piątek, 10 października 2014

Z cyklu masowce ... cz. 12 - ULTRA BELLAMBI



ULTRA BELLAMBI (IMO: 9624641, MMSI: 373810000, call sign: HONE, bandera: Panama, port macierzysty: Panama City) masowiec typu „supramax” zbudowany przez japońską stocznię Shin Kasado Dockyard z Kudamatsu dla japońskiego armatora Marugame Kisen Kaisha Ltd (w zarządzie duńskiego armatora Ultrabulk Shipping A/S z Gentofte). Numer stoczniowy budowy: K-033, położenie stępki: 17.12.2010 r., wodowanie: 07.07.2012 r., zdanie: 22.08.2012 r..

ULTRA BELLAMBI (IMO: 9624641, MMSI: 373810000, call sign: HONE, flag: Panama, port of registry: Panama City) “supramax” bulk carrier built by the Japanese shipyard Shin Kasado Dockyard Kudamatsu for Japanese shipowner Kisen Kaisha Takamatsu Ltd (manager Danish shipowner Ultrabulk Shipping A/S Gentofte). Yard number: K-033, keel laid: 17.12.2010, launched: 07.07.2012, delivery date: 22.08.2012.

Date techniczne / technical data:
·                    wyporność / tonnage:
o       GT: 34.777 t
o       DWT: 61.470 t
·                    długość / lenght: 199,98 m
·                    szerokość / breadth: 32,00 m
·                    zanurzenie / draught: 13,01 m
·                    kadłub / hull:
o       typ / type: jednoposzyciowy / single hull
o       materiał kadłuba / hull material: steel
o       ilość pokładów / deck numbers: 1
·                    maszynownia:
o       silnik główny / main engine:
§     1 silnik diesla Mitsui Engineering & Shipbuilding Co., Ltd z Tamano licencyjny /licensed MAN-B&W model: 6S60MC-C
·                  moc / power: 8.450 kW
·                  RPM: 108
·                  liczba cylindrów / no of cylinders: 6
o       kotły / boilers:
§    1 x Miura Co. Ltd.
§    Ciśnienie / pressure: 0.80 MPa
o       zespoły prądotwórcze / power generators:
§    4 x generatory / generators
o       łączna moc / total power: 1.965 kVA
o       śruba / propeller: 1
o       ster / rudder: 1
·                    prędkość / speed: 15,5 węzłów / knots
·                    ładownie:
o       liczba ładowni / cargo holds: 5
o       pojemność całkowita wszystkich ładowni / total cargo holds capacity (m3):
§     ziarno / grain: 77.674.
§     bele / bale: 73.552
·                    Luki / hatches
o       Liczba luków / no of hatches: 5
o       Pokrywy luków / hatchways: MacGregor
·                    urządzenia za i wyładunkowe / cargo handling:
o       4 dźwigi / cranes: każdy / each 30,5 t SWL

Wszystkie dane ze strony http://grosstonnage.com i http://www.classnk.or.jp/hp/en/index.html / all data from sites http://grosstonnage.com & http://www.classnk.or.jp/hp/en/index.html.

Poniżej zdjęcia opuszczającego Hamburg masowca ULTRA BELLAMBI / Below photos of outbounding Hamburg bulker ULTRA BELLAMBI (aby powiększyć kliknij na zdjęcie / to enlarge, click on the photo).












czwartek, 2 października 2014

Z cyklu masowce ... cz. 11 - LILY ATLANTIC



LILY ATLANTIC (IMO: 9433614, MMSI: 354774000, call sign: HOWL, bandera: Panama, port macierzysty: Panama City) masowiec typu „panamax” zbudowany przez japońską stocznię Tsuneishi Shipbuilding w Fukuyamie dla japońskiego armatora K Line Bulk Shipping. Numer stoczniowy budowy: 1446, położenie stępki: 22.02.2009 r., zdanie: 31.08.2009 r.

LILY ATLANTIC (IMO: 9433614, MMSI: 354774000, Call Sign: HOWL, flag: Panama, port of registry: Panama City) panamax bulk carrier built by the Japanese shipyard Tsuneishi Shipbuilding in Fukuyama for Japanese shipowner K Line Bulk Shipping. Yard number: 1446, keel laid: 22.02.2009, delivery date: 31.08.2009.

Date techniczne / technical data:
·                    wyporność / tonnage:
o       GT: 43.012 t
o       DWT: 82.171 t
·                    długość / lenght: 229  m
·                    szerokość / breadth: 32 m
·                    zanurzenie / draught: 13,43 m
·                    kadłub / hull:
o       typ / type: jednoposzyciowy / single hull
o       materiał kadłuba / hull material: steel
o       ilość pokładów / deck numbers: 1
o       przedziały wodoszczelne / watertight bulkheads: 10
·                    maszynownia:
o       silnik główny / main engine:
§     1 silnik diesla /diesel Mitsui Engineering & Shipbuilding Co. Ltd. Tamano Works MAN B&W model: 6S60MC-C,
·                  moc / power: 9.710 kW
·                  RPM: 97
·                  liczba cylindrów / no of cylinders: 6
o       zespoły prądotwórcze / power generators:
§     4 x generatory / generators
·                    moc / power: 1600 kVA,
o       kotły / boilers::
§     1 x Osaka Boiler Mfg., Co., Ltd.
·                    ciśnienie / pressure: 0,80
o       śruba / propeller: 1
o       ster / rudder: 1
·                    prędkość / speed: 16 węzłów / knots
·                    ładownie:
o       liczba ładowni / cargo holds: 7
§     sześć ładowni przystosowanych do przewożenia ładunku / six holds designated to carry cargo
§     jedna ładowania przystosowana do przewożenia ładunku lub wody / one hold designated to carry cargo or water
o       pojemność całkowita wszystkich ładowni / total cargo holds capacity (m3):
§     ziarno / grain: 97.381.
·                    Luki / hatches
o       Liczba luków / no of hatches: 7
o       Pokrywy luków / hatchways: MacGregor
o       Wymiary pokryw / dim hatchways:
§     1  - 14.2 m x 13.8 m,
§     6 – 17.8 m x 15.4 m
·                    urządzenia za i wyładunkowe / cargo handling:
o       brak / gearless

Wszystkie dane ze strony http://grosstonnage.com i http://www.classnk.or.jp/hp/en/index.html / all data from sites http://grosstonnage.com & http://www.classnk.or.jp/hp/en/index.html.

Poniżej zdjęcia przybywającego do Hamburga masowca LILY ATLANTIC / Below photos of inbounding Hamburg bulker LILY ATLANTIC (aby powiększyć kliknij na zdjęcie / to enlarge, click on the photo).