środa, 20 września 2023

Z cyklu kabotażowce/drobnicowce ... (cz. 20) - WILSON ODRA

WILSON ODRA ex RMS VOERDE ex THEBE (IMO: 9177882, MMSI: 314584000, sygnał wywoławczy: 8PBF9, bandera: Barbados) – mały masowiec rzeczno – morski, przystosowany do przewozu ładunków ciężkich oraz kontenerów, zbudowany w 1999 roku przez rumuńską stocznię Tulcea Shipyard z Tulcea jako THEBE. Od 17 września 2002 roku jako RMS VOERDE w barwach Rhenus Maritime Services GmbH z Duisburga (formalnie statek zarejestrowany był na Rhenus Schiffinvest GmbH & Co. KG.). W grudniu 2015 roku nabyty przez Wilson Shipowning AS i przemianowany na WILSON ODRA

*     *     *

Historia Budowy

Numer budowy:

247

Położenie stępki:

02.02.1998

Wodowanie:

25.10.1999

Zdanie:

25.11.1999

*     *     *

Dane techniczne

Wyporność:

GT: 1.846 / DWT: 2.455,32 t

Wymiary (d x sz x z):

89,75 x 11,7 x 5,8 m m

Kadłub:

typ: częściowo podwójne dno

materiał: stal

przedziały wodoszczelne: 4

ilość pokładów: 1

Napęd:

4 suwowy 8 cylindrowy silnik diesla Deutz-MWM SBV 8M628 – o mocy: 1.500 kW przy 900 obr./min.

pojedyncza śruba o stałym skoku

Urządzenia pomocnicze:

2 zespoły prądotwórcze składające się z silnika diesla DS99SM03S i alternatora

awaryjny zespół prądotwórczy składający się z silnika diesla Sisu 420 DSG i alternatora

dziobowy ster strumieniowy o mocy 185 kW

Prędkość:

11,0 w.

Wyposażenie dodatkowe:

hydraulicznie podnoszona i opuszczana sterówka

Ładownie i luki:

liczba: 1/1

wymiary ładowni: 57,81 x 9,30 x 6,85 m

wymiary luku: 57,81 x 9,30 m

pokrywy lukowe: Kvaerner Multifold Crocodile

Pojemność całkowita ładowni (m3):

ziarno: 3.680 m3 / 129.958 ft3

bele: 3.512 m3 / 124.025 ft3

kontenery: 124 (ładownia: 52 / pokład: 72)

Pojemność zbiorników:

balast: 1.118 m3

paliwo: 149 m3

Urządzenia za i wyładunkowe:

brak

Załoga:

7 os. / pers.

*     *     *

Bibliografia

https://www.wilsonship.no/en/fleet

https://www.scheepvaartwest.be

www.fleetmon.com

*     *     *

Poniżej: WILSON ODRA w Gdańsku, 27.09.2019 rok, zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).



Poniżej: WILSON ODRA w Gdańsku, 07.07.2020 rok, zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).



 

 

 

niedziela, 17 września 2023

Z cyklu okręty jednostki policyjne/straży granicznej/służby celnej ... cz. 3 - BP 24 BAD BRAMSTEDT

BP 24 BAD BRAMSTEDT – niemiecki okręt patrolowy typu Bad Bramstedt, zbudowany przez niemiecką stocznię Abeking & Rassmussen z Lemwerder (w budowie kadłubów jako podwykonawca uczestniczyła rosyjska stocznia AO Pribaltiyskiy Sudostroiteln – Jantar z Kaliningradu) na zamówienie Federalnej Straży Granicznej (Bundesgrenzschutz), która w 2005 roku została włączona w skład Policji Federalnej (Bundespolizei). W służbie nowe jednostki zastąpiły okręty patrolowe typu Neustadt. Portem macierzystym wszystkich jednostek jest Neustadt, choć na co dzień bazują one w portach Cuxhafen (BP 24 BAD BRAMSTEDT i BP 25 BAYREUTH) oraz Warnemünde (BP 26 Eschwege). Wszystkie okręty wykonują swoje zadania w ramach Federalnej Straży Wybrzeża (Kustenwache des Bundes).

*     *     *

Jednostki typu Bad Bramstedt

Nazwa

Stocznia

Stępka

Wodowanie

W służbie

BP 24 (ex BG 24)  BAD BRAMSTEDT

AO Pribaltiyskiy Sudostroiteln – Jantar

/

Abeking & Rassmussen

20.02.2001

---

08.11.2002

BP 25 (ex BG 25) BAYREUTH

18.02.2002

---

30.04.2003

BP 26 (ex BG 26) ESCHWEGE

22.05.2002

---

12.12.2003

*     *     *

Dane techniczne

Wyporność:

1.030 GT / 156 DWT

Wymiary (d. x sz. x z.):

65,76 x 10,60 x 3,48 m

Kadłub:

pojedynczy, stalowy

Napęd (diesel – elektryczny):

1 x 16 cylindrowy silnik wysokoprężny MTU 16V1163 o mocy 5.200 kW

1 silnik elektryczny Lloyd AM 400 M 4 F o mocy 600 kW

1 przekładnia redukcyjna

1 śruba

Prędkość:

21,5 węzła

Urządzenia pomocnicze:

1 zestaw prądotwórczy złożony z silnika diesla i alternatora

Sensory:

radar nawigacyjny

systemy łączności i komunikacji

echosonda

systemy obserwacji

Uzbrojenie:

brak ? (broń osobista załogi)

Środki pływające:

szybka łódź inspekcyjno - interwencyjna

łódź robocza

Wyposażenie dodatkowe:

2 monitory p.poż. do gaszenia pożarów na jednostkach pływających.

pomieszczenia dla zatrzymanych / rozbitków

Załoga:

14 + 10 dodatkowych os.

*     *     *

Bibliografia

ttps://www.hamburg.de/hafengeburtstag/alle-schiffe/5723322/bad-bramstedt-patrouillenboot/

https://www.lr.org/en/about-us/who-we-are/lr-ships-in-class/

https://bos-fahrzeuge.info/einsatzfahrzeuge/alle/alle/hersteller/Abeking+%26+Rasmussen

*     *     *

Poniżej: BP 24 BAD BRAMSTEDT Hamburg Hafen Geburstag, 08.05.2015, zdjęcia: Łukasz Błaszczak (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).





Poniżej: BP 24 BAD BRAMSTEDT – wizyta na pokładzie, Hamburg Hafen Geburstag, 09.05.2015, zdjęcia: Łukasz Błaszczak (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).






















Poniżej: BP 24 BAD BRAMSTEDT Hamburg Hafen Geburstag, 10.05.2015, zdjęcia: Łukasz Błaszczak (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).




Poniżej: BP 24 BAD BRAMSTEDT Hamburg Hafen Geburstag, 05.05.2017, zdjęcie: Łukasz Błaszczak (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).

Poniżej: BP 24 BAD BRAMSTEDT Hamburg Hafen Geburstag, 07.05.2017, zdjęcie: Łukasz Błaszczak (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).


Poniżej: BP 24 BAD BRAMSTEDT Hamburg Hafen Geburstag, 10.05.2018, zdjęcia: Łukasz Błaszczak (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).