czwartek, 26 września 2019

Z cyklu flota PRCiP ... cz. 3 - MAŁŻ II

MALŻ II (IMO ---, MMSI: 261006610, Sygnał wywoławczy: SPG2399, bandera: Polska) – pogłębiarka ssąca – nasiębierna, zbudowana przez holenderską stocznię IHC De Klop N.V. z Sliedrecht dla polskiego armatora Przedsiębiorstwo Robót Czerpalnych i Podwodnych. W 2002 roku jednostka została przebudowana na pogłębiarkę podsiębierną.
Historia budowy:
  • numer budowy: 02900,
  • data zdania: 02.08.1978,

*     *     *

MALŻ II (IMO ---, MMSI: 261006610, Call sign: SPG2399, flag: Poland) – a suction – hopper dredger, built by the Dutch shipyard IHC De Klop N.V. from Sliedrecht for the Polish shipowner Przedsiebiorstwo Robot Czerpalnych i Podwodnych (Dredging & Underwater Works Co Ltd). In 2002, the unit was reconstructed into a backhoe dredger.
Built history:
  • yard number: 02900,
  • delivery date: 02.08.1978.

*     *     *

Dane techniczne / Technical data:
Wyporność / Displacement:
255 RT / 114,45 NT
Wymiary (d. x s. x z.) / Dimensions (l. x b. x d.):
33,33 x 8,75 x 2,75 m
Kadłub / Hull: pojedynczy / single hull
materiał: / material: stal, spawany / steel, welded
pokłady ciągłe / continuous decks: 1
2 szczudła robocze / 2 working spuds
Napęd / propulsion: brak / none
przemieszczanie przy pomocy wind kotwicznych i szczudeł / moving with the help of the anchor windlass and working spuds
Urządzenia pomocnicze / Auxiliaries:
2 x 4 suwowe silniki diesla / 2 x 4 stroke diesel engines: Caterpillar 3406PCTA JWAC E238 o łącznej mocy / with total power: 690 kW
Urządzenia pogłębiające / Dredging equipment:
koparka / excavator: Liebherr 974 (moc silnika / engine power: 281 kW)
  • głębokość kopania / dredging depth: 2,5 – 11,5 m
  • pojemność łyżki / bucket capacity: 1,4-5,0 m3
Pojemność zbiorników paliwa / Fuel tanks capacity:
24 t.
Załoga / Crew:
6 os. / pers.
Zakwaterowanie / Accommodation
3 kabiny 2 os. / 3 x 2 pers. cabbins

*     *     *
Bibliografia / Bibliography:

*     *     *



Poniżej zdjęcia pogłębiarki MAŁŻ II, motorówki ANUSIA i szalandy SM-PRC-105, Gdańsk 16.07.2011 (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of the dredger MAŁŻ II, motorboat ANUSIA and a hopper barge SM-PRC-105, Gdansk 16.07.2011 (to enlarge click on the photo).






Poniżej zdjęcie pogłębiarki MAŁŻ II i szalandy SM-PRC-107, Gdańsk 25.11.2016, autor: Pan Jerzy Makieła  (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photo of the dredger MAŁŻ II and a hopper barge SM-PRC-107, Gdansk 25.11.2016, Mr. Jerzy Makieła (to enlarge click on the photo).


Poniżej zdjęcia pogłębiarki MAŁŻ II, Gdańsk 08.04.2018, autor: Pan Jerzy Makieła  (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of the dredger MAŁŻ II, Gdansk 08.04.2018, Mr. Jerzy Makieła (to enlarge click on the photo).



Poniżej zdjęcie pogłębiarki MAŁŻ II, Gdańsk 22.04.2018, autor: Pan Jerzy Makieła  (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photo of the dredger MAŁŻ II, Gdansk 22.04.2018, Mr. Jerzy Makieła (to enlarge click on the photo).


Poniżej zdjęcia pogłębiarki MAŁŻ II, Gdańsk 16.07.2018 (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of the dredger MAŁŻ II, Gdansk 16.07.2018 (to enlarge click on the photo).





Poniżej zdjęcie pogłębiarki MAŁŻ II, Gdańsk 07.09.2018, autor: Pan Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photo of the dredger MAŁŻ II, Gdansk 07.09.2018, author: Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).

Poniżej zdjęcie pogłębiarki MAŁŻ II, Gdańsk 11.01.2019, autor: Pan Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photo of the dredger MAŁŻ II, Gdansk 11.01.2019, author: Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).


