czwartek, 10 lutego 2022

Z cyklu samochodowce/pojazdowce ... cz. 5 - ENDURANCE

ENDURANCE ex TARONGA (IMO: 9121273, MMSI: 366479000, Sygnał wywoławczy: WDE9586, Bandera: Stany Zjednoczone AP, Port macierzysty: Willmington) – pojazdowiec PCTC (Pure Car and Truck Carrier), zbudowany przez japońską stocznię Mitsubishi Heavy Industries Ltd. z Nagasaki, na zamówienie szwedzkiego armatora Wilhelmsen Lines Shipowning AS jako TARONGA. Od 6 lutego 2010 roku jako ENDURANCE pływa w barwach amerykańskiego armatora ARC – American Roll-On/Roll-Off Lines (sama jednostka zarejestrowana jest na spółkę Fidelio Limited Partnership Inc.).

*     *     *

Historia budowy

Numer stoczniowy budowy:

2109

Data położenia stępki:

25.05.1996

Wodowanie:

28.09.1996

Data ukończenia:

16.12.1996

*     *     *

Dane techniczne

Wyporność:

GT: 72.708 / DWT: 48.988 t.

Wymiary (d. x. sz. z.):

264,60 x 32,29 x 22.00 m

Kadłub:

typ: pojedynczy

grodzie poprzeczne: 4

materiał: stal

Napęd:

1 x 7 cylindrowy silnik diesla Mitsubishi 7UEC85LSC o mocy 25.000 kW przy 95,4 obr./min

śruby: 1

Prędkość:

22,16 w.

Ster:

1

Urządzenia pomocnicze:

3 x zespoły prądotwórcze z silnikami diesla o MAN-B&W Holeby 6L28/32H i alternatorem – każdy o mocy: 1.640 kW

2 x zespoły prądotwórcze z silnikami diesla o MAN-B&W Holeby 8L28/32H i generatorem dającym prąd o napięciu 450 V – każdy o mocy 1.230

1 x awaryjny zespół prądotwórczy z silnikiem diesla MAN D2866TE i alternatorem o mocy 180 kW

dziobowy ster strumieniowy CT 16H-2P o mocy: 1.700 kW

rufowy ster strumieniowy CT 16H-2P o mocy: 1.700 kW

Przestrzeń ładunkowa:

pokłady: 9 (jeden z nich podwieszany)

Pojemność ładunkowa:

4.395 RT43 (jednostka RT43 = 7,38975 m2)

auta osobowe: 809

Wyposażenie ro-ro:

rampa rufowa: 380 t. SWL o wymiarach 44,60 x 25,00 m.

rampy wewnętrzne

Pojemność zbiorników:

balast: 13.562 m3

paliwo: 6.126 t.

Załoga:

26 os.

*     *     *

Bibliografia

www.scheepvaartwest.be

https://vesselregister.dnv.com/vesselregister/vesselregister.html

*     *     *

Poniżej: ENDURANCE wchodzący do Gdańska, 10.02.2022 r., zdjęcia: Witold Tylec (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).











Aktualizacja 14.02.2022: Poniżej: ENDURANCE przy Nabrzeżu Obrońców Kołobrzegu Gdańska Stocznia Remontowa, Gdańsk 10.02.2022 r., zdjęcie: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).


Aktualizacja 14.02.2022: Poniżej: ENDURANCE przy Nabrzeżu Obrońców Kołobrzegu Gdańska Stocznia Remontowa, Gdańsk 10.02.2022 r., zdjęcia: Piotr Jagliński (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).




Aktualizacja 16.02.2022: Poniżej: ENDURANCE w pływającym doku Gdańskiej Stoczni Remontowej, Gdańsk 14.02.2022 r., zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).




Aktualizacja 25.02.2022: Poniżej: ENDURANCE w pływającym doku Gdańskiej Stoczni Remontowej, Gdańsk 20.02.2022 r., zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
 



Aktualizacja 01.03.2022: Poniżej: ENDURANCE w pływającym doku Gdańskiej Stoczni Remontowej, Gdańsk 27.02.2022 r., zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
 

Aktualizacja 02.08.2022: Poniżej: ENDURANCE w Gdańsku 13.07.2022 r., zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
 


 

 

środa, 9 lutego 2022

Z cyklu kontenerowce klasy panamax/post-panamax/neopanamax ... cz. 11 - CAP SAN ARTEMISSIO

CAP SAN ARTEMISSIO (IMO 9633939, MMSI: 564387000, Sygnał wywoławczy: 9V2238, bandera: Singapur) – kontenerowiec klasy Neopanamax, zbudowany przez południowo – koreańską stocznię Hyundai Heavy Industries Co. Ltd. z Ulsan dla niemieckiego armatora Hamburg Südamerikanische Dampfschifffahrt-Gesellschaft ApS & Co KG z Hamburga (obecnie część Grupy Maersk).

 *     *     *

CAP SAN ARTEMISSIO (IMO 9633939, MMSI: 564387000, call sign: 9V2238, flag: Singapore) – a Neopanamax class containership, built by the South Korean shipyard Hyundai Heavy Industries Co. Ltd. from Ulsan for the German shipowner Hamburg Südamerikanische Dampfschifffahrt-Gesellschaft ApS & Co KG from Hamburg (now a part of Mearsk Group).

 *     *     *

Historia budowy / Build history:
Stoczniowy numer budowy / Yard number:
2527
Położenie stępki / Keel laid:
01.10.2013
Wodowanie / Launched:
13.12.2013
Zakończenie budowy / Delivery date:
01.04.2014

*     *     *

Jednostki typu “Cap San …” / “Cap San …” type units:
CAP SAN NICOLAS
IMO: 9622203
CAP SAN MARCO
IMO: 9622215
CAP SAN LORENZO
IMO: 9622227
CAP SAN AUGUSTIN
IMO: 9622239
CAP SAN ANTONIO
IMO: 9622241
CAP SAN RAPHAEL
IMO: 9622253
CAP SAN ARTEMISSIO
IMO: 9633939
CAP SAN MALEAS
IMO: 9633941
CAP SAN SOUNIO
IMO: 9633953
CAP SAN TAINARO
IMO: 9633965

*     *     *

Dane techniczne / Technical data:
Wyporność (GT / DWT) / Displacement (GT / DWT):
118,938 t. / 124,479 t.
Wymiary (d. x s. x z.) / Dimensions (l. x b. x d.):
333,20 x 48,32 x 14,00 m
Kadłub / Hull:
materiał / typ / material / type: stal / pojedynczy – częściowo podwójne dno / steel / single hull – partly double bottom
grodzie wodoszczelne / watertight bulkheads: 10
pokłady ciągłe / continuous decks: 1
Napęd / Propulsion: spalinowy / diesel,
1 x 2 suwowy 7 cylindrowy silnik diesla / 1 x 2 stroke 7 cylinders diesel engine: HHI-MAN-B&W 7S90ME-C.9 – o mocy / with power 40.670 kW
śruba / propeller: 1
dziobowy / rufowy ster strumieniowy / bow/ stern thruster: 1 x 2.500 kW / 1 x 1.900 kW
Ster / Ruder:
1
Prędkość / Speed:
21.0 węzłów / knots
Urządzenia pomocnicze / Auxiliaries:
5 zestawów prądotwórczych / 5 generator sets: HHI-MAN-B&W 9H32/40 – każdy o mocy / each with power: 4.320 kW
1 awaryjny zestaw prądotwórczy / 1 emergency generator set: AD180TIS
Ładownie / Holds:
8
Urządzenia załadunkowe: / Cargo handling:
brak / none
Pojemność ładunkowa / Cargo capacity:
kontenery / containers: 9.600 TEU
kontenery 14 t. / 14t. containers: 7.500 TEU
kontenery chłodzone / reefer containers: 2.100 TEU

*     *     *

Bibliografia / Bibliography:
https://www.hamburgsud-line.com/liner/en/liner_services/services_products/vessel/index.html
www.fleetmon.com
https://de.wikipedia.org/wiki/Cap-San-Klasse_(2013)
https://www.eagle.org/safenet/record/record_vesselsearch
http://vesselregister.dnvgl.com/vesselregister/vesselregister.html
http://www.containership-info.com/

*     *     *

Poniżej zdjęcia: CAP SAN ARTEMISSIO  (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of CAP SAN ARTEMISSIO (to enlarge click on the photo).