poniedziałek, 3 sierpnia 2020

Z cyklu jednostki pasażerskie ... cz. 12 - RMS QUEEN MARY 2

RMS QUEEN MARY 2 (IMO: 9241061, MMSI: 310627000, sygnał wywoławczy: ZCEF6, bandera: Bermudy) – statek pasażerski zbudowany przez francuską stocznię Chantiers De L`Atlantique Nantes z Saint Nazaire dla brytyjskiego armatora Cunard Line Ltd. z Londynu. Matką chrzestną jednostki jest królowa Elżbieta II. W dniu 12 stycznia 2004 roku QUEEN MARY 2 wyruszyła w swój dziewiczy rejs z Southampton do Fort Lauderdale na Florydzie (USA). W 2016 roku w stoczni Bohm & Voss w Hamburgu statek przeszedł gruntowną przebudowę wnętrz.

*     *     *

RMS QUEEN MARY 2 (IMO: 9241061, MMSI: 310627000, call sign: ZCEF6, flag: Bermuda) – a cruise ship built by the French shipyard Chantiers De L`Atlantique Nantes from Saint Nazaire for the British shipowner Cunard Line Ltd. from London. The godmother of the unit is Queen Elisabeth II. On January 12, 2004, QUEEN MARY 2 embarked on a maiden voyage from Southampton to Fort Lauderdale (USA). In 2016, the ship underwent a major refurbishment of the interior at the Blohm & Voss shipyard in Hamburg.

*     *     *

Historia budowy / Build history:
Numer stoczniowy / Yard number:
G32
Położenie stępki  / Keel laid:
04.07.2002
Wodowanie / Launched:
21.03.2003
Zakończenie budowy / Date of completion:
22.12.2003

*     *     *

Dane techniczne / Technical data:
Wyporność (GT / DWT) / Displacement (GT / DWT):
148.528 t. / 19.189 t.,
Wymiary (d. x sz. x z.) / Dimmension (l. x b. x d.):
345,03 x 41.08 x 10,30 m, 
Kadłub / Hull:
type: type: pojedynczy, podwójne dno / single hull, double bottom,
pokłady / decks: 17,
Napęd / Propulsion:
 4 x 16 cylindrowe silniki diesla / 4 x 16 cylinders diesel engines: Wartsila 16V46C – moc całkowita / total power: 67.200 kW (157.000 KM / HP),
2 turbiny gazowe / 2 gas turbinek: GE Marine Type LD 2500 T – moc / Power: 43.000 kW,
2 pędniki gondolowe z 2 śrubami nastawnymi i 2 stałymi / 2 mermaid pods 2 azimuthing and 2 fixed pitch propellers,
Prędkość / Speed:
29,62 węzła / knots, 
Załoga / Crew:
1.253 os. / pers.,
Pasażerowie / Pax:
2.620 os. / pers.,
Ilość pokładów pasażerskich / Number of passenger decks:
13
Wyposażenie części pasażerskiej / Passenger section equipment:
kabiny / cabins: 1.188,
  • z balkonami / with balcony: 875, 
  • tylko z widokiem na morze / only with ocean view: 15, 
  • wewnętrzne / interior: 298 (w tym 12 z widokiem na atrium / including 12 with an atrium view),
apartamenty / suites: 170, 
  • grand duplex suite: 2,
  • duplex suite: 3,
  • royal suite: 2,
  • penthouse suite:6,
  • queen suite: 81,
  • princess grill suite: 76,
gastronomia / gastronomy:
  • restauracje / restaurants: 5,
  • bary / bars: 7,
  • kawiarnie / cafes: 3,
  • bufet / buffet: 1,
  • pub: 1,
rekreacja i rozrywka / recreation & entertainment:
  • teatr / sala kinowa / theatre / cinema: Royal Court Theatre,
  • galleria sztuki / art gallery: Clarendon Art Gallery,
  • klub nocny / night club: G32,
  • sale balowe / ballroom: Royal Nights, Queens Room,
  • planetarium,
  • obserwatorium / observatory: Commodore Club,
  • centrum handlowe / shopping centre,
  • biblioteka / library,
  • strefa dla dzieci / children zone (Night Nursery, Play Zone, Kids Zone),
  • strefa SPA / SPA zone,
  • strefa sportu (symulator golfa, boiska sportowe, kort tenisowy, baseny, siłownia, zajęcia fitness, promenade) / sports zone (golf Simulator, sports fields, tenis Cort, swimming pools, gym, fitness, promenade).

 *     *     *

Bibliografia / Bibliography:

*     *     *

Poniżej: RMS QUEEN MARY 2 w trakcie opuszczania Hamburga,  21.06.2016 r. (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: RMS QUEEN MARY 2 during leaving Hamburg, 21.06.2016 (to enlarge click on the photo).















Poniżej: RMS QUEEN MARY 2 w trakcie opuszczania Hamburga,  21.06.2019 r. (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: RMS QUEEN MARY 2 during leaving Hamburg, 21.06.2019 (to enlarge click on the photo).





czwartek, 30 lipca 2020

Z cyklu kontenerowce klasy panamax/post-panamax/neopanamax ... cz. 5 - CAP SAN AUGUSTIN



CAP SAN AUGUSTIN (IMO 9622239, MMSI: 218552000, Sygnał wywoławczy: DACG, bandera: Niemcy) – kontenerowiec klasy Neopanamax, zbudowany przez południowo – koreańską stocznię Hyundai Heavy Industries Co. Ltd. z Ulsan dla niemieckiego armatora Hamburg Südamerikanische Dampfschifffahrt-Gesellschaft ApS & Co KG z Hamburga (obecnie część Grupy Maersk). 

 *     *     *

CAP SAN AUGUSTIN (IMO 9622239, MMSI: 218552000, call sign: DACG, flag: Germany) – Neopanamax class container, built by the South Korean shipyard Hyundai Heavy Industries Co. Ltd. from Ulsan for the German shipowner Hamburg Südamerikanische Dampfschifffahrt-Gesellschaft ApS & Co KG from Hamburg (now a part of Mearsk Group).

Historia budowy / Built history
Stoczniowy numer budowy / Yard number:
2524
Położenie stępki / Keel laid:
12.03.2013
Wodowanie / Launched:
16.05.2013
Zakończenie budowy / Delivery date:
02.09.2013

 *     *     *

Jednostki typu “Cap San …” / Type “Cap San …” units:
CAP SAN NICOLAS
IMO: 9622203
CAP SAN MARCO
IMO: 9622215
CAP SAN LORENZO
IMO: 9622227
CAP SAN AUGUSTIN
IMO: 9622239
CAP SAN ANTONIO
IMO: 9622241
CAP SAN RAPHAEL
IMO: 9622253
CAP SAN ARTEMISSIO
IMO: 9633939
CAP SAN MALEAS
IMO: 9633941
CAP SAN SOUNIO
IMO: 9633953
CAP SAN TAINARO
IMO: 9633965

*     *     *

Dane techniczne / Technical data:
Wyporność (GT / DWT) / Displacement (GT / DWT):
118,938 t. / 124,479 t.
Wymiary (d. x s. x z.) / Dimensions (l. x b. x d.):
333,20 x 48,32 x 14,00 m
Kadłub / Hull:
materiał / typ / material / type: stal / pojedynczy – częściowo podwójne dno / steel / single hull – partly double bottom
grodzie wodoszczelne / watertight bulkheads: 10
pokłady ciągłe / continuous decks: 1
Napęd / Propulsion: spalinowy / diesel,
1 x 2 suwowy 7 cylindrowy silnik diesla / 1 x 2 stroke 7 cylinders diesel engine: HHI-MAN-B&W 7S90ME-C.9 – o mocy / with power 40.670 kW
śruba / propeller: 1
dziobowy / rufowy ster strumieniowy / bow/ stern thruster: 1 x 2.500 kW / 1 x 1.900 kW
Ster / Ruder:
1
Prędkość / Speed:
21.0 węzłów / knots
Urządzenia pomocnicze / Auxiliaries:
5 zestawów prądotwórczych / 5 generator sets: HHI-MAN-B&W 9H32/40 – każdy o mocy / each with power: 4.320 kW
1 awaryjny zestaw prądotwórczy / 1 emergency generator set: AD180TIS
Ładownie / Holds:
8
Urządzenia załadunkowe: / Cargo handling:
brak / none
Pojemność ładunkowa / Cargo capacity:
kontenery / containers: 9.600 TEU
kontenery 14 t. / 14t. containers: 7.500 TEU
kontenery chłodzone / reefer containers: 2.100 TEU

*     *     *

Bibliografia / Bibliography:
https://www.hamburgsud-line.com/liner/en/liner_services/services_products/vessel/index.html
www.fleetmon.com
https://de.wikipedia.org/wiki/Cap-San-Klasse_(2013)
https://www.eagle.org/safenet/record/record_vesselsearch
http://vesselregister.dnvgl.com/vesselregister/vesselregister.html
http://www.containership-info.com

*     *     *

Poniżej zdjęcia: CAP SAN AUGUSTIN  (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of CAP SAN AUGUSTIN (to enlarge click on the photo).








piątek, 24 lipca 2020

Z cyklu różne rozmaitości z okolic portów i nie tylko ... cz. 24 - CHIPOLBROK GALAXY przybywa do Gdyni


W dniu dzisiejszym (24.07.), w godzinach popołudniowych do portu w Gdyni, z ładunkiem elementów dla farm wiatrowych przybył należący do Chińsko – Polskiego Towarzystwa Okrętowego S.A. – Chipolbrok drobnicowiec wielozadaniowy CHIPOLBROK GALAXY (IMO: 9432141, MMSI: 477982500, call sign: VRHR3, bandera: Hong Kong, port macierzysty: Hong Kong), któremu od gdyńskiej redy aż do miejsca cumowania przy Nabrzeżu Helskim towarzyszyły trzy należące do Fairplay Towage Polska holowniki – FAIRPLAY VI, FAIRPLAY VII oraz FAIRPLAY 26. Przybyła dziś jednostka należy do drugiej serii statków typu Władysław Orkan (warto wspomnieć, że niedawno w Gdyni gościł bliźniaczy ADAM ASNYK – więcej o nim,  pod poniższym linkiem: https://tinyurl.com/y635ulvg).
Poniżej relacja zdjęciowa z w/w wydarzenia autorstwa Andrzeja Patro i Waldemara Danielewicza (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
 





























*     *     *

Więcej informacji o w/w jednostkach na moim blogu pod poniższymi linkami
CHIPOLBROK GALAXY – https://tinyurl.com/y2usxgoc
FAIRPLAY 26 – wkrótce na moim blogu