środa, 19 lipca 2017

Z cyklu statki pasażerskie ... cz. 3 - AIDAsol

AIDAsol (IMO: 9490040, MMSI: 247302900, sygnał wywoławczy: ICPE, bandera: Włochy) pierwsza z serii dwóch jednostek budowanych dla niemieckiego armatora Aida Cruises przez niemiecką stocznię Meyer Werft z Papenburga.

AIDAsol (IMO: 9490040, MMSI: 247302900, call sign: ICPE, flag: Italy) – the first of a series of two ships built for a German shipowner Aida Cruises by the German shipyard Meyer Werft in Papenburg .

Jednostki “Projekt Sphinx” / Units Project Sphinx”:
  • AIDAdiva – numer stoczniowy / yard number: S.659, położenie stępki / keel laid: 26.05.2005, wodowanie / launched: 02.03.2007, zdanie / delivery date: 16.04.2007, 
  • AIDAbella – numer stoczniowy / yard number: S.666, położenie stępki / keel laid: 21.09.2005, wodowanie / launched: 19.10.2007, zdanie / delivery date: 14.04.2008, 
  • AIDAluna – numer stoczniowy / yard number: S.660, położenie stępki / keel laid: 26.05.2005, wodowanie / launched: 06.10.2008, zdanie / delivery date: 16.03.2009, 
  • AIDAblu – numer stoczniowy / yard number: S.680, położenie stępki / keel laid: 25.07.2007, wodowanie / launched: 11.07.2009, zdanie / delivery date: 04.02.2010.
Jednostki “Projekt Sphinx plus” / Units Project Sphinx plus”:
  • AIDAsol – numer stoczniowy / yard number: S.689, położenie stępki / keel laid: 19.12.2007, wodowanie / launched: 27.02.2011, zdanie / delivery date: 31.03.2011, 
  • AIDAmar – numer stoczniowy / yard number: S.690, położenie stępki / keel laid: 20.10.2008, wodowanie / launched: 01.04.2012, zdanie / delivery date: 03.05.2012.
 Dane techniczne / Technical data:
  • Wyporność (GT / DWT) / Displacement (GT / DWT): 68.500 t. (71.304 t. Sphinx Plus) / 8.654 t. (7.891 t. Sphinx Plus), 
  • Wymiary (długość x szerokość x zanurzenie) / Dimmension (length x beam x draught): 251,89 (253,33 m. Sphinx Plus) x 32,20 x 9,60 m, 
  • Napęd / Propulsion: 
    • 4 zespoły prądotwórcze oparte na silnikach diesela / 4 generating sets based on diesel engines: Caterpillar Motoren Rostock 9M43C (łączna moc 36.000 kW / total power: 48960 HP), 
    • 2 silniki elektryczne / 2 electric engines: Siemens 1DM5650-8DS06-Z (DTMSZ 3352-16YS (łączna moc: 25.000 kW / total power: 34.000 HP), 
    • 2 śruby / 2 propellers: ø 5,20; m, w = 13.2 t., 
    • 2 dziobowe stery strumieniowe każdy 2300 kW / 2 bow thrusters each 2300 kW, 
    • 2 rufowe stery strumieniowe każdy 1500 kW / 2 stern thrusters each 1500 kW, 
  • Prędkość / Speed: 22 węzły / konts, 
  • Załoga: 650 os. / pers.,
  • Pasażerowie / Passengers: 2050 (2500 maks) os. / 2050 (2500 max) pers.,
  • Ilość pokładów pasażerskich / Number of passenger decks: 11,
  • Wyposażenie części pasażerskiej / Passenger section equipment: 
    • kabiny / staterooms: 1025,
      • zewnętrzne / outside: 666, 
        • z balonkami / with balconies: 439, 
        • bez balkonów / without balconies, 
      • wewnętrzne / interior: 359, 
      • apartamenty  / suites: 18, 
    • gastronomia / gastronomy 
      • restauracje / restaurants: 7, 
      • bary / bars: 7, 
      • kawiarnie / coffyhouses: 4, 
    • rekreacja i rozrywka / recreation & entertainment: 
      • miejsca odpoczynku i odnowy tj. Body & Soul Spa, sauny, baseny (3), jacuzzi (4), salony piękności, centrum fitness, boisko do siatkówki, kort do squash, simulator do gry w golfa, ścieżka do jogging, boisko do koszykówki / a place of rest & renewal: Body & Soul Organic Spa, saunas, swimming pools (3), Jacuzzi (4), beauty salon, fitness centrum, volleyball field, squash, golf simulator, jogging track, basketball field,
      • scena “Theatrium” na 1000 os. / Theatrium scene for 1000 pers., 
      • biblioteka, galeria, sklepy kafejka internetowa, centrum konferencyjne, centrum medyczne, biuro wycieczek fakultatywnych / library, gallery, shops, internet cafe, conference center, medical center, tour office, 
      • dla dzieci / for children: kids club, teens club.

Poniżej zdjęcia AIDAluna wykonane w Hamburgu / Below photos of AIDAluna took in Hamburg (aby powiększyć kliknij na zdjęcie / to enlarge click on the photo):

















Bibliografia:
http://vesselregister.dnvgl.com/vesselregister/vesselregister.html

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz