środa, 27 sierpnia 2014

Z cyklu masowce ... cz. 6 - THALIA




THALIA (IMO: 9217656, MMSI: 239756000, call sign: SXGP, bandera: Grecja, port macierzysty: Ateny) masowiec typu „panamax” zbudowany przez japońską stocznię Hitachi Shipbuilding Maizuru w Maizuru dla greckiego armatora Neda Maritime z Aten. Numer stoczniowy budowy: 4958, położenie stępki: 25.07.2000 r., wodowanie: 23.10.2000 r., zdanie: 24.01.2001 r..

THALIA (IMO: 9217656, MMSI: 239756000, call sign: SXGP, flag: Greece, port of registry: Athens) panamax bulk carrier built by the Japanese shipyard Hitachi Shipbuilding Maizuru in Maizuru for Greek shipowner Neda Maritime from Athens. Yard number: 4958, keel laid: 25.07.2000, launched: 23.10.2000, delivery date: 24.01.2001.

Date techniczne / technical data:
·                    wyporność / tonnage:
o       GT: 39.783 t
o       DWT: 75.120 t
·                    długość / lenght: 225  m
·                    szerokość / breadth: 32,24 m
·                    zanurzenie / draught: 13,84 m
·                    kadłub / hull:
o       typ / type: jednoposzyciowy / single hull
o       materiał kadłuba / hull material: steel
o       ilość pokładów / deck numbers: 1
·                    maszynownia:
o       silnik główny / main engine:
§     1 silnik diesla /diesel B&W-Hitachi model: 6S60MC,
·                  moc / power: 10.750 kW
·                  liczba cylindrów / no of cylinders: 6
o       śruba / propeller: 1
o       ster / rudder: 1
·                    prędkość / speed: 15 węzłów / knots
·                    ładownie:
o       liczba ładowni / cargo holds: 7
o       pojemność całkowita wszystkich ładowni / total cargo holds capacity (m3):
§     ziarno / grain: 89.422,
§     bele / bale: 86.925
·                    urządzenia za i wyładunkowe / cargo handling:
o       brak / gearless

Wszystkie dane ze strony http://grosstonnage.com / all data from site http://grosstonnage.com.

Poniżej zdjęcia przybywającego do Hamburga masowca THALIA / Below photos of inbounding Hamburg bulker THALIA (aby powiększyć kliknij na zdjęcie / to enlarge, click on the photo).














niedziela, 24 sierpnia 2014

Z cyklu masowce ... cz. 5 - AMIS ACE



AMIS ACE (IMO: 9552989, MMSI: 3553220000, Call Sign: 3FNX3, Bandera: Panama, Port macierzysty: Panama City) masowiec typu „supramax” zbudowany przez japońską stocznię Oshima Shipbuilding w Saikai dla tajwańskiego armatora Wisdom Marine Lines z Tapei. Numer stoczniowy budowy: 10660, położenie stępki: 26.10.2010, wodowanie:---, zdanie: ---.

AMIS ACE (IMO: 9552989, MMSI: 3553220000, Call Sign: 3FNX3, Flag: Panama, Port of registry: Panama City) “supramax” bulk carrier built by the Japan shipyard Oshima Shipbuilding in Saikai for a Taiwanese owner Wisdom Marine Lines of Tapei. Yard number: 10660, keel laid: 26.10.2010, launched: ---, delivery date: ---.

