sobota, 21 grudnia 2019

Z cyklu "Flota Chipolbroku" ... cz. 7 - NORWID


NORWID (IMO 9133422, MMSI: 248171000, Sygnał wywoławczy: 9HNA5, bandera: Malta) – drobnicowiec wielozadaniowy przystosowany m.in. do przewozu ładunków ciężkich oraz typu „project,” zbudowany przez chorwacką stocznię 3 Maj w Rijece na zamówienie Chińsko – Polskiego Towarzystwa Okrętowego S.A. Od grudnia 2019 roku jako CHIPOL RUIAN w barwach armatora HongFa Shipping:
Historia budowy
Numer stoczniowy
668
Data położenia stępki:
01.06.1997
Data ukończenia:
16.04.1998

*     *     * 

NORWID (IMO 9133422, MMSI: 248171000, Call sign: 9HNA5, flag: Malta) – a multi-purpose general cargo vessel designed to carry heavy loads and cargo known as „project”, built by the Croatian shipyard 3 May in Rijeka for the Chinese – Polish Joint Stock Shipping Company, better known under the brand name „Chipolbrok”. From December 2019 as CHIPOL RUIAN in the colors of HongFa Shipping.
Build history:
Yard numer:
668
Date of keel laid:
01.06.1997
Date of build:
16.04.1998

*     *     * 

Dane techniczne / Technical data:
Wyporność / Displacement (GT / DWT):
18.202 t. / 22.262 t.
Wymiary (d. x s. x z.) / Dimensions (l. x b. x d.):
169,81 x 27,5 x 13,8 m
Kadłub / Hull:
materiał i typ / material and type: stal, pojedynczy podwójne dno / steel, single hull double bottom
pokłady ciągłe / continious decks: 1
Napęd / propulsion: spalinowy / diesel
1 silnik diesla / 1 diesel engine: Sulzer 5RTA62 o łącznej mocy / with total power 9.500 kW (12.925 KM / HP)
śruba / propeller: 1
Prędkość / Speed:
16,0 węzłów / knots
Urządzenia pomocnicze / Auxiliaries:
3 generatory spalinowe / 3 diesel generators: Adria Diesel 6S20
1 generator awaryjny / 1 emergency generator: Scania DS9 69 M 153
Ładownie / Holds
liczba / numer: 4
tweendeck: tak / yes
wentylacja: nawiew naturalny, wywiuew mechaniczny (10 wymian powietrza na godzinę) / ventilation natural supply, mechanical exhaust (10 air changes per hour)
Luki / Hatches:
liczba / numer: 7
wymiary (d. x sz.) / dimensions (l. x b.):
No 1: 12,74 x 15,90 m
No 2 ÷ 3: 25,54 x 10,34 m
No 4: 19,14 x 10,34 m
Pojemność ładunkowa / Cargo capacity:
bele / bale 33.606,1 m3 / 1 186 833 cub.ft
ziarno / grain: 37.339,4 m3 / 1 318 677 cub.ft
kontenery / containers: 1094 TEU
Urządzenia załadunkowe / Cargo handling:
2 dźwigi JIB / 2 JIB cranes: 25 t. SWL (każdy / each)
2 dźwigi Gemini / 2 Gemini cranes: 150 t. SWL (każdy / each) – 300 t. w / in tandem
Pojemność zbiorników / Tanks capacities:
paliwo / fuel: 1.200 m3
olej smarny / lube oil: 127,1 m3
diesel / diesel oil: 530,4 m3
woda pitna / fresh water: 242,1 m3
woda balastowa / balast water: 7.391,2 m3

*     *     * 

Bibliografia / Bibliography:
www.fleetmon.com
http://www.chipolbrok.com.pl

*     *     * 

Poniżej: NORWID w Hamburgu, zdjęcia: Łukasz Błaszczak (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: NORWID in Hamburg, zdjęcia Łukasz Błaszczak (to enlarge click on the photo).























wtorek, 17 grudnia 2019

Z cyklu flota PRCiP ... cz. 6 - ŚWIDRAK



ŚWIDRAK (IMO ---, MMSI: ---, Sygnał wywoławczy: SPG2819, bandera: Polska) – pogłębiarka chwytakowa, zbudowana przez polską stocznię Gdańska Stocznia Remontowa z Gdańska dla polskiego armatora Przedsiębiorstwo Robót Czerpalnych i Podwodnych. W ostatnich latach pogłębiarka przeszła przebudowę. Ważniejsze wydarzenia z życia jednostki:
  • 25.10.2003 – podczas prac w Kanale Piastowskim, w pogłębiarkę oraz szalandę SM-PRC-109 uderza idący ze Szczecina do Świnoujścia zestaw holowniczy – pchacz TORA i barka OL-4417.
Historia budowy:
  • numer budowy: 4m3/1,
  • data zdania: 15.09.1971,

*     *     *

ŚWIDRAK (IMO ---, MMSI: ---, Call sign: SPG2819, flag: Poland) – a grab dredger, built by the Polish shipyard Gdansk Shiprepair Yard from Gdansk for the Polish shipowner Przedsiebiorstwo Robot Czerpalnych i Podwodnych (Dredging & Underwater Works Co Ltd). In recent years the dredger has undergone a reconstruction. Important events in the life of the unit:
  • 25.10.2003 – during the works in the Piast Channel, in the dredge and the barge SM-PRC-109 hits a going from Szczecin to Swinoujscie towbar – pusher TORA and barge OL-4417.
Built history:
  • yard number: 4m3/1,
  • delivery date: 15.09.1971.

*     *     *

Dane techniczne / Technical data:
Wyporność / Displacement:
328 GT / 144 DWT
Wymiary (d. x s. x z.) / Dimensions (l. x b. x d.):
30,85 x 13,00 x 2,60 m
Kadłub / Hull: pojedynczy / single hull
materiał: / material: stal, spawany / steel, welded
pokłady ciągłe / continuous decks: 1
Napęd / propulsion: brak / none
przemieszczanie przy pomocy wind kotwicznych / moving with the help of anchor windlass
Urządzenia pomocnicze / Auxiliaries:
8 cylindrowy silnik diesla / 8 cylinders diesel engine: H.Cegielski-Sulzer 8BAH22, o łącznej mocy / with total power: 368 kW
2 generatory o mocy / 2 generators with power: 55 kW
Urządzenia pogłębiające / Dredging equipment:
koparka chwytakowa / grab excavator: Liebherr HS855,
  • głębokość kopania / dredging depth: 22 m
  • pojemność łyżki / bucket capacity: 4,0 m3
Dodatkowe wyposażenie / Additional equipment
system precyzyjnego pozycjonowania / precise positioning system
Załoga / Crew:
3 os. / pers.
Zakwaterowanie / Accommodation:
4 kabiny 2 os / 4 x 2 pers. cabbins
2 kabiny 1 os / 2 x 1 pers. cabbins

*     *     * 

Bibliografia / Bibliography:

*     *     *

Poniżej zdjęcia pogłębiarki ŚWIDRAK i szalanda SM-PRC-110, Gdynia 07.04.2018 (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of the dredger ŚWIDRAK and a hopper barge SM-PRC-110, Gdynia 07.04.2018 (to enlarge click on the photo).





Poniżej zdjęcia pogłębiarki ŚWIDRAK, Gdańsk 15.06.2018, autor: Pan Jerzy Makieła  (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of the dredger ŚWIDRAK, Gdansk 15.06.2018, author: Mr. Jerzy Makieła (to enlarge click on the photo).




Poniżej zdjęcia pogłębiarki ŚWIDRAK, Gdańsk 12.08.2018, autor: Pan Andrzej Patro  (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of the dredger ŚWIDRAK, Gdansk 12.08.2018, author: Mr. Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).



Poniżej zdjęcia pogłębiarki ŚWIDRAK i holownika STEFAN, Gdańsk 01.06.2019, autor: Pan Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of the dredger ŚWIDRAK and tug STEFAN, Gdansk 01.06.2019, author: Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo). 




Poniżej zdjęcie pogłębiarki ŚWIDRAK i szalandy SM-PRC-110, Gdańsk 10.06.2019, autor: Pan Jerzy Makieła  (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of the dredger ŚWIDRAK and hopper barge SM-PRC-110, Gdansk 10.09.2018, author: Mr. Jerzy Makieła (to enlarge click on the photo). 


Poniżej zdjęcia pogłębiarki ŚWIDRAK i szalandy SM-PRC-103, Gdańsk 09.07.2019 (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of the dredger ŚWIDRAK and the hopper barge SM-PRC-103, Gdansk 09.07.2019 (to enlarge click on the photo).






Poniżej zdjęcia pogłębiarki ŚWIDRAK i holownika HEKTOR, Gdańsk 15.07.2019, autor: Pan Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of the dredger ŚWIDRAK and tug HEKTOR, Gdansk 15.07.2019, author: Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo). 





Poniżej zdjęcia pogłębiarki ŚWIDRAK, Gdańsk 03.11.2019, autor: Pan Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of the dredger ŚWIDRAK, Gdansk 03.11.2019, author: Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo). 




Aktualizacja 09.08.2020: Poniżej zdjęcia pogłębiarki ŚWIDRAK, Gdańsk 07.08.2020, autor: Pan Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 09.08.2020: Below photos of the dredger ŚWIDRAK, Gdansk 07.08.2020, author: Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo). 


Aktualizacja 22.01.2022: Poniżej zdjęcia pogłębiarki ŚWIDRAK, Gdańsk 15.01.2022, autor: Pan Andrzej Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 22.01.2022: Below photos of the dredger ŚWIDRAK, Gdansk 15.01.2022, author: Mr. Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).