środa, 27 września 2023

Z cyklu flota Unibaltic ... cz. 11 - AMONITH (II)

AMONITH (II) ex EURO CORALLO ex ISOLA CORALLO (IMO 9164093, MMSI: 210745000, sygnał wywoławczy:5BPK3, bandera: Cypr) – mały chemikaliowiec, zbudowany przez duńską stocznię Århus Flydedok (Euroflex Marine) z Århus jako EURO CORRALLO. W okresie od maja 2005 do kwietnia 2012 jako ISOLA CORALLO S. W kwietniu 2012 roku zakupiony przez polskiego armatora Unibaltic Sp. z o. o. i przemianowany na AMONITH (II).

*     *     *

AMONITH (II) ex EURO CORALLO ex ISOLA CORALLO (IMO 9164093, MMSI: 210745000, call sign: 5BPK3, flag: Cyprus) – a small chemical tanker, built by the Danish shipyard Århus Flydedok (Euroflex Marine) from Århus as ISOLA CORALLO. In the period from May 2005 till April 2012 as EURO CORALLO. In April 2012, purchased by the Polish shipowner Unibaltic Sp. z o. o. and renamed to AMONITH (II).

*     *     *

Historia budowy / Build history

Numer stoczniowy / Yard number:

232

Położenie stępki / Keel laid:

?

Wodowanie / Launched:

?

Data ukończenia / Date completion:

04.10.1999

*     *     *

Dane techniczne / Technical data:

Wyporność / Displacement (GT / DWT):

3.218 / 4.482 t.

Wymiary (d. x s. x z.) / Dimensions (l. x b. x d.):

92,00 x 15,33 x 6,25 m

Kadłub / Hull:

typ: podwójny (podwójne dno i burty) / double hull (double bottom, double sides)

grodzie wodoszczelne / watertight bulkheads: ?

pokłady ciągłe / continious decks: 1

Napęd / Propulsion:

4 suwowy 6 cylindrowy silnik diesla / 4 stroke 6 cylinders diesel engine: Wartsila 6L32 o mocy / with power 2.760 kW (750 RPM)

śruba nastawna / controllable pitch propeller: 1

Prędkość / Speed:

14,5 węzła / knots

Urządzenia pomocnicze / Auxiliares:

2 zespoły prądotwórcze składające się z silnika diesla Cummins i alternatora / 2 generating sets consisting of Cummins diesel engine and alternator – każdy o mocy / each power: 660 kW

1 awaryjny zespół prądotwórczy składający się z silnika diesla Cummins i alternatora / 1 emergency generator set consisting of Cummins diesel engine and alternator – o

stery strumieniowe (dziobowy/rufowy) / thrusters (bow/stern): 1 x 405 kW/ ---

Zbiorniki ładunkowe / Cargo Tanks: 

liczba zbiorników / no of cargo tanks: 16 + 1 (na nieczystości / for slopsP

materiał / material: stal nierdzewna / steinless steel

pojemność zbiorników ładunkowych / cargo tanks capacity: 4.548,20 m3

pojemność zbiornika na nieczystości / slop tank capacity: 103,30 m3

Pojemność pozostałych zbiorników / Other tanks capacity:

paliwo / fuel: ? t.

balast / ballast: ? m3

Urządzenia przeładunkowe / Cargo handling:

pompy ładunkowe / cargo pumps: 16 x Deepwell 120 m3/h

pompy ładunkowe / cargo pumps: 1 x Deepwell 50 m3/h

pompy ładunkowe / cargo pumps: 16 x Deepwell 70 m3/h

dźwig do podnoszenia węża / hose handling crane

Załoga / Crew:

13 os. / pers.

*     *     *

Bibliografia / Bibliography

www.unibaltic.pl

www.scheepvaartwest.be

*     *     *

Poniżej: AMONITH, 16.08.2020, zdjęcia Tomasz Bilski (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: AMONITH (II), 16.08.2020 photo: Tomasz Bilski (to enlarge click on the photo).


