wtorek, 19 lutego 2019

Z cyklu kontenerowce klasy panamax/post-panamax/neopanamax ... cz. 2 - CAP SAN MARCO



CAP SAN MARCO (IMO 9622215, MMSI: 219101000, Sygnał wywoławczy: OXDI2, bandera: Dania) – kontenerowiec klasy Neopanamax, zbudowany przez południowo – koreańską stocznię Hyundai Heavy Industries Co. Ltd. z Ulsan dla niemieckiego armatora Hamburg Südamerikanische Dampfschifffahrt-Gesellschaft ApS & Co KG z Hamburga (obecnie część Grupy Maersk).
  • Stoczniowy numer budowy: 2522,
  • Położenie stępki: 29.01.2013,
  • Wodowanie: 12.04.2013,
  • Zakończenie budowy: 01.07.2013.

*     *     *

CAP SAN MARCO (IMO 9622215, MMSI: 219101000, call sign: OXDI2, flag: Denmark) – Neopanamax class container, built by the South Korean shipyard Hyundai Heavy Industries Co. Ltd. from Ulsan for the German shipowner Hamburg Südamerikanische Dampfschifffahrt-Gesellschaft ApS & Co KG from Hamburg (now a part of Mearsk Group).
  • Yard number: 2522,
  • Keel laid: 29.01.2013,
  • Launched: 12.04.2013,
  • Delivery date: 01.07.2013.

*     *     *

Jednostki typu Cap San … / Type Cap San .. units:
  • CAP SAN NICOLAS – IMO: 9622203,
  • CAP SAN MARCO – IMO: 9622215,
  • CAP SAN LORENZO – IMO: 9622227,
  • CAP SAN AUGUSTIN – IMO: 9622239,
  • CAP SAN ANTONIO – IMO: 9622241,
  • CAP SAN RAPHAEL – IMO: 9622253,
  • CAP SAN ARTEMISSIO – IMO: 9633939,
  • CAP SAN MALEAS – IMO: 9633941,
  • CAP SAN SOUNIO – IMO: 9633953,
  • CAP SAN TAINARO – IMO: 9633965.

*     *     *


Dane techniczne / Technical data:
  • Wyporność (GT / DWT) / Displacement (GT / DWT): 118,938 t. / 124,424 t. 
  • Wymiary (d. x s. x z.) / Dimensions (l. x b. x d.): 333,20 x 48,32 x 14,00 m.
  • Kadłub / Hull: 
    • materiał / typ / material / type: stal / pojedynczy – częściowo podwójne dno / steel / single hull – partly double bottom,
    • grodzie wodoszczelne / watertight bulkheads: 10,
    • pokłady ciągłe / continuous decks: 1,
  • Napęd / Propulsion: spalinowy / diesel, 
    • 1 x 2 suwowy 7 cylindrowy silnik diesla / 1 x 2 stroke 7 cylinders diesel engine: HHI-MAN-B&W 7S90ME-C.9 – o mocy / with power 40.670 kW,
    • generatory / generators:
      • 5 zestawów prądotwórczych / 5 generator sets: HHI-MAN-B&W 9H32/40 – każdy o mocy / each with power: 4.320 kW,
      • 1 awaryjny zestaw prądotwórczy / 1 emergency generator set: AD180TIS,
    • śruba / propeller: 1,
    • ster / 1 ruder: 1,
    • dziobowy / rufowy ster strumieniowy / bow/ stern thruster: 1 x 2.500 kW / 1 x 1.900 kW,
  • Prędkość / Speed: 21.0 węzłów / knots.
  • Ładownie / Holds: 8,
  • Urządzenia załadunkowe: / Cargo handling: brak / none,
  • Pojemność ładunkowa / Cargo capacity:
    • kontenery / containers: 9.600 TEU,
    • kontenery 14 t. / 14t. containers: 7.500 TEU,
    • kontenery chłodzone / reefer containers: 2.100 TEU.

