wtorek, 10 września 2019

Z cyklu różne rozmaitości z okolic portów i nie tylko ... cz. 14 - Wejście zestawu STADT KINN - GREENBARGE 2


W poniedziałkowe późne popołudnie, po godzinie 17-tej do portu w Gdyni przybył zestaw holowniczy w składzie: norweski holownik STADT KINN (IMO 9225720, rok budowy 2001, stocznia: J-G. Hitzler Schiffswerft, armator: Stadt Sjøtransport) oraz ponton GREENBARGE 2 (rok budowy 2012, stocznia Dalian Shipyard), które w asyście holownika Fairplay Towage Polska – FAIRPLAY VII skierowały się w stronę położonej w głębi portu Stoczni Crist, po czekający tam ładunek konstrukcji stalowych.
Poniżej relacja z wejścia zestawu autorstwa Andrzeja Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).

*      *      *

On Monday late afternoon, after 5 pm, to the port of Gdynia arrived a towing set, consisting of: the Norwegian tug STADT KINN (IMO 9225720, year of build 2001, shipyard: J-G. Hitzler Schiffswerft, shipowner: Stadt Sjøtransport) and barge GREENBARGE 2 (year of build 2012, shipyard Dalian Shipyard), which assisted the Fairplay Towage Polska tug FAIRPLAY VII.
Below is a report from this event made by Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).

*      *      *














*      *      *
 
Trochę informacji o naszych gościach / Some info about our guest:

STADT KINN – Dane techniczne / Technical data:

Wyporność / Displacement (GT):
470 ton / tons,
Wymiary (d. x s. x z.) / Dimensions (l. x b. x d.):
34,3 x 11,0 x 5,25 m,
Kadłub (materiał) / Hull (material):
typ, material / type, material: pojedynczy, stal / single, steel,
ilość pokładów / deck number: 1,
Napęd / Propulsion: spalinowy / diesel,
2 silniki diesla: / 2 diesel engines: Wartsila NSD 6L26A o łącznej mocy / with total power 5.060 HP, 
2 pędniki azymutalne / 2 azimuth thrusters: Schottel 1515FP,
Prędkość / Speed:
13.5 węzła / knots,
Wyposażenie holownicze / Towing equipment:
rufowa hydrauliczna winda holownicza Hägglund, lina stalowa 52 mm x 800 mm / Hägglund hydraulic towing winch stern, steel wire 52 mm x 800 m.
dziobowa hydrauliczna winda holownicza Hägglund, lina stalowa 52 mm x 120 mm / Hägglund hydraulic towing winch forward, steel wire 52 mm x 120 m.
rufowy hak holowniczy / stern towing hook Seebeck
dziobowy hak holowniczy / forward towing hook: Seebeck
wciągarka hydrauliczna Hägglund / Hägglund hydraulic tugger winch
rolka rufowa / stern roller: 3000 x 100
Uciąg / Bollard pull:
71 t.
Wyposażenie dodatkowe / Additiopnal equipment:
żuraw hydrauliczny / hydraulic crane: 2 t. SWL
Wyposażenie ratunkowe / Rescue equipment:
2 monitory p.poż. / 2 fifi monitors
2 pompy pożarowe / 2 fire pumps: 2 x 1300m3/h
2 tratwy pneumatyczne / 2 pneumatic rafts,
kamizelki ratunkowe / life jackets,
Pojemność zbiorników / Tanks capacities:
paliwo / fuel: 270 m3,
woda / water: 48 m3,
Załoga / Crew:
4/8 os. / pers.

GREENBARGE 2 – Dane techniczne / Technical data:

Wyporność / Displacement (DWT):
9.025 ton / tons,
Wymiary (d. x s. x z.) / Dimensions (l. x b. x d.):
91,4 x 27,4 x 6,1 m,
Kadłub (materiał) / Hull (material):
typ, material / type, material: pojedynczy, stal / single, steel,
grodzie poprzeczne / transverse bulkheads: 4
grodzie wzdłużne / longitudinal bulkheads: 3
zbiorniki blastowe / ballast tanks: 20
ilość pokładów / deck number: 1,
Urządzenia pomocnicze / Auxiliaries:
generator: Caterpillar o mocy / with power 600 kW, 
Pompy balastowe / balast pump: 2x600 m3/h,
powierzchnia pokładu / deck area:
2508 m2,

*      *      *

Bibliografia / Bibiliografia:

sobota, 7 września 2019

Z cyklu holowniki ... cz. 59 - STRALSUND

STRALSUND (IMO: ---, MMSI: ---, sygnał wywoławczy: SPS2868) – holownik portowy, zbudowany w 1992 roku przez holenderską stocznię Delta Shipyard z Sliedrecht dla niemieckiego armatora Fairplay Schleppdampfschiffs-Reederei Richard Borchard GmbH z Hamburga. Pomiędzy 1992 a 2011 rokiem zatrudniony w Rostoku. W 2011 roku przebazowany do portu w Świnoujściu, gdzie jego armatorem został Fairplay Polska Sp. z o. o. & Co. Sp. K. ze Szczecina. W lutym 2012 roku nowym portem bazowym holownika zostaje Gdynia. W tym okresie armatorem jednostki był WUŻ Przedsiębiorstwo Usług Morskich i Portowych Sp. z o. o. z Gdyni, zaś właścicielem Fairplay Polska Sp. z o. o. & Co. Sp. K. ze Szczecina. Od marca 2015 roku nowa nazwa właściciela to Fairplay Towage Polska Sp. z o. o. Sp. K., zaś portem bazowym pozostaje wciąż Gdynia.

