poniedziałek, 28 lipca 2014

Z cyklu masowce ... cz. 2 - TAMAR



TAMAR (IMO: 9456226, MMSI: 538003703, Call Sign: V7SQ6, Bandera: Wyspy Marshalla, Port macierzysty: Majuro) masowiec typu „handy size” zbudowany przez chińską stocznię  Jiangsu Hantong Ship Heavy Industry w Tongzhou dla słoweńskiego armatora Splosna Plivba International Shipping & Portoroz. Numer stoczniowy budowy: 23, położenie stępki: 19.12.2009, wodowanie:30.03.2010, zdanie:25.05.2010.

TAMAR (IMO: 9456226, MMSI: 538003703, Call Sign: V7SQ6, Flag: Marshall Islands, Port of registry: Majuro) “handy size” bulk carrier built by a Chinese shipyard Jiangsu Hantong Ship Heavy Industry in Tongzhou for the Slovenian shipowner Splosna Plivba International Shipping & Portoroz. Yard number: 23, keel laid: 19.12.2009, launched: 30.03.2010, delivery date: : 25.05.2010.

Dane techniczne / technical data:
  • wyporność / tonnage:
    • GT: 32.987 t
    • DWT: 56.663 t
  • długość / lenght: 189,99 m
  • szerokość / breadth: 32,25 m
  • zanurzenie / draught: 18,00 m
  • kadłub / hull:
    • typ / type: jednoposzyciowy / single hull
    • materiał kadłuba / hull material: steel
    • ilość pokładów / deck numbers: 1
  • maszynownia:
    • silnik główny / main engine:
      • 1 silnik diesla /diesel engine zbudowany / build by DOOSAN MAN-B&W model: 6S50MC-C
        • moc / power: 9.480 kW
        • liczba cylindrów / no of cylinders: 6
    • zespoły prądotwórcze / power generators:
      • 3 x generatory / generators ZJMD Man-B&W. model: 5L23/30H
        • moc / power: 600 kW (każdy / each)
        • napięcie / voltage: 450 V
        • częstotliwość / frequency: 60 Hz
    • śruba / propeller: 1
  • ładownie:
    • liczba ładowni / cargo holds: 5
    • pojemność ładowni / cargo holds capacity (w / in cub m - ziarno / grain):
      • Nr 1 / No 1: 13.009,86 cub m
      • Nr 2 / No 2: 15.333,25 cub m
      • Nr 3 / No 3: 14.553, 08 cub m
      • Nr 4 / No 5: 15.333,27 cub m
      • Nr 5 / No 5: 13.404, 64 cub m
    • pojemność całkowita wszystkich ładowni / total cargo holds capacity (w / In cub m – ziarno / grain): 71634, 10 cub m,
  • Luki ładowni:
    • Wymiary:
      • Nr 1 / No 1: 16,86 x 18,26 m,
      • Nr 2 / No 2: 21,32 x 18,26 m
      • Nr 3 / No 3: 21,32 x 18,26 m
      • Nr 4 / No 4: 21,32 x 18,26 m
      • Nr 5 / No : 21,32 x 18,26 m
    • pokrywy ładowni:
      • typ: MacGregor, wodoszczelne hydraulicznie sterowane wodoszczelne / MacGregor watertight, hydraulic operated,
  • urządzenia za i wyładunkowe / cargo handling:
    • 4 elektro – hydrauliczne dźwigi / elektro – hydraulic cranes: każdy / each 30 t. SWL

Wszystkie dane z broszury informacyjnej armatora oraz ze strony http://grosstonnage.com / All data from shipowner information brochure and site http://grosstonnage.com


Poniżej zdjęcia opuszczającego Hamburg masowca TAMAR / Below photos of outbounding Hamburg bulker TAMAR (aby powiększyć kliknij na zdjęcie / to enlarge, click on the photo).











 

czwartek, 24 lipca 2014

Z cyklu masowce ... cz. 1 - ANANGEL ASTRONOMER



ANANGEL ASTRONOMER (IMO: 9581239, MMSI: 24160000, Call Sign: SVBL6, bandera: Grecja, Port macierzysty: Ateny) masowiec typu capesize zbudowany przez południowo koreańską stocznię Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering w Geoje na zamówienie greckiego armatora Anangel Maritime Services z Aten. Numer budowy: 1195, cięcie blach: 09.01.2010, położenie stępki: 14.02.2011, wodowanie: 16.08.2011, zdanie: 21.02.2012.

ANANGEL ASTRONOMER (IMO: 9581239, MMSI: 24160000, Call Sign: SVBL6 flag: Greece, Port of registry: Athens) capesize bulk carrier built by the South Korean shipyard Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering  in Geoje to order a Greek shipowner Anangel Maritime Services from Athens. Yard number: 1195, steel cutting: 09.01.2010, kiel laid: 14.02.2011, launched: 16.08.2011, delivery date: 21.02.2012.

