sobota, 21 września 2019

Z cyklu holowniki ... cz. 60 - CENTAUR II


CENTAUR II (IMO 9388845, MMSI: 261011460, Sygnał wywoławczy: SPG2892, bandera: Polska) – holownik typu ASD zbudowany przez Remontowa Shipyard. w Gdańsku dla polskiego armatora WUŻ Przedsiębiorstwo Usług Żeglugowych i Portowych Gdynia Sp. z o. o. z Gdyni (100 % właścicielem firmy był Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A.). Pomiędzy 2007 na 2011 r. użytkownikiem holownika był WUŻ Przedsiębiorstwo Usług Żeglugowych i Portowych Gdynia Sp. z o. o. We wrześniu 2011 firma ta wraz z całym swym majątkiem została przejęta przez firmę Fairplay Towage a operatorem holownika została spółka Fairplay Polska Sp. z o. o. & Co. Sp. K w Gdyni. W marcu 2015 r. firma ta przekształciła się w Fairplay Towage Polska Sp. z o. o. Sp. K.
  • Stoczniowy numer budowy: B-845/1,
  • Data zamówienia: 02.11.2005,
  • Położenie stępki: 31.05.2006,
  • Data zdania: 01.05.2007 r.
 *     *     *

CENTAUR II (IMO 9388845, MMSI: 261011460, Call sign: SPG 2892, flag: Poland) – ASD type tug built by the Remontowa Shipyard from Gdansk for the Polish shipowner WUŻ Przedsiębiorstwo Usług Żeglugowych i Portowych Gdynia Sp. z o. o. (the 100% owner of the company was the Port Gdynia Maritime Authority). Between 2007 – 2011 the shipowner of the tug was WUŻ Przedsiębiorstwo Usług Żeglugowych i Portowych Gdynia Sp. z o. o.. In September 2011 the company with all its assets were taken over by the Fairplay Towage, and the tug operator was Fairplay Polska Sp. z o. o. & Co. Sp. K. In March 2015, the company was transformed into Fairplay Towage Polska Sp. z o. o. Sp. K..
  • Yard number: B-845/1,
  • Date of order: 02.11.2005,
  • Keel laid: 31.05.2006, 
  • Delivery date: 01.05.2007.
 *     *     *

Dane techniczne / Technical data:
Wyporność / Displacement (GT / DWT):
337 t. / 210 t.,
Wymiary (d. x s. x z.) / Dimensions (l. x b. x d.):
30,30 x 9,80 x 3,65 m,
Kadłub / Hull:
materiał i typ: / material and type: stal, pojedynczy / steel, single hull
pokłady ciągłe / continious decks: 1
Napęd / propulsion: spalinowy / diesel,
silniki diesla / 2 diesel engines: Caterpillar 3512 D-HD  – o łącznej mocy / with total power: 2.880 kW (3.875 HP)
2 pędniki Schottel w dyszach Korta / 2 x Schottel propellers in Kort nozzles
Prędkość / Speed:
13,3 węzła / knots
Wyposażenie holownicze / Towing equipment:
dziobowa hydrauliczna wciągarka holownicza: Kraajeveld, uciąg na hamulcu 100 t., lina stalowa 2 x 150 m / ø 44 mm na połączonym bębnie / bow hydraulic towing winch: Kraajeveld, brake force 100 t., steel wire 2 x 150 m / ø 44 mm on splitted drum
rufowa hydrauliczna wciągarka holownicza: Kraajeveld, uciąg na hamulcu 150 t., lina stalowa 520 m / ø 48 mm na pojedynczym bębnie / aft hydraulic towing winch: Kraajeveld, brake force 150 t., steel wire 520 m / ø 48 mm on single drum
hak holowniczy / towing hook: Mampaey 500 kN
Uciąg / Bollard Pull:
45 t.
Wyposażenie dodatkowe / Additional equipment:
2 zdalnie sterowane monitory pożarowe o wydajności 63 m3/h każdy (woda / piana) / 2 fifi remote controlled monitors with capacity: 63 m3/h each (water / foam)
Wyposażenie mostka / Bridge equipment:
2 radary / 2 radars
echosonda / echo sounder
kompas satelitarny / satellite compass
AIS, Navtex, GPS, DGPS
Pojemność zbiorników / Tanks capacities:
paliwo / fuel: 195,5 m3
balast / ballast: 46,7 m3
świeża woda / fresh water: 22,4 m3
piana / foam: 5.2  m3
Załoga / Crew:
5 os. / pers.

*     *     *

Bibliografia / Bibliography:

*     *     *



Poniżej zdjęcie: holownika CENTAUR II, Gdynia  26.06.2009 r., autorstwa Pana Andrzeja Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photo of the tug CENTAUR II, Gdynia 26.06.2009, made by Mr. Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).


Poniżej zdjęcie: holownika CENTAUR II, Gdynia  06.09.2009 r., autorstwa Pana Andrzeja Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photo of the tug CENTAUR II, Gdynia 06.09.2009, made by Mr. Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).


Poniżej zdjęcie: holownika CENTAUR II, Gdynia  07.09.2009 r., autorstwa Pana Andrzeja Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photo of the tug CENTAUR II, Gdynia 07.09.2009, made by Mr. Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).


Poniżej zdjęcie: holownika CENTAUR II, Gdynia  18.08.2013 r., autorstwa Pana Waldemara Danielewicza, kolekcja Andrzeja Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photo of the tug CENTAUR II, Gdynia 18.08.2013, made by Mr. Waldemar Danielewicz, a collection of Mr. Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).


Poniżej zdjęcie: holownika CENTAUR II, Gdynia  15.08.2014 r., autorstwa Pana Waldemara Danielewicza, kolekcja Andrzeja Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photo of the tug CENTAUR II, Gdynia 15.08.2014, made by Mr. Waldemar Danielewicz, a collection of Mr. Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).


Poniżej zdjęcia: holownika CENTAUR II, Gdynia 10.10.2015 r. (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of the tug CENTAUR II, Gdynia 10.10.2015 (to enlarge click on the photo).


 

 


Poniżej zdjęcia: holownika CENTAUR II, Gdynia 08.04.2016 r. (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of the tug CENTAUR II, Gdynia 08.04.2016 (to enlarge click on the photo).










 

Poniżej zdjęcia: holownika CENTAUR II, Gdynia 08.07.2016 r. (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of the tug CENTAUR II, Gdynia 08.07.2016 (to enlarge click on the photo).



Poniżej zdjęcia: holownika CENTAUR II, Gdynia 06.04.2018 r. (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of tug CENTAUR II, Gdynia 06.04.2018 (to enlarge click on the photo).



Poniżej zdjęcia: holownika CENTAUR II, Gdynia 07.04.2018 r. (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of tug CENTAUR II, Gdynia 07.04.2018 (to enlarge click on the photo).




Poniżej zdjęcia: holownika CENTAUR II, Gdynia 05.10.2018 r., autorstwa Pana Andrzeja Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of tug CENTAUR II, Gdynia 05.10.2018 made by Mr. Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).


 









Poniżej zdjęcia: holownika CENTAUR II, Gdynia 10.07.2019 r. (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of tug CENTAUR II, Gdynia 10.07.2019 (to enlarge click on the photo).





czwartek, 19 września 2019

Z cyklu kontenerowce klasy ULCV ... cz. 12 - CSCL MARS


CSCL MARS (IMO 9467287, MMSI: 477424600, Sygnał wywoławczy: VRJG5, bandera: Hong Kong) – kontenerowiec klasy ULCV (Ultra Large Container Vessel), zbudowany przez południowo - koreańską stocznię Samsung Heavy Industries Co. Ltd. z Geoje dla chińskiego armatora China Shipping Container Lines Co. Ltd z Szanghaju. Szósta jednostka z serii ośmiu identycznych jednostek typu CSCL Star.
  • Stoczniowy numer budowy: 1823,
  • Położenie stępki: 19.05.2011,
  • Wodowanie: 13.08.2011,
  • Data zakończenia budowy: 28.10.2011.

*     *     *

CSCL MARS (IMO 9467287, MMSI: 477424600, call sign: VRJG5, flag: Hong Kong) – ULCV (Ultra Large Container Vessel) class container, built by the South Korean shipyard Samsung Heavy Industries Co. Ltd. from Geoje for the Chinese shipowner China Shipping Container Lines Co. Ltd. from Shanghai. The sixth unit from a series of eight identical units of CSCL Star type.
  • Yard number: 1823,
  • Keel laid: 19.05.2011,
  • Launched: 13.08.2011,
  • Date of completion: 28.10.2011.

*     *     *

Jednostki typu CSCL Star / Type CSCL Star units:
  • CSCL STAR – IMO 9466867,
  • CSCL VENUS – IMO: 9467251,
  • CSCL JUPITER – IMO: 9467263,
  • CSCL MERCURY – IMO: 9467275,
  • CSCL MARS – IMO: 9467287,
  • CSCL SATURN – IMO: 9467299,
  • CSCL URANUS – IMO: 9467304,
  • CSCL NEPTUNE – IMO: 9467316.

*     *     *

Dane techniczne / Technical data:
Wyporność (GT / DWT) / Displacement (GT / DWT):
150.853 t. / 155.470 t.
Wymiary (d. x s. x z.) / Dimensions (l. x b. x d.):
365.98 x 51,20 x 15,50 m
Kadłub / Hull:
materiał / typ / material / type: stal / pojedynczy – częściowo podwójne dno / steel / single hull – partly double bottom
grodzie wodoszczelne / watertight bulkheads: 8
pokłady ciągłe / continuous decks: 2
Napęd / Propulsion: spalinowy / diesel
1 x 2 suwowy 12 cylindrowy silnik diesla / 1 x 2 stroke 12 cylinders diesel engine: Doosan-MAN-B&W 12K98ME-C (MK-7) – o mocy / with power 72.240 kW
śruba / propeller: 1
ster / ruder:
1
Urządzenia pomocnicze / Auxiliaries:
2 spalinowe zestawy prądotwórcze / 2 diesel generatorsets: MAN Diesel & Turbo SE 8L32/40CD – każdy o mocy / each with power: 4.750 kVA
2 spalinowe zestawy prądotwórcze / 2 diesel generatorsets: MAN Diesel & Turbo 6L32/40CD – każdy o mocy / each with power: 3.500 kVA
1 awaryjny spalinowy zestaw prądotwórczy / 1 emergency diesel generator set: NTA855-D-M – o mocy / with power: 375 kVA
stery strumieniowe (dziobowy / rufowy) / thrusters (bow/stern): 2 x 1700 kW / 0
Prędkość / Speed:
26.0 węzłów / knots
Urządzenia załadunkowe: / Cargo handling:
brak / none
Pojemność ładunkowa / Cargo capacity:
kontenery / containers: 13.300 TEU
kontenery chłodzone: 1.000 TEU
Załoga / Crew:
31 os. / pers.

*     *     *

Bibliografia / Bibliography:
  • www.fleetmon.com
  • http://vesselregister.dnvgl.com/
  • http://www.containership-info.com/
  • http://www.scheepvaartwest.be

*     *     *


Poniżej zdjęcia: CSCL MARS  (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of CSCL MARS (to enlarge click on the photo).














wtorek, 17 września 2019

Z cyklu bunkierki/zbiornikowce portowe ... cz. 11 - ROMANKA


ROMANKA (IMO 8026440, MMSI: 261199000, Sygnał wywoławczy: SQLT, bandera: Poland) – zbiornikowiec paliwowy (bunkierka) projektu ZB-1300 zbudowany przez Stocznię Wisła z Gdańska dla Przedsiębiorstwa Obrotu Produktami Naftowymi CPN w Gdańsku. Zbiornikowiec przeznaczony do: przewozu paliw ciężkich o temperaturze zapłonu powyżej 61˚C, zaopatrywania w paliwo dużych statków w portach i na redach oraz do przewozu ładunków na obszarze Morza Bałtyckiego i Morza Północnego. W latach 1982 – 1986 w zarządzie Polskiej Żeglugi Morskiej transportuje w czarterze Rolimpexu oleje jadalne na wodach europejskich. Od lipca 1991 do marca 2001 roku w czarterze spółki PAB-Line. W międzyczasie w październiku 1997 roku właścicielem jednostki zostaje Centrala Produktów Naftowych CPN w Warszawie a 12 kwietnia 2001 roku Polski Koncern Naftowy Orlen w Płocku. W dniu 12 marca 2002 roku sprzedany wraz z bliźniaczą jednostką PALICA spółce PUM Ship-Service S.A. ze Szczecina. W 2022 roku nabyta przez spółkę Comal Sp. z o. o. i przemianowana na ECOMAL. Z ważniejszych wydarzeń z życia jednostki warto wspomnieć o:
  • 04.09.1999 – wejściu na mieliznę w rejonie wyspy Hundeskar (około godziny 23:54), rejs ze szwedzkiego portu Lidköping do Gdyni, przyczyna niewłaściwie prowadzona w nawigacja,
  • 27.11.2009 – wejściu  na mieliznę  na północ od łotewskiego portu w Lipawie (około godziny 01:40), rejs z Gdańska do Tallina, przyczyna niewłaściwie prowadzona nawigacja.

*     *     *

ROMANKA (IMO 8026440, MMSI: 261199000, call sign: SQLT, flag: Poland) – a project ZB-1300 fuel tanker (bunkering vessel) built by the Shipyard Wisla in Gdansk for the Petroleum Products Trade Company CPN in Gdansk. Tanker designed for: transport of heavy fuels with an ignition above 61˚C, supplying in fuel large ships in ports and on roadsteads as well as for transporting cargo in the area of the Baltic Sea and the North Sea. In the years 1982 – 1986 under management of Polish Steamship Company, unit transports edible oils in European water in the charter of the Rolimpex. From July 1991 to March 2001, in the charter of PAB-Line company. In the meantime, in October 1997, the owner of the unit becomes Centrala Prodoktow Naftowych CPN in Warsaw and on April 12, 2001, Polski Koncern Naftowy in Plock. On March 12, 2002 together with the twin unit PALICA sold to PUM Ship-Service S.A. from Szczecin. In  2022 bought by the company Comal Sp. z o .o. and renamed to ECOMAL. For the most important events in the life of the unit it is worth mentioning:
  • 04.09.1999 – grounding in the area of the island of Hundeskar (around 23:54), sail from the Swedish port of Lidköping to Gdynia, cause: wrongly conducted navigation,
  • 27.11.2009 – grounding north of the Latvian port In Liepaja (around 01:40), sail from Gdańsk to Tallin, cause: wrongly conducted navigation.

*     *     *

Zbiornikowce projektu ZB-1300 / Project ZB-1300 tankers:
  • MURAŃ – ob./now: BESKID ex KORALL – stoczniowy numer budowy / yard number: ZB1300/1, wodowany / launched: 21.05.1976, data zdania / delivery date: 11.02.1977, status: w służbie ? / in service ?, 
  • PALICA – stoczniowy numer budowy / yard number: ZB1300/2, wodowany / launched: ?.05.1977, data zdania / delivery date: 30.09.1977, przebudowa / rebuild: 06.11.2008, status: w służbie / in service, 
  • LUBOMIR ob. / now: NADA 2 ex ATTALOS – stoczniowy numer budowy / yard number: ZB1300/3, data zdania / delivery date: 06.1978, status: w służbie / in service, 
  • MAHN ex ROMANKA (sprzedany do Bangladeszu / sold to Bangladesh) – stoczniowy numer budowy / yard number: ZB1300/4, status: nieznany / unknown, 
  • PYI (sprzedany do Bangladeszu / sold to Bangladesh) – stoczniowy numer budowy / yard number: ZB1300/5, status: nieznany / unknown, 
  • ROMANKA – ob./now: ECOMAL stoczniowy numer budowy / yard number: ZB1300/6, wodowany / launched: 05.05.1981, data zdania / delivery date: 30.12.1981, przebudowa / rebuild: 10.01.2008,