*     *     *

STRALSUND (IMO: ---, MMSI: ---, call sign: SPS2868) – harbor tug, built by the Dutch shipyard Delta Shipyard from Sliedrecht for the German shipowner Fairplay Schleppdampfschiffs-Reederei Richard Borchard GmbH from Hamburg. Between 1992 and 2011, employed at the port of Rostock. In 2011, it was moved to the port in Swinoujscie, where its owner was Fairplay Polska Sp. z o o. & Co. Sp. K from Szczecin. In February 2012 Gdynia becomes the new home port of the tugboat. During this period, its operator was WUŻ Przedsiębiorstwo Usług Morskich i Portowych Sp. z o. o. from Gdynia, while its owner was still Fairplay Polska Sp. z o o. & Co. Sp. K from Szczecin. Since March 2015, the new owner name is Fairplay Towage Polska Sp. z o. o. Sp. K, while the base port of the unit is still Gdynia.

*     *     *

Dane techniczne / Technical data:
Wyporność / Displacement (pełna / full):
26 ton / tons, 
Wymiary (d. x s. x z.) / Dimensions (l. x b. x d.):
13,67 x 4,36 x 2,30 m, 
Kadłub (typ, materiał) / Hull (type, material):
pojedynczy spawany, stal / single welded, steel,
Napęd / Propulsion: spalinowy / diesel,
1 silnik diesla / 1 diesel engine: Cummins Diesel Corp. KTA 19 M 2 o mocy / with power: 432 kW (587 KM / HP),
1 śruba w dyszy korta / 1 propeller in kort nozzle,
Prędkość / Speed:
10,0 węzłów / knots,
Wyposażenie holownicze / Towing equipment:
1 hak holowniczy: Knief / 1 towing hook: Knief – 6 ton,
Wyposażenie ratunkowo – nawigacyjne / Rescue – navigation equipment:
1 tratwa pneumatyczna / 1 pneumatic raft,
kamizelki ratunkowe / life jackets,
radar oraz pławy EPIRB i SART / radar and buoys EPIRB & SART,
Uciąg / Bollard pull:
7,5 t.,
Pojemność zbiorników / Tanks capacities:
paliwo / fuel: 8,20 m3,
Załoga / Crew:
4 - 5 os. / pers.

*     *     *

Poniżej zdjęcie holownika STRALSUND w Rostocku, autor nieznany, żródło Rostock official, archiwum Pana Andrzeja Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photo of the tug STRALSUND in Rostock, author unknown, soirce Rostock official, archive of Mr. Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).


Poniżej zdjęcia holownika STRALSUND w Świnoujściu, 06/07.02.2011 r. (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of the tug STRALSUND in Swinoujscie, 06/07.02.2011 (to enlarge click on the photo).



Poniżej zdjęcie holownika STRALSUND w Gdyni, 12.02.2012 r., autor Pan Krzysztof Andrzejewski, archiwum Pana Andrzeja Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photo of the tug STRALSUND in Gdynia, 12.02.2012, author Mr. Krzysztof Andrzejewski, archive of Mr. Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).


Poniżej zdjęcie holownika STRALSUND w Gdyni, 27.02.2012 r., autor Pan Krzysztof Andrzejewski, archiwum Pana Andrzeja Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photo of the tug STRALSUND in Gdynia, 27.02.2012, author Mr. Krzysztof Andrzejewski, archive of Mr. Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).


Poniżej zdjęcia holownika STRALSUND, Gdynia, 08.08.2013 r., autorstwa Pana Andrzeja Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of the tug STRALSUND, Gdynia 08.08.2013, made by Mr. Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).




Poniżej zdjęcia holownika STRALSUND, Gdynia, 17.07.2014 r., autorstwa Pana Andrzeja Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of the tug STRALSUND, Gdynia 17.07.2014, made by Mr. Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).
 





Poniżej zdjęcie holownika STRALSUND, Gdynia, 07.04.2018 r. (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photo of the tug STRALSUND, Gdynia 07.04.2018 (to enlarge click on the photo).


Poniżej zdjęcia holownika STRALSUND, Gdynia, 28.04.2018 r., autorstwa Pana Andrzeja Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of the tug STRALSUND, Gdynia 28.04.2018, made by Mr. Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).




Poniżej zdjęcia holownika STRALSUND, Gdynia, 15.06.2018 r., autorstwa Pana Andrzeja Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of the tug STRALSUND, Gdynia 15.06.2018, made by Mr. Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).








Poniżej zdjęcia holownika STRALSUND, Gdynia, 16.07.2018 r. (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of the tug STRALSUND, Gdynia 16.07.2018 (to enlarge click on the photo).







