niedziela, 30 marca 2014

Z cyklu kontenerowce dowozowe ... cz.4 - DORNBUSCH



DORNBUSCH ex NORRLAND (do 12.2008 r.) ex DORNBUSCH (do 19.02.1996 r.) (IMO: 9126211, MMSI: 211234480, Call Sign: DIOD, Bandera: Niemcy, Port macierzysty: Hamburg) - kontenerowiec dowozowy tzw. feeder zbudowany przez stocznię Schiffswerft J.J. Sietas, Hamburg-Neuenfelde według projektu 151 dla armatora Ohle Reederei z Drochtersen. Numer budowy: 1094, położenie stępki: 08.03.1995 r., koniec budowy: 21.05.1996 r., dostarczony armatorowi:  08.02.1996 r.

DORNBUSCH ex Norrland (until 12.2008 r) ex DORNBUSCH (until  02.19.1996) (IMO: 9126211, MMSI: 211234480, Call Sign: DIOD, Flag: Germany, Port of registry: Hamburg) - feeder container built by the shipyard JJ Schiffswerft Sietas, Hamburg-Neuenfelde (Project 151) for the shipowner Reederei Ohle of Drochtersen. Yard number: 1094, keel laid: 08.03.1995, build end: 21.05.1996, delivery date: 02.08.1996.


Dane techniczne /technical data (kliknij na link poniżej /click on the link below) :

Poniżej zdjęcia DORNBUSCH wykonane w Hamburgu / Below photos DORNBUSCH made ​​in Hamburg (aby powiększyć kliknij na zdjęcie / to enlarge, click on the photo).








wtorek, 4 marca 2014

Z cyklu kontenerowce dowozowe ... cz. 3 - CERES


CERES (IMO: 9429211, MMSI: 305 531000, Call Sign: V2QC4, Bandera: Antigua & Barbuda, Port Macierzysty: St. Johns) - kontenerowiec dowozowy tzw. feeder. Zbudowany przez chińską stocznię FUJIAN MAWEI SHIPBUILDING w Mawei dla armatora Reederei Gebr. Winter GmbH & Co. KG z Hamburga. Numer budowy: 431-4, zamówiony: 17.03.2006 r., położenie stępki: 06.09.2008 r. , koniec budowy: 25.02.2010 r., zdany armatorowi: 29.01.2010 r..

CERES (IMO: 9429211, MMSI: 305 531000, Call Sign: V2QC4 Flag: Antigua & Barbuda, Port of registry: St. Johns) - feeder container. Built by Chinese shipyard FUJIAN Mawei SHIPBUILDING in Mawei for the shipowner Reederei Gebr. Winter GmbH & Co. KG. Yard number: 431-4, ordered: 17.03.2006 r, keel laid: 06.09.2008 r. , build end: 25.02.2010 r., delivery date: 29.01.2010 r..

Dane techniczne /technical data (kliknij na link poniżej /click on the link below) :
Poniżej zdjęcia CERES wykonane w Hamburgu / Below photos CERES made in Hamburg (aby powiększyć kliknij na zdjęcie / to enlarge, click on the photo).









 

wtorek, 4 lutego 2014

Z cyklu kontenerowce dowozowe ... cz. 2 - BORUSSIA DORTMUND

BORUSSIA DORTMUND (IMO: 9162681, MMSI: 210001000, Call Sign: C4RW2, Bandera: Cypr, Port macierzysty: Limassol) - kontenerowiec dowozowy tzw. feeder zbudowany przez stocznię Schiffswerft J.J. Sietas, Hamburg-Neuenfelde według projektu 160 dla armatora Reederei Rudolf Schepers GmbH & Co. KG. Numer budowy: 1125, zamówiony: 30.11.1995 r., położenie stępki: 21.05.1996 r. , wodowany: 06.01.1998 r., dostarczony armatorowi:  05.02.1998 r.

BORUSSIA DORTMUND (IMO: 9162681, MMSI: 210001000, Call Sign: C4RW2 Flag: Cyprus Port of Limassol) - feeder container built by the shipyard JJ Schiffswerft Sietas, Hamburg-Neuenfelde by Project 160 for the owner Reederei Rudolf Schepers GmbH & Co. KG. KG. Yard number: 1125, ordered: 30.11.1995 r, keel laid: 21.05.1996 launched: 06/01/1998, delivery date:: 05.02.1998

Dane techniczne / Technical data:
  • Wyporność / Displacement (GT / DWT): 6.363 t / 7.131 t, 
  • Wymiary (d. x s. x z.) / Dimensions (l. x b. x d.): 122 x 18 x 8.3 m, 
  • Kadłub / Hull: 
    • typ: pojedynczy częściowo podwójne dno / single hull party double bottom, 
    • grodzie wodoszczelne / watertight bulkheads: 6, 
    • pokłady ciągłe / continious decks: 1, 
  • Napęd / propulsion: spalinowy / diesel, 
    • 1 silnik diesla / 1 diesel engine: MAN B&W 8L40/54 o zredukowanej mocy do / with reduced power to: 3.380 kW (nominalna moc / nominal Power: 5.300 kW), 
    • 1 śruba / 1 propeller, 
    • 1 ster / 1 ruder, 
    • stery strumieniowe (dziobowy, rufowy)/ thrusters (bow/stern): 1 x 550kw, brak / none, 
  • Prędkość / Speed: 14,5 węzła / knots, 
  • Ładownie / luki / Holds / hatches: 4/3, 
  • Pojemność ładunkowa / Cargo capacity: 
    • kontenery 20`/ 20` containers: 700 TEU, 
    • kontenery 14`/ 14` containers: 380 TEU, 
    • kontenery chłodzone / reefer containers: 100 TEU, 
    • ziarno / grain: 13.852 m3, 
    • bele / bale: 12.536 m3, 
  • Pojemność zbiorników / Tank capacities: 
    • paliwo / fuel: 625 m3., 
    • balast / ballast: 2.135 m3, 
  • Urządzenia przeładunkowe / Cargo handling: brak / none, 
  • Załoga / crew: 20 os./pers.


Poniżej zdjęcia BORUSSI DORTMUND wykonane w Hamburgu / Below photos BORUSSIA DORTMUND made ​​in Hamburg (aby powiększyć kliknij na zdjęcie / to enlarge, click on the photo)













piątek, 24 stycznia 2014

Z cyklu kontenerowce dowozowe ... cz. I - ALDEBARAN J

ALDEBARAN J ex-GRACECHURCH JUPITER (do 07.2009), ex-RUTH BORCHARD (10.2007) ex-ALDEBARAN J (08.2006) IMO: 9349186, MMSI: 9349186, Call Sign: V2CB5 - kontenerowiec dowozowy tzw. feeder zbudowany przez niemiecką stocznię Detlef Hegemann Rolandwerft w Beren, stoczniowy numer budowy 231, położenie stępki: 01.02.2005 r., wodowany: 13.02.2006 r., odebrany przez armatora: 10.08.2006 r.

ALDEBARAN J ex-Gracechurch JUPITER (up to 07.2009), ex-RUTH BORCHARD (10.2007) ex-ALDEBARAN J (08.2006) IMO: 9349186, MMSI: 9349186, Call Sign: V2CB5 - feeder container, built by the German shipyard Detlef Hegemann Rolandwerft in Beren, yard number 231, keel laid: 01.02.2005 launch date: 13.02.2006, delivery date: 10.08.2006 

Podstawowe dane techniczne / Basic technical data:
  • wyporność / tonnage:
    • GT: 8.273 ton,
    • DWT: 10.977 ton
  • wymiary:
    • długość całkowita/ lenght overall: 139.60 m
    • szerokość / beam: 22.20 m
    • zanurzenie / depth: 9.50 m
  • Napęd / propulsion:
    • silnik główny / main engine: 1 x silnik diesla/diesel engine model MAK 9 M43 C - 9 cylinrów/cylinders, moc/power: 8.400 kW,
    • 1 śruba o kontrolowanym skoku / controllable pitch propeller,
  • prędkość / speed: 18.0 węzłów / knots,
  • Ilość zabieranych kontenerów: 900 TEU.

Link do strony ze szczegółowymi danymi statku / link to site with ship details:
http://app.gl-group.com/register/index.jsp

Poniżej zdjęcia ALEDEBARAN J wykonane w Hamburgu / Below photos ALEDEBARAN J made ​​in Hamburg (aby powiększyć kliknij na zdjęcie / to enlarge, click on the photo)


















niedziela, 5 stycznia 2014

Z cyklu jednostki Polskiej Marynarki Wojennej ... cz. 1 Zbiornikowiec paliwowy Z-8

Z-8 - Zbiornikowiec paliwowy projektu B199 zbudowany przez Wrocławską Stocznię Rzeczną we Wrocławiu, numer budowy: B199/2, podniesienie bandery: 21.07.1970, kod NATO: Moskit.

Z-8 - fuel tanker proj. B199, build by the Wroclaw River Shipyard in Wroclaw, build number: B199/2, commissioned: 21.07.1970, NATO code: Mosquito.

Dane techniczne / Technical data:
* Wymiary / Dimensions:
- L = 57.87 m
- B = 9.30 m
- H = 3.75 m
* Napęd główny / Main drive:
-1 x silnik diesla / diesel engine model: 6NVD48.AU, moc maksymalna / max. power: 704 kW (957 KM/HP) przy/at 387 RPM; moc nominalna/nominal power: 640 kW (870 KM/HP) przy / at 375 RPM,
- 1 wał napędowy zakończony czteroskrzydłową śrubą / 1 drive shaft completed four-wing screw,
* Zespoły prądotwórcze / Generating sets:
- 2 zespoły / teams S324-MEZ-EL moc / power: 30.6 kW (41.6 KM) każdy / each - składające się  silnika diesla i prądnicy / consisting of a diesel engine and generator,
-  2 zespoły / teams S324-MEZ-EL-Wz moc / power: 30.6 kW (41.6 KM) każdy / each - składające się  silnika diesla i prądnicy / consisting of a diesel engine and generator,
* Urządzenia sterowe / Steering:
- 1 ster / rudder
* Pojemność zbiorników / tanks capacities:
- paliwo / fuel: 18 ton / tons
- olej / oil: 0.9 tony / tons,
- woda słodka / fresh water: 5.3 tony / tons
- żywność / food: 0.9 tony / tons
* Ładunek / Cargo:
- olej napędowy / diesel oil: 649 ton / tons,
- olej smarny / lubricating oil: 21.4 tony / tons,
- benzyna lotnicza / aviation fuel: 3 tony / tons
* Uzbrojenie / Armament:
-   2 x II armaty / cannon 23 mm ZU-23-2M Wróbel-I

Opracowano na podstawie / Based on:
* Jarosław Ciślak - Polska Marynarka Wojenna 1995, Wydawnictwo Lampart & Bellona, Warszawa 1995,


Poniżej: seria zdjęć zbiornikowca Z-8 zrobiona w marcu 2013 roku w Szczecinie / Below: a series of photos of the tanker Z- 8 made ​​in march 2013 in Szczecin (kliknij aby powiększyć / click to enlarge)