*     *     *

Dane techniczne / Technical data:
Wyporność / Displacement (GT / DWT):
997 t. / 1.308 t.,
Wymiary (d. x s. x z.) / Dimensions (l. x b. x d.):
64,88 x 10.40 x 4,7 m,
Kadłub / Hull:
materiał i typ: / material and type: stal, podwójny / steel, double hull,
pokłady ciągłe / continious decks: 1,
Napęd / propulsion:
1 x 4 suwowy 8 cylindrowy silniki diesla / 1 x 4 stroke 8 cylinders diesel engine: H.Cegielski-Sulzer 8ASL25/30 o mocy / with power 1.081 kW (1.470 KM / HP),
1 x 3 płatowa śruba nastawna / 1 x 3 bladed controllable pitch propeller,
dziobowy ster strumieniowy / bow thruster: 1,
Prędkość / Speed:
12,2 węzła / knots,
Zbiorniki Ładunkowe / Cargo tanks:
liczba zbiorników / tanks numer: 8,
pojemność zbiorników / tanks capacites: 1.531 ton,
Urządzenia załadunkowe / Cargo handling:
2 pompy parowe o wydajności 500/273 / 2 steam pumps with efficiency 500/273 each,
pompa resztkowa o wydajności 50 m3/h / residual pump with efficiency 50 m3/h,
1 dźwig do obsługi węża / 1 hose handling crane,
Pojemność zbiorników / Tanks capacities:
paliwo / fuel: 62 t.,
balast / ballast: 215 t.,
Załoga / Crew:
2 x 9 (6) os. / pers.

*     *     *

Bibliografia / Bibliography:

*     *     *


Poniżej zdjęcie zbiornikowca ROMANKA, 1981 r, autorstwa Pana Andrzeja Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photo of the tanker ROMANKA, 1981, made by Mr. Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).


Poniżej zdjęcie zbiornikowca ROMANKA, 09.08.2007 r, autorstwa Pana Waldemara Danielewicza, kolekcja Pana Andrzeja Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photo of the tanker ROMANKA, 09.08.2007, made by Mr. Waldemar Danielewicz a collection of Mr. Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).


Poniżej zdjęcia zbiornikowca ROMANKA, Gdańsk, czerwiec 2008 r. (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of the tanker ROMANKA, Gdansk June 2008 (to enlarge click on the photo).



Poniżej zdjęcia zbiornikowca ROMANKA, Szczecin 2009 r. (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of the tanker ROMANKA, Szczecin 2009 (to enlarge click on the photo).







Poniżej zdjęcie zbiornikowca ROMANKA, 15.08.2012 r, autorstwa Pana Waldemara Danielewicza, kolekcja Pana Andrzeja Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photo of the  tanker ROMANKA, 15.08.2012, made by Mr. Waldemar Danielewicz a collection of Mr. Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).


Poniżej zdjęcia zbiornikowca ROMANKA, Zatoka Gdańska 18.08.2012 r, autorstwa Pana Waldemara Danielewicza, kolekcja Pana Andrzeja Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of the tanker ROMANKA, Gulf of Gdansk 18.08.2012, made by Mr. Waldemar Danielewicz a collection of Mr. Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).



Poniżej zdjęcia zbiornikowca ROMANKA, Gdańsk 21.09.2015 r, autorstwa Pana Jerzego Makieły (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of the tanker ROMANKA, Gdansk 21.09.2015, made by Mr. Jerzy Makieła (to enlarge click on the photo).





Poniżej zdjęcia zbiornikowca ROMANKA, Gdańsk 18.05.2017 r, autorstwa Pana Andrzeja Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of the tanker ROMANKA, Gdansk 18.05.2017, made by Mr. Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).




Poniżej zdjęcie zbiornikowca ROMANKA, Gdańsk, 16.07.2018 r. (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photo of the tanker ROMANKA, Gdansk 16.07.2018 (to enlarge click on the photo).







Poniżej zdjęcia zbiornikowca ROMANKA, Gdańsk 16.09.2018 r, autorstwa Pana Andrzeja Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of the tanker ROMANKA, Gdansk 16.09.2018, made by Mr. Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).



Poniżej zdjęcia zbiornikowca ROMANKA, Gdańsk 16.10.2018 r, autorstwa Pana Andrzeja Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of the tanker ROMANKA, Gdansk 16.10.2018, made by Mr. Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).




Poniżej zdjęcia zbiornikowca ROMANKA, Gdańsk 28.10.2018 r, autorstwa Pana Jerzego Makieły (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of the tanker ROMANKA, Gdansk 28.10.2018, made by Mr. Jerzy Makieła (to enlarge click on the photo).



