sobota, 25 marca 2017

Z cyklu holowniki ... cz. 8 - EUROS



EUROS (IMO: 7041546, MMSI: 261010050, Sygnał wywoławczy: SPS2550) – holownik typu ASD zbudowany przez holenderską stocznię N. V. Terneuzensche Scheepsbouw Maatschappij z Terneuzen dla belgijskiego armatora – pierwsza nazwa WANDELAAR. We wrześniu 2004 zakupiony przez armatora J. Stępniewski & Co Ltd z Gdyni i przemianowany na JAGUAR. W grudniu 2005 roku nowym armatorem jednostki zostaje Zakład Usług Żeglugowych Sp. z o. o. w Szczecinie. W lipcu 2012 ZUŻ Sp. z o. o. zostaje przejęta przez niemieckiego armatora Otto Wulf GmbH & Co. KG, Cuxhafen-Rostok. Obecnym armatorem holownika jest Fairplay Towage Polska Sp. z o. o. Sp. K.

EUROS (IMO: 7041546, MMSI: 261010050, Call Sign: SPS2550) – ASD type tug built by the Dutch shipyard N. V. Terneuzensche Scheepsbouw Maatschappij of Terneuzen for the Belgian shipowner – first name WANDELAAR. In September 2004, purchased by the shipowner J. Stepniewski & Co. Ltd. and renamed JAGUAR. In December 2005 the new shipowner was Zakład Usług Żeglugowych Sp. z o. o. in Szczecin. In July 2012 ZUŻ was taken over by the German shipowner Otto Wulf GmbH & Co. KG, Cuxhafen-Rostock. The current shipowner is Fairplay Towage Polska Sp. z o. o. Sp. K.

  • Numer stoczniowy / yard number: 460/2/1971. 
  • Rok budowy / year of built: 1971. 
  • Los /fate: w służbie / in service.

 Dane techniczne / Technical data:
  • Wyporność / Displacement (pełna / full): 280 ton / tons, 
  • Wymiary (d. x s. x z.) / Dimensions (l. x b. x d.): 33,49 x 8,70 x 3,91 m, 
  • Kadłub (materiał) / Hull (material): steel, 
  • Ilość pokładów / Deck number: 1, 
  • Napęd / Propulsion: spalinowy / diesel, 
    • 2 silniki diesla: / 2 diesel engines: MAN-B&W Alpha 409-26 VO o łącznej mocy / with total power 1334 kW / 1814 HP, 
    • 2 pędniki azymutalne Schottel w dyszy Korta / 2 Schottel azzipod thrusters in Kort nozzles, 
  • Prędkość / Speed: 11,5 węzła / knots, 
  • Wyposażenie pokładowe / Deck equipment: 
    • holownicze / towing: 
      • 1 hak holowniczy / 1 towing hook, 
        • uciąg / bollard pull: 32.0 t., 
      • wciągarka holownicza Brussele – pierwszy bieg: 12 ton na 11,5 m/min, drugi bieg: 3 tony na 43 m/min / towing winch: Brussele – first speed: 12 tons at 11,5 m/min, second speed: 3 tons at 43 m/ min, 
    • kotwiczne / anchor: 
      • 2 kotwice obsługiwane przez elektryczną windę kotwiczną: / 2 anchors operated by an electric windlass, 
    • wyposażenie przeciw pożarowe - ratunkowe / fire fighting – salvage equipment: 
      • 1 pompa pożarowa o wydajności 350 cbm/h / 1 fire pump with a capacity: 350 cbm/h, 
      • 1 umieszczone na sterówce działko wodno - pianowe / 1 placed on a wheelhouse water - foam cannon, 
      • 8 złączy do węży / 8 hose connections, 
    • wyposażenie ratunkowo – nawigacyjne / rescue – navigation equipment,
      •  2 tratwy pneumatyczne / 2 pneumatic rafts, 
      • kamizelki ratunkowe / life jackets, 
      • radar oraz pławy EPIRB i SART / radar and buoys EPIRB & SART, 
      • odbiorniki Navtex, GPS / Navtex, GPS receivers,
      •  AIS, 
  • Pojemność zbiorników / Tanks capacities: 
    • paliwo / fuel: 78,22 cbm, 
  • Załoga / Crew: 5 os. / pers.

Poniżej zdjęcia holownika EUROS / Below photos tug EUROS (aby powiększyć kliknij na zdjęcie / to enlarge click on the photo).

















