sobota, 23 marca 2019

Z cyklu jednostki con-ro ... cz. 6 - GRANDE BUENOS AIRES


GRANDE BUENOS AIRES (IMO 9253210, MMSI: 247100300, Sygnał wywoławczy: IBNA, bandera: Włochy) – jednostka typu con-ro, zbudowana przez włoską stocznię Fincantieri-Cantieri Navali Italiani S.p.A. z Castellammare dla armatora Grimaldi Compagnia di Navigazione S.p.A z Neapolu (operator: Atlantic Container Lines). Jedna z dziesięciu niemal identycznych jednostek serii Grande Africa, będącej rozwinięciem poprzedników – jednostek serii Repubblica di ….
  • Stoczniowy numer budowy: 6095,
  • Data złożenia zamówienia: 05.11.2001,
  • Położenie stępki: 27.06.2002,
  • Wodowanie: 04.11.2003,
  • Data zakończenia budowy: 16.02.2004.

*     *     *

GRANDE BUENOS AIRES (IMO 9253210, MMSI: 247100300, call sign: IBNA, flag: Italy) – a con-ro unit, built by the Italian shipyard Fincantieri-Cantieri Navali Italiani S.p.A. in Castellammare for the Italian shipowner Grimaldi Compagnia di Navigazione S.p.A from Neapol. One of the ten almost identical units of the Grande Africa series, which is a development of predecessors – units of the Repubblica di … series.
  • Yard number: 6095,
  • Date of order: 05.11.2001,
  • Keel laid: 27.06.2002,
  • Launched: 04.11.2003,
  • Date of completion: 16.02.2004.

*     *     *

Dane techniczne / Technical data:
  • Wyporność (GT / DWT) / Displacement (GT / DWT): 56.800 t. / 26.169 t. 
  • Wymiary (d. x s. x z.) / Dimensions (l. x b. x d.): 213,88 x 32,25 x 9,70 m.
  • Kadłub / Hull: 
    • typ / type: pojedynczy / single hull,
    • grodzie wodoszczelne / watertight bulkheads: 12,
    • pokłady / decks: 11,
  • Napęd / Propulsion: spalinowy / diesel, 
    • 1 x 2 suwowy 8 cylindrowy silnik diesla / 1 x 2 stroke 8 cylinders diesel engine: Sulzer-Wartsila 8TRA62U – o mocy / with power 18.280 kW,
    • generatory / generators:
      • 4 spalinowe zestawy prądotwórcze / 4 diesel generatorsets – każdy o mocy / each with power: 1.080 kW,
    • 1 śruba / 1 propeller,
    • 1 ster / 1 ruder,
    • stery strumieniowe (dziobowy / rufowy) / thrusters (bow/stern): 1.600kW / 1.600 kW. 
  • Prędkość / Speed: 21.0 węzła / knots.
  • Przestrzeń ładunkowa / Cargo space:
    • pokłady samochodowe / vehicle decks: 5:
    • długość i wymiary linii ładunkowych / length and dimensions of the lanemeters: 3.505 m x 2.90 m x 0.0 m,
  • Urządzenia załadunkowe: / Cargo handling: 
    • rufowa rampa załadowcza (skierowana na sterburtę) o wymiarach i udźwigu / stern ramp (starboard) with dimensions & SWL: 34.5 m x 8,5 m & 250 t.
    • 2 dźwigi pokładowe każdy o udźwigu / 2 deck cranes each SWL: 40 t.,
  • Pojemność ładunkowa / Cargo capacity:
    • auta / cars: 3.515,
    • ciężarówki / trucks: 194,
    • kontenery (kontenery chłodzone) / containers (reefer containers): 1.321 TEU (40 TEU),
  • Załoga / Crew: 34 os. / pers.

*     *     *

Bibliografia / Bibliography:

*     *     *

Poniżej zdjęcia: GRANDE BUENOS AIRES  (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of GRANDE BUENOS AIRES (to enlarge click on the photo).








czwartek, 21 marca 2019

Z cyklu kontenerowce klasy ULCV ... cz. 11 - CSCL ATLANTIC OCEAN



CSCL ATLANTIC OCEAN (IMO 9695145, MMSI: 477967800, Sygnał wywoławczy: VROE2, bandera: Hong Kong) – kontenerowiec klasy ULCV (Ultra Large Container Vessel), zbudowany przez południowo - koreańską stocznię Hyundai Heavy Industries Co. Ltd. z Ulsan dla chińskiego armatora China Shipping Container Lines Co. Ltd. z Szanghaju.  Ostatnia jednostka z serii pięciu identycznych jednostek typu CSCL Globe.
  • Stoczniowy numer budowy: 2698,
  • Położenie stępki: 09.06.2014,
  • Wodowanie: 01.11.2014,
  • Data zakończenia budowy: 29.04.2015.

*     *     *

CSCL ATLANTIC OCEAN (IMO 9695145, MMSI: 477967800, call sign: VROE2, flag: Hong Kong) – ULCV (Ultra Large Container Vessel) class container, built by the South Korean shipyard Hyundai Heavy Industries Co. Ltd. from Ulsan for the Chinese shipowner China Shipping Container Lines Co. Ltd. from Shanghai. The last unit from a series of five identical units of CSCL Globe type.
  • Yard number: 2698,
  • Keel laid: 09.06.2014,
  • Launched: 01.11.2014,
  • Date of completion: 29.04.2015.

