- wyporność / tonnage:
- GT: 89.891 t
- DWT: 179.719 t
- długość / lenght: 292,00 m
- szerokość / breadth: 44,99 m
- zanurzenie / draught: 18,23 m
- kadłub / hull:
- typ / type: podwójne poszycie / double hull
- materiał kadłuba / hull material: steel
- ilość pokładów / deck numbers: 1
- przedziały wodoszczelne / water tight compartments: 10
- maszynownia:
- silnik główny / main engine:
- 1 silnik diesla /diesel engine zbudowany / build by HHI ENGINE & MACHINERY DIV model: 6S70MC-C8
- moc / power: 18660 kW
- liczba cylindrów / no of cylinders: 6
- zespoły prądotwórcze / power generators:
- 3 x generatory / generators TAIYO Electric Co., Ltd. model: FE 547C-8
- moc / power: 800 kW (każdy / each)
- kotły / boilers:
- 1 x Alfa Laval Quingdao Ltd. Model Mission OS, maksymalne dopuszczalne ciśnienie roboocze / maximum allowable working pressure: 9 bar
- 1 x Alfa Laval Quingdao Ltd. Model Mission XW, maksymalne dopuszczalne ciśnienie roboocze / maximum allowable working pressure: 12 bar
- wał napędowy / shaft: 1 DAEWOO Shipbuilding & Marine Engineering Co. Ltd.
- śruba / propeller: 1 Mecklenburger Metallguss GMBH
- ładownie:
- liczba ładowni / cargo holds: 9
- tylko ładunki masowe /bulk cargo: 5
- ładunki masowe lub woda / bulk cargo or water: 4
- pojemność wszystkich ładowni / cargo holds capacity: 199293 t
- urządzenia za i wyładunkowe / cargo handling: brak / gearless
czwartek, 24 lipca 2014
Z cyklu masowce ... cz. 1 - ANANGEL ASTRONOMER
czwartek, 17 lipca 2014
Z cyklu "Z życia portu" ... cz. 2 - portowa sztuka cz. 2
This time graffiti appearing on the pillar of the Castle Route in Szczecin
wtorek, 8 lipca 2014
Z cyklu "Z życia portu" ... cz. 1 - portowa sztuka
Artystyczne graffiti w pobliżu przystanku Argentinienbrucke (linia promowa nr 73), Hamburg
Artistic graffiti near the stop Argentinienbrucke (ferry line # 73), Hamburg
środa, 18 czerwca 2014
Z cyklu "Flota Chipolbroku" ... cz. 1 - LEOPOLD STAFF (II)
LEOPOLD STAFF (II) (IMO: 9272228,MMSI: 209486000, Call sign: P3XQ9, Bandera: Cypr, Port macierzysty: Limassol) – drobnicowiec wielozadaniowy przystosowany m.in. do przewozu ładunków ciężkich oraz typu „project”. Zbudowany dla Chińsko – Polskiego Towarzystwa – Okrętowego S.A. znanego pod marką CHIPOLBROK przez stocznię Shanghai Shipyard z Szanghaju (CHRL).
* * *
Historia budowy |
|
Położenie stępki: |
09.10.2003 |
Zakończenie budowy: |
24.11.2004 |
* * *
Dane techniczne: |
|
Wyporność: |
GT: 24.167 / DWT: 20.270 t. |
Wymiary (d. x sz. x w.): |
199 x 26 x 15.5 m |
Kadłub: |
typ: podwójny |
materiał: stal |
|
grodzie: 8 |
|
pokłady ciągłe: 2 |
|
Napęd: |
1 x 7 cylindrowy silnik diesla Wartsila-Sulzer type 7RT-flex60C o mocy: 16.250 kW |
śruba: 1 |
|
Prędkość: |
18,5 w. |
Ster: |
1 |
Urządzenia pomocnicze: |
zespoły prądotwórcze: 3 x 1020kW (Wartsila typ A6L20); 1 ABB AMG 450L8 |
generator awaryjny: 1 x Damp D2866Te 212.5 kVA |
|
kotły: 1 x oil-fired Aalborg Mission OS1600, 1x Exhaust-gas Aalborg AV-4 |
|
dziobowy ster strumieniowy: 1 x Wuhan-Kawasaki type KT-105B3 (900kW) |
|
Ładownie / Luki |
5/5 |
Pojemność ładunkowa: |
ziarno: 37770 – 40000 m3 |
bele: 37000 m3 |
|
kontenery: 1.900 TEU |
|
Urządzenia załadunkowe: |
2 dźwigi każdy 320 ton SWL(MacGregor type GLH) |
2 dźwigi każdy 50 ton SWL (MacGregor) |
|
Pojemność zbiorników: |
balast: 11591 ton |
paliwo: 2741 ton |
|
olej smarny: 142 m3 |
|
woda pitna: 275,5 m3 |
* * *
Poniżej zdjęcia LEOPOLD STAFF przybywa do Hamburga, 27.04.2014 rok (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
piątek, 30 maja 2014
Barki desantowe typu LCU Mk10
Landing craft type LCU MK10 used by landing ships docks type Albion for transport of troops and weapons from both ships to enemy shore. All units of this type (total 10 units numbered 1001-1010) were built by belonging to a group BAE System shipyard in Govan. In addition to the ships type Albion, LCU Mk10 can also work with belonging to the RFA landing ships type Bay.
Dane techniczne / Technical data:
* Wyporność / Displacement: 240 t.
* Długość / Lenght: 29.82 m
* Szerokość / Beam: 7.39 m
* Zanurzenie / Draught: 1.50 m
* Napęd:
- 2 silniki diesla/diesel engines MAN D2840 LE (400 kW / 2150 r.p.m. każdy /each)
- 2 pędniki SCHOTTEL Pump-Jet type SPJ 82 RD.
* Sprzęgło:
- 2 x ZF BW 155, przekładnia redukcyjna i=1,743:1/2 x ZF BW 155, reduction in the gearbox i=1,743:1
* Sterowanie:
- system sterowania SCHOTTEL typ SST 602 / SCHOTTEL Steering System type SST 602
* Prędkość / Speed: 8.5 węzła / knots
* Zasięg / Range: 600 mil morskich / nautical miles
* Pojemność / Capacity: 1 czołg lub 4 pojazdy lub 120 żołnierzy / 1 main battle tank or 4 vehicles or 120 troops
Poniżej zdjęcia barek typu Mk10, zrobione podczas odwiedzin na HMS Bulwark goszczącym w Gdynia / Below photos LCU Type MK10, taken during visits to HMS Bulwark host in Gdynia.