sobota, 11 lutego 2017

Z cyklu "Flota Polskiej Żeglugi Morskiej" ... cz. 36 - MIEDWIE (I)

MIEDWIE (I) (IMO: 9393448, MMSI: 311018300, Sygnał wywoławczy: C6XP5, Bandera: Wyspy Bahama, Port macierzysty: Nassau) – masowiec typu „handysize” przystosowany do żeglugi po Wielkich Jeziorach Ameryki Północnej, zbudowany przez chińską stocznię Mingde Heavy Industry w Nantong dla polskiego armatora Polska Żegluga Morska – POLSTEAM ze Szczecina. Matką chrzestną statku została Pani Alicja Janasik – pracownik spółki Agio. W pierwszym rejsie masowcem dowodził kpt. Zbigniew Ziółkowski.

*     *     *

Historia Budowy

Numer budowy:

MD016

Położenie stępki:

03.09.2008

Wodowanie:

11.08.2009

Zdanie:

22.03.2010

*     *     *

Dane techniczne

Wyporność:

GT: 20.603 / DWT: 30.000 t

Wymiary (d x sz x z):

190,00 x 23,76 m x 10,22 m

Kadłub:

typ: dwuposzyciowy

materiał kadłuba: stal

pokłady ciągłe: 1

Napęd:

1 x 6 cylindrowy silnik diesla Wartsila 6RTA48T-B o mocy: 7.800 kW / 118 RPM

śruba: 1

Urządzenia pomocnicze:

2 x zespoły prądotwórcze z silnikiem diesla: Wartsila Auxpac 645W4L20  – każdy o mocy 655 kW, 806 kVA

1 x zespół prądotwórczy z silnikiem diesla: Wartsila Auxpac 875W6L20  o mocy 875 kW, 1094 kVA

ster strumieniowy dziobowy: 1 x 800 kW

Prędkość:

14,5 w.

Ster:

1

Ładownie / Luki:

liczba: 6/6

pokrywy luków: hydrauliczne MacGregor

Pojemność całkowita wszystkich ładowni::

ziarno: 38.340 m3

Urządzenia za i wyładunkowe:

3 x elektro – hydrauliczne dźwigi pokładowe każdy o unosie 30 ton

Załoga:

 

*     *     *

Bibliografia

Gogol Krzysztof, Bohdan Huras – Polska Żegluga Morska Album Floty 1951 – 2012, Fundacja Promocji Przemysłu Okrętowego i Gospodarki Morskiej, Gdańsk 2012, 2021

*     *     *

Poniżej: MIEDWIE przybywa do Hamburga 18.06.2015 r. (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
















Aktualizacja 20.11.2021: Poniżej: MIEDWIE podczas postoju przy Nabrzeżu Bytomskim, Gdańsk 15.11.2021 r., zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).







Aktualizacja 20.11.2021: Poniżej: MIEDWIE podczas postoju przy Nabrzeżu Bytomskim, Gdańsk 19.11.2021 r., zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie). 




Aktualizacja 02.08.2022: Poniżej: MIEDWIE podczas postoju przy Nabrzeżu Bytomskim, Gdańsk 27/28.07.2022 r., zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
 






Aktualizacja 10.08.2022: Poniżej: MIEDWIE, Gdańsk 04.08.2022 r., zdjęcie: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
 

Aktualizacja 15.12.2022: Poniżej: MIEDWIE, Gdańsk 10.12.2022 r., zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
 



Aktualizacja 26.01.2023: Poniżej: MIEDWIE, Gdańsk 16.01.2023 r., zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
 



Aktualizacja 26.01.2023: Poniżej: MIEDWIE, Gdańsk 18.01.2023 r., zdjęcie: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
 

Aktualizacja 23.02.2023: Poniżej: MIEDWIE, Gdańsk 06.02.2023 r., zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
 


 
Aktualizacja 23.02.2023: Poniżej: MIEDWIE, Gdańsk 10.02.2023 r., zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
 


 
Aktualizacja 15.07.2023: Poniżej: MIEDWIE, Gdańsk 07/08.07.2023 r., zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
 





 
 
 

Bibliografia / Bibliography:
http://www.polsteam.com.pl/
http://vesselregister.dnvgl.com/VesselRegister/vesseldetails.html?vesselid=29763

piątek, 3 lutego 2017

Z cyklu kontenerowce dowozowe ... cz. 6 - AURORA



AURORA (IMO 9234989, MMSI: 304080000, Sygnał wywoławczy: 255805775, V2GS9, bandera: Antigua i Barbuda) – kontenerowiec dowozowy Typu 168, zbudowany przez stocznię JJ Sietas KG Schiffswerft w Neuenfelde (Hamburg) na zamówienie armatora Reederei Rudolf Schepers Haren/EMS.
  • Numer budowy: 1128, 
  • Początek budowy: 01.07.2001, 
  • Zakończenie budowy: 01.08.2001, 
  • Zdanie: 08.08.2001.

AURORA (IMO 9234989, MMSI: 304080000, Call Sign: V2GS9, flag: Antigua & Barbuda)– Type 168 feeder containership built by shipyard JJ Sietas KG Schiffswerft in Neuenfelde (Hamburg) for order shipowner Reederei Rudolf Schepers Haren/EMS.
  • Yard number: 1128, 
  • Build start: 01.07.2000, 
  • Build end: 01.08.2001, 
  • Delivery date: 08.08.2001.

Dane techniczne / Technical data:
  • Wyporność / Displacement (GT / DWT): 9981 t / 11386 t, 
  • Wymiary (d. x s. x z.) / Dimensions (l. x b. x d.): 134 x 22 x 11.3 m, 
  • Kadłub / Hull: 
    • typ: pojedynczy podwójne dno / single hull double bottom, 
    • grodzie wodoszczelne / watertight bulkheads: 4, 
    • pokłady ciągłe / continious decks: 1, 
  • Napęd / propulsion: spalinowy / diesel, 
    • 1 silnik diesla / 1 diesel engine: MaK 9 M43C o mocy / with power 8400 kW, 
    • 1 śruba / 1 propeller, 
    • 1 ster / 1 ruder, 
    • stery strumieniowe (dziobowy, rufowy)/ thrusters (bow/stern): 1x750kw/1x450kW, 
  • Prędkość / Speed: 18,5 węzła / knots, 
  • Ładownie / luki / Holds / hatches: 4/4, 
  • Pojemność ładunkowa / Cargo capacity: 
    • kontenery 20`/ 20` containers: 868 TEU, 
    • kontenery 14`/ 14` containers: 585 TEU, 
    • kontenery chłodzone / reefer containers: 204 TEU, 
    • konternery 40` / 40` containers: 392,
  • Pojemność zbiorników / Tank capacities: 
    • paliwo / fuel: 861 t., 
    • woda pitna / fresh water: 128 t., 
    • balast / ballast: 4030 t., 
  • Urządzenia przeładunkowe / Cargo handling: brak / none, 
  • Załoga / crew: 19 os./pers.

Poniżej zdjęcia kontenerowca dowozowego Aurora (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of feeder AURORA (to enlarge click on the photo):














Bibliografia / Bibliography:
Gerd Uwe Detlefsern – Die Typeschiffe der Sietas-Werft: Register der Trockenfrachter, Hauschild Bremen.