Poniżej: AMONITH w Gdańsku, 15.08.2021, zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: AMONITH (II) in Gdansk 15.08.2021, photos: Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).





 

 

niedziela, 24 września 2023

Z cyklu holowniki ... cz. 112 - PARAT

PARAT (IMO 8128212, MMSI: 211283440, sygnał wywoławczy: DHPS, bandera: Niemcy) – holownik portowy, zbudowany w 1983 przez niemiecką stocznię Detlef Hegemann Rolandwerft GmbH & Co. KG z Berne na zmówienie niemieckiego armatora Hans Schramm & Sohn Schleppschifffahrt GmbH & Co. KG z Brunsbüttel, dla którego pływa do dnia dzisiejszego.

*     *     *

PARAT (IMO 8128212, MMSI: 211283440, call sign: DHPS, flag: Germany) – a harbnor tug, built in 1983 by the German shipyard Detlef Hegemann, Rolandwerft GmbH & Co. KG from Berne on order German shipowner Hans Schramm & Sohn Schleppschifffahrt GmbH & Co. KG from Brunsbüttel, for which he sails to this day.

*     *     *

 

Historia budowy / Build history:

Stoczniowy numer budowy / Yard number:

120

Data położenia stępki / Date of keel laid:

15.07.1982

Wodowanie / Launch date:

---

Data ukończenia / Date of build:

01.08.1983

*     *     *

Dane techniczne / Technical data:

Wyporność / Displacement (GT / DWT):

236 t. / 46 t.

Wymiary (d. x s. x z.) / Dimensions (l. x b. x d.):

28,57 x 8,80 x 4,80 m

Kadłub / Hull:

materiał i typ: / material and type: stal, pojedynczy / steel, single hull

pokłady ciągłe / continious decks: 1

Napęd / Propulsion: spalinowy / diesel

2 x 4 suwowe, 6 cylindrowe silniki diesla Klocckner-Humboldt-Deutz AG SBV 6M628 – każdy o mocy 885 kW / 2 x 4 stroke, 6 cylinders diesel engines: Klocckner-Humboldt-Deutz AG SBV 6M628 – each power: 885 kW

2 pędniki Voitha-Schneidera / 2 Voith-Schneider thrusters

Prędkość / Speed:

11,0 węzłów / knots

Urządzenia pomocnicze / Auxiliaries:

2 zespoły prądotwórcze złożone z silnika diesla: MWM TD226-6C i alternatora o mocy 86 kVA każdy / 2 generating sets consist of MWM TD226-6C diesel engine and alternator with power: 86 kVa each

Wyposażenie holownicze / Towing equipment:

rufowa jednobębnowa wciągarka holownicza / aft, single drum towing winch:

hak holowniczy / towing hook: Wieckhoff – Pl 600 kN, T 300 kN

pachoły holownicze / towing pins

Uciąg / Bollard Pull:

32,2 t.

Wyposażenie dodatkowe / Additional equipment:

3 monitory p.poż. o wydajności 5 t./min. / 3 fifi monitors with capacity 5 t./ min.

Wyposażenie mostka / Bridge equipment:

2 radary / 2 radars:

żyrokompas / gyro compass

autopilot

echosonda / echo sounder

AIS, GPS, INMARSAT M, UHF, VHF

Pojemność zbiorników / Tanks capacities:

paliwo / fuel: 62,0 m3

woda / fresh water: 17,5 m3

piana / foam: 27 t.

Załoga / Crew:

6 os. / pers.

*     *     *

Bibliografia / Bibliography:

www.hans-schramm.com/

www.tugboatlars.se/BoaSund.htm

*     *     *

Poniżej: holownik PARAT, Kilonia 16.06.2023, zdjęcia Łukasz Błaszczak (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: tug PARAT, Kiel 16.06.2023, photos: Łukasz Błaszczak (to enlarge click on the photo).