czwartek, 25 listopada 2021

Z cyklu samochodowce/pojazdowce ... cz. 3 - MALACCA HIGHWAY

MALACA HIGHWAY (IMO: 9235414, MMSI: 355351000, Sygnał wywoławczy: H9AT, Bandera: Panama, Port macierzysty: Panama City) – samochodowiec PCC (Pure Car Carrier), zbudowany przez japońską stocznię Usuki Shipyard Zosensho w Usuki. Właścicielem jednostki jest zarejestrowana w panamie spółka Manatee Navigation S.A. zaś armatorem zarządzającym japoński Taiyo Nippon Kisen Co. Ltd. z Kobe. 28 kwietnia 2013 roku w trakcie jednego z rejsów MALACCA HIGWAY zderzyła się na rzece Yangon (Birma), w pobliżu portu Thilawa z birmańskim zbiornikowcem przybrzeżnym MYAN-AUNG, który w następstwie tego przewrócił się i zatonął

*     *     *

Historia budowy

Numer stoczniowy budowy:

1669

Położenie stępki:

04.09.2000

Wodowanie:

14.12.2000

Zdanie:

25.03.2001

*     *     *

Dane techniczne

Wyporność:

GT: 17.735 / DWT: 6.864 t.

Wymiary (d. x. sz. z.):

132,98 x 23,20 x 7,01 m

Kadłub:

typ: pojedynczy

materiał: stal

Napęd:

1 x 2 suwowy 7 cylindrowy silnik diesla Hanshin Diesel Works Ltd. o łącznej mocy 7.560 kW przy 136 obr./min

śruby: 1

Prędkość:

18,5 w.

Ster:

1

Urządzenia pomocnicze:

4 x zespoły prądotwórcze z silnikami diesla o i generatorem dającym – moc każdego 2.200 kVA

dziobowy ster strumieniowy

Pojemność ładunkowa:

auta osobowe: 1.811

Wyposażenie ro-ro:

rampa rufowa

ramy wewnętrzne

Pojemność zbiorników:

paliwo: 1.271 m3

woda: 180 m3

balast: 2.727 m3

Załoga:

20 os.

*     *     *

Bibliografia

www.fleetmon.com

www.scheepvaartwest.be

*     *     *

Poniżej: MALACCA HIGWAY podczas postoju w Gdańskiej Stoczni Remontowej, Gdańsk 20.05.2021 r., zdjęcia Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).

Poniżej: MALACCA HIGWAY opuszczająca Gdańsk, 22.05.2021 r., zdjęcia: Andrzej Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).











 

 

 

wtorek, 23 listopada 2021

Z cyklu "Flota Polskiej Żeglugi Morskiej" ... cz. 52 - WICKO (II)

WICKO (II) (IMO: 9393474, MMSI: 311037500, Sygnał wywoławczy: C6YL6, Bandera: Wyspy Bahama, Port macierzysty: Nassau) – masowiec typu „handysize” przystosowany do żeglugi po Wielkich Jeziorach Ameryki Północnej, zbudowany przez chińską stocznię Mingde Heavy Industry w Nantong dla polskiego armatora Polska Żegluga Morska – POLSTEAM ze Szczecina. Pierwotnie planowana dla statku nazwa JAGODNE została zmieniona w trakcie budowy na WICKO. Matką chrzestną jednostki statku została Pani Agnieszka Ćwiklińska pracownik PŻM W pierwszym rejsie statkiem dowodził kpt. Mirosław Wamka, zaś trasa jego rejsu wiodła do Gladstone po rudę aluminium a stamtąd do Lianyungang.

*     *     *

Historia Budowy

Numer budowy:

MD019

Położenie stępki:

08.10.2009

Wodowanie:

31.05.2010

Zdanie:

29.11.2010

*     *     *

Dane techniczne

Wyporność:

GT: 20.603 / DWT: 30.379 t

Wymiary (d x sz x z):

190,00 x 23,76 x 10,22 m

Kadłub:

typ: dwuposzyciowy

materiał kadłuba: stal

pokłady ciągłe: 1

Napęd:

1 x 6 cylindrowy silnik diesla Wartsila 6RTA48T-B o mocy: 7.800 kW / 118 RPM

śruba: 1

Urządzenia pomocnicze:

2 x zespoły prądotwórcze z silnikiem diesla: Wartsila Auxpac 645W4L20  – każdy o mocy 655 kW, 806 kVA

1 x zespół prądotwórczy z silnikiem diesla: Wartsila Auxpac 875W6L20  o mocy 875 kW, 1094 kVA

ster strumieniowy dziobowy: 1 x 800 kW

Prędkość:

14,5 w.

Ster:

1

Ładownie / Luki:

liczba: 6/6

pokrywy luków: hydrauliczne MacGregor

Pojemność całkowita wszystkich ładowni::

ziarno: 38.340 m3

Urządzenia za i wyładunkowe:

3 x elektro – hydrauliczne dźwigi pokładowe każdy o unosie 30 ton

Załoga:

 

*     *     *

Bibliografia

Gogol Krzysztof, Bohdan Huras – Polska Żegluga Morska Album Floty 1951 – 2012, Fundacja Promocji Przemysłu Okrętowego i Gospodarki Morskiej, Gdańsk 2012, 2021

*     *     *

Poniżej: WICKO w trakcie załadunku, Gdańsk 14.06.2019 rok, zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).



Poniżej: WICKO w trakcie załadunku, Gdańsk 26.03.2021 rok, zdjęcia: Piotr Jagliński (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).