Poniżej zdjęcia holownika STRALSUND, Gdynia, 05.10.2018 r., autorstwa Pana Andrzeja Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of the tug STRALSUND, Gdynia 05.10.2018, made by Mr. Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).




Poniżej zdjęcia holownika STRALSUND, Gdynia, 14.11.2018 r., autorstwa Pana Andrzeja Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of the tug STRALSUND, Gdynia 14.11.2018, made by Mr. Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).









Poniżej zdjęcia holownika STRALSUND, Gdynia, 12.02.2019 r., autorstwa Pana Andrzeja Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of the tug STRALSUND, Gdynia 12.02.2019 , made by Mr. Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).





Poniżej zdjęcia holownika STRALSUND, Gdynia, 12.02.2019 r., autorstwa Pana Waldemara Danielewicza (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of the tug STRALSUND, Gdynia 12.02.2019 , made by Mr. Waldemar Danielewicz  (to enlarge click on the photo).



Poniżej zdjęcia holownika STRALSUND, Gdynia, 27.02.2019 r., autorstwa Pana Andrzeja Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of the tug STRALSUND, Gdynia 27.02.2019 , made by Mr. Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).






Poniżej zdjęcia holownika STRALSUND, Gdynia, 19.03.2019 r., autorstwa Pana Andrzeja Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of the tug STRALSUND, Gdynia 19.03.2019 , made by Mr. Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).







Poniżej zdjęcia holownika STRALSUND, Gdynia 08.07.2019 r. (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of the tug STRALSUND, Gdynia 08.07.2019 (to enlarge click on the photo).



Poniżej zdjęcia holownika STRALSUND, Gdynia 10.07.2019 r.,  (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of the tug STRALSUND, Gdynia 10.07.2019  (to enlarge click on the photo).




Poniżej zdjęcie holownika STRALSUND, Gdynia 12.08.2020 r. autorstwa Pana Waldemara Danielewicza (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photo of the tug STRALSUND, Gdynia 12.08.2020 made by Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).
 

Poniżej zdjęcia holownika STRALSUND, Gdynia 17.08.2020 r. autorstwa Pana Waldemara Danielewicza (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of the tug STRALSUND, Gdynia 17.08.2020 made by Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).



Poniżej zdjęcie holownika STRALSUND, Gdynia 31.08.2020 r. autorstwa Pana Andrzej Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photo of the tug STRALSUND, Gdynia 31.08.2020 made by Mr. Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).
 

Poniżej zdjęcia holownika STRALSUND, Gdynia 27.06.2021 r. autorstwa Pana Waldemara Danielewicza (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of the tug STRALSUND, Gdynia 27.06.2021 made by Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).
 
 
Poniżej zdjęcia holownika STRALSUND, Gdynia 16.07.2021 r. autorstwa Pana Waldemara Danielewicza (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of the tug STRALSUND, Gdynia 16.07.2021 made by Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).  





Poniżej zdjęcia holownika STRALSUND, Gdynia 19.07.2021 r. autorstwa Pana Waldemara Danielewicza i Pana Andrzeja Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of the tug STRALSUND, Gdynia 19.07.2021 made by Mr. Waldemar Danielewicz & Mr. Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).




Poniżej zdjęcia holownika STRALSUND, Gdynia 24.03.2022 r. autorstwa Pana Waldemara Danielewicza i Pana Andrzeja Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of the tug STRALSUND, Gdynia  24.03.2022, made by Mr. Waldemar Danielewicz & Mr. Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).



 
Poniżej zdjęcie holownika STRALSUND, Gdynia 08.09.2022 r. autorstwa Pana Waldemara Danielewicza (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photo of the tug STRALSUND, Gdynia 08.09.2022 made by Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).
 
 
Poniżej zdjęcie holownika STRALSUND, Gdynia 25.07.2023 r. autorstwa Pana Waldemara Danielewicza (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photo of the tug STRALSUND, Gdynia 25.07.2023 made by Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).  

Poniżej zdjęcia holownika STRALSUND, Gdynia 04.08.2023 r. autorstwa  Pana Andrzeja Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of the tug STRALSUND, Gdynia  04.08.2023, made by  Mr. Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).




Poniżej zdjęcie holownika STRALSUND, Gdynia 09.08.2023 r. autorstwa  Pana Andrzeja Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photo of the tug STRALSUND, Gdynia  09.08.2023, made by  Mr. Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).


Poniżej zdjęcie holownika STRALSUND, Gdynia 09.08.2023 r. autorstwa  Pana Waldemara Danielewicza (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photo of the tug STRALSUND, Gdynia  09.08.2023, made by  Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo). 
 

Poniżej zdjęcia holownika STRALSUND, Gdynia 13.09.2023 r. autorstwa  Pana Andrzej Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of the tug STRALSUND, Gdynia  13.09.2023, made by  Mr. Andrzej Patro (to enlarge click on the photo). 





*     *     *

Bibliografia / Bibliography: 
Waldemar Danielewicz – Polskie Holowniki Morskie 1920 – 2015, Wydawnictwo Porta Mare,