środa, 4 sierpnia 2021

Z cyklu kontenerowce klasy panamax/post-panamax/neopanamax ... cz. 10 - MSC TEXAS

MSC TEXAS (MO: 9318058, MMSI: 636020494, sygnał wywoławczy: A8IE9, bandera: Liberia, port macierzysty: Monrovia) – kontenerowiec klasy post-panamax, zbudowany przez południowokoreańską stocznię Hyundai Samho Heavy Industries Co. Ltd. jako E.R. TEXAS. W trakcie 15 lat eksploatacji kontenerowiec kilkakrotnie zmieniał swoje nazwy i tak: w 2009 na MSC BENGAL, w 2013 na FAUST, w 2016 na CMA CGM FAUST i ostatnio w 2021 na MSC TEXAS. Właścicielem jednostki jest spółka Texas Shipping and Trading Ltd., zaś armatorem zarządzającym jest MSC Shipmanagement Ltd.

*      *     *

Historia budowy:

Numer budowy:

S265

Położenie stępki:

29.05.2006

Wodowanie:

05.08.2006

Zdanie:

18.10.2006

*      *     *

Dane techniczne:

Wyporność:

GT: 91.649 / DWT: 100.680 t.

Wymiary (d. x sz. x z.):

334,07 x 42,80 x 14,67 m

Kadłub:

typ: jednoposzyciowy, podwójne dno

materiał kadłuba: stal

Napęd:

1 x 2 suwowy 12 cylindrowy silnik diesla MAN-B&W model: 12K98MC-C o mocy: 68.520 kW

śruba: 1

Prędkość:

25,3 w.

Urządzenia pomocnicze:

3 zestawy prądotwórcze składające się z silnika diesla MAN 7L27/38 oraz alternatora

2 zestawy prądotwórcze składające się z silnika diesla MAN 9L27/38 oraz alternatora

1 awaryjny zespół prądotwórczy składający się z silnika spalinowego KTA19-D(M) oraz alternatora

dziobowy ster strumieniowy FU-100-LTC2750

Przestrzeń ładunkowa:

ładownie / luki: ?

Pojemność ładunkowa:

kontenery: 8,204 TEU

kontenery 14mt: 6.180 TEU

kontenery chłodzone: 700 TEU

Urządzenia załadunkowe:

brak

Pojemność zbiorników:

balast: 25.224,5 m3

Załoga:

? os.

*      *     *

Bibliografia:

https://vesselregister.dnvgl.com/VesselRegister/vesseldetails.html?vesselid=G130253

ww.fleetmon.com

www.msc.com

*      *     *

Poniżej: MSC TEXAS wchodzący do portu w Gdyni 01.08.2021, zdjęcia: Witold Tylec (aby powiększyć kliknij na zdjęcie)









Poniżej: MSC TEXAS podczas postoju przy terminalu BCT w Gdyni 03.08.2021, zdjęcie: Paweł Kaliszuk (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).

Poniżej: MSC TEXAS opuszcza port w Gdyni 04.08.2021, zdjęcie: Paweł Kaliszuk (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).











Poniżej: MSC TEXAS opuszcza port w Gdyni 04.08.2021, zdjęcie: Andrzej Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie). 





















 

wtorek, 3 sierpnia 2021

Z cyklu "Flota Chipolbroku" ... cz. 10 - PADEREWSKI

PADEREWSKI (IMO 971389, MMSI: 210638000, Sygnał wywoławczy: 5BMF4, bandera: Cypr) – drobnicowiec wielozadaniowy przystosowany m.in. do przewozu ładunków ciężkich oraz typu „project,” zbudowany przez chińską stocznię Hanghai Shipyard na zamówienie Chińsko – Polskiego Towarzystwa Okrętowego S.A..

*     *     * 

Historia budowy

Numer stoczniowy

S1227

Data położenia stępki:

07.09.2015

Wodowanie:

---

Data ukończenia:

15.12.2016

*     *     * 

Dane techniczne

Wyporność (GT / DWT):

31.615 t. / 24.778 t.

Wymiary (d. x s. x z.):

189,90 x 28 x 10,5 m

Kadłub:

materiał i typ: stal, pojedynczy podwójne dno

pokłady ciągłe / continious decks: 1

Napęd: spalinowy

1 x 6 cylindrowy silnik diesla: Wartsila 6RT-Flex50-D o łącznej mocy 8.350 kW (11.356 KM)

śruba: 1

Prędkość:

16,5 węzła

Urządzenia pomocnicze:

3 zestawy prądotwórcze złożone z silnika diesla CMP-MAN 6L23/30H o mocy 960 kW oraz alternatora o mocy 910 kW

1 awaryjny zestaw prądotwórczy złożony z silnika diesla Scania CCFJ170-E oraz alternatora o mocy 170 kW

Ładownie:

liczba: 3

typ: box

wentylacja: nawiew naturalny, wywiew mechaniczny (6 wymian powietrza na godzinę)

Luki:

liczba: 5

Pojemność ładunkowa:

bele: 39.524 m3 / 1 383 240 cub.ft

kontenery: 1923 TEU

Urządzenia załadunkowe:

3 dźwigi MacGregor 350 t. SWL (każdy)

Pojemność zbiorników:

paliwo: 1693,3 m3

olej smarny: 206,3 m3

diesel: 530,4 m3

woda pitna: 253,5 m3

woda balastowa: 13.357,1 m3

*     *     * 

Bibliografia

www.chipolbrok.com.pl

www.fleetmon.com

*     *     * 

Poniżej: PADEREWSKI podczas postoju w Gdańsku 08.07.2021 r., zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).