Poniżej zdjęcia zbiornikowca ROMANKA, Gdynia 17.02.2019 r, autorstwa Pana Andrzeja Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of the tanker ROMANKA, Gdynia 17.02.2019, made by Mr. Andrzeja Patro (to enlarge click on the photo).





Poniżej zdjęcia zbiornikowca ROMANKA, Gdańska 28.04.2019 r, autorstwa Pana Andrzeja Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of the tanker ROMANKA, Gdansk 28.04.2019, made by Mr. Andrzej Patro  (to enlarge click on the photo).





Poniżej zdjęcia zbiornikowca ROMANKA, Gdansk 29.04.2019 r, autorstwa Pana Waldemara Danielewicza i Pana Andrzeja Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of the tanker ROMANKA, Gdansk 29.04.2019, made by Mr. Waldemar Danielewicz and Mr. Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).






Poniżej zdjęcie zbiornikowca ROMANKA, Gdańsk 01.06.2019 r, autorstwa Pana Waldemara Danielewicza (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photo of the tanker ROMANKA, Gdansk 01.06.2019, made by Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).


Poniżej zdjęcia zbiornikowca ROMANKA, Gdansk 08.06.2019 r, autorstwa Pana Andrzeja Patro i Pana Emiliana Czernickiego (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of the tanker ROMANKA, Gdansk 08.06.2019, made by Mr. Andrzej Patro & Mr. Emilian Czernicki (to enlarge click on the photo).





Poniżej zdjęcie zbiornikowca ROMANKA, Gdańsk 14.06.2019 r., autorstwa Pana Waldemara Danielewicza (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photo of the tanker ROMANKA, Gdansk 14.06.2019, made by Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).


Poniżej zdjęcia zbiornikowca ROMANKA, Gdynia 05.07.2019 r. (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of the tanker ROMANKA, Gdynia 05.07.2019 (to enlarge click on the photo).







Poniżej zdjęcia zbiornikowca ROMANKA, Gdańsk 09.07.2019 r. (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of the tanker ROMANKA, Gdansk 09.07.2019 (to enlarge click on the photo).






Poniżej zdjęcie zbiornikowca ROMANKA, Gdańsk 05.08.2019 r., autorstwa Pana Waldemara Danielewicza (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photo of the tanker ROMANKA, Gdansk 05.08.2019, made by Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).


Poniżej zdjęcia zbiornikowca ROMANKA, Gdańsk 09.08.2019 r., autorstwa Pana Waldemara Danielewicza (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of the tanker ROMANKA, Gdansk 09.08.2019, made by Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo). 




Poniżej zdjęcie zbiornikowca ROMANKA, Gdańsk 19.08.2019 r., autorstwa Pana Waldemara Danielewicza (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photo of the tanker ROMANKA, Gdansk 19.08.2019, made by Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo). 


Poniżej zdjęcie zbiornikowca ROMANKA, Gdańsk 10.10.2019 r., autorstwa Pana Waldemara Danielewicza (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photo of the tanker ROMANKA, Gdansk 10.10.2019, made by Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).


Poniżej zdjęcia zbiornikowca ROMANKA, Gdynia 25.10.2019 r, autorstwa Pana Andrzeja Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of the tanker ROMANKA, Gdynia 25.10.2019, made by Mr. Andrzej Patro (to enlarge click on the photo). 




Poniżej zdjęcie zbiornikowca ROMANKA, Gdańsk 25.10.2019 r., autorstwa Pana Waldemara Danielewicza (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photo of the tanker ROMANKA, Gdansk 25.10.2019, made by Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).



Poniżej zdjęcie zbiornikowca ROMANKA, Gdańsk 07.11.2019 r., autorstwa Pana Waldemara Danielewicza (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photo of the tanker ROMANKA, Gdansk 07.11.2019, made by Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).



Aktualizacja 09.03.2020: Poniżej zdjęcie zbiornikowca ROMANKA, Gdańsk 08.03.2020 r., autorstwa Pana Waldemara Danielewicza (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 09.03.2020: Below photo of the tanker ROMANKA, Gdansk 08.03.2020, made by Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).



