środa, 8 kwietnia 2015

Z cyklu flota "Euroafrica Linie Żeglugowe" ... cz. 4 - AZURYT

AZURYT ex ONEGO VOYAGER (do 11.2008 r.) ex JACO STOVE (do 10.2003 r.) ex MEKHANIK KURAKO (do 08.2003 r.) ex SOLOMON CHIEF (do 04.200o r.) ex CAPITAINE TASMAN (do 1999 r.) ex MEKHANIK KURAKO (do 1997 r.) ex TIGER SHARK (do 05.1995 r.) ex BACK BAY (do 1994 r.) ex MEKHANIK KURAKO (do 06.1992 r.) ex PRINTCA (do 1989 r.) (IMO: 7817361, MMSI: 212159000, call sign: 5BMX2, bandera: Cypr, port macierzysty: Limassol) – drobnicowiec, zbudowany przez japońską stocznię Miho Shipyard w Shizuoka jako PRINTCA. W listopadzie 2008 roku zakupiony przez Euroafrica Shipping Linies Co. Ltd. ze Szczecina i przemianowany na AZURYT. W grudniu 2013 roku sprzedany rosyjskiemu armatorowi i przemianowany na FESCO PIONER.

*     *     *

Historia budowy

Numer stoczniowy budowy:

1330

Położenie stępki:

24.08.1988

Wodowanie:

31.10.1988

Zdanie:

28.12.1988

*     *     *

Dane techniczne

Wyporność:

GT: 6.030 / DWT: 9.590 t.

Wymiary (d. x sz. x z.)

113,12 x 19,22 x 8,54 m

Kadłub:

typ: jednoposzyciowy

materiał: stal

grodzie poprzeczne: 3

pokłady ciągłe: 1

Napęd:

1 x 6 cylindrowy silnik diesla Hanshin model: 6LF58A o mocy: 4.413 kW

śruba: 1

Prędkość:

15 w

Ster:

1

Urządzenia pomocnicze:

3 x zespoły prądotwórcze napędzane silnikami diesla marki  Mitsubishi model S6N-MPTA

1 x awaryjny zestaw prądotwórczy napędzany silnikiem diesla DEUTZ model: F5 L912,

Ładownie / Luki

liczba: 1/1

typ ładowni: pudełko („box”)

wymiary luków: 1 x 33.60/35.70 x 15.70 m

Pojemność ładunkowa:

bele: 12.110 m3

ziarno: 12.816 m3

kontenery: 564 TEU

Urządzenia załadunkowe:

2 dźwigi pokładowe posadowione na sterburcie każdy o unosie 50 ton

Załoga:

 

*     *     *

Bibliografia

www.euroafrica.com.pl

*     *     *

Poniżej: AZURYT w trakcie shifftingu do Stoczni Remontowej Gryfia 08.04.2010 (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz