sobota, 25 stycznia 2020

Z cyklu kontenerowce klasy panamax/post-panamax/neopanamax ... cz. 3 - CAP SAN LORENZO



CAP SAN LORENZO (IMO 9622227, MMSI: 255805699, Sygnał wywoławczy: CQEV, bandera: Madera) – kontenerowiec klasy Neopanamax, zbudowany przez południowo – koreańską stocznię Hyundai Heavy Industries Co. Ltd. z Ulsan dla niemieckiego armatora Hamburg Südamerikanische Dampfschifffahrt-Gesellschaft ApS & Co KG z Hamburga (obecnie część Grupy Maersk).
Stoczniowy numer budowy:
2523
Położenie stępki:
13.02.2013
Wodowanie:
03.05.2013
Zakończenie budowy:
26.07.2013

*     *     *

CAP SAN LORENZO (IMO 9622227, MMSI: 255805699, call sign: CQEV, flag: Madeira) – Neopanamax class container, built by the South Korean shipyard Hyundai Heavy Industries Co. Ltd. from Ulsan for the German shipowner Hamburg Südamerikanische Dampfschifffahrt-Gesellschaft ApS & Co KG from Hamburg (now a part of Mearsk Group).
Yard number:
2523
Keel laid:
13.02.2013
Launched:
03.05.2013
Delivery date:
26.07.2013

*     *     *



Jednostki typu “Cap San …” / Type “Cap San …” units:
CAP SAN NICOLAS
IMO: 9622203
CAP SAN MARCO
IMO: 9622215
CAP SAN LORENZO
IMO: 9622227
CAP SAN AUGUSTIN
IMO: 9622239
CAP SAN ANTONIO
IMO: 9622241
CAP SAN RAPHAEL
IMO: 9622253
CAP SAN ARTEMISSIO
IMO: 9633939
CAP SAN MALEAS
IMO: 9633941
CAP SAN SOUNIO
IMO: 9633953
CAP SAN TAINARO
IMO: 9633965


*     *     *



Dane techniczne / Technical data:
Wyporność (GT / DWT) / Displacement (GT / DWT):
118,938 t. / 124,479 t.
Wymiary (d. x s. x z.) / Dimensions (l. x b. x d.):
333,20 x 48,32 x 14,00 m.
Kadłub / Hull:
materiał / typ / material / type: stal / pojedynczy – częściowo podwójne dno / steel / single hull – partly double bottom
grodzie wodoszczelne / watertight bulkheads: 10
pokłady ciągłe / continuous decks: 1
Napęd / Propulsion: spalinowy / diesel
1 x 2 suwowy 7 cylindrowy silnik diesla / 1 x 2 stroke 7 cylinders diesel engine: HHI-MAN-B&W 7S90ME-C.9 – o mocy / with power 40.670 kW
śruba / propeller: 1
Urządzenia pomocnicze / Auxiliaries:
5 zestawów prądotwórczych / 5 generator sets: HHI-MAN-B&W 9H32/40 – każdy o mocy / each with power: 4.320 kW
1 awaryjny zestaw prądotwórczy / 1 emergency generator set: AD180TIS
dziobowy / rufowy ster strumieniowy / bow/ stern thruster: 1 x 2.500 kW / 1 x 1.900 kW
Prędkość / Speed:
21.0 węzłów / knots
Ładownie / Holds:
8
Urządzenia załadunkowe: / Cargo handling:
brak / none
Pojemność ładunkowa / Cargo capacity:
kontenery / containers: 9.600 TEU
kontenery 14 t. / 14t. containers: 7.500 TEU
kontenery chłodzone / reefer containers: 2.100 TEU

*     *     *


Bibliografia / Bibliography:

*     *     *


Poniżej zdjęcia: CAP SAN LORENZO  (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of CAP SAN LORENZO (to enlarge click on the photo).













Poniżej zdjęcia: CAP SAN LORENZO, Hamburg maj 2018 r. (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of CAP SAN LORENZO, Hamburg May 2018  (to enlarge click on the photo).







Poniżej zdjęcia: CAP SAN LORENZO, Hamburg czerwiec 2018 r. (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of CAP SAN LORENZO, Hamburg June 2018  (to enlarge click on the photo).




czwartek, 23 stycznia 2020

Z cyklu jednostki con-ro ... cz. 8 - GRANDE CAMEROON


GRANDE CAMEROON (IMO 9377482, MMSI: 247289800, Sygnał wywoławczy: ICEW, bandera: Włochy) – jednostka typu con-ro, zbudowana przez chorwacką stocznię Brodogradiliste Uljanik z Puli dla armatora Grimaldi Compagnia di Navigazione S.p.A z Neapolu. Jedna z pięciu jednostek serii Grande Benin, będącej z kolei kolejnym rozwinięciem konstrukcji zapoczątkowanej przez jednostki serii Repubblica di …
Stoczniowy numer budowy:
476
Położenie stępki:
12.09.2009
Wodowanie:
12.03.2010
Data zdania:
26.06.2010

 *     *     *

GRANDE CAMEROON (IMO 9377482, MMSI: 247289800, call sign: ICEW, flag: Italy) – a con-ro unit, built by the Croatian shipyard Brodogradiliste Uljanik from Pula for the Italian shipowner Grimaldi Compagnia di Navigazione S.p.A from Neapol. One of the fife units of the Grande Benin series, which is another development of the construction started by the units of the “Repubblica di …” series.
Yard number:
476
Keel yard:
12.09.2009
Launch date:
12.03.2010
Delivery date:
26.06.2010