Aktualizacja 06.06.2020: Poniżej zdjęcie zbiornikowca ROMANKA, Gdańsk 02.06.2020 r., autorstwa Pana Waldemara Danielewicza (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 06.06.2020: Below photo of the tanker ROMANKA, Gdansk 02.06.2020, made by Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).


Aktualizacja 27.07.2020: Poniżej zdjęcie zbiornikowca ROMANKA, Gdańsk 02.06.2020 r., autorstwa Pana Waldemara Danielewicza (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 27.07.2020: Below photo of the tanker ROMANKA, Gdansk 02.06.2020, made by Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).



Aktualizacja 21.02.2021: Poniżej zdjęcia zbiornikowca ROMANKA, Gdańsk 12.02.2021 r., autorstwa Pana Waldemara Danielewicza (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 21.02.2021: Below photos of the tanker ROMANKA, Gdansk 12.02.2021, made by Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).
 




Aktualizacja 23.02.2021: Poniżej zdjęcia zbiornikowca ROMANKA, Gdańsk 22.02.2021 r., autorstwa Pana Waldemara Danielewicza (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 23.02.2021: Below photos of the tanker ROMANKA, Gdansk 22.02.2021, made by Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).
 
 


Aktualizacja 22.07.2021: Poniżej zdjęcia zbiornikowca ROMANKA, Gdynia 05.06.2021 r.,  (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 22.07.2021: Below photos of the tanker ROMANKA, Gdynia 05.06.2021, (to enlarge click on the photo).





Aktualizacja 22.07.2021: Poniżej zdjęcia zbiornikowca ROMANKA, Gdynia 05.03.2021 r., autorstwa Pana Waldemara Danielewicza (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 22.07.2021: Below photos of the tanker ROMANKA, Gdynia 05.03.2021, made by Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).
 



Aktualizacja 22.07.2021: Poniżej zdjęcie zbiornikowca ROMANKA, Gdańsk 29.04.2021 r., autorstwa Pana Waldemara Danielewicza (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 22.07.2021: Below photo of the tanker ROMANKA, Gdansk 29.04.2021, made by Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).
 

Aktualizacja 22.07.2021: Poniżej zdjęcie zbiornikowca ROMANKA, Gdańsk 09.07.2021 r., autorstwa Pana Waldemara Danielewicza (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 22.07.2021: Below photo of the tanker ROMANKA, Gdansk 09.07.2021, made by Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo). 
 

Aktualizacja 22.07.2021: Poniżej zdjęcia zbiornikowca ROMANKA, Gdańsk 11.07.2021 r., autorstwa Pana Waldemara Danielewicza (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 22.07.2021: Below photos of the tanker ROMANKA, Gdansk 11.07.2021, made by Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo). 



Aktualizacja 23.07.2021: Poniżej zdjęcia zbiornikowca ROMANKA, Gdańsk 13.07.2021 r., autorstwa Pana Waldemara Danielewicza i Pana Andrzeja Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 23.07.2021: Below photos of the tanker ROMANKA, Gdansk 13.07.2021, made by Mr. Waldemar Danielewicz & Mr. Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).
 



Aktualizacja 02.08.2021: Poniżej zdjęcia zbiornikowca ROMANKA, Gdynia 30.07.2021 r., autorstwa Pana Waldemara Danielewicza i Pana Andrzeja Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 02.08.2021: Below photos of the tanker ROMANKA, Gdynia 30.07.2021, made by Mr. Waldemar Danielewicz & Mr. Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).
 






Aktualizacja 01.10.2021: Poniżej zdjęcia zbiornikowca ROMANKA, Gdańsk 28.08.2021 r., autorstwa Pana Waldemara Danielewicza (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 01.10.2021: Below photos of the tanker ROMANKA, Gdansk 28.08.2021, made by Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).
 




Aktualizacja 08.11.2021: Poniżej zdjęcia zbiornikowca ROMANKA, Gdańsk 26/30.10.2021 r., autorstwa Pana Waldemara Danielewicza (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 08.11.2021: Below photos of the tanker ROMANKA, Gdansk 26/30.10.2021, made by Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).
 



