niedziela, 8 marca 2015

Z cyklu flota operatora Unity Line ... cz. 2 - KOPERNIK

Operator Unity Line założony został przez dwie firmy armatorskie: Polska Żegluga Morska (Polsteam) i Euroafrica Linie Żeglugowe do zarządzania promami obu armatorów Poniżej prezentowany jest prom, który należał do Euroafrica Linie Żeglugowe.

KOPERNIK (IMO: 7527887, MMSI: 209896000, call sign: 5BXL3, bandera: Cypr, port macierzysty: Limassol) – prom pasażersko – kolejowo – samochodowy, zbudowany przez norweską stocznię Bergens Mekaniske Verksted A/S w Bergen dla państwowego armatora NRD – VEB Deutsche Seereederei jako ROSTOCK. W 1993 roku gruntownie przebudowany i zmodernizowany. 21 lutego sprzedany armatorowi Seawind Line i przemianowany na STAR WIND. Od 8 listopada 2005 roku jako VIRONIA w barwach Euro Shipping OÜ. W dniu 31 października 2007 roku zakupiony przez Euroafrica Linie Żeglugowe. Przejęty 19 listopada tego samego roku i przemianowany na KOPERNIK. Po remoncie, w barwach operatora Unity Line wprowadzony na linię Świnoujście – Ystad. W dniu 27 lutego 2019 roku wypłynął w ostatni rejs do Ystad. Sprzedany na złom firmie Mediterranean Ship Breaking, która to przemianowała go na PERN. Odsprzedany do dalszej eksploatacji greckiemu armatorowi Levante Ferries Maritime otrzymał nazwę SMYRNA. Obecnie w remoncie i przebudowie.

*     *     *

Historia budowy

Numer budowy:

779

Położenie stępki:

02.08.1976

Wodowanie:

07.03.1977

Zdanie:

15.07.1977

*     *     *

Poprzednie nazwy i operatorzy

ROSTOCK (1977-1991)

Deutsche Reichbahn

ROSTOCK (1991-1998)

DFO

ROSTOCK (1998-1999)

Scandlines GmbH

STAR WIND (1999-2005)

Seawind Line

VIRONIA (2005-2007)

Narva Line

VIRONIA (2007)

Baltic Scandinavian Lines

KOPERNIK (2007-2019)

Unity Line

PERN

---

*     *     *

Poprzedni armatorzy

Deutsche Reichbahn

1977 – 1991

DFO

1991 – 1998

Scandlines

1998 – 1999

Seawind Line

1999 – 2005

Euro Shipping OÜ

2005 – 2007

Euroafrica Linie Żeglugowe (Liverina Shipping Co,)

2007 – 2019

Mediterranean Ship Breaking

2019

*     *     *

Dane techniczne

Wyporność :

14.216 GT / 3.034 DWT

Wymiary (d. x sz. x z.):

158,34 x 22,60 x 5,72 m

Kadłub:

typ: jednoposzyciowy

materiał kadłuba: stal

grodzie poprzeczne: 13

Napęd:

2 x 8 cylindrowe silniki diesla MAN B&W 8L40/45A

2 x 6 cylindrowe silniki diesla MAN B&W 6L40/45A

śruby: 2

Prędkość:

20,5 węzłów

Urządzenia pomocnicze:

4 x generatory główne: SKL ENGINEERING GMBH 8NVD 48A-2U

Pokład ładunkowy:

pas ładunkowy: 1275 m (w tym długość torowiska: 600 m)

liczba torów: 4

Pojemność ładunkowa:

naczepy: 18

wagony kolejowe: 49

TIR: 20-60

Pasażerowie:

liczba pasażerów: 119 (w tym 119 os. w 50 kabinach)

Załoga:

39 os.

*     *     *

Poniżej zdjęcie m/f STAR WIND, Turku 24.07.2002, zdjęcie: Krzysztof Brzoza z archiwum Andrzeja Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie):


Poniżej zdjęcia m/f KOPERNIK przybywa do Świnoujścia, 06.09.2009 rok (aby powiększyć kliknij na zdjęcie):






Poniżej zdjęcia m/f KOPERNIK przybywa do Świnoujścia, 07.06.2017 rok (aby powiększyć kliknij na zdjęcie):







Poniżej zdjęcia m/f KOPERNIK przybywa do Świnoujścia, 06.02.2011 rok (aby powiększyć kliknij na zdjęcie):









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz