- wyporność / tonnage:
- GT: 32.987 t
- DWT: 56.663 t
- długość / lenght: 189,99 m
- szerokość / breadth: 32,25 m
- zanurzenie / draught: 18,00 m
- kadłub / hull:
- typ / type: jednoposzyciowy / single hull
- materiał kadłuba / hull material: steel
- ilość pokładów / deck numbers: 1
- maszynownia:
- silnik główny / main engine:
- 1 silnik diesla /diesel engine zbudowany / build by DOOSAN MAN-B&W model: 6S50MC-C
- moc / power: 9.480 kW
- liczba cylindrów / no of cylinders: 6
- zespoły prądotwórcze / power generators:
- 3 x generatory / generators ZJMD Man-B&W. model: 5L23/30H
- moc / power: 600 kW (każdy / each)
- napięcie / voltage: 450 V
- częstotliwość / frequency: 60 Hz
- śruba / propeller: 1
- ładownie:
- liczba ładowni / cargo holds: 5
- pojemność ładowni / cargo holds capacity (w / in cub m - ziarno / grain):
- Nr 1 / No 1: 13.009,86 cub m
- Nr 2 / No 2: 15.333,25 cub m
- Nr 3 / No 3: 14.553, 08 cub m
- Nr 4 / No 5: 15.333,27 cub m
- Nr 5 / No 5: 13.404, 64 cub m
- pojemność całkowita wszystkich ładowni / total cargo holds capacity (w / In cub m – ziarno / grain): 71634, 10 cub m,
- Luki ładowni:
- Wymiary:
- Nr 1 / No 1: 16,86 x 18,26 m,
- Nr 2 / No 2: 21,32 x 18,26 m
- Nr 3 / No 3: 21,32 x 18,26 m
- Nr 4 / No 4: 21,32 x 18,26 m
- Nr 5 / No : 21,32 x 18,26 m
- pokrywy ładowni:
- typ: MacGregor, wodoszczelne hydraulicznie sterowane wodoszczelne / MacGregor watertight, hydraulic operated,
- urządzenia za i wyładunkowe / cargo handling:
- 4 elektro – hydrauliczne dźwigi / elektro – hydraulic cranes: każdy / each 30 t. SWL
poniedziałek, 28 lipca 2014
Z cyklu masowce ... cz. 2 - TAMAR
czwartek, 24 lipca 2014
Z cyklu masowce ... cz. 1 - ANANGEL ASTRONOMER
- wyporność / tonnage:
- GT: 89.891 t
- DWT: 179.719 t
- długość / lenght: 292,00 m
- szerokość / breadth: 44,99 m
- zanurzenie / draught: 18,23 m
- kadłub / hull:
- typ / type: podwójne poszycie / double hull
- materiał kadłuba / hull material: steel
- ilość pokładów / deck numbers: 1
- przedziały wodoszczelne / water tight compartments: 10
- maszynownia:
- silnik główny / main engine:
- 1 silnik diesla /diesel engine zbudowany / build by HHI ENGINE & MACHINERY DIV model: 6S70MC-C8
- moc / power: 18660 kW
- liczba cylindrów / no of cylinders: 6
- zespoły prądotwórcze / power generators:
- 3 x generatory / generators TAIYO Electric Co., Ltd. model: FE 547C-8
- moc / power: 800 kW (każdy / each)
- kotły / boilers:
- 1 x Alfa Laval Quingdao Ltd. Model Mission OS, maksymalne dopuszczalne ciśnienie roboocze / maximum allowable working pressure: 9 bar
- 1 x Alfa Laval Quingdao Ltd. Model Mission XW, maksymalne dopuszczalne ciśnienie roboocze / maximum allowable working pressure: 12 bar
- wał napędowy / shaft: 1 DAEWOO Shipbuilding & Marine Engineering Co. Ltd.
- śruba / propeller: 1 Mecklenburger Metallguss GMBH
- ładownie:
- liczba ładowni / cargo holds: 9
- tylko ładunki masowe /bulk cargo: 5
- ładunki masowe lub woda / bulk cargo or water: 4
- pojemność wszystkich ładowni / cargo holds capacity: 199293 t
- urządzenia za i wyładunkowe / cargo handling: brak / gearless
czwartek, 17 lipca 2014
Z cyklu "Z życia portu" ... cz. 2 - portowa sztuka cz. 2
This time graffiti appearing on the pillar of the Castle Route in Szczecin
wtorek, 8 lipca 2014
Z cyklu "Z życia portu" ... cz. 1 - portowa sztuka
Artystyczne graffiti w pobliżu przystanku Argentinienbrucke (linia promowa nr 73), Hamburg
Artistic graffiti near the stop Argentinienbrucke (ferry line # 73), Hamburg
środa, 18 czerwca 2014
Z cyklu "Flota Chipolbroku" ... cz. 1 - LEOPOLD STAFF (II)
LEOPOLD STAFF (II) (IMO: 9272228,MMSI: 209486000, Call sign: P3XQ9, Bandera: Cypr, Port macierzysty: Limassol) – drobnicowiec wielozadaniowy przystosowany m.in. do przewozu ładunków ciężkich oraz typu „project”. Zbudowany dla Chińsko – Polskiego Towarzystwa – Okrętowego S.A. znanego pod marką CHIPOLBROK przez stocznię Shanghai Shipyard z Szanghaju (CHRL).
* * *
Historia budowy |
|
Położenie stępki: |
09.10.2003 |
Zakończenie budowy: |
24.11.2004 |
* * *
Dane techniczne: |
|
Wyporność: |
GT: 24.167 / DWT: 20.270 t. |
Wymiary (d. x sz. x w.): |
199 x 26 x 15.5 m |
Kadłub: |
typ: podwójny |
materiał: stal |
|
grodzie: 8 |
|
pokłady ciągłe: 2 |
|
Napęd: |
1 x 7 cylindrowy silnik diesla Wartsila-Sulzer type 7RT-flex60C o mocy: 16.250 kW |
śruba: 1 |
|
Prędkość: |
18,5 w. |
Ster: |
1 |
Urządzenia pomocnicze: |
zespoły prądotwórcze: 3 x 1020kW (Wartsila typ A6L20); 1 ABB AMG 450L8 |
generator awaryjny: 1 x Damp D2866Te 212.5 kVA |
|
kotły: 1 x oil-fired Aalborg Mission OS1600, 1x Exhaust-gas Aalborg AV-4 |
|
dziobowy ster strumieniowy: 1 x Wuhan-Kawasaki type KT-105B3 (900kW) |
|
Ładownie / Luki |
5/5 |
Pojemność ładunkowa: |
ziarno: 37770 – 40000 m3 |
bele: 37000 m3 |
|
kontenery: 1.900 TEU |
|
Urządzenia załadunkowe: |
2 dźwigi każdy 320 ton SWL(MacGregor type GLH) |
2 dźwigi każdy 50 ton SWL (MacGregor) |
|
Pojemność zbiorników: |
balast: 11591 ton |
paliwo: 2741 ton |
|
olej smarny: 142 m3 |
|
woda pitna: 275,5 m3 |
* * *
Poniżej zdjęcia LEOPOLD STAFF przybywa do Hamburga, 27.04.2014 rok (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).