*     *     *

Bibliografia / Bibliography:

*     *     *

Poniżej zdjęcia: CAP SAN MARCO  (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of CAP SAN MARCO (to enlarge click on the photo).








Poniżej zdjęcia: CAP SAN MARCO w doku stoczni B&V w Hamburgu  (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of CAP SAN MARCO in dry dock B&V shipyard in Hamburg  (to enlarge click on the photo).




wtorek, 12 lutego 2019

Z cyklu różne rozmaitości z okolic portów i nie tylko ... cz. 4 - "Giganci" w Gdyni I


W dniu dzisiejszym do portu w Gdyni przybył największy pod względem ładowności kontenerów, należący do grupy Moller-Maersk A/S kontenerowiec CHARLOTTE MEARSK. Wejście „giganta” obsługiwały aż cztery holowniki Fairplay Towage Polska: FAIRPLAY 26, URAN (rankiem przybył ze Świnoujścia), FAIRPLAY IV oraz FAIRPLAY VII. Zanim jednak do wspomnianego wydarzenia  doszło gdyński port opuścił nieco mniejszy kontenerowiec - MSC FLORENTINA. Poniżej informacje o wyżej wymienionych jednostkach oraz relacja zdjęciowa:

*     *     *

Today, the largest in terms of container capacity, belonging to the group Moller-Maersk A/S container ship CHARLOTTE MAERSK arrived to the port in Gdynia. The „giant” entrance was served by four Fairplay Towage Poland tugs: FAIRPLAY 26, URAN (came from Swinoujscie early morning), FAIRPLAY IV and FAIRPLAY VII. However, before this happened, the port left a smaller container ship MSC FLORENTINA. Below, informations about the above-mentioned units and the photo material.

*     *     *


MSC FLORENTINA (IMO: 9251705, MMSI: 352870000, sygnał wywoławczy: HPFH, bandera: Panama) – kontenerowiec zbudowany przez koreańską stocznię Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co. Ltd. z Okopo dla spółki Serpula Investments SA (armator zarządzający: MSC - Mediterranean Shipping Company S.R.L.).

*     *     *

MSC FLORENTINA (IMO: 9251705, MMSI: 352870000, call sign: HPFH, flag: Panama) – a container ship built by the Korean shipyard Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co. Ltd. from Okopo for the company Serpula Investments SA (manager: MSC - Mediterranean Shipping Company S.R.L.).
 *     *     *

Dane techniczne / Technical data:
  • wyporność / displacement: 75.590 GT / 85.832 DWT
  • długość całkowita / length overall: 299,99 m
  • długość między pionami / length between perpendicular: 286,56 m
  • szerokość / breadth: 40,00 m
  • zanurzenie / draught:14,50 m
  • napęd / propulsion:
    • 10 cylindrowy silnik diesla / 10 cylinders diesel engine: MAN-B&W 10K98 MC-C – o mocy / with power: MCR 68.470 kW
    • śruba o stałym skoku / fixed pitch propeller
  • stery strumieniowe /thrusters:
    • dziobowy / bow: 1 × 2210 kW (3005 KM / HP)
  • ster / ruder: 1
  • prędkość / Speed: 25,6 w. / kn
  • urządzenia pomocnicze / auxiliaries:
    • silniki pomocnicze (w zespołach prądotwórczych) / aux. engines (in generating sets) : 4 × 8L27/38 MAN-B&W
  • pojemność ładunkowa / cargo capacity:
    • ładowność kontenerów / containers capacity: 6.750 TEU
    • kontenery 14 t. / 14 t. containers: 5.150 TEU
    • kontenery chłodzone / reefer containers: 400
    • pojemność zbiorników / tanks capacities:
  • balast / balast: 20.694,1 m³
  • załoga / crew: 15 osób
*     *     * 


Poniżej: MSC FLORENTINA opuszcza Gdynię 12.02.2019 r. autor Pan Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: MSC FLORENTINA outbound Gdynia 12.02.2019, author Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photos).