Bibliografia / Bibliography:
http://www.fairplay-towage.com/pl/nasza-flota.html
Danielewicz Waldemar – Polskie Holowniki Morskie 1920 – 2015, POWR Porta Mare
PRS 2013


sobota, 18 marca 2017

Z cyklu flota Unibaltic ... cz. 1 - AMARANTH (II)

AMARANTH (II) ex CT SUN ex COPPELIA (IMO 7816484, MMSI: 576321000, Sygnał wywoławczy:YJQU6, bandera: Vanuatu) – mały chemikaliowiec zbudowany przez szwedzką stocznię Kalmar Fartygsreparationer z Kalmaru, od września 2006 roku należący do polskiego armatora Unibaltic Sp. z o. o. ze Szczecina. W czerwcu 2018 sprzedany zagranicznemu armatorowi i przemianowany na PABLO IV. W dniu 5 marca 2019 roku wprowadzony na plażę w indyjskim Alangu celem pocięcia na złom.

 *     *     *

AMARANTH (II) ex CT SUN ex COPPELIA (IMO 7816484, MMSI: 576321000, Sygnał wywoławczy:YJQU6, flag: Vanuatu) – small chemical tanker built by Swedish shipyard Kalmar Fartygsreparationer from Kalmar, since September 2006 belonging to the Polish shipowner from Szczecin Unibaltic Shipping Ltd. In June 2018 sold to the foreign shipowner and renamed to PABLO IV. On March 5, 2019 beached in Alang, India.

 *     *     *

Historia budowy / Build history

Numer budowy / Yard number:

447

Zamówienie / Order:

31.07.1978

Początek budowy / Build start:

22.03.1979

Zdanie / Delivery date:

28.02.1980

Przebudowa (przedłużenie) / Alternation (ship lengthened):

27.05.1998 (Shipyard Nauta, Gdynia PL)

*     *     *

Dane techniczne / Technical data:

Wyporność / Displacement (GT / DWT):

4382 / 5850 t.

Wymiary (d. x s. x z.) / Dimensions (l. x b. x d.):

118,36 x 15,50 x 6,25 m

Kadłub / Hull:

typ: podwójny podwójne dno i burty / double hull double bottom, double sides

grodzie poprzeczne / transverse bulkheads: 8

pokłady ciągłe / continious decks: 1

Napęd (spalinowy) / Propulsion: (diesel):

1 silnik diesla / 1 diesel engine: MaK 6 M 551 AK o mocy / with power 2940 kW

1 śruba / 1 propeller

Prędkość / Speed:

18,5 węzła / knots

Urządzenia pomocnicze / Auxiliares:

stery strumieniowe (dziobowy, rufowy)/ thrusters (bow/stern): 1x400 PS/ ---

Zbiorniki ładunkowe / Cargo Tanks:

liczba zbiorników / no of cargo tanks: 10

materiał / material: stal nierdzewna / steinless steel

pojemność zbiorników / cargo tanks capacity: 5752 t.

Pojemność pozostałych zbiorników / Other tank capacities:

balast / ballast: 3348 t.

Urządzenia przeładunkowe / Cargo handling:

14 pomp / 14 pumps

*     *     *

Poniżej zdjęcia chemikaliowca AMARANTH (II) podczas pobytu w Gdyni (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of a chemical tanker AMARANTH (II) seen during stay in Gdynia (to enlarge click on the photo).












Bibliografia / Bibliography:



sobota, 11 marca 2017

Z cyklu holowniki ... cz. 7 - BÓBR


BÓBR (IMO: 7645756, MMSI: ---, Sygnał wywoławczy: SPG2475) – holownik typu „Traktor” zbudowany przez radziecką stocznię Petrozavod z Leningradu na zamówienie Centrali Morskiej Importowo - Exportowej CENTROMOR. Przydzielony Zarządowi Portu Gdańsk od 1984 pełnił służbę w ramach Wydziału Usług Żeglugowych. Od 1991 właścicielem holownika jest „WUŻ” Port and Maritime Services Ltd. Sp. z o. o. Z ważniejszych wydarzeń z życia jednostki warto wspomnieć o:
  • 02.07.2010 r. - uderzeniu cumującego przy nabrzeżu Pięciu Gwizdków holownika przez opuszczający port gdański zbiornikowiec ASPHALT CARRIER.

*     *     *

BÓBR (IMO: 7645756, MMSI: ---, Call Sign: SPG2475) – “Tractor” type tug, designed and built by Soviet shipyard Petrozavod in Leningrad on order “Centromor. Assigned to Gdansk Port Authority. Since 1984 she worked for the Department of Shipping Services Port of Gdansk. Since 1991 the owner of the tug is „WUŻ” Port and Maritime Services Ltd. Sp. z o. o. Of the more important events in the life of the unit it is worth mentioning:
  • 02.07.2010 - hit in moored at Pięć Gwizdków qauy tug by the leaving port of Gdansk tanker ASPHALT CARRIER.

*     *     *

Jednostki typu SŁOŃ / units type ŚŁOŃ:
Nazwa / Name
Numer stoczniowy / Yard number:
Rok budowy / Year of built:
Los /Fate
SŁOŃ
579
1975
w służbie / in service
BÓBR
578
1976
w służbie / in service

*     *     *

Dane techniczne / Technical data:
Wyporność / Displacement (pełna / full):
111 tony / tons
Wymiary (d. x s. x z.) / Dimensions (l. x b. x d.):
24.20 x 6.95 x 3.53 m
Kadłub (materiał) / Hull (material):
stal / steel
ilość pokładów / deck number: 1
Napęd / Propulsion: spalinowy / diesel
2 silniki diesla: / 2 diesel engines: Piervomajsk 6CzN 25/34 o mocy / with power 662 kW / 900 HP
2 pędniki cykloidalne / 2 cycloidal thrusters: Voith Schneider
Prędkość / Speed:
12.0 węzłów / knots
Wyposażenie pokładowe / Deck equipment:
holownicze / towing: 
- hak holowniczy / towing hook
- uciąg / bollard pull: 10 t.
kotwiczne / anchor: 
- 2 kotwice / 2 anchors
Wyposażenie ratunkowo – nawigacyjne / Rescue – navigation equipment:
2 tratwy pneumatyczne / 2 pneumatic rafts
kamizelki ratunkowe / life jackets
1 radar / 1 radar
odbiornik GPS / GPS receiver
anemometr / anemometer
kompas magnetyczny / magnetic compass
Pojemność zbiorników / Tanks capacities:
paliwo / fuel: 15.5 t.
woda / water: 3,6 t.
Załoga / Crew:
3/5os. / pers.

*     *     *

Bibliografia / Bibliography:
Danielewicz Waldemar – Polskie Holowniki Morskie 1920 – 2015, POWR Porta Mare
PRS 2013

*     *     *

Poniżej zdjęcie holownika BÓBR, kolekcja Pana Andrzeja Patro / Below photo of the tug BÓBR,  a collection of Mr. Andrzej Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie / to enlarge click on the photo).


Poniżej zdjęcie holownika BÓBR, Gdańsk 03.11.2003, autorstwa Andy Pol, kolekcja Pana Andrzeja Patro / Below photo of the tug BÓBR, Gdansk 03.11.2003 made by Andy Pol, a collection of Mr. Andrzej Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie / to enlarge click on the photo).


Poniżej zdjęcie holownika BÓBR, Gdańsk 14.05.2007, autorstwa Andy Pol, kolekcja Pana Andrzeja Patro / Below photo of the tug BÓBR, Gdansk 14.05.2007 made by Andy Pol, a collection of Mr. Andrzej Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie / to enlarge click on the photo).


Poniżej zdjęcie holownika BÓBR, Gdańsk 2009, autorstwa Pana Andrzeja Patro / Below photo of the tug BÓBR, Gdansk 2009 made by Mr. Andrzej Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie / to enlarge click on the photo).


Poniżej zdjęcia holownika BÓBR / Below photos tug BÓBR (aby powiększyć kliknij na zdjęcie / to enlarge click on the photo).







Poniżej zdjęcia holownika BÓBR, Gdańsk 07.08.2014, autorstwa Pana Waldemara Danielewicza, kolekcja Pana Andrzeja Patro / Below photos of the tug BÓBR, Gdansk 07.08.2014 made by Mr. Waldemar Danielewicz, a collection of Mr. Andrzej Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie / to enlarge click on the photo).




Poniżej zdjęcie holownika BÓBR, Gdańsk 26.08.2014, autorstwa Pana Waldemara Danielewicza, kolekcja Pana Andrzeja Patro / Below photo of the tug BÓBR, Gdansk 26.08.2014 made by Mr. Waldemar Danielewicz, a collection of Mr. Andrzej Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie / to enlarge click on the photo).


Poniżej zdjęcia holownika BÓBR, Gdańsk 07.04.2018 (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of the tug BÓBR, Gdańsk 07.04.2018 (to enlarge click on the photo).



Poniżej zdjęcie holownika BÓBR autorstwa Pana Waldemara Danielewicza, Gdańsk 05.05.2018 (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photo of the tug BÓBR made by Mr. Waldemar Danielewicz , Gdansk 05.05.2018 (to enlarge click on the photo).


Poniżej zdjęcie holownika BÓBR autorstwa Pana Waldemara Danielewicza, Gdańsk 01.06.2018 (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photo of the tug BÓBR made by Mr. Waldemar Danielewicz , Gdansk 01.06.2018 (to enlarge click on the photo).


Poniżej zdjęcia holownika BÓBR, Gdańsk 16.07.2018 (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of the tug BÓBR, Gdańsk 16.07.2018 (to enlarge click on the photo).







Poniżej zdjęcia holownika BÓBR autorstwa Pana Andrzeja Patro, Gdańsk 16.09.2018 (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of the tug BÓBR made by Mr. Andrzej Patro, Gdansk 16.09.2018 (to enlarge click on the photo).



Poniżej zdjęcie holownika BÓBR autorstwa Pana Jerzego Makieły, Gdańsk 29.09.2018 (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photo of the tug BÓBR made by Mr. Jerzy Makieła, Gdansk 29.09.2018 (to enlarge click on the photo).


Poniżej zdjęcia holownika BÓBR autorstwa Pana Waldemara Danielewicza, Gdańsk 08.10.2018 (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of the tug BÓBR made by Mr. Waldemar Danielewicz , Gdansk 08.10.2018 (to enlarge click on the photo).




Poniżej zdjęcia holownika BÓBR autorstwa Pana Waldemara Danielewicza, Gdańsk 20/22.07.2019 (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of the tug BÓBR made by Mr. Waldemar Danielewicz , Gdansk 20/22.07.2019 (to enlarge click on the photo).





Poniżej zdjęcia holownika BÓBR autorstwa Pana Waldemara Danielewicza, Gdańsk 22.10.2019 (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of the tug BÓBR made by Mr. Waldemar Danielewicz , Gdansk 22.10.2019 (to enlarge click on the photo).



Poniżej zdjęcie holownika BÓBR autorstwa Pana Waldemara Danielewicza, Gdańsk 22.10.2019 (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photo of the tug BÓBR made by Mr. Waldemar Danielewicz , Gdansk 22.10.2019 (to enlarge click on the photo).


Poniżej zdjęcia holownika BÓBR autorstwa Pana Waldemara Danielewicza, Gdańsk 14.07.2020 (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photo of the tug BÓBR made by Mr. Waldemar Danielewicz , Gdansk 14.07.2020 (to enlarge click on the photo).



 
Aktualizacja 20.09.2020: Poniżej zdjęcia holownika BÓBR autorstwa Pana Waldemara Danielewicza, Gdańsk 09.09.2020 (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 20.09.2020: Below photos of the tug BÓBR made by Mr. Waldemar Danielewicz , Gdansk 09.09.2020 (to enlarge click on the photo).
 


Aktualizacja 22.07.2021: Poniżej zdjęcia holownika BÓBR autorstwa Pana Waldemara Danielewicza, Gdańsk 20.03.2021 (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 22.07.2021: Below photos of the tug BÓBR made by Mr. Waldemar Danielewicz , Gdansk 20.03.2021 (to enlarge click on the photo).
 


Aktualizacja 22.07.2021: Poniżej zdjęcia holownika BÓBR autorstwa Pana Waldemara Danielewicza, Gdańsk 19.04.2021 (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 22.07.2021: Below photos of the tug BÓBR made by Mr. Waldemar Danielewicz , Gdansk 19.04.2021 (to enlarge click on the photo).
 


Aktualizacja 22.07.2021: Poniżej zdjęcia holownika BÓBR autorstwa Pana Waldemara Danielewicza, Gdańsk 28.05.2021 (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 22.07.2021: Below photos of the tug BÓBR made by Mr. Waldemar Danielewicz , Gdansk 28.05.2021 (to enlarge click on the photo).
 


Aktualizacja 22.07.2021: Poniżej zdjęcia holownika BÓBR autorstwa Pana Waldemara Danielewicza, Gdańsk 17.06.2021 (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 22.07.2021: Below photos of the tug BÓBR made by Mr. Waldemar Danielewicz , Gdansk 17.06.2021 (to enlarge click on the photo).
 


Aktualizacja 22.07.2021: Poniżej zdjęcie holownika BÓBR autorstwa Pana Waldemara Danielewicza, Gdańsk 08.07.2021 (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 22.07.2021: Below photo of the tug BÓBR made by Mr. Waldemar Danielewicz , Gdansk 08.07.2021 (to enlarge click on the photo).
 

Aktualizacja 10.08.2021: Poniżej zdjęcia holownika BÓBR autorstwa Pana Waldemara Danielewicza, Gdańsk 09.08.2021 (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 10.08.2021: Below photos of the tug BÓBR made by Mr. Waldemar Danielewicz , Gdansk 09.08.2021 (to enlarge click on the photo).
 


 
Aktualizacja 01.10.2021: Poniżej zdjęcia holownika BÓBR autorstwa Pana Waldemara Danielewicza, Gdańsk 15.08.2021 (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 01.10.2021: Below photos of the tug BÓBR made by Mr. Waldemar Danielewicz, Gdansk 15.08.2021 (to enlarge click on the photo).
 


 
Aktualizacja 01.10.2021: Poniżej zdjęcia holownika BÓBR autorstwa Pana Waldemara Danielewicza, Gdańsk 14.09.2021 (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 01.10.2021: Below photos of the tug BÓBR made by Mr. Waldemar Danielewicz, Gdansk 14.09.2021 (to enlarge click on the photo).
 


Aktualizacja 01.10.2021: Poniżej zdjęcia holownika BÓBR autorstwa Pana Waldemara Danielewicza, Gdańsk 25/26.09.2021 (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 01.10.2021: Below photos of the tug BÓBR made by Mr. Waldemar Danielewicz, Gdansk 25/26.09.2021 (to enlarge click on the photo).
 




Aktualizacja 13.10.2021: Poniżej zdjęcia holownika BÓBR autorstwa Pana Waldemara Danielewicza, Gdańsk 12.10.2021 (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 13.10.2021: Below photos of the tug BÓBR made by Mr. Waldemar Danielewicz, Gdansk 12.10.2021 (to enlarge click on the photo).
 


Aktualizacja 08.11.2021: Poniżej zdjęcia holownika BÓBR autorstwa Pana Waldemara Danielewicza, Gdańsk 30.10.2021 (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 08.11.2021: Below photos of the tug BÓBR made by Mr. Waldemar Danielewicz, Gdansk 30.10.2021 (to enlarge click on the photo).
 






Aktualizacja 08.11.2021: Poniżej zdjęcia holownika BÓBR autorstwa Pana Waldemara Danielewicza, Gdańsk 05.11.2021 (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 08.11.2021: Below photos of the tug BÓBR made by Mr. Waldemar Danielewicz, Gdansk 05.11.2021 (to enlarge click on the photo).
 


Aktualizacja 25.02.2022: Poniżej zdjęcie holownika BÓBR autorstwa Pana Waldemara Danielewicza, Gdańsk 20.02.2022 (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 25.02.2022: Below photo of the tug BÓBR made by Mr. Waldemar Danielewicz, Gdansk 20.02.2022 (to enlarge click on the photo).
 
  
Aktualizacja 04.03.2022: Poniżej zdjęcia holownika BÓBR autorstwa Pana Waldemara Danielewicza, Gdańsk 02.03.2022 (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 04.03.2022: Below photos of the tug BÓBR made by Mr. Waldemar Danielewicz, Gdansk 02.03.2022 (to enlarge click on the photo).
 




Aktualizacja 15.03.2022: Poniżej zdjęcia holownika BÓBR autorstwa Pana Waldemara Danielewicza, Gdańsk 07.03.2022 (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 15.03.2022: Below photos of the tug BÓBR made by Mr. Waldemar Danielewicz, Gdansk 07.03.2022 (to enlarge click on the photo).
 


Aktualizacja 28.03.2022: Poniżej zdjęcie holownika BÓBR autorstwa Pana Waldemara Danielewicza, Gdańsk 25.03.2022 (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 28.03.2022: Below photo of the tug BÓBR made by Mr. Waldemar Danielewicz, Gdansk 25.03.2022 (to enlarge click on the photo).
 

Aktualizacja 13.04.2022: Poniżej zdjęcie holownika BÓBR autorstwa Pana Waldemara Danielewicza, Gdańsk 10.04.2022 (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 13.04.2022: Below photo of the tug BÓBR made by Mr. Waldemar Danielewicz, Gdansk 10.04.2022 (to enlarge click on the photo).
 

Aktualizacja 13.05.2022: Poniżej zdjęcia holownika BÓBR autorstwa Pana Waldemara Danielewicza, Gdańsk 07/08.05.2022 (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 13.05.2022: Below photos of the tug BÓBR made by Mr. Waldemar Danielewicz, Gdansk 07/08.05.2022 (to enlarge click on the photo).
 



Aktualizacja 26.06.2022: Poniżej zdjęcia holownika BÓBR autorstwa Pana Waldemara Danielewicza, Gdańsk 07/08.06.2022 (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 26.06.2022: Below photos of the tug BÓBR made by Mr. Waldemar Danielewicz, Gdansk 07/08.06.2022 (to enlarge click on the photo).
 



   

 

Aktualizacja 12.07.2022: Poniżej zdjęcia holownika BÓBR autorstwa Pana Waldemara Danielewicza, Gdańsk 05/06.07.2022 (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 12.07.2022: Below photos of the tug BÓBR made by Mr. Waldemar Danielewicz, Gdansk 05/06.07.2022 (to enlarge click on the photo).
 



 
Aktualizacja 02.08.2022: Poniżej zdjęcia holownika BÓBR autorstwa Pana Waldemara Danielewicza, Gdańsk 13.07.2022 (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 02.08.2022: Below photos of the tug BÓBR made by Mr. Waldemar Danielewicz, Gdansk 13.07.2022 (to enlarge click on the photo).
 

 
Aktualizacja 02.08.2022: Poniżej zdjęcia holownika BÓBR autorstwa Pana Waldemara Danielewicza, Gdańsk 24.07.2022 (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 02.08.2022: Below photos of the tug BÓBR made by Mr. Waldemar Danielewicz, Gdansk 24.07.2022 (to enlarge click on the photo).
 


Aktualizacja 22.03.2023: Poniżej zdjęcie holownika BÓBR autorstwa Pana Waldemara Danielewicza, Gdańsk 14.03.2023 (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 22.03.2023: Below photo of the tug BÓBR made by Mr. Waldemar Danielewicz, Gdansk 14.03.2023 (to enlarge click on the photo).
 

Aktualizacja 24.03.2023: Poniżej zdjęcie holownika BÓBR autorstwa Pana Waldemara Danielewicza, Gdańsk 19.03.2023 (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 24.03.2023: Below photo of the tug BÓBR made by Mr. Waldemar Danielewicz, Gdansk 19.03.2023 (to enlarge click on the photo).
 

Aktualizacja 28.04.2023: Poniżej zdjęcie holownika BÓBR autorstwa Pana Waldemara Danielewicza, Gdańsk 21.04.2023 (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 28.04.2023: Below photo of the tug BÓBR made by Mr. Waldemar Danielewicz, Gdansk 21.04.2023 (to enlarge click on the photo).
 

Aktualizacja 17.05.2023: Poniżej zdjęcie holownika BÓBR autorstwa Pana Waldemara Danielewicza, Gdańsk 10.05.2023 (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 17.05.2023: Below photo of the tug BÓBR made by Mr. Waldemar Danielewicz, Gdansk 10.05.2023 (to enlarge click on the photo).
 

Aktualizacja 22.05.2023: Poniżej zdjęcie holownika BÓBR autorstwa Pana Waldemara Danielewicza, Gdańsk 16.05.2023 (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 22.05.2023: Below photo of the tug BÓBR made by Mr. Waldemar Danielewicz, Gdansk 16.05.2023 (to enlarge click on the photo).
 

Aktualizacja 08.06.2023: Poniżej zdjęcia holownika BÓBR autorstwa Pana Waldemara Danielewicza, Gdańsk 22.05.2023 (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 08.06.2023: Below photos of the tug BÓBR made by Mr. Waldemar Danielewicz, Gdansk 22.05.2023 (to enlarge click on the photo).
 



Aktualizacja 15.07.2023: Poniżej zdjęcie holownika BÓBR autorstwa Pana Waldemara Danielewicza, Gdańsk 07.07.2023 (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 15.07.2023: Below photo of the tug BÓBR made by Mr. Waldemar Danielewicz, Gdansk 07.07.2023 (to enlarge click on the photo).
 

Aktualizacja 20.09.2023: Poniżej zdjęcie holownika BÓBR autorstwa Pana Waldemara Danielewicza, Gdańsk 30.08.2023 (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 20.09.2023: Below photo of the tug BÓBR made by Mr. Waldemar Danielewicz, Gdansk 30.08.2023 (to enlarge click on the photo).