 *     *     *

Dane techniczne / Technical data:
Wyporność (GT / DWT) / Displacement (GT / DWT):
47.218 t. / 26.652 t.
Wymiary (d. x s. x z.) / Dimensions (l. x b. x d.):
210,92 x 32,36 x 13,34 m.
Kadłub / Hull:
typ / type: pojedynczy – podwójne dno / single hull – double bottom
pokłady pełne / complete decks : 4
pokłady częściowe / partial decks: 8
Napęd / Propulsion: spalinowy / diesel
1 x 2 suwowy 8 cylindrowy silnik diesla / 1 x 2 stroke 8 cylinders diesel engine: MAN-B&W-Uljanik 8S60MC-C – o mocy / with power 19.040 kW
śruba / propeller: 1
Urządzenia pomocnicze / Auxiliaries:
4 spalinowe zestawy prądotwórcze / 3 diesel generatorsets – każdy o mocy / each with power: 1,180 kW kW
stery strumieniowe (dziobowy / rufowy) / thrusters (bow/stern): 2 x 1.000 kW / 1 x 1.000 kW
Prędkość / Speed:
21.9 węzła / knots
Przestrzeń ładunkowa / Cargo space:
długość linii ładunkowych / length of lane meters: ~ 4.190 m
Urządzenia załadunkowe: / Cargo handling:
rufowa rampa załadowcza (skierowana na sterburtę) o udźwigu / stern ramp (starboard) with SWL: 250 t.
2 dźwigi pokładowe każdy o udźwigu / 2 deck cranes each SWL: 40 t
Pojemność ładunkowa / Cargo capacity:
auta / cars: 3.890
ciężarówki / trucks: 194
kontenery / containers: 1.318 TEU +25 FEU
Załoga + pasażerowie / Crew + pax:
34+12 - 46 os. / pers.

 *     *     *

Bibliografia / Bibliography:

*     *     *

Poniżej zdjęcia: GRANDE CAMEROON  (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of GRANDE CAMEROON (to enlarge click on the photo).








wtorek, 21 stycznia 2020

Z cyklu flota PRCiP ... cz. 8 - RAJA


RAJA ex SPAARNE II (IMO ---, MMSI: ---, Sygnał wywoławczy: ---, bandera: Polska) – refuler, zbudowany w 1954 roku przez holenderską stocznię Lenser-Stappel jako SPAARNE II. W 1972 roku zakupiona przez polskiego armatora Przedsiębiorstwo Robót Czerpalnych i Podwodnych, oddział w Szczecinie (od 1977 do 2005 roku PRCIP „Dragmor”). W czerwcu 2005 roku nabyta przez PRCiP z Gdańska.

*     *     *

RAJA ex SPAARNE II (IMO ---, MMSI: ---, Call sign: ---, flag: Poland) – a refuler, built in 1954, by the Dutch shipyard Lenser-Stappel as SPAARNE II. In 1972, purchased by the Polish shipowner Przedsiebiorstwo Robot Czerpalnych i Podwodnych (Dredging & Underwater Works Co Ltd), branch in Szczecin (from 1977 to 2005 PRCiP „Dragmor”). In June 2005, purchased by the PRCiP from Gdansk.

*     *     *

Dane techniczne / Technical data:
Wyporność / Displacement:
288 RT / 240 NT
Wymiary (d. x s. x z.) / Dimensions (l. x b. x d.):
40,00 x 7,75 x 3,00 m
Kadłub / Hull: pojedynczy / single hull
materiał: / material: stal, spawany / steel, welded
pokłady ciągłe / continuous decks: 1
Napęd / propulsion: brak / none
---
Urządzenia pomocnicze / Auxiliaries:
2 silniki diesla o łącznej mocy / 2 diesel engines with total power: 588 kW
1 silnik o mocy / 1 engine with power: 220 kW
Urządzenia pogłębiające / Dredging equipment:
pompa ssąca / suction pump
pompa refulujaca / refulloading pump
Głębokość pogłębiania / Dredging depth:
6 ~ 22 m
Wydajność / Efficiency:
roboty czerpalne / dredging works: 340 m3/h
prace refulacyjne / suction works: 480 m3/h
Załoga / Crew:
2 os. / pers.

*     *     *

Bibliografia / Bibliography:

*     *     *

Poniżej zdjęcia refulera RAJA, Gdynia 25.05.2018, autor: Pan Andrzej Patro  (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of the refuler RAJA, Gdynia 25.05.2018, author Mr. Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).






Poniżej zdjęcie refulera RAJA, Gdańsk 27.09.2018, autor: Pan Jerzy Makieła  (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photo of the refuler RAJA, Gdansk 27.09.2018, author Mr. Jerzy Makieła (to enlarge click on the photo).


Poniżej zdjęcie refulera RAJA, Gdańsk 08.10.2018, autor: Pan Waldemar Danielewicz  (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photo of the refuler RAJA, Gdansk 08.10.2018, author Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).

 
Aktualizacja 27.12.2021: Poniżej zdjęcie refulera RAJA, Gdańsk 17.12.2021, autor: Pan Waldemar Danielewicz  (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 27.12.2021: Below photo of the refuler RAJA, Gdansk 17.12.2021, author Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).