czwartek, 13 czerwca 2019

Z cyklu cementowce ... cz. 1 - AALBORG WHITE



AALBORG WHITE ex NB708 (IMO 9851751, MMSI: 209525000, Sygnał wywoławczy: 5BEH5, bandera: Cypr) – cementowiec zbudowany przez holenderską stocznię Royal Bodewes Shipyard w Foxhol dla duńskiego przedsiębiorstwa Aalborg Portland Holding A/S (armator: Eureka Shipping / SMT Cement Ltd. Sp. z o. o.).

*     *     *

AALBORG WHITE ex NB708 (IMO 9851751, MMSI: 209525000, call sign: 5BEH5, flag: Cyprus) – a cement carrier built by the Dutch shipyard Royal Bodewes Shipyard in Foxhol for the Danish company Aalborg Portland Holding A/S (ship operator: Eureka Shipping / SMT Cement Ltd. Sp. z o. o.).

*     *     *

Dane techniczne / Technical Data
Wyporność / Tonnage:
2,627 GT / 4.200 DWT
Wymiary (d. x sz. x z.) / Dimensions (l. x b. x d.)
89,98 x 12,5 x 8,6 m
Kadłub / Hull
Stalowy, spawany / steel, wleded
Napęd / Propulsion
1 silnik diesla / 1 diesel engine: ABC 6DZC
- moc / power: 1.127 kW/1.000 RPM
śruba / propeller: 1



*     *     *

Poniżej: AALBORG WHITE przybywa do Gdyni, 04.06.2019 r., zdjęcia: Andrzej Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: AALBORG WHITE arrives to Gdynia, 04.06.2019, photos: Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).














Poniżej: AALBORG WHITE, rozładunek w Gdyni, 04.06.2019 r., zdjęcia: Andrzej Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: AALBORG WHITE, unloading in Gdynia, 04.06.2019, photos: Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).





Poniżej: AALBORG WHITE, rozładunek w Gdyni, 15.05.2020 r., zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: AALBORG WHITE, unloading in Gdynia, 15.05.2020, photos: Waldemar Danielewicz  (to enlarge click on the photo).
 


 
 

wtorek, 11 czerwca 2019

Z cyklu różne rozmaitości z okolic portów i nie tylko ... cz. 12 - Wyjście zestawu ATLANT - CARRIER 7



W minioną sobotę (tj. 8 czerwca), port w Gdańsku opuścił, idący Martwą Wisłą zestaw holowniczy w składzie: holownik Fairplay Towage Polska ATLANT (IMO 7730769) oraz ponton CARRIER 7, który na odcinku do ujścia Wisły wspomagał dodatkowo należący do WUŻ holownik VEGA (IMO: 9375343). Po wyjściu na wody zatoki, zestaw już bez holownika obrał kurs na Szczecin.

*     *     *

Last Saturday (June 8), the port in Gdansk left the towbar set, consistning of the Fairplay Towage Polska tug ATLANT (IMO 7730769) and the ponton CARRIER 7, which in the stretch to the estuary of Wisla was addidtionally supported by the WUZ tug – VEGA (IMO 9375343). After entering the waters of the Gulf of Gdansk, the set, without a WUZ tug, set a course for Szczecin.

*    *     * 

Poniżej holownik ATLANT przed wyruszeniem, zdjęcie Michał Szafran (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photo of the tug ATLANT, before setting out on a cruise, photo Michal Szafran (to enlarge click on the photo).

 

Poniżej relacja zdjęciowa autorstwa Andrzeja Patro i Emiliana Czernickiego (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below a raport made by Andrzej Patro and Emilian Czernicki (to enlrage clikc on the photo).