Date techniczne / technical data:
  • wyporność / tonnage:
    • GT: 89.891 t
    • DWT: 179.719 t
  • długość / lenght: 292,00 m
  • szerokość / breadth: 44,99 m
  • zanurzenie / draught: 18,23 m
  • kadłub / hull:
    • typ / type: podwójne poszycie / double hull
    • materiał kadłuba / hull material: steel
    • ilość pokładów / deck numbers: 1
    • przedziały wodoszczelne / water tight compartments: 10
  • maszynownia:
    • silnik główny / main engine:
      • 1 silnik diesla /diesel engine zbudowany / build by HHI ENGINE & MACHINERY DIV model: 6S70MC-C8
        • moc / power: 18660 kW
        • liczba cylindrów / no of cylinders: 6
    • zespoły prądotwórcze / power generators:
      • 3 x generatory / generators TAIYO Electric Co., Ltd. model: FE 547C-8
        • moc / power: 800 kW (każdy / each)
    • kotły / boilers:
      • 1 x Alfa Laval Quingdao Ltd. Model Mission OS, maksymalne dopuszczalne ciśnienie roboocze / maximum allowable working pressure: 9 bar
      • 1 x Alfa Laval Quingdao Ltd. Model Mission XW, maksymalne dopuszczalne ciśnienie roboocze / maximum allowable working pressure: 12 bar
    • wał napędowy / shaft: 1 DAEWOO Shipbuilding & Marine Engineering Co. Ltd.
    • śruba / propeller: 1 Mecklenburger Metallguss GMBH
  • ładownie:
    • liczba ładowni / cargo holds: 9
      • tylko ładunki masowe /bulk cargo: 5
      • ładunki masowe lub woda / bulk cargo or water: 4
    • pojemność wszystkich ładowni / cargo holds capacity: 199293 t
  • urządzenia za i wyładunkowe / cargo handling: brak / gearless
(wszystkie zamieszczone powyżej dane techniczne pochodzą ze strony ABS Eagle (http://www.eagle.org)/ all technical data from site ABS Eagle (http://www.eagle.org).

Poniżej zdjęcia opuszczającego Hamburg masowca ANANGEL ASTRONOMER / Below photos of outbounding Hamburg bulker ANANGEL ASTRONOMER (aby powiększyć kliknij na zdjęcie / to enlarge, click on the photo).
















czwartek, 17 lipca 2014

Z cyklu "Z życia portu" ... cz. 2 - portowa sztuka cz. 2

Tym razem artystyczne graffiti widnięjące na filara Trasy Zamkowej w Szczecinie

This time graffiti appearing on the pillar of the Castle Route in Szczecin





wtorek, 8 lipca 2014

Z cyklu "Z życia portu" ... cz. 1 - portowa sztuka


Artystyczne graffiti w pobliżu przystanku Argentinienbrucke (linia promowa nr 73), Hamburg

Artistic graffiti near the stop Argentinienbrucke (ferry line # 73), Hamburg







środa, 18 czerwca 2014

Z cyklu "Flota Chipolbroku" ... cz. 1 - LEOPOLD STAFF (II)

LEOPOLD STAFF (II) (IMO: 9272228,MMSI: 209486000, Call sign: P3XQ9, Bandera: Cypr, Port macierzysty: Limassol) – drobnicowiec wielozadaniowy przystosowany m.in. do przewozu ładunków ciężkich oraz typu „project”. Zbudowany dla Chińsko – Polskiego Towarzystwa – Okrętowego S.A. znanego pod marką CHIPOLBROK przez stocznię Shanghai Shipyard z Szanghaju (CHRL).

*    *     *

Historia budowy

Położenie stępki:

09.10.2003

Zakończenie budowy:

24.11.2004

*    *     *

Dane techniczne:

Wyporność:

GT:  24.167 / DWT: 20.270 t.

Wymiary (d. x sz. x w.):

199 x 26 x 15.5 m

Kadłub:

typ: podwójny

materiał: stal

grodzie: 8

pokłady ciągłe: 2

Napęd:

1 x 7 cylindrowy silnik diesla Wartsila-Sulzer type 7RT-flex60C o mocy: 16.250 kW

śruba: 1

Prędkość:

18,5 w.

Ster:

1

Urządzenia pomocnicze:

zespoły prądotwórcze: 3 x 1020kW (Wartsila typ A6L20); 1 ABB AMG 450L8

generator awaryjny: 1 x Damp D2866Te 212.5 kVA

kotły:

1 x oil-fired Aalborg Mission OS1600,

1x Exhaust-gas Aalborg AV-4

dziobowy ster strumieniowy: 1 x Wuhan-Kawasaki type KT-105B3 (900kW)

Ładownie / Luki

5/5

Pojemność ładunkowa:

ziarno: 37770 – 40000 m3

bele: 37000 m3

kontenery: 1.900 TEU

Urządzenia załadunkowe:

2 dźwigi każdy 320 ton SWL(MacGregor type GLH)

2 dźwigi każdy 50 ton SWL (MacGregor)

Pojemność zbiorników:

balast: 11591 ton

paliwo: 2741 ton

olej smarny: 142 m3

woda pitna: 275,5 m3

 *    *     *

Poniżej zdjęcia LEOPOLD STAFF przybywa do Hamburga, 27.04.2014 rok (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).