niedziela, 2 października 2016

Z cyklu "Flota Polskiej Żeglugi Morskiej" ... cz. 32 - NAREW

NAREW (IMO: 9521813, MMSI: 636015273, Sygnał wywoławczy: A8ZQ6, Bandera: Liberia, Port macierzysty: Monrovia) – masowiec typu „handysize”, zbudowany przez chińską stocznię Sanfu Ship Engineering Taizhou w Jiangsu dla polskiego armatora Polska Żegluga Morska – POLSTEAM ze Szczecina. W pierwszym rejsie statkiem dowodził kpt. Jarosław Raczkowskiego, zaś jego trasa wiodła do Panjang i dalej do Foynes. Chrzest statku miał miejsce w Szczecinie w dniu 28 maja 2012 roku, zaś jego matką chrzestną została Pani Barbara Matlengiewicz – pracownik PŻM.

*     *     *

Historia budowy

Numer stoczniowy budowy:

SF080102

Położenie stępki:

30.09.2010

Wodowanie:

30.07.2011

Zdanie:

16.03.2012

*     *     *

Dane techniczne

Wyporność:

GT: 13.579 / DWT: 17.082 t.

Wymiary (d. x sz. x. z.):

149,96 x 23,59 x 8,25 m

Kadłub:

typ: jednoposzyciowy

materiał kadłuba: stal

pokłady ciągłe: 1

grodzie wodoszczelne: 12

Napęd:

1 x 6 cylindrowy silnik diesla CSIC Electrical Machinery STX-MAN model: 5S50MC-C o mocy 6.570 kW przy 127 obr./min

śruba: 1

Prędkość:

15 w.

Ster:

1

Urządzenia pomocnicze:

2 x zespoły prądotwórcze z silnikiem Wartsila Auxpac 520W4L20 o mocy 520 kW /650 kVA

1 x zespół prądotwórczy z silnikiem Wartsila 645W4L20 o mocy 645 kW / 806 kVA

Ładownie / Luki:

liczba: 5/5

specyfikacja ładowni:

- 4 ładownie przystosowane do przewożenia ładunku

- 1 ładownia przystosowana do przewożenia ładunku lub wody

pokrywy lukowe: hydrauliczne MacGregor typ folding

Pojemność ładunkowa:

ziarno: 23.800 m3

Urządzenia załadunkowe:

3 x dźwigi Nantong Rainbow Heavy Machinerics Co., Ltd. model: GLBE3022-2/2422GR – każdy o unosie 30 ton i zasięgu 22 metrów

1 x dźwig aprowizacyjny Fuchs Foerdertechnik AG model: Provision Crane SWL 3.0t o unosie 3 ton

Załoga:

18+9

*     *     *

Bibliografia

Gogol Krzysztof, Bohdan Huras – Polska Żegluga Morska Album Floty 1951 – 2012, Fundacja Promocji Przemysłu Okrętowego i Gospodarki Morskiej, Gdańsk 2012, 2021

*     *     *

Poniżej: NAREW w doku nr 5 Stoczni Remontowej Gryfia w Szczecinie, 08.07.2012 rok (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).












piątek, 23 września 2016

Z cyklu flota operatora Unity Line ... cz.5 - GRYF (II)

Operator Unity Line założony został przez dwie firmy armatorskie: Polska Żegluga Morska (Polsteam) i Euroafrica Linie Żeglugowe do zarządzania promami obu armatorów Poniżej prezentowany jest prom należący do Polskiej Żeglugi Morskiej (Polsatem).

GRYF (II) (IMO: 8818300, MMSI: 311794000, call sign: C6TV9, bandera: Wyspy Bahama, port macierzysty: Nassau) – prom pasażersko – samochodowy, zbudowany przez szwedzką stocznię Bruces Shipyard w Landskronie a następnie wykończony przez norweską stocznię Fosen Mek. Verksteder w Rissa dla tureckiego armatora Deniz Nakliyati TAS. W latach 2002 – 2003 w czarterze Brytyjskiego Ministerstwa Obrony. W lipcu 2004 r. zakupiony przez Polską Żeglugę Morską (Polsteam) dla spółki Unity Line, przybywając do kraju 3 sierpnia tego samego roku. Po modernizacji jako GRYF zatrudniony na linii Świnoujście – Ystad. Chrzest jednostki miał miejsce 8 grudnia 2004 roku w Szczecinie a jego matką chrzestną była Pani Czesława Christowa. Od 5 lutego 2007 roku zatrudniony na linii Świnoujście – Trelleborg.

*     *     *

Historia budowy:

Numery budowy:

19 i 43

Położenie stępki:

30.11.1989

Wodowanie:

10.03.1990

Zdanie:

21.12.1990

*     *     *

Poprzednie nazwy i operatorzy:

Kaptan Burhanettin Isim (1991 – 2002)

Turkish Cargo Lines

Kaptan Burhanettin Isim (2002)

Latlines

Kaptan Burhanettin Isim (2002 – 2003)

Ministry of Defence (UK)

Kaptan Burhanettin Isim (2003 – 2004)

VentLines

*     *     *

Poprzedni armatorzy:

Deniz Nakliyati TAS

1990 – 2004

*     *     *

Dane techniczne:

Wyporność

GT: 18.653 / DWT: 6.934

Wymiary (d. x sz. x z.):

157,90 x 24,33 x 5,92 m

Kadłub:

typ: jednoposzyciowy

materiał kadłuba: stal

grodzie poprzeczne: 5

liczba pokładów: 3

Napęd:

2 x 6 cylindrowe silniki diesla Sulzer: 6ZA40S – o łącznej mocy: 7.920 kW

śruby: 2

Prędkość:

17,7 w.

Urządzenia pomocnicze:

2 x generatory Mitsubishi model: S6R2MPTK,

1 x generator Volvo Penta model D49 A-MS

1 x generator Mitsubishi model: S6R-M(P)TK

Przestrzeń ładunkowa:

pas ładunkowy: 1742 m

Rampy:

2 (1 – 17,7 x 6,5 m; 1 – 15,1 x 7,0 m)

Pojemność ładunkowa:

TEU: 313

naczepy: 120

TIR: ca. 100

Pasażerowie

180 (w tym 120 os. w 60 kabinach)

Załoga:

34 os.

*     *     *

Bibliografia:

Gogol Krzysztof, Bohdan Huras – Polska Żegluga Morska Album Floty 1951 – 2012, Fundacja Promocji Przemysłu Okrętowego i Gospodarki Morskiej, Gdańsk 2012, 2021

http://www.faktaomfartyg.se

http://www.faergelejet.dk

http://www.ferry-site.dk

*     *     *

Poniżej zdjęcia m/f GRYF / Below photos m/f GRYF (aby powiększyć kliknij na zdjęcie / to enlarge, click on the photo):


















Poniżej: m/f GRYF, Gdańsk, 17.07.2021, zdjęcie: Waldemar Danielewicz  / Below: m/f GRYF, Gdansk 17.07.2021, photo: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie / to enlarge, click on the photo):