poniedziałek, 10 lutego 2020

Z cyklu kontenerowce klasy ULCV ... cz. 13 - CSCL URANUS

CSCL URANUS (IMO 9467304, MMSI: 477423800, Sygnał wywoławczy: VRKD5, bandera: Hong Kong) – kontenerowiec klasy ULCV (Ultra Large Container Vessel), zbudowany przez południowo - koreańską stocznię Samsung Heavy Industries Co. Ltd. z Geoje dla chińskiego armatora China Shipping Container Lines Co. Ltd. Siódma jednostka z serii ośmiu identycznych jednostek typu CSCL Star.

*     *     *

CSCL URANUS (IMO 9467304, MMSI: 477423800, call sign: VRKD5, flag: Hong Kong) – ULCV (Ultra Large Container Vessel) class container, built by the South Korean shipyard Samsung Heavy Industries Co. Ltd. from Geoje for the Chinese shipowner China Shipping Container Lines Co. Ltd. The seventh unit from a series of eight identical units of CSCL Star type.

*     *     *

Historia budowy / Build history

Stoczniowy numer budowy / Yard number:

1825

Położenie stępki / Keel laid:

11.11.2011

Wodowanie / Launched:

30.12.2011

Data zakończenie budowy Date of completion:

09.03.2012

*     *     *

Jednostki typu CSCL Star / Type CSCL Star units:

Nazwa / Name

IMO

CSCL STAR

9466867

CSCL VENUS

9467251

CSCL JUPITER

9467263

CSCL MERCURY

9467275

CSCL MARS

9467287

CSCL SATURN

9467299

CSCL URANUS

9467304

CSCL NEPTUNE

9467316

*     *     *

Dane techniczne / Technical data:

Wyporność (GT / DWT) / Displacement (GT / DWT):

150.853 t. / 155.470 t.

Wymiary (d. x s. x z.) / Dimensions (l. x b. x d.):

365.98 x 51,20 x 15,50 m

Kadłub / Hull:

materiał / typ / material / type: stal / pojedynczy – częściowo podwójne dno / steel / single hull – partly double bottom

grodzie wodoszczelne / watertight bulkheads: 8

pokłady ciągłe / continuous decks: 2

Napęd / Propulsion: spalinowy / diesel

1 x 2 suwowy 12 cylindrowy silnik diesla / 1 x 2 stroke 12 cylinders diesel engine: Doosan-MAN-B&W 12K98ME-C (MK-7) – o mocy / with power 72.240 kW

śruba / propeller: 1

Ster / Ruder:

1

Urządzenia pomocnicze / Auxiliaries:

2 spalinowe zestawy prądotwórcze / 2 diesel generatorsets: MAN Diesel & Turbo SE 8L32/40CD – każdy o mocy / each with power: 4.750 kVA

2 spalinowe zestawy prądotwórcze / 2 diesel generatorsets: MAN Diesel & Turbo 6L32/40CD – każdy o mocy / each with power: 3.500 kVA

1 awaryjny spalinowy zestaw prądotwórczy / 1 emergency diesel generator set: NTA855-D-M – o mocy / with power: 375 kVA

stery strumieniowe (dziobowy / rufowy) / thrusters (bow/stern): 2 x 1700 kW/0

Prędkość / Speed:

26.0 węzłów / knots

Urządzenia załadunkowe: / Cargo handling:

brak / none

Pojemność ładunkowa / Cargo capacity:

kontenery / containers: 13.300 TEU

kontenery chłodzone: 1.000 TEU

Załoga / Crew:

31 os. / pers.

*     *     *

Bibliografia / Bibliography

www.fleetmon.com

http://vesselregister.dnvgl.com

http://www.containership-info.com

*     *     *

Poniżej zdjęcia: CSCL URANUS przybywa do Hamburga (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of CSCL URANUS inbound Hamburg(to enlarge click on the photo).






Poniżej zdjęcia: CSCL URANUS opuszcza Hamburga (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of CSCL URANUS outbound Hamburg (to enlarge click on the photo).





 

wtorek, 4 lutego 2020

Z cyklu holowniki ... cz. 65 - SLING 2 ex BIEZOPASNYJ


SLING 2 ex BIEZOPASNYJ (IMO: ---, MMSI: 261014370, Sygnał wywoławczy: SPG3173) – holownik portowy typu B820 zaprojektowany i zbudowany przez Stocznię Ustka im. E. Kwiatkowskiego w Ustce na zamówienie radzieckiego przedsiębiorstwa Sudoimport jako BIEZOPASNYJ (NB B820/4). Nieodebrany przez Rosjan holownik został wystawiony na sprzedaż, znajdując nabywcę w 2008 roku w postaci firmy „Sling” Wanda i Sławomir Lisiecki Spółka Jawna z Gdańska, którzy zmienili jego nazwę na SLING 2.

*     *     *

SLING 2 ex BIEZOPASNYJ (IMO: ---, MMSI: 261014370, call sign: SPG3173) – a B820 type tugboat, designed and built by Shipyard Ustka named after E. Kwiatkowski in Ustka on order of the Soviet company Sudoimport as BIEZOPASNYJ (NB B820/4). The tug, which was not taken by the Russians, was put on sale, finding a buyer in 2008 in the form of the company „Sling” Wanda i Sławomir Lisiecki Spółka Jawna from Gdańsk, receiving ne name SLING 2.

*     *     *

Jednostki typu B820 / Units type B820:
Nazwa / Name
Numer stoczniowy / Yard number:
Data budowy / Year of built:
Pierwotny armator / Original shipowner:
Los / Fate:
NEPTUN
B820/1
31.12.1987
Transportno-Sudochodnaja Kompanija, Moskwa / Moscov
nie eksploatowany
/ not used
RB-820
B820/2
30.06.1988
Sudoimport
nie eksploatowany
/ not used
OTZYWCZYWYJ
B820/3
31.08.1988
Sudoimport
Nie odebrany, od 2004 r. / unclaimed, since 2004: OCEAN
BIEZOPASNYJ
B820/4
30.10.1988
Sudoimport
Nie odebrany,, od 2008 r. / unclaimed, since 2008: SLING 2
RB-33
B820/5
05.12.1988
Kaspijskaja Vojennaja Flotilla
w służbie / in service
KANTIOWSHCZIK
B820/6
23.12.1988
Sudoimport
w służbie, obecnie / in service, now: ANASTASUIJA, Petrozavodsk
DERZKIJ
B820/7
31.12.1988
FBU Gosudarstwiennaja Morskaja Awarijnaja i Spasatielno – Koordinacionnaja Sluzba Rosji, Noworysyjsk
w służbie / in service
POSYLNYI
B820/8
31.01.1989
Trans-Grad, Moskwa / Moscov
w służbie, obecnie / in service, now: VOLGO-BALT, Murmańsk
KAPITAN CHARKOV
B820/9
31.03.1989
Russkaja Ekspiertnaja i Morskaja Sjurwjejjerskaja Korporacja – RIMSCO, Władywostok / Vladivostok
w służbie / in service
VIESEYI
B820/10
11.05.1989
Russkaja Ekspiertnaja I Morskaja Sjurwjejjerskaja Korporacja - RIMSCO, Władywostok / Vladivostok
w służbie / in service
KAPITAN KARTASHOV
B820/11
19.07.1989
Sudoimport
obecnie / in service, now: JUKTA
KAPITAN YEPASHNIKOV
B820/12
12.09.1989
Sudoimport
brak danych / no data
KAPITAN GAIDAI
B820/13
31.10.1989
Torgowyj Dom Mor-Trans, Władysowstok / Vladivostok
w służbie / in service
KAPITAN JAKOVLEV
B820/14
30.11.1989
Sudoimport
brak danych / no data
OCHOTCZANIN
B820/15
31.12.1989
Rybozavod
w służbie / in service
KAPITAN LASHKAREVICH
B820/16
31.01.1990
Russkaja Ekspiertnaja i Morskaja Sjurwjejjerskaja Korporacja - RIMSCO, Władywostok / Vladivostok
w służbie / in service
MEKHANIK GOLUBIEV
B820/17
30.04.1990
Russkaja Ekspiertnaja i Morskaja Sjurwjejjerskaja Korporacja - RIMSCO, Władywostok / Vladivostok
w służbie / in service
MEKHANIK TERENIEV
B820/18
28.05.1990
Russkaja Ekspiertnaja i Morskaja Sjurwjejjerskaja Korporacja - RIMSCO, Władywostok / Vladivostok
w służbie / in service
MEKHANIK MOSHKIN
B820/19
30.04.1990
Sudoimport
sprzedany na Kubę / sold to Cuba
MOSKVA-1
B820/20
23.08.1990
Sudoimport
sprzedany na Kubę / sold to Cuba
?
B820/21
28.09.1990
Sudoimport
sprzedany w 1993 r. Polskiej Marynarce Wojennej, obecnie / sold in 1993 to Polish Navy now: H-9
?
B820/22
30.11.1990
Sudoimport
: sprzedany w 1993 r. Polskiej Marynarce Wojennej, obecnie / sold in 1993 to Polish Navy now: H-10

