- wyporność / tonnage:
- GT: 142.295 t,
- DWT: 142.092 t,
- długość / lenght: 366,52 m,
- szerokość / breadth: 48,20 m,
- zanurzenie / draught: 15,50 m,
- kadłub / hull:
- typ / type: jednoposzyciowy / single hull,
- materiał kadłuba / hull material: steel,
- ilość pokładów ciągłych / continuous deck numbers: 2,
- wodoszczelne grodzie / watertight bulkheads: 11
- maszynownia:
- silnik główny / main engine:
- 1 silnik diesla /diesel engine Hyundai Heavy Industries Co Ltd. Model 11K98ME7
- moc / power: 58274 kW, RPM: 91
- liczba cylindrów / no of cylinders: 11,
- generatory
- 3 główne generatory / 3 main generators: każdy / each: 4866,7 kVA
- 1 głównygenerator / 1 main generator: 3666,7 kVA,
- 1 awaryjny generator / 1 emergency generator: 625 kVA
- śruba / propeller: 1,
- ster / rudder: 1,
- dziobowe stery strumieniowe: bow thrusters: 2 x 1800 kW każdy / each
- prędkość / speed: 25,2 węzłów / knots,
- ładownie:
- liczba ładowni / cargo holds: 3,
- pojemność ładunkowa / cargo capacity (m3):
- kontenery / containers: 13169 TEU,
- urządzenia za i wyładunkowe / cargo handling: brak/ gearless
czwartek, 7 maja 2015
Z cyklu kontenerowce klasy ULCV ... cz. 1 - HAMBURG EXPRESS
wtorek, 5 maja 2015
Z cyklu flota operatora Unity Line ... cz.4 - WOLIN
Operator Unity Line założony został przez dwie firmy armatorskie: Polska Żegluga Morska (Polsteam) i Euroafrica Linie Żeglugowe do zarządzania promami obu armatorów Poniżej prezentowany jest prom należący do Polskiej Żeglugi Morskiej (Polsteam).
WOLIN (IMO: 8420842, MMSI: 309801000, call sign: C6WN4, bandera: Wyspy Bahama, port macierzysty: Nassau) – prom kolejowo – samochodowo – pasażerski, zbudowany przez norweską stocznię Moss Rosenberg Vaerft w Moss dla armatora Statens Jarnvagar jako ÖRESUND. Od lipca 2000 roku do grudnia 2001 roku wyłączony z eksploatacji. Po modernizacji i przebudowie na prom pasażersko – samochodowo – kolejowy w Gdańskiej Stoczni Remontowej, od września 2002 roku ponownie w eksploatacji jako SKY WIND w barwach Sea Wind Line. W dniu 23 maja 2007 roku zakupiony przez Polską Żeglugę Morską (Polsteam) dla spólki Unity Line. Przejęcie jednostki miało miejsce 22 sierpnia, po którym została ona skierowana na remont. W dniu 8 października tego samego roku podczas mającej miejsce przy Bulwarach Chrobrego w Szczecinie ceremonii chrztu prom otrzymał nazwę WOLIN (matka chrzestna Pani Maria Radwańska). W dniu 14 listopada wprowadzony na linię Świnoujście – Trelleborg. W okresie lipiec – sierpień 2012 roku zmodernizowany w Kłajpedzie.
* * *
Historia budowy: |
|
Numer budowy: |
204 |
Położenie stępki: |
19.03.1985 |
Wodowanie: |
28.02.1986 |
Zdanie/; |
13.10.1986 |
Przebudowa: |
2002 |
* * *
Poprzednie nazwy i operatorzy: |
|
ORESUND (1986-1997) |
DanLink |
ORESUND (1997 - 2000) |
Scandlines AB (S) |
ORESUND (2000-2002) |
wyłączony z eksploatacji / prebudowa |
SKY WIND (2002-2007) |
SeaWind Line |
* * *
Poprzedni armatorzy: |
|
Statens Jarnvager |
1986 – 1996 |
Partrederiet Oresund ANS |
1996 – 2002 |
SC RoPax I Ltd |
2002 – 2005 |
MV Sky Wind Ltd |
2005 – 2006 |
Silja Cruises Ab |
2006 – 2007 |
* * *
Dane techniczne: |
|
Wyporność: |
GT: 22.874 / DWT: 5.143 |
Wymiary (d. x sz. x z.): |
186,02 x 23,70 x 5,90 m |
Kadłub: |
typ: jednoposzyciowy |
materiał kadłuba: stal |
|
grodzie poprzeczne: 7 |
|
Napęd: |
4 x 6 cylindrowe silniki diesla MAN B&W: 6L40/45 – o łącznej mocy: 13.200 kW |
śruby: 2 |
|
Prędkość: |
18.0 w. |
Urządzenia pomocnicze: |
2 x generatory spalinowe Wartsila: 6R32BC |
Przestrzeń ładunkowa: |
pas ładunkowy: 1860 m (w tym długość torowiska: 712 m), |
Pojemność ładunkowa: |
auta: 50 |
naczepy: 36 |
|
wagony kolejowe: 50 |
|
TIR: 85 – 90 |
|
Rampy: |
2 |
Pasażerowie: |
370 (w tym 240 od. w 70 kabinach) |
Załoga: |
37 |
* * *
Bibliografia: |
Gogol Krzysztof, Bohdan Huras – Polska Żegluga Morska Album Floty 1951 – 2012, Fundacja Promocji Przemysłu Okrętowego i Gospodarki Morskiej, Gdańsk 2012, 2021 |
www.faergelejet.dk |
* * *
Poniżej: m/f WOLIN, Terminal promowy w Świnoujściu, 21.04.2008 (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
Poniżej: m/f WOLIN przybywa do Świnoujścia, 06.09.2008 (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
Poniżej: m/f WOLIN przybywa do Świnoujścia, 07.02.2011 (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
Poniżej: m/f WOLIN przybywa do Świnoujścia, 07.02.2012 (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
Poniżej: m/f WOLIN przybywa do Świnoujścia, 21.01.2013 (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
Poniżej: m/f WOLIN opuszcza Świnoujście, 21.03.2013 (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
Poniżej: m/f WOLIN przybywa do Świnoujścia, 15.03.2013 (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
Poniżej: m/f WOLIN opuszcza Świnoujście, 15.03.2013 (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
Poniżej: m/f WOLIN opuszcza Świnoujście, 01.06.2017 (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
Poniżej: m/f WOLIN przybywa do Świnoujścia, 02.06.2017 (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
Poniżej: m/f WOLIN opuszcza Świnoujście, 02.06.2017 (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
Poniżej: m/f WOLIN przybywa na remont do Gdańskiej Stoczni Remontowej, Gdańsk 25.07.2021, zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).