Poniżej: MSC FLORENTINA opuszcza Gdynię 12.02.2019 r. autor Pan Andrzej Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: MSC FLORENTINA outbound Gdynia 12.02.2019, author Mr. Andrzej Patro (to enlarge click on the photos).















*     *     *

CHARLOTTE MAERSK (IMO: 9245744, MMSI: 220059000, sygnał wywoławczy: OWLD2, bandera Dania [DIS - Międzynarodowy Rejestr Duński]) – kontenerowiec zbudowany przez duńską stocznię Odense Staalskibsvaerft A/S, Munkebo (Lindo Shipyard) z Lindo – Odense dla duńskiego armatora Moller-Maersk A/S (armator zarządzający: Maersk Line A/S).

*     *     *

CHARLOTTE MAERSK (IMO: 9245744, MMSI: 220059000, call sign: OWLD2, flag: Denmark [DIS  - Danish International Register]) – container ship built by the Danish shipyard Odense Staalskibsvaerft A/S, Munkebo (Lindo Shipyard) from Lindo – Odense for the Danish shipowner Moller-Maersk A/S (manager: Maersk Line A/S).

*     *     *

Dane techniczne / Technical data:
  • wyporność / displacement: 92198 GT / 109657 DWT
  • długość całkowita / length overall: 346,98 m
  • długość między pionami / length between perpendicular: 331,54 m
  • szerokość / breadth: 42,80 m
  • zanurzenie / draught:14,93 m
  • wysokość boczna / height: 24,10 m
  • kadłub / hull:
    • pojedynczy podwójne dno / single hull double bottom
    • grodzie wodoszczelne / watertight bulkheads: 14
  • napęd / propulsion:
    • 12 cylindrowy silnik diesla / 12 cylinders diesel engine: Wartsila Sulzer 12RTA96C – o mocy / with power: MCR 65 880 kW (89 570 KM / HP)
    • śruba o stałym skoku / fixed pitch propeller , 100 obr./min. / RPM)
  • stery strumieniowe /thrusters:
    • dziobowy / bow: 1 × 2210 kW (3005 KM / HP)
    • rufowe / aft: 2 × 900 kW (1224 KM / HP)
  • ster / ruder: 1
  • prędkość / Speed: 25 w. / kn.
  • urządzenia pomocnicze / auxiliaries:
    • silniki pomocnicze (w zespołach prądotwórczych) / aux. engines (in generating sets) : 5 × 7L32/40 MAN-B&W (MCR 3100 kW –  każdy / each)
  • pojemność ładunkowa / cargo capacity:
    • ładowność kontenerów / containers capacity: 9612 TEU
    • kontenery 14 t. / 14 t. containers: 6600 TEU
    • gniazda dla kontenerów chłodzonych / reefer sockets: 817
  • pojemność zbiorników / tanks capacities:
    • paliwo / fuel - 15 751 m³
    • olej smarny / lube oil: 83,97 t.
    • woda pitna / fresh water: 408,66 t.
    • balast / ballast: 32.006t.
  • załoga / crew: 15 osób

  
*     *     *

Bibliografia / Bibliography:


*     *     * 

Poniżej: nad przebiegiem imprezy czuwał ... ŚLĄZAK ;-), autor Pan Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: on the course of the event keep watch ... ŚLĄZAK ;-), author Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photos).

 
Poniżej: CHARLOTTE MAERSK przybywa do Gdyni 12.02.2019 r. autor Pan Andrzej Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: CHARLOTTE MAERSK inbound Gdynia 12.02.2019, author Mr. Andrzej Patro (to enlarge click on the photos).

































Poniżej: CHARLOTTE MAERSK przybywa do Gdyni 12.02.2019 r. autor Pan Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: CHARLOTTE MAERSK inbound Gdynia 12.02.2019, author Mr. Waldemar Danielewicz  (to enlarge click on the photos).











Poniżej: CHARLOTTE MAERSK opuszcza Gdynię 15.02.2019 r. autor Pan Michał Cyran (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: CHARLOTTE MAERSK outbound Gdynia 15.02.2019, author Mr. Michal Cyran  (to enlarge click on the photos).