch

http://www.containership-info.com/

*     *     *


Poniżej zdjęcia: COSCO ITALY  (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of COSCO ITALY (to enlarge click on the photo).


















sobota, 5 kwietnia 2025

Z cyklu imprezy shipspottera/shiplovera ... cz. 51 - Wizyta zespołu SNMCMG-1 w Gdańsku

W dniu 4 kwietnia br. do portu w Gdańsku wszedł liczący jedenaście jednostek zespół NATO-wskich sił przeciwminowych SNMCMG-1 (Standing NATO MCM Group One), który zacumował przy Nabrzeżu Obrońców Westerplatte. Głównym powodem wizyty jest odnowienie zapasów i krótki odpoczynek załóg.

Poniżej materiał zdjęciowy autorstwa Waldemara Danielewicza.

Norweski niszczyciel min Hinnøy (M 343), cumujący do burty estońskiego niszczyciela min Sakala (M314)



Litewski niszczyciel min Kursis (M 54) cumujący do burty łotewskiego okrętu dowodzenia i wsparcia Virsaitis (A 53)



Belgijski niszczyciel min Lobelia (M 921) cumujący do burty holenderskiego niszczyciela min Schiedam (M 860)



Szwedzki niszczyciel min Ulvön (M 77)

Niemiecki niszczyciel min Weilheim (M 1059) cumujący do burty niemieckiego okrętu dowodzenia Mosel (A 512) – jednostki flagowej zespołu






Niemiecki trałowiec Pegnitz (M 1090) oraz niszczyciel min Datteln (M 1068)







Ujęcia grupowe zespołu.








 

 

Z cyklu kabotażowce/drobnicowce ... (cz. 40) - ARKLOW MANOR

ARKLOW MANOR (IMO: 9440241, MMSI: 250001723, sygnał wywoławczy: EIHC3, bandera: Irlandia, port macierzysty: Arklow) – uniwersalny drobnicowiec, przystosowany do przewozu ładunków ciężkich, zbudowany w 2009 roku przez południowokoreańską stocznię Mokpo Shipbuilding Industry Co. Ltd. z Mokpo na zamówienie irlandzkiego armatora Arklow Shipping Ltd. (formalnie statek zarejestrowany jest na spółkę córkę Coastal Shipping Ltd.).

*     *     *

Historia Budowy

Numer budowy:

07-189

Położenie stępki:

---

Wodowanie:

---

Zdanie:

09.10.2009

*     *     *

Dane techniczne

Wyporność:

GT: 9.750 / DWT 14.744,50 t.

Wymiary (d x sz x z):

136,47 x 21,00 x 8.88 m

Kadłub:

typ: pojedynczy, podwójne dno, klasa lodowa: ICE-Class 1A

materiał: stal

przedziały wodoszczelne: 5

ilość pokładów: 1

Napęd:

4 suwowy 6 cylindrowy silnik diesla Caterpillar-MaK 6M43C o mocy: 5.400 kW przy 500 obr./min.

śruba nastawna o 500 obr./min.

Urządzenia pomocnicze:

2 zespoły prądotwórcze składające się z silnika diesla Yanmar i alternatora – każdy o mocy 350 kW i 438 kVA

awaryjny zespół prądotwórczy składający się z silnika diesla STX i alternatora o mocy 100 kW i 125 kVA

dziobowy ster strumieniowy o mocy 750 kW

Prędkość:

14,5 w.

Ładownie i luki:

liczba: 4 Ła. / 4 Lu.

wymiary ładowni:

Ła 1: --- m

Ła 2: --- m

Ła 3: --- m

Ła: 4 --- m

wymiary luków:

Lu 1: 15,40 x 12,60 m

Lu 2: 23,10 x 17,80 m

Lu 3: 23,10 x 17,80

Lu 4: 15,40 x 17,80 m

pokrywy lukowe: typ: Sehoe folding

Pojemność całkowita ładowni (m3):

ziarno / bele:

Ła 1: 3.132 m3 / 110.600 ft3

Ła 2: 5.762 m3 / 203.480 ft3

Ła 3: 5.628 m3 / 198.742 ft3

Ła 4: 3.587 m3 / 126.668 ft3

kontenery: --- (ładownia: --- / pokład: ---)

Pojemność zbiorników:

balast: 5480 t

paliwo: 802,27 m3

Urządzenia za i wyładunkowe:

brak

Załoga:

16 os. / pers.





*     *     *

Bibliografia

https://www.asl.ie

https://www.scheepvaartwest.be

www.fleetmon.com

*     *     *

Poniżej: ARKLOW MANOR w Gdańsku, 03.11.2021 rok, zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).



Poniżej: ARKLOW MANOR i ARKLOW VALLEY w Gdańsku, 07.06.2022 rok, zdjęcie: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).


Poniżej: ARKLOW MANOR w Gdańsku, 08.06.2022 rok, zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).


Poniżej: ARKLOW MANOR w Gdańsku, 10.06.2022 rok, zdjęcie: Andrzej Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).



Poniżej: ARKLOW MANOR w Gdańsku, 13.06.2022 rok, zdjęcie: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).


Poniżej: ARKLOW MANOR w Gdyni, 08.09.2022 rok, zdjęcie: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).

Poniżej: ARKLOW MANOR w Gdańsku, 04.08.2023 rok, zdjęcie: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).