*     *     *

Dane techniczne / Technical data:
  • Wyporność (GT / DWT) / Displacement (GT / DWT): 187.541 t. / 184.300 t. 
  • Wymiary (d. x s. x z.) / Dimensions (l. x b. x d.): 399,67 x 58,60 x 16,00 m.
  • Kadłub / Hull: 
    • materiał / typ / material / type: stal / pojedynczy – częściowo podwójne dno / steel / single hull – partly double bottom,
    • grodzie wodoszczelne / watertight bulkheads: 12,
    • pokłady ciągłe / continuous decks: 2,
  • Napęd / Propulsion: spalinowy / diesel, 
    • 1 x 2 suwowy 12 cylindrowy silnik diesla / 1 x 2 stroke 12 cylinders diesel engine: HHI-MAN-B&W 12S90ME-C9.2 – o mocy / with power 56.800 kW,
    • generatory / generators:
      • 4 spalinowe zestawy prądotwórcze / 4 diesel generatorsets: HimSen-MAN 9H32/40 – każdy o mocy / each with power: 4.320 kW,
      • 1 awaryjny spalinowy zestaw prądotwórczy / 1 emergency diesel generators set: AS190TIS – o mocy / with power: 438 kVA,
    • śruba / propeller: 1,
    • ster / ruder: 1,
    • stery strumieniowe (dziobowy / rufowy) / thrusters (bow/stern): 2 x 2500 kW/ 0, 
  • Prędkość / Speed: 23.8 węzła / knots.
  • Urządzenia załadunkowe: / Cargo handling: brak / none,,
  • Pojemność ładunkowa / Cargo capacity:
    • kontenery / containers: 19.100 TEU,
    • kontenery chłodzone: 1.000 TEU,
  • Załoga / Crew: 31 os. / pers.

*     *     *

Bibliografia / Bibliography:

*     *     *

Poniżej zdjęcia: CSCL ATLANTIC OCEAN  (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of CSCL ATLANTIC OCEAN (to enlarge click on the photo).














wtorek, 19 marca 2019

Z cyklu różne rozmaitości z okolic portów i nie tylko ... cz. 6 - Poranne wyjście zestawu holowniczego HUNTER + DN146


W dniu dzisiejszym, w godzinach porannych port w Gdyni a konkretnie Nabrzeże Angielskie, wyjściem południowym opuścił zestaw holowniczy, składający się z duńskiego holownika HUNTER oraz barki DN146. W manewrze odcumowania oraz wyjścia zestaw holowniczy wspierał lokalny holownik FAIRPLAY IV.
Poniżej informacje techniczne na temat holownika i barki oraz relacja zdjęciowa autorstwa Andrzeja Patro.

*     *     *

HUNTER ex HUNTER A ex SEA REGENT (IMO: 9463872, MMSI: 219339000, sygnał wywoławczy: OZLM2, bandera: Dania) – holownik portowo – morski, zbudowany w 2008 roku przez malezyjską stocznię Forward Marine Enterprise Sdn. Bhd. jako SEA REGENT. Obecnie jednostka już pod nazwą HUNTER stanowi własność duńskiego przedsiębiorstwa NH Svendborg Bugser A/S ze Svendborga.

*     *     *

Dane techniczne / Technical data:
  • Wyporność / Displacement (GT / DWT): 294 t. / 305 t.,
  • Wymiary (d. x s. x z.) / Dimensions (l. x b. x d.): 31,00 x 9,50 x 3,50 m.,
  • Kadłub / Hull:
    • materiał i typ: / material and type: stal, pojedynczy / steel, single hull, 
    • pokłady ciągłe / continious decks: 1, 
  • Napęd / propulsion: spalinowy / diesel, 
    • 2 silniki diesla / 2 diesel engines: Cummins KTA50-M2 o łącznej mocy / with total power 3.200 HP, 
    • 2 śruby/ 2 propellers, 
  • Prędkość / Speed: 12,0 węzłów / knots, 
  • Wyposażenie holownicze / Towing equipment: 
    • dwubębnowa kaskadowa winda holownicza, pojemność bębnów: 750 m liny o średnicy 44 mm, / 1 double drum waterfall towing winch, drums capacity: 750 m / 44 mm dia wire, 
    • hak /hook,
    • kabestan /capstan,
  • Uciąg / Bollard Pull: 44,36 t.
  • Wyposażenie dodatkowe / Additional equipment: 
    • dźwig pokładowy / deck crane: 6 t. SWL, 
    • rolka rufowa / stern roller,
  • Wyposażenie mostka / Bridge equipment: 
    • radar / radar,
    • autopilot
    • echosonda / echo sounder
    • kompas magnetyczny / magnetic compassAIS
    • GPS
    • VHF/DSC
    • CCTV, 
    • reflektor / searchlights: 2,
  • Pojemność zbiorników / Tanks capacities: 
    • paliwo / fuel: 257 cbm, 
  • Załoga / Crew: 6 os. / pers.

DN146 – barka stalowa, zbudowana w 2008 roku o wymiarach (d x sz. z):71 x 29 x 4,27 m i  wyporności DWT: 2.667 t.

*     *     *

Aby powiększyć kliknij na zdjęcie / To enlarge click on the photo.