Poniżej zdjęcia pogłębiarki MAŁŻ II i szalandy SM-PRC-110, Gdańsk 10.02.2019, autor: Pan Andrzej Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of the dredger MAŁŻ II and a hopper barge SM-PRC-110, Gdansk 10.02.2019, author: Mr. Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).




Poniżej zdjęcia pogłębiarki MAŁŻ II, baza PRCiP, Gdańsk 06.04.2019 (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of the dredger MAŁŻ II, PRCiP base, Gdansk 06.04.2019 (to enlarge click on the photo).




Poniżej zdjęcie pogłębiarki MAŁŻ II, Gdańsk 06.04.2019, autor: Pan Andrzej Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photo of the dredger MAŁŻ II, Gdansk 06.04.2019, author: Mr. Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).


Poniżej zdjęcia pogłębiarki MAŁŻ II, Gdańsk 11.01.2020, autor: Pan Waldemar Danielewicz, Pan Andrzej Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of the dredger MAŁŻ II, Gdansk 11.01.2020, author: Mr. Waldemar Danielewicz, Mr. Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).



Poniżej zdjęcie pogłębiarki MAŁŻ II, Gdańsk 09.09.2020, autor: Pan Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photo of the dredger MAŁŻ II, Gdansk 09.09.2020, author: Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).
 

Poniżej zdjęcie pogłębiarki MAŁŻ II, Gdańsk 18.01.2020, autor: Pan Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photo of the dredger MAŁŻ II, Gdansk 18.01.2020, author: Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).


Aktualizacja 23.07.2021: Poniżej zdjęcie pogłębiarki MAŁŻ II, Gdańsk 13.07.2021, autor: Pan Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 23.07.2021: Below photo of the dredger MAŁŻ II, Gdansk 13.07.2021, author: Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).
 

Aktualizacja 23.07.2021: Poniżej zdjęcie pogłębiarki MAŁŻ II, Gdańsk 22.07.2021, autor: Pan Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 23.07.2021: Below photo of the dredger MAŁŻ II, Gdansk 22.07.2021, author: Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo). 
 

Aktualizacja 08.10.2021: Poniżej zdjęcia pogłębiarki MAŁŻ II, Gdańsk 03.10.2021, autor: Pan Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 08.10.2021: Below photos of the dredger MAŁŻ II, Gdansk 03.10.2021, author: Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).
 


Aktualizacja 23.06.2023: Poniżej zdjęcie pogłębiarki MAŁŻ II, Gdańsk 18.06.2023, autor: Pan Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 23.06.2023: Below photo of the dredger MAŁŻ II, Gdansk 18.06.2023, author: Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).
 

 
 
 

wtorek, 24 września 2019

Z cyklu różne rozmaitości z okolic portów i nie tylko ... cz. 15 - Wejście zestawu BUGSIER 20 - OOC COUGAR



W sobotę 21 września, tuż po południu do portu w Gdyni przybył zestaw holowniczy, składający się z holownika BUGSIER 20 oraz holowanego przez niego zaopatrzeniowca OOC COUGAR, który to po ponad dwuletnim „odstawieniu na sznurek” ma przejść w stoczni Remontowej Nauta przegląd, konserwację (ewentualne prace naprawcze) oraz odnowienie klasy.

*     *     * 

On Saturday, September 21, just after noon, to the port in Gdynia arrived a towing set, consisting of the tug BUGSIER 20 and towed by him a platform supply vessel OOC COUGAR, which after over two years of „laid up” is to undergo an inspection and maintenance works at the Nauta Shiprepair Yard.

*     *     * 
Poniżej zdjęcia: holownika BUGSIER 20  i zaopatrzeniowca OOC COUGAR, autor: Łukasz Błaszczak (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of tug BUGSIER 20 and platform supply vessel OOC COUGAR, author: Łukasz Błaszczak (to enlarge click on the photo).

  
















Poniżej zdjęcia: holownika BUGSIER 20  i zaopatrzeniowca OOC COUGAR, autor: Andrzej Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of tug BUGSIER 20 and platform supply vessel OOC COUGAR, author: Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).













Poniżej zdjęcie: holownika BUGSIER 20  i zaopatrzeniowca OOC COUGAR, Stocznia Nauta , author: Andrzej Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photo of tug BUGSIER 20 and platform supply vessel OOC COUGAR, Shipyard Nauta, author: Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).