*     *     *

Dane techniczne / Technical data:
Wyporność / Displacement (pełna / full):
99 ton / tons
Wymiary (d. x s. x z.) / Dimensions (l. x b. x d.):
22,01 x 6,00 x 2,7 m
Kadłub (materiał) / Hull (material):
material / material: stal / steel
ilość pokładów / deck number: 1
Napęd / Propulsion: spalinowy / diesel
2 silniki diesla: / 2 diesel engines: Daimler Benz MB 837 o mocy / with power 2 x 367 kW
2 śruby nastawne w dyszy Korta / 2 controllable pitch propellers in Kort nozzle
Prędkość / Speed:
10,5 węzła / knots
Wyposażenie pokładowe / Deck equipment:
hak holowniczy / towing hook: 1
windy / winches: 2 x 5 ton
Uciąg / Bollard pull:
11 ton
Wyposażenie nawigacyjne / Navigation equipment:
radar
echosonda / echo sounder
VHF, DSC, 2 x VHF, EPIRB, Sart, GPS
Załoga / Crew:
5  os. / pers.

 *     *     *

Bibliografia / Bibliography:
Polskie Holowniki Morskie 1920 – 2015, Waldemar Danielewicz, Porta Mare Pomorska Oficyna Wydawniczo – Reklamowa, Gdynia 2015

*     *     *

Poniżej zdjęcia holownika SLING 2, Gdańsk 12.08.2018 r., autorstwa Pana Waldemara Danielewicza (aby powiększyć kliknij na zdjęcie ) / Below photos of the tug SLING 2, Gdańsk 12.08.2018, made by Mr. Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie (to enlarge click on the photo).



Poniżej zdjęcia holownika SLING 2, Gdańsk 12.08.2018 r., autorstwa Pana Andrzeja Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie ) / Below photos of the tug SLING 2, Gdańsk 12.08.2018, made by Mr. Andrzej Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie (to enlarge click on the photo).




Poniżej zdjęcia holownika SLING 2, Gdańsk 06.04.2019 r. (aby powiększyć kliknij na zdjęcie ) / Below photos of the tug SLING 2, Gdańsk 06.04.2019 (aby powiększyć kliknij na zdjęcie (to enlarge click on the photo).








Aktualizacja 22.08.2020: Poniżej zdjęcie holownika SLING 2, Gdańsk 17.08.2020 r., autor: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie ) / Update 22.08.2020: Below photo of the tug SLING 2, Gdańsk 17.08.2020, author: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie (to enlarge click on the photo).


Aktualizacja 22.07.2021: Poniżej zdjęcie holownika SLING 2, Gdańsk 04.07.2021 r., autor: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie ) / Update 22.07.2021: Below photo of the tug SLING 2, Gdańsk 04.07.2021, author: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie (to enlarge click on the photo).