Dane techniczne / technical data:
·                    wyporność / tonnage:
o       GT: 34.400 t
o       DWT: 60.380 t
·                    długość / lenght: 199,98 m
·                    szerokość / breadth: 32,00 m
·                    zanurzenie / draught: 18,55 m
·                    kadłub / hull:
o       typ / type: jednoposzyciowy / single hull
o       materiał kadłuba / hull material: steel
o       ilość pokładów / deck numbers: 1
·                    maszynownia:
o       silnik główny / main engine:
§     1 silnik diesla /diesel engine MAN-B&W
·                  moc / power: 9.960 kW
·                  liczba cylindrów / no of cylinders: 6
o       śruba / propeller: 1
·                    prędkość: 14,5 węzła / knots
·                    ładownie:
o       liczba ładowni / cargo holds: 5
o       pojemność całkowita wszystkich ładowni / total cargo holds capacity (w / In cub m):
§     ziarno / grain: 76,895.
§     bale/ bale: 75.294.
·                    luki ładowni:
o       Liczna luków /hatch numbers: 5
·                    urządzenia za i wyładunkowe / cargo handling:
o       4 elektro – hydrauliczne dźwigi / elektro – hydraulic cranes: każdy / each 30 t. SWL

Wszystkie dane ze strony http://grosstonnage.com / All data from sites http://grosstonnage.com.

Poniżej zdjęcia przybywającego do Hamburga masowca AMIS ACE / Below photos of inbounding Hamburg bulker AMIS ACE (aby powiększyć kliknij na zdjęcie / to enlarge, click on the photo).









 
Poniżej: AMIS ACE, Gdańsk 10.08.2022, zdjęcia: Waldemar Danielewicz / Below: AMIS ACE, Gdansk 10.08.2022, photos: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie / to enlarge, click on the photo).
 



 
 

poniedziałek, 18 sierpnia 2014

Z cyklu "Flota Chipolbroku" ... cz. 2 - CHIPOLBROK GALAXY

CHIPOLBROK GALAXY (IMO: 9432141, MMSI: 477982500, Sygnał wywoławczy: VRHR3, Bandera: Cypr, Port macierzysty: Limassol) – drobnicowiec wielozadaniowy przystosowany m.in. do przewozu ładunków ciężkich oraz typu „project”. Zbudowany dla Chińsko – Polskiego Towarzystwa – Okrętowego S.A. znanego pod marką CHIPOLBROK przez stocznię COSCO Beijing.

*     *     *

Historia budowy:

Numer budowy:

CSGD 004

Zamówienie:

01.12.2006

Położenie stępki:

20.11.2009

Zdanie:

29.12.2010

*     *     *

Dane techniczne:

Wyporność:

24.167 GT / 30.270 DWT

Wymiary (d. x sz. x w.):

199 x 25 x 15,5 m

Kadłub:

typ: podwójny kadłub

grodzie: 8

ilość pokładów: 2

Napęd:

1 x 7 cylindrowy silnik diesla Wartsila-Sulzer 7RT-flex60C (common rail) o mocy: 16.520 kW

śruba: 1

Urządzenia pomocnicze:

3 x zespoły prądotwórcze każdy o mocy 1.020 kW - Wartsila 975WAL20 / Generator FENXI-Siemens Licence

1 x generator awaryjny NTA 855-G1 -  212 kVA; 450 V. Hz: 60

kotły:

1 SAACKE KLN/VM - 1,5/7 – 1500 kg/h, 7 bar, 

1 SAACKE KIP/DH 1,6/7 – 1600 kg/h, 7 bar

1 x dziobowy ster strumieniowy: Wuhan-Kawasaki KT-105B3  o mocy: 900 kW

Prędkość:

18,5 w.

Ładownie / Luki:

5/5

Urządzenia załadunkowe:

2 x dźwigi każdy 320 ton SWL (MacGregor type GLH),

2 x dźwigi każdy 50 ton SWL (MacGregor).

Pojemność ładunkowa:

ziarno: 37770 – 40000 m3

bele: 37000 m3

kontenery: 1904 TEU

Pojemność zbiorników:

balast: 11462,72 t.

paliwo: 3615,03 t.

olej smarny: 140,46 t

woda pitna: 276,65 t

*     *     *

Poniżej: CHIPOLBROK GALAXY przy Nabrzeżu Oderhoft w Hamburgu, 04.07.2014 rok (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).