środa, 2 marca 2016

Z cyklu "Flota Polskiej Żeglugi Morskiej" ... cz. 27 - MAZURY

MAZURY (IMO: 9285122, MMSI: 311829000, Sygnał wywoławczy: C6TX8, Bandera: Wyspy Bahama, Port macierzysty: Nassau) – masowiec typu „handysize”, zbudowany przez chińską stocznię Xiangang Shipbuilding Heavy Industries w Tianjin dla polskiego armatora Polska Żegluga Morska – POLSTEAM (właściciel rejestrowy spółka zależna: Nero Two Shipping Ltd.). Matką chrzestna statku została Pani Monika Bronicka – żeglarka, uczestnik letnich igrzysk olimpijskich w Sydney i Atenach. W pierwszym rejsie masowcem dowodził kpt. Leszek Kłoda, zaś jego trasa wiodła do portu Bunbury w Australii, skąd z ładunkiem  rudy aluminium udał się do chińskiego portu Lianyungang. W trakcie rejsu z Nowego Orleanu do Hajfy, w dniu 14 listopada 2010 roku za burtę statku wypadł jeden z członków załogi, którego dzięki szybko ogłoszonemu alarmowi człowiek za burtą udało się uratować. Równo trzy lata później (14.03.2013) idące z ładunkiem z Finlandii do Tunezji MAZURY uratowały francuskiego żeglarza Iana Thomasa Lipińskiego, którego uczestniczący w regatach Hiszpania – Gwadelupa jacht utracił maszt i dryfował w stanie półzatopionym w pobliżu portugalskiego portu Leixoes. W październiku 2017 roku będące na wodach amazonki MAZURY zostały uszkodzone na skutek kolizji z masowcem EDEN BAY.

