sobota, 12 kwietnia 2014

Z cyklu kontenerowce dowozowe ... cz. 5 - IRIS BOLTEN



IRIS BOLTEN (IMO: 9369007, MMSI: 255805577, Call Sign: CQHB, Bandera: Madera) - kontenerowiec dowozowy tzw. Fedder zbudowany przez niemiecką stocznię Detlef Hegemann Rolandwerft w Beren dla armatora Aug. Bolten Wm. Miller's Nachfolger (GmbH & Co.) KG z Hamburga, stoczniowy numer budowy 241, położenie stępki: 05.09.2007 r., wodowany: 08.01.2008 r., koniec budowy: 14.03.2008 r. odebrany przez armatora: 17.03.2008 r.

IRIS BOLTEN (IMO: 9369007, MMSI: 255805577, Call Sign: CQHB Flag: Madeira) - feeder container built by the German shipyard Detlef Hegemann Rolandwerft in Beren for the shipowner Aug. Bolten Wm. Miller's Nachfolger (GmbH & Co.). Co. KG from Hamburg, yard number  241, keel laid: 05.09.2007, launch date: 08.01.2008, build end: 14.03.2008 delivery date: 17.03.2008 r .

Dane techniczne /technical data (kliknij na link poniżej /click on the link below):
Poniżej zdjęcia IRIS BOLTEN wykonane w Hamburgu / Below photos IRIS BOLTEN made in Hamburg (aby powiększyć kliknij na zdjęcie / to enlarge, click on the photo).










niedziela, 30 marca 2014

Z cyklu kontenerowce dowozowe ... cz.4 - DORNBUSCH



DORNBUSCH ex NORRLAND (do 12.2008 r.) ex DORNBUSCH (do 19.02.1996 r.) (IMO: 9126211, MMSI: 211234480, Call Sign: DIOD, Bandera: Niemcy, Port macierzysty: Hamburg) - kontenerowiec dowozowy tzw. feeder zbudowany przez stocznię Schiffswerft J.J. Sietas, Hamburg-Neuenfelde według projektu 151 dla armatora Ohle Reederei z Drochtersen. Numer budowy: 1094, położenie stępki: 08.03.1995 r., koniec budowy: 21.05.1996 r., dostarczony armatorowi:  08.02.1996 r.

DORNBUSCH ex Norrland (until 12.2008 r) ex DORNBUSCH (until  02.19.1996) (IMO: 9126211, MMSI: 211234480, Call Sign: DIOD, Flag: Germany, Port of registry: Hamburg) - feeder container built by the shipyard JJ Schiffswerft Sietas, Hamburg-Neuenfelde (Project 151) for the shipowner Reederei Ohle of Drochtersen. Yard number: 1094, keel laid: 08.03.1995, build end: 21.05.1996, delivery date: 02.08.1996.


Dane techniczne /technical data (kliknij na link poniżej /click on the link below) :

Poniżej zdjęcia DORNBUSCH wykonane w Hamburgu / Below photos DORNBUSCH made ​​in Hamburg (aby powiększyć kliknij na zdjęcie / to enlarge, click on the photo).








wtorek, 4 marca 2014

Z cyklu kontenerowce dowozowe ... cz. 3 - CERES


CERES (IMO: 9429211, MMSI: 305 531000, Call Sign: V2QC4, Bandera: Antigua & Barbuda, Port Macierzysty: St. Johns) - kontenerowiec dowozowy tzw. feeder. Zbudowany przez chińską stocznię FUJIAN MAWEI SHIPBUILDING w Mawei dla armatora Reederei Gebr. Winter GmbH & Co. KG z Hamburga. Numer budowy: 431-4, zamówiony: 17.03.2006 r., położenie stępki: 06.09.2008 r. , koniec budowy: 25.02.2010 r., zdany armatorowi: 29.01.2010 r..

CERES (IMO: 9429211, MMSI: 305 531000, Call Sign: V2QC4 Flag: Antigua & Barbuda, Port of registry: St. Johns) - feeder container. Built by Chinese shipyard FUJIAN Mawei SHIPBUILDING in Mawei for the shipowner Reederei Gebr. Winter GmbH & Co. KG. Yard number: 431-4, ordered: 17.03.2006 r, keel laid: 06.09.2008 r. , build end: 25.02.2010 r., delivery date: 29.01.2010 r..

Dane techniczne /technical data (kliknij na link poniżej /click on the link below) :
Poniżej zdjęcia CERES wykonane w Hamburgu / Below photos CERES made in Hamburg (aby powiększyć kliknij na zdjęcie / to enlarge, click on the photo).









 

wtorek, 4 lutego 2014

Z cyklu kontenerowce dowozowe ... cz. 2 - BORUSSIA DORTMUND

BORUSSIA DORTMUND (IMO: 9162681, MMSI: 210001000, Call Sign: C4RW2, Bandera: Cypr, Port macierzysty: Limassol) - kontenerowiec dowozowy tzw. feeder zbudowany przez stocznię Schiffswerft J.J. Sietas, Hamburg-Neuenfelde według projektu 160 dla armatora Reederei Rudolf Schepers GmbH & Co. KG. Numer budowy: 1125, zamówiony: 30.11.1995 r., położenie stępki: 21.05.1996 r. , wodowany: 06.01.1998 r., dostarczony armatorowi:  05.02.1998 r.

BORUSSIA DORTMUND (IMO: 9162681, MMSI: 210001000, Call Sign: C4RW2 Flag: Cyprus Port of Limassol) - feeder container built by the shipyard JJ Schiffswerft Sietas, Hamburg-Neuenfelde by Project 160 for the owner Reederei Rudolf Schepers GmbH & Co. KG. KG. Yard number: 1125, ordered: 30.11.1995 r, keel laid: 21.05.1996 launched: 06/01/1998, delivery date:: 05.02.1998

Dane techniczne / Technical data:
  • Wyporność / Displacement (GT / DWT): 6.363 t / 7.131 t, 
  • Wymiary (d. x s. x z.) / Dimensions (l. x b. x d.): 122 x 18 x 8.3 m, 
  • Kadłub / Hull: 
    • typ: pojedynczy częściowo podwójne dno / single hull party double bottom, 
    • grodzie wodoszczelne / watertight bulkheads: 6, 
    • pokłady ciągłe / continious decks: 1, 
  • Napęd / propulsion: spalinowy / diesel, 
    • 1 silnik diesla / 1 diesel engine: MAN B&W 8L40/54 o zredukowanej mocy do / with reduced power to: 3.380 kW (nominalna moc / nominal Power: 5.300 kW), 
    • 1 śruba / 1 propeller, 
    • 1 ster / 1 ruder, 
    • stery strumieniowe (dziobowy, rufowy)/ thrusters (bow/stern): 1 x 550kw, brak / none, 
  • Prędkość / Speed: 14,5 węzła / knots, 
  • Ładownie / luki / Holds / hatches: 4/3, 
  • Pojemność ładunkowa / Cargo capacity: 
    • kontenery 20`/ 20` containers: 700 TEU, 
    • kontenery 14`/ 14` containers: 380 TEU, 
    • kontenery chłodzone / reefer containers: 100 TEU, 
    • ziarno / grain: 13.852 m3, 
    • bele / bale: 12.536 m3, 
  • Pojemność zbiorników / Tank capacities: 
    • paliwo / fuel: 625 m3., 
    • balast / ballast: 2.135 m3, 
  • Urządzenia przeładunkowe / Cargo handling: brak / none, 
  • Załoga / crew: 20 os./pers.


Poniżej zdjęcia BORUSSI DORTMUND wykonane w Hamburgu / Below photos BORUSSIA DORTMUND made ​​in Hamburg (aby powiększyć kliknij na zdjęcie / to enlarge, click on the photo)













piątek, 24 stycznia 2014

Z cyklu kontenerowce dowozowe ... cz. I - ALDEBARAN J

ALDEBARAN J ex-GRACECHURCH JUPITER (do 07.2009), ex-RUTH BORCHARD (10.2007) ex-ALDEBARAN J (08.2006) IMO: 9349186, MMSI: 9349186, Call Sign: V2CB5 - kontenerowiec dowozowy tzw. feeder zbudowany przez niemiecką stocznię Detlef Hegemann Rolandwerft w Beren, stoczniowy numer budowy 231, położenie stępki: 01.02.2005 r., wodowany: 13.02.2006 r., odebrany przez armatora: 10.08.2006 r.

ALDEBARAN J ex-Gracechurch JUPITER (up to 07.2009), ex-RUTH BORCHARD (10.2007) ex-ALDEBARAN J (08.2006) IMO: 9349186, MMSI: 9349186, Call Sign: V2CB5 - feeder container, built by the German shipyard Detlef Hegemann Rolandwerft in Beren, yard number 231, keel laid: 01.02.2005 launch date: 13.02.2006, delivery date: 10.08.2006 

Podstawowe dane techniczne / Basic technical data:
  • wyporność / tonnage:
    • GT: 8.273 ton,
    • DWT: 10.977 ton
  • wymiary:
    • długość całkowita/ lenght overall: 139.60 m
    • szerokość / beam: 22.20 m
    • zanurzenie / depth: 9.50 m
  • Napęd / propulsion:
    • silnik główny / main engine: 1 x silnik diesla/diesel engine model MAK 9 M43 C - 9 cylinrów/cylinders, moc/power: 8.400 kW,
    • 1 śruba o kontrolowanym skoku / controllable pitch propeller,
  • prędkość / speed: 18.0 węzłów / knots,
  • Ilość zabieranych kontenerów: 900 TEU.

Link do strony ze szczegółowymi danymi statku / link to site with ship details:
http://app.gl-group.com/register/index.jsp

Poniżej zdjęcia ALEDEBARAN J wykonane w Hamburgu / Below photos ALEDEBARAN J made ​​in Hamburg (aby powiększyć kliknij na zdjęcie / to enlarge, click on the photo)