niedziela, 19 lipca 2020

Z cyklu kontenerowce klasy panamax/post-panamax/neopanamax ... cz. 6 - MSC LISA


MSC LISA (IMO 9281279, MMSI: 353968000, sygnał wywoławczy: H3MK, bandera: Panama) – kontenerowiec klasy panamax, zbudowany przez południowo - koreańską stocznię Hanjin Heavy Industries & Construction Co. Ltd. z Busan dla Compania Naviera Lisa S.A., spółki córki MSC Mediterranean Shipping Company – obecnie właścicielem jednostki jest zarejestrowana w Panamie spółka Saltgate Panama Shipping Inc

*     *     *

MSC LISA (IMO 9281279, MMSI: 353968000, call sign: H3MK, flag: Panama) – a panamax class container, built by the South Korean shipyard Hanjin Heavy Industries & Construction Co. Ltd. from Busan for the Compania Naviera Lisa S.A. a subsidiary of MSC - Mediterranean Shipping Company - currently owner of the unit is registered in Panama - Salgate Shipping Inc.

  *     *

Historia budowy / Build history
stoczniowy numer budowy  / yard number:
N-117
położenie stępki /
26.01.2004
wodowanie /
22.03.2004
data zakończenia budowy
17.05.2004

*     *     *

Dane techniczne / Technical data:
Wyporność (GT / DWT) / Displacement (GT / DWT):
54.304 t. / 65,578 t.
Wymiary (d. x s. x z.) / Dimensions (l. x b. x d.):
294,10 x 32,31 x 13,50 m
Kadłub / Hull:
materiał / typ / material / type: stal / pojedynczy – podwójne dno / steel / single hull –  double bottom
grodzie wodoszczelne / watertight bulkheads: 9
pokłady ciągłe / continuous decks: 2
Napęd / Propulsion: spalinowy / diesel
1 x 2 suwowy 9 cylindrowy silnik diesla / 1 x 2 stroke 9 cylinders diesel engine: HSD-MAN-B&W 9K90MC-C – o mocy / with power 41.130 kW
śruba / propeller: 1
ster / ruder:
1
Urządzenia pomocnicze / Auxiliaries:
2 spalinowe zestawy prądotwórcze / 2 diesel generatorsets: MAN Diesel & Turbo SE 8L32/40CD – każdy o mocy / each with power: 4.750 kVA
4 spalinowe zestawy prądotwórcze / 4 diesel generatorsets: MAN B&W A/S Holeby Diesel 9L28/32H – każdy o mocy / each with power: 2.237,5 kVA
1 awaryjny spalinowy zestaw prądotwórczy / 1 emergency diesel generator set: DC12 41 – o mocy / with power: 375 kVA
stery strumieniowe (dziobowy / rufowy) / thrusters (bow/stern): 1 x Kawasami - 1900 kW/0
Prędkość / Speed:
23.0 węzłów / knots
Urządzenia załadunkowe: / Cargo handling:
brak / none
Pojemność ładunkowa / Cargo capacity:
kontenery 20ft / 20 ftcontainers: 5.059 TEU
lontenery 14 t. / 14 t. containers: 3.373 TEU
kontenery chłodzone: 400 TEU
Pojemność zbiorników / Tanks capacities:
balast / ballast: 18.575 m3
paliwo / fuel: 6.672 m3
Załoga / Crew:
32 os. / pers.

*     *     *

Bibliografia / Bibliography:
Scheepvaartwest.be - https://tinyurl.com/y3e65mka

*     *     *

Poniżej MSC LISA przybywa do Hamburga, 04.07.2013 (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: MSC LISA inbound Hamburg, 04.07.2013 (to enlarge click on the photo).







Poniżej MSC LISA w Hamburgu, 04.07.2013 (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: MSC LISA in Hamburg, 04.07.2013 (to enlarge click on the photo).


Poniżej MSC LISA przybywa do Gdyni, 18.07.2020, zdjęcia Andrzej Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: MSC LISA inbound Gdynia, 18.07.2020, photos Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).












piątek, 17 lipca 2020

Z cyklu flota PRCiP ... cz. 12 - BODO

BODO (IMO ---, MMSI: 261024370, Sygnał wywoławczy: SPG2407, bandera: Polska) – niewielki holownik portowy, zbudowany w 1976 roku przez niemiecką stocznię Fr. Fassmer GmbH & Co. Schiffs-Bootswerft z Motzen (RFN). W 1991 roku zakupiony przez Przedsiębiorstwo Robót Czerpalnych i Podwodnych Dragmor ze Szczecina. W 2005 roku nabyty przez PRCIP z Gdańska po zlikwidowanym PRCIP Dragmor. W 2007 holownik przeszedł remont zrealizowany przez firmę Etmals Sp. z o .o. z Gdyni.

*     *     *

BODO (IMO ---, MMSI: 261024370, Call sign: SPG2407, flag: Poland) – small harbor tug, built by the German shipyard Fr. Fassmer GmbH & Co. Schiffs-Bootswerft from Motzen (FRD). In 1991 purchased by Przedsiebiorstwo Robot Czerpalnych i Podwodnych “Dragmor” from Szczecin. In 2005, acquired by PRCIP from Gdansk after the liquidated PRCiP “Dragmor”. In 2007, the tug undergone a renovation, completed by the company Etmals Sp. z o. o. from Gdynia.

*     *     *

Historia budowy / Build history:
zdanie / delivery date:
01.08.1976

*     *     *

Dane techniczne / Technical data:
Wyporność / Displacement:
34 RT / ---
Wymiary (d. x s. x z.) / Dimensions (l. x b. x d.):
15,75 x 4,2x 1,60 m
Kadłub / Hull:
materiał i typ: / material and type: stal, spawany, pojedynczy / steel, welded, single hull
pokłady ciągłe / continuous decks: 1
Napęd / propulsion: spalinowy / diesel
1 silnik diesla / 1 diesel engine: MAN D2530 ME o mocy / with power 177 kW / 241 KM
1 pędnik azymutalny Schottel / 1 Schottel azimuth thruster
Prędkość / Speed:
9,0 węzłów / knots
Wyposażenie holownicze / Towing equipment:
2 podwójne pachoły na rufie / 2 double bollards at the stern
Załoga / Crew:
3 os. / pers.

*     *     *

Bibliografia / Bibliography:
www.prs.pl
Polskie Holowniki Morskie 1920 – 2015, Waldemar Danielewicz, Porta Mare Pomorska Oficyna Wydawniczo – Reklamowa, Gdynia 2015

*     *     *

Poniżej zdjęcia holownika BODO, Gdańsk 18.06.2006, autor: Pan Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of the tug BODO, Gdansk 18.06.2006, author: Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).




Poniżej zdjęcie holownika BODO, Gdańsk 12.04.2007, autor: Pan Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photo of the tug BODO, Gdansk 12.04.2007, author: Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).


Poniżej zdjęcie holownika BODO, pogłębiarki ROZGWIAZDA i szalandy SM-PRC-106, Gdynia 08.06.2008 (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photo of the tug BODO, dredger ROZGWIAZDA and barge SM-PRC-106, Gdynia 08.06.2008 (to enlarge click on the photo).


Poniżej zdjęcia holownika BODO, Gdańsk 11.05.2009, autor: Pan Andrzej Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of the tug BODO, Gdansk 11.05.2009, author: Mr. Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).




Poniżej zdjęcie holownika BODO, Stocznia Spawmet Gdańsk 05.08.2009, autor: Pan Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photo of the tug BODO, Shipyard Spawmet,Gdansk 05.08.2009, author: Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).


Poniżej zdjęcia holownika BODO, ujście Wisły Śmiałej 17.09.2014, autor: Pan Andrzej Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of the tug BODO, Vistula estuary 17.09.2014, author: Mr. Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).



Poniżej zdjęcia holownika BODO, Gdańsk 05.12.2016, autor: Pan Jerzy Makieła (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of the tug BODO, Gdansk 05.12.2016, author: Mr. Jerzy Makieła (to enlarge click on the photo).






Poniżej zdjęcia holownika BODO i pogłębiarki KRAKEN, Gdynia 07.04.2018 (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of the tug BODO and dredger KRAKEN, Gdynia 08.04.2018 (to enlarge click on the photo).





Poniżej zdjęcia holownika BODO, Gdańsk 22.04.2018, autor: Pan Jerzy Makieła (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of the tug BODO, Gdansk 22.04.2018, author: Mr. Jerzy Makieła (to enlarge click on the photo).


Poniżej zdjęcie holownika BODO, Gdańsk 27.09.2018, autor: Pan Jerzy Makieła (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photo of the tug BODO, Gdansk 27.09.2018, author: Mr. Jerzy Makieła (to enlarge click on the photo).


Poniżej zdjęcia holownika BODO, Gdańsk 10.02.2019, autor: Pan Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of the tug BODO, Gdansk 10.02.2019, author: Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).




Poniżej zdjęcia holownika BODO i pogłębiarki TROJAN, Gdańsk 29.04.2019, autor: Pan Andrzej Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of the tug BODO and dredger TROJAN, Gdansk 29.04.2019, author: Mr. Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).



Poniżej zdjęcie holownika BODO, Gdańsk 09.07.2019 (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photo of the tug BODO, Gdansk 09.07.2019 (to enlarge click on the photo).
 







 Poniżej zdjęcie holownika BODO, Gdańsk 15.07.2019, autor: Pan Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photo of the tug BODO, Gdansk 15.07.2019, author: Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).


Poniżej zdjęcie holownika BODO, Gdańsk 22.07.2019, autor: Pan Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photo of the tug BODO, Gdansk 22.07.2019, author: Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).
 

Poniżej zdjęcie holownika BODO, Gdańsk 11.08.2019, autor: Pan Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photo of the tug BODO, Gdansk 11.08.2019, author: Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).


Aktualizacja 15.08.2020: Poniżej zdjęcie holownika BODO, Gdańsk 13.08.2020, autor: Pan Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 15.08.2020: Below photo of the tug BODO, Gdansk 13.08.2020, author: Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).
 

Aktualizacja 22.07.2021: Poniżej zdjęcia holownika BODO, Gdańsk 30.03.2021, autor: Pan Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 22.07.2021: Below photos of the tug BODO, Gdansk 30.03.2021, author: Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).
 




Aktualizacja 22.07.2021: Poniżej zdjęcie holownika BODO, Gdańsk 14.06.2021, autor: Pan Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 22.07.2021: Below photo of the tug BODO, Gdansk 14.06.2021, author: Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).
 

Aktualizacja 22.07.2021: Poniżej zdjęcia holownika BODO, Gdańsk 17.06.2021, autor: Pan Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 22.07.2021: Below photos of the tug BODO, Gdansk 17.06.2021, author: Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).
 


Aktualizacja 22.07.2021: Poniżej zdjęcie holownika BODO, Gdańsk 22.06.2021, autor: Pan Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 22.07.2021: Below photo of the tug BODO, Gdansk 22.06.2021, author: Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).
 

Aktualizacja 24.07.2021: Poniżej zdjęcie holownika BODO, Gdańsk 23.07.2021, autor: Pan Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 24.07.2021: Below photo of the tug BODO, Gdansk 23.07.2021, author: Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).
 


Aktualizacja 01.10.2021: Poniżej zdjęcia holownika BODO, Gdańsk 14.08.2021, autor: Pan Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 01.10.2021: Below photos of the tug BODO, Gdansk 14.08.2021, author: Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).
 


Aktualizacja 07.03.2022: Poniżej zdjęcie holownika BODO, Gdańsk 05.03.2022, autor: Pan Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 07.03.2022: Below photo of the tug BODO, Gdansk 05.03.2022, author: Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).
 

Aktualizacja 15.03.2022: Poniżej zdjęcia holownika BODO, Gdańsk 12.03.2022, autor: Pan Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 15.03.2022: Below photos of the tug BODO, Gdansk 12.03.2022, author: Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).
 


Aktualizacja 11.04.2022: Poniżej zdjęcie holownika BODO, Gdańsk 29.03.2022, autor: Pan Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 11.04.2022: Below photo of the tug BODO, Gdansk 29.03.2022, author: Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).
 

Aktualizacja 10.08.2023: Poniżej zdjęcia holownika BODO, Gdańsk 04.08.2023, autor: Pan Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 10.08.2023: Below photos of the tug BODO, Gdansk 04.08.2023, author: Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).
 


Aktualizacja 08.09.2023: Poniżej zdjęcie holownika BODO, Gdańsk 19.08.2023, autor: Pan Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 08.09.2023: Below photo of the tug BODO, Gdansk 19.08.2023, author: Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).