Aktualizacja 25.02.2022: Poniżej zdjęcie zbiornikowca ROMANKA, Gdańsk 10.02.2022 r., autorstwa Pana Waldemara Danielewicza (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 25.02.2022: Below photo of the tanker ROMANKA, Gdansk 10.02.2022, made by Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).
 

Aktualizacja 01.03.2022: Poniżej zdjęcie zbiornikowca ROMANKA, Gdańsk 27.02.2022 r., autorstwa Pana Waldemara Danielewicza (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 01.03.2022: Below photo of the tanker ROMANKA, Gdansk 27.02.2022, made by Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).
 

Aktualizacja 07.03.2022: Poniżej zdjęcia zbiornikowca ex-ROMANKA, Gdańsk 05.03.2022 r., autorstwa Pana Waldemara Danielewicza (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 05.03.2022: Below photos of the tanker ex-ROMANKA, Gdansk 05.03.2022, made by Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).
 


Aktualizacja 15.03.2022: Poniżej zdjęcia zbiornikowca ex-ROMANKA, Gdańsk 10.03.2022 r., autorstwa Pana Waldemara Danielewicza (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 15.03.2022: Below photos of the tanker ex-ROMANKA, Gdansk 10.03.2022, made by Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).
 


Aktualizacja 22.03.2022: Poniżej zdjęcia zbiornikowca ECOMAL, Gdańsk 21.03.2022 r., autorstwa Pana Waldemara Danielewicza (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 22.03.2022: Below photos of the tanker ECOMAL, Gdansk 21.03.2022, made by Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).
 



Aktualizacja 13.04.2022: Poniżej zdjęcie zbiornikowca ECOMAL, Gdańsk 08.04.2022 r., autorstwa Pana Waldemara Danielewicza (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 13.04.2022: Below photo of the tanker ECOMAL, Gdansk 08.04.2022, made by Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).
 

Aktualizacja 29.04.2022: Poniżej zdjęcie zbiornikowca ECOMAL, Gdańsk 27.04.2022 r., autorstwa Pana Waldemara Danielewicza (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 29.04.2022: Below photo of the tanker ECOMAL, Gdansk 27.04.2022, made by Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).
 
Poniżej zdjęcie zbiornikowca ECOMAL, Gdańsk 27.04.2022 r., autorstwa Pana Waldemara Danielewicza (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photo of the tanker ECOMAL, Gdansk 27.04.2022, made by Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).Aktualizacja 29.04.2022:Update 29.04.2022:
Aktualizacja 20.05..2022: Poniżej zdjęcie zbiornikowca ECOMAL, Gdańsk 04.05.2022 r., autorstwa Pana Waldemara Danielewicza (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 20.05.2022: Below photo of the tanker ECOMAL, Gdansk 04.05.2022, made by Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).


Aktualizacja 20.05..2022: Poniżej zdjęcia zbiornikowca ECOMAL, Gdańsk 18.05.2022 r., autorstwa Pana Waldemara Danielewicza (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 20.05.2022: Below photos of the tanker ECOMAL, Gdansk 18.05.2022, made by Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).
 


Aktualizacja 26.01.2023: Poniżej zdjęcia zbiornikowca ECOMAL, Gdańsk 16.01.2023 r., autorstwa Pana Waldemara Danielewicza (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 26.01.2023: Below photos of the tanker ECOMAL, Gdansk 16.01.2023, made by Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).
 


Aktualizacja 04.07.2023: Poniżej zdjęcia zbiornikowca ECOMAL, Gdańsk 24.06.2023 r., autorstwa Pana Waldemara Danielewicza (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 04.07.2023: Below photos of the tanker ECOMAL, Gdansk 24.06..2023, made by Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).
 


Aktualizacja 11.08.2023: Poniżej zdjęcie zbiornikowca ECOMAL, Gdańsk 04.08.2023 r., autorstwa Pana Waldemara Danielewicza (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 11.08.2023: Below photo of the tanker ECOMAL, Gdansk 04.08.2023, made by Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).
 

Aktualizacja 08.09.2023: Poniżej zdjęcie zbiornikowca ECOMAL, Gdańsk 13.08.2023 r., autorstwa Pana Waldemara Danielewicza (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 08.09.2023: Below photo of the tanker ECOMAL, Gdansk 13.08.2023, made by Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).