 
  *     *     * 

Coś o bohaterach tego wydarzenia / Something about heroes of this event.


BUGSIER 20 (IMO 9158484, MMSI: 211264190, Sygnał wywoławczy: DPDP, bandera: Niemcy) – holownik typu Traktor zbudowany przez niemiecką stocznię J.G. Hitzler Schiffswerft und Maschinenfabrik GmbH & Co. KG dla niemieckiego armatora Bugsier-, Reederei- und Bergungs-Gesellschaft mBH & Co. KG z Hamburga.
Stoczniowy numer budowy:
811
Data położenia stępki:
08.11.1996
Wodowanie:
09.10.1997
Data ukończenia:
01.11.1997

*     *     * 

BUGSIER 20 (IMO 9158484, MMSI: 211264190, Call sign: DPDP, flag: Germany) – Tractor type tug built by German shipyard J.G. Hitzler Schiffswerft und Maschinenfabrik GmbH & Co. KG for the Ggerman shipowner Bugsier-, Reederei- und Bergungs-Gesellschaft mBH & Co. KG from Hamburg.
Yard number:
811
Date of keel laid:
08.11.1996
Launch date:
09.10.1997
Date of build:
01.11.1997


Dane techniczne: w odrębnym opracowaniu poświęconym holownikowi / Technical data: in separated study about the tug.

*     *     * 


OOC COUGAR (IMO 9395410, MMSI: 636091908, Sygnał wywoławczy: V2GZ8, bandera: Liberia) – zaopatrzeniowiec zbudowany w 2007 roku, w kooperacji przez ukraińską stocznię Damen Shipyards Okean Nikolayev oraz norweską stocznię Aker Aukra AS, na zamówienie niemieckiego armatora Opielok Offshore Carriers.
Historia budowy
Stoczniowy numer budowy:
128
Data położenia stępki:
02.03.2007
Wodowanie:
31.01.2008
Data ukończenia:
17.07.2008

*     *     * 

OOC COUGAR (IMO 9395410, MMSI: 636091908, Call sign: V2GZ8, flag: Liberia) – platform supply vessel built in 2007, in cooperation with the Ukrainian shipyard Damen Shipyard Okean Nikolayev and the Norwegian shipyard Aker Aukra AS, for the German shipowner Opielok Offshore Carriers.
Build history:
Yard number:
128
Date of keel laid:
02.03.2007
Launch date:
31.01.2008
Date of build:
17.07.2008

*     *     * 

Dane techniczne / Technical data:
Wyporność / Displacement (GT / DWT):
2.180 t. / 3.319 t.
Wymiary (d. x s. x z.) / Dimensions (l. x b. x d.):
73,6 x 16 x 7 m
Kadłub / Hull:
materiał i typ: / material and type: stal, pojedynczy / steel, single hull
pokłady ciągłe / continious decks: 1
Napęd / propulsion: spalinowy / diesel
2 silniki diesla / 2 diesel engines: MaK 6M25 o łącznej mocy / with total power 3.960 kW (5.310 KM / HP)
2 przekładnie redukcyjne / 2 reduction gears: 600 AGSC – LP 500 ND
2 śruby nastawne / 2 controllable pitch propellers
Prędkość / Speed:
13,0 węzłów / knots
Urządzenia pomocnicze / Auxiliaries:
2 generatory spalinowe / 2 diesel generators: DI1262
Wyposażenie dodatkowe / Additional equipment:
winda kotwiczna / anchor windlass
kotwice / anchors:2 x 2.460 kg
kabestan / 1 capstan: 2 x 8 ton
dźwig pokładowy / deck crane: 3 t. SWL – 16 m
Pokład ładunkowy / Cargo deck:
powierzchnia / space: 680 m2
wymiary (d. x sz.) / dimensions (l. x b.): 51 x 13,3 m
Zbiorniki / Tanks:
ładunek płynny / liquid cargo: 10
ładunek suchy / dry cargo: 5
Pojemność zbiorników / Tanks capacities:
paliwo / fuel: 998 CuM
woda pitna / potable water: 831 CuM
woda wiertnicza / drill water: 1348 CuM
solanka / brine: 397 CuM
płynne błoto / liquid mud: 980 CuM
olej bazowy / base oil: 211 CuM
Załoga / Crew:
12 os. / pers.

*     *     * 

Bibliografia / Bibliography: