czwartek, 23 listopada 2023

Z cyklu kabotażowce/drobnicowce ... (cz. 21) - WILSON JUPITER

WILSON JUPITER ex JUPITER (IMO: 9411795, MMSI: 305819000, sygnał wywoławczy: V2HM4, bandera: Antigua i Barbuda) – mały uniwersalny masowiec, przystosowany do przewozu ładunków ciężkich oraz kontenerów, zbudowany w 2021 roku w kooperacji przez stocznie: Lodenice Nova Melnik z Melnika (kadłub) oraz Veka Shipyard Lemmer B.V. z Lemmer (wykończenie) dla niemieckiego armatora Reederei M. Lauterjung GmbH & co. KG jako JUPITER. Od momentu wejścia do eksploatacji jako WILSON JUPITER w czarterze Wilson Ship Management AS.

*     *     *

Historia Budowy

Numer budowy:

?/768

Położenie stępki:

---

Wodowanie:

10.04.2010

Zdanie:

30.09.2021

*     *     *

Dane techniczne

Wyporność:

GT: 2.281 / DWT: 3.577 t

Wymiary (d x sz x z):

88,97 x 11,8 x 5.4 m

Kadłub:

typ: podwójne dno

materiał: stal

przedziały wodoszczelne: 5

ilość pokładów: 1

Napęd:

4 suwowy 8 cylindrowy silnik diesla Wärtsilä 8L20C – o mocy: 1.440 kW przy 1.000 obr./min.

pojedyncza śruba nastawna

Urządzenia pomocnicze:

zespół prądotwórczy składający się z silnika diesla i alternatora o mocy 168 kVA (134 kW)

awaryjny zespół prądotwórczy składający się z silnika diesla i alternatora o mocy 125 kVA (100 kW)

dziobowy ster strumieniowy o mocy 285 kW

Prędkość:

11,3 w.

Ładownie i luki:

liczba: 1/1

wymiary ładowni: 63,05 x 9,6 x 7,49 m

wymiary luku: 62,5 x 9,6 m

pokrywy lukowe: typ „ponton”, obsługiwane przez dźwig bramowy

Pojemność całkowita ładowni (m3):

ziarno / bele: 4.453 m3 / 157.256 ft3

kontenery: 104 (ładownia: 56 / pokład: 48)

Pojemność zbiorników:

balast: 1.394 m3

paliwo: 249 m3

Urządzenia za i wyładunkowe:

brak

Załoga:

8 os. / pers.

*     *     *

Bibliografia

https://www.wilsonship.no/en/fleet

www.fleetmon.com

*     *     *

Poniżej: WILSON JUPITER w Gdańsku, 11.11.2021 rok, zdjęcia: Waldemar Danielewicz i Andrzej Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).









Poniżej: WILSON JUPITER w Gdańsku, 26.03.2022 rok, zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).





Poniżej: WILSON JUPITER przybywa do Gdańska, 21.08.2023 rok, zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
 

 
Poniżej: WILSON JUPITER w Gdańsku, 21.08.2023 rok, zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).




Poniżej: WILSON JUPITER w Gdańsku, 23.08.2023 rok, zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).



 

 

 

wtorek, 21 listopada 2023

Z cyklu holowniki ... cz. 115 - MISTRAL / LEVENSAU

MISTRAL ex ARGUS ex SMIT HAMBURG ex AQUANAUT ex BRIELSEBANK (IMO 6923888, MMSI: 211366340, Sygnał wywoławczy: DPUQ, bandera: Niemcy) – holownik typu Traktor zbudowany w 1969 roku przez holenderską stocznię H. H. Bodewes Millingen jako BRIELSBANK na zamówienie holenderskiego armatora Nieuwe Rotterdamse Sleepdienst N.V. z Rotterdamu. Od 8 kwietnia 1976 roku do 29 czerwca 1978 roku jako AQUANAUT pływa w barwach Smit Havensleepdiensten B.V. z Rotterdamu, po czym powraca do swojego pierwotnego armatora i pierwotnej nazwy. W czerwcu 1988 roku nowym właścicielem zostaje Smit Internationale Sleepboot Maatschappij B.V. z Rotterdamu. Ponad dekadę później, 24 grudnia 1998 roku dotychczasowy właściciel zmienia nazwę jednostki na SMIT HAMBURG. We wrześniu 2001 roku jednostka zostaje nabyta przez niemieckiego armatora Harms Bergung Transport & Heavy Lift GmbH & Co. KG. z Hamburga i przemianowana na ARGUS. Od grudnia 2009 roku jako MISTRAL holownik pływa dla niemieckiego armatora Luhrs Schifffahrt GmbH & Co. KG z Hamburga. W kwietniu 2021 roku nowym właścicielem jednostki zostaje niemiecki armator KSK Kustendienst GmbH & Co. KG. z Holzdorf, który zmienia jej nazwę na  LEVENSAU.

*     *     *

MISTRAL ex ARGUS ex SMIT HAMBURG ex AQUANAUT ex BRIELSEBANK (IMO 6923888, MMSI: 211366340, Call sign: DPUQ, flag: Germany) – a Tractor type tug, built by the Dutch shipyard H. H. Bodewes Millingen as BRIELSBANK on order of the Dutch shipowner Nieuwe Rotterdamse Sleepdienst N.V. from Rotterdam. From April 8, 1976 to June 29, 1978 she sailed as AQUANAUT in the colors of Smit Havensleepdiensten B.V. from Rotterdam, and then returns to its original owner and name. In June 1988, Smit Internationale Sleepboot Maatschappij B.V. from Rotterdam became the new owner of the unit. More than a decade, on December 24, 1998 the current owner changes the name of the tug to SMIT HAMBURG. In September 2001, the unit was acquired by the German shipowner Harms Bergung Transport & Heavy Lift GmbH & Co. KG. from Hamburg and renamed to ARGUS. Since December 2009 the tug as MISTRAL has been operating for the German shipowner Luhrs Schifffahrt GmbH & Co. KG. Since April 2021 the new owner of the units is German shipowner KSK Kustendienst GmbH & Co. KG. from Holzdorf, which changes its name to LEVENSAU.

*     *     *

Historia budowy / Build history

Numer budowy / Yard number:

684

Zdanie / Delivery date:

18.07.1969

*     *     *

Dane techniczne / Technical data:

Wyporność / Displacement (GT / DWT):

276 / --- t.

Wymiary (d. x s. x z.) / Dimensions (l. x b. x d.):

33,53 x 9,20 x 4,85 m

Kadłub / Hull:

materiał i typ: / material and type: stal, pojedynczy / steel, single hull

pokłady ciągłe / continious decks: 1

Napęd / Propulsion: spalinowy / diesel

2 silniki diesla / 2 diesel engines: Stork Werkspoor 6FF HD 240 o łącznej mocy / with total power 3.000 HP

2 pędniki Voitha-Schneidera 28 G II/185 / 2 Voith-Schneider 28 G II/185 propellers

Prędkość / Speed:

11,5 węzła / knots

Wyposażenie holownicze / Towing equipment:

elektryczna jednobębnowa wciągarka holownicza Norwinch A 17/22 M 110 / single drum electrically driven towing winch Norwinch A 17/22 M 110,

- główna lina holownicza / main towing wire: 800 m / ø 40 mm,

- zapasowa lina holownicza / spare wire: 500 m / ø 40 mm,

Uciąg / Bollard Pull:

30 t.

Wyposażenie mostka / Bridge equipment:

2 radary / 2 radars (Sam Electronics Chart Radar 1100, Furuno FR – 1505 Mark-3)

żyro / gyro: Anschutz Standard 20,

autopilot: Anschutz Pilotstar D

Navtex (Debeg 2900), GPS (Furuno GP150), Inmarsat

Pojemność zbiorników / Tanks capacities:

paliwo/ fuel: 75,0 cbm

woda pitna / potable water: 10,7 cbm

balast / ballast: 21,0 cbm

Załoga / Crew:

6 os. / pers.

*     *     *

Bibliografia / Bibliography:

www.fleetmon.com

http://www.luehrs-schifffahrt.de

*     *     *

Poniżej: holownik MISTRAL mija Bubendey ufer, Hamburg (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: tug MISTRAL passes Bubendey ufer, Hamburg(to enlarge click on the photo).






Poniżej: holownik LEVENSAU ex MISTRAL, Gdańsk 16.06.2023, zdjęcia Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: tug LEVENSAU ex MISTRAL, Gdansk 16.06.2023, photos: Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).