sobota, 19 grudnia 2020

Z cyklu imprezy shipspottera/shiplovera ... cz. 35 - "Przodownik pracy" wraca we mgle.

W grudniowe sobotnie, mgliste przedpołudnie, na swoje stałe miejsce cumowania przy Wyspie Ołowianka, po ponad dwumiesięcznym remoncie w Gdańskiej Stoczni Remontowej powróciła jedna z ikon Gdańska - rudowęglowiec SOŁDEK. Operację przeholunku odświeżonego weterana z Wyspy Ostrów na Wyspę Ołowianka tak jak i poprzednio zrealizowały dwa, należące do  przedsiębiorstwa Żegluga HTŚ Sp. z o.o. pchacze/holowniki - NOSOROŻEC-G-01 oraz NOSOROŻEC-G-02. Dzisiejsze wydarzenie zostało uwiecznione w obiektywach czterech osób: Andrzeja Patro, Waldemara Danielewicza, Michała Wicher i Witolda Tylec, których zdjęcia prezentuję poniżej.

Relacja autorstwa Andrzeja Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).












































 
 
Relacja autorstwa Waldemara Danielewicza (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
 


































 














Relacja autorstwa Michała Wicher (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
 


















Relacja autorstwa Witolda Tylec (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).

 




środa, 16 grudnia 2020

Z cyklu kontenerowce klasy panamax/post-panamax/neopanamax ... cz. 4 - CAP SAN ANTONIO

CAP SAN ANTONIO (IMO 9622241, MMSI: 636092547, Sygnał wywoławczy: D5FI9, bandera: Liberia) – kontenerowiec klasy Neopanamax, zbudowany przez południowo – koreańską stocznię Hyundai Heavy Industries Co. Ltd. z Ulsan dla niemieckiego armatora Hamburg Südamerikanische Dampfschifffahrt-Gesellschaft ApS & Co KG z Hamburga (obecnie część Grupy Maersk).

 *     *     *

CAP SAN ANTONIO (IMO 9622241, MMSI: 636092547, call sign: D5FI9, flag: Liberia) – a Neopanamax class containership, built by the South Korean shipyard Hyundai Heavy Industries Co. Ltd. from Ulsan for the German shipowner Hamburg Südamerikanische Dampfschifffahrt-Gesellschaft ApS & Co KG from Hamburg (now a part of Mearsk Group).

  *     *     *

Historia budowy / Build history:
Stoczniowy numer budowy / Yard number:
2525
Położenie stępki / Keel laid:
02.07.2013
Wodowanie / Launched:
27.09.2013
Zakończenie budowy / Delivery date:
07.01.2014

*     *     *

Jednostki typu “Cap San …” / “Cap San …” type units:
CAP SAN NICOLAS
IMO: 9622203
CAP SAN MARCO
IMO: 9622215
CAP SAN LORENZO
IMO: 9622227
CAP SAN AUGUSTIN
IMO: 9622239
CAP SAN ANTONIO
IMO: 9622241
CAP SAN RAPHAEL
IMO: 9622253
CAP SAN ARTEMISSIO
IMO: 9633939
CAP SAN MALEAS
IMO: 9633941
CAP SAN SOUNIO
IMO: 9633953
CAP SAN TAINARO
IMO: 9633965

*     *     *

Dane techniczne / Technical data:
Wyporność (GT / DWT) / Displacement (GT / DWT):
118,938 t. / 124,479 t.
Wymiary (d. x s. x z.) / Dimensions (l. x b. x d.):
333,20 x 48,32 x 14,00 m
Kadłub / Hull:
materiał / typ / material / type: stal / pojedynczy – częściowo podwójne dno / steel / single hull – partly double bottom
grodzie wodoszczelne / watertight bulkheads: 10
pokłady ciągłe / continuous decks: 1
Napęd / Propulsion: spalinowy / diesel,
1 x 2 suwowy 7 cylindrowy silnik diesla / 1 x 2 stroke 7 cylinders diesel engine: HHI-MAN-B&W 7S90ME-C.9 – o mocy / with power 40.670 kW
śruba / propeller: 1
dziobowy / rufowy ster strumieniowy / bow/ stern thruster: 1 x 2.500 kW / 1 x 1.900 kW
Ster / Ruder:
1
Prędkość / Speed:
21.0 węzłów / knots
Urządzenia pomocnicze / Auxiliaries:
5 zestawów prądotwórczych / 5 generator sets: HHI-MAN-B&W 9H32/40 – każdy o mocy / each with power: 4.320 kW
1 awaryjny zestaw prądotwórczy / 1 emergency generator set: AD180TIS
Ładownie / Holds:
8
Urządzenia załadunkowe: / Cargo handling:
brak / none
Pojemność ładunkowa / Cargo capacity:
kontenery / containers: 9.600 TEU
kontenery 14 t. / 14t. containers: 7.500 TEU
kontenery chłodzone / reefer containers: 2.100 TEU

*     *     *

Bibliografia / Bibliography:
https://www.hamburgsud-line.com/liner/en/liner_services/services_products/vessel/index.html
www.fleetmon.com
https://de.wikipedia.org/wiki/Cap-San-Klasse_(2013)
https://www.eagle.org/safenet/record/record_vesselsearch
http://vesselregister.dnvgl.com/vesselregister/vesselregister.html
http://www.containership-info.com/

*     *     *

Poniżej zdjęcia: CAP SAN ANTONIO  (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of CAP SAN ANTONIO (to enlarge click on the photo).