czwartek, 24 lipca 2014

Z cyklu masowce ... cz. 1 - ANANGEL ASTRONOMER



ANANGEL ASTRONOMER (IMO: 9581239, MMSI: 24160000, Call Sign: SVBL6, bandera: Grecja, Port macierzysty: Ateny) masowiec typu capesize zbudowany przez południowo koreańską stocznię Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering w Geoje na zamówienie greckiego armatora Anangel Maritime Services z Aten. Numer budowy: 1195, cięcie blach: 09.01.2010, położenie stępki: 14.02.2011, wodowanie: 16.08.2011, zdanie: 21.02.2012.

ANANGEL ASTRONOMER (IMO: 9581239, MMSI: 24160000, Call Sign: SVBL6 flag: Greece, Port of registry: Athens) capesize bulk carrier built by the South Korean shipyard Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering  in Geoje to order a Greek shipowner Anangel Maritime Services from Athens. Yard number: 1195, steel cutting: 09.01.2010, kiel laid: 14.02.2011, launched: 16.08.2011, delivery date: 21.02.2012.

Date techniczne / technical data:
  • wyporność / tonnage:
    • GT: 89.891 t
    • DWT: 179.719 t
  • długość / lenght: 292,00 m
  • szerokość / breadth: 44,99 m
  • zanurzenie / draught: 18,23 m
  • kadłub / hull:
    • typ / type: podwójne poszycie / double hull
    • materiał kadłuba / hull material: steel
    • ilość pokładów / deck numbers: 1
    • przedziały wodoszczelne / water tight compartments: 10
  • maszynownia:
    • silnik główny / main engine:
      • 1 silnik diesla /diesel engine zbudowany / build by HHI ENGINE & MACHINERY DIV model: 6S70MC-C8
        • moc / power: 18660 kW
        • liczba cylindrów / no of cylinders: 6
    • zespoły prądotwórcze / power generators:
      • 3 x generatory / generators TAIYO Electric Co., Ltd. model: FE 547C-8
        • moc / power: 800 kW (każdy / each)
    • kotły / boilers:
      • 1 x Alfa Laval Quingdao Ltd. Model Mission OS, maksymalne dopuszczalne ciśnienie roboocze / maximum allowable working pressure: 9 bar
      • 1 x Alfa Laval Quingdao Ltd. Model Mission XW, maksymalne dopuszczalne ciśnienie roboocze / maximum allowable working pressure: 12 bar
    • wał napędowy / shaft: 1 DAEWOO Shipbuilding & Marine Engineering Co. Ltd.
    • śruba / propeller: 1 Mecklenburger Metallguss GMBH
  • ładownie:
    • liczba ładowni / cargo holds: 9
      • tylko ładunki masowe /bulk cargo: 5
      • ładunki masowe lub woda / bulk cargo or water: 4
    • pojemność wszystkich ładowni / cargo holds capacity: 199293 t
  • urządzenia za i wyładunkowe / cargo handling: brak / gearless
(wszystkie zamieszczone powyżej dane techniczne pochodzą ze strony ABS Eagle (http://www.eagle.org)/ all technical data from site ABS Eagle (http://www.eagle.org).

Poniżej zdjęcia opuszczającego Hamburg masowca ANANGEL ASTRONOMER / Below photos of outbounding Hamburg bulker ANANGEL ASTRONOMER (aby powiększyć kliknij na zdjęcie / to enlarge, click on the photo).
















czwartek, 17 lipca 2014

Z cyklu "Z życia portu" ... cz. 2 - portowa sztuka cz. 2

Tym razem artystyczne graffiti widnięjące na filara Trasy Zamkowej w Szczecinie

This time graffiti appearing on the pillar of the Castle Route in Szczecin





wtorek, 8 lipca 2014

Z cyklu "Z życia portu" ... cz. 1 - portowa sztuka


Artystyczne graffiti w pobliżu przystanku Argentinienbrucke (linia promowa nr 73), Hamburg

Artistic graffiti near the stop Argentinienbrucke (ferry line # 73), Hamburg







środa, 18 czerwca 2014

Z cyklu "Flota Chipolbroku" ... cz. 1 - LEOPOLD STAFF (II)

LEOPOLD STAFF (II) (IMO: 9272228,MMSI: 209486000, Call sign: P3XQ9, Bandera: Cypr, Port macierzysty: Limassol) – drobnicowiec wielozadaniowy przystosowany m.in. do przewozu ładunków ciężkich oraz typu „project”. Zbudowany dla Chińsko – Polskiego Towarzystwa – Okrętowego S.A. znanego pod marką CHIPOLBROK przez stocznię Shanghai Shipyard z Szanghaju (CHRL).

*    *     *

Historia budowy

Położenie stępki:

09.10.2003

Zakończenie budowy:

24.11.2004

*    *     *

Dane techniczne:

Wyporność:

GT:  24.167 / DWT: 20.270 t.

Wymiary (d. x sz. x w.):

199 x 26 x 15.5 m

Kadłub:

typ: podwójny

materiał: stal

grodzie: 8

pokłady ciągłe: 2

Napęd:

1 x 7 cylindrowy silnik diesla Wartsila-Sulzer type 7RT-flex60C o mocy: 16.250 kW

śruba: 1

Prędkość:

18,5 w.

Ster:

1

Urządzenia pomocnicze:

zespoły prądotwórcze: 3 x 1020kW (Wartsila typ A6L20); 1 ABB AMG 450L8

generator awaryjny: 1 x Damp D2866Te 212.5 kVA

kotły:

1 x oil-fired Aalborg Mission OS1600,

1x Exhaust-gas Aalborg AV-4

dziobowy ster strumieniowy: 1 x Wuhan-Kawasaki type KT-105B3 (900kW)

Ładownie / Luki

5/5

Pojemność ładunkowa:

ziarno: 37770 – 40000 m3

bele: 37000 m3

kontenery: 1.900 TEU

Urządzenia załadunkowe:

2 dźwigi każdy 320 ton SWL(MacGregor type GLH)

2 dźwigi każdy 50 ton SWL (MacGregor)

Pojemność zbiorników:

balast: 11591 ton

paliwo: 2741 ton

olej smarny: 142 m3

woda pitna: 275,5 m3

 *    *     *

Poniżej zdjęcia LEOPOLD STAFF przybywa do Hamburga, 27.04.2014 rok (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).

















piątek, 30 maja 2014

Barki desantowe typu LCU Mk10

Barki desantowe typu LCU Mk10 wykorzystywane przez okręty desantowe-doki typu Albion przeznaczone są do transportu wojska i uzbrojenia z obu okrętów na nieprzyjacielski brzeg. Wszystkie jednostki tego typu (łącznie 10 jednostek o numerach 1001 - 1010) zbudowane zostały przez należącą do koncernu BAE System stocznię w Govan. Oprócz jednostek typu Albion LCU Mk 10 może też współpracować  z należącymi do RFA jednostkami desantowymi typu Bay.

Landing craft type LCU MK10 used by landing ships docks type Albion for transport of troops and weapons from both ships to enemy shore. All units of this type (total 10 units numbered 1001-1010) were built by belonging to a group BAE System shipyard in Govan. In addition to the ships type Albion, LCU Mk10 can also work with belonging to the RFA landing ships type Bay.


Dane techniczne / Technical data:
* Wyporność / Displacement: 240 t.
* Długość / Lenght: 29.82 m
* Szerokość / Beam: 7.39 m
* Zanurzenie / Draught: 1.50 m
* Napęd:
- 2 silniki diesla/diesel engines MAN D2840 LE (400 kW / 2150 r.p.m. każdy /each)
- 2 pędniki SCHOTTEL Pump-Jet type SPJ 82 RD.
* Sprzęgło:  
- 2 x ZF BW 155, przekładnia redukcyjna  i=1,743:1/2 x ZF BW 155, reduction in the gearbox i=1,743:1
* Sterowanie:
- system sterowania SCHOTTEL typ SST 602 / SCHOTTEL Steering System type SST 602
* Prędkość / Speed: 8.5 węzła / knots
* Zasięg / Range: 600 mil morskich / nautical miles
* Pojemność / Capacity: 1 czołg lub 4 pojazdy lub 120 żołnierzy / 1 main battle tank or 4 vehicles or 120 troops

Poniżej zdjęcia barek typu Mk10, zrobione podczas odwiedzin na HMS Bulwark goszczącym w Gdynia / Below photos  LCU Type MK10, taken during visits to HMS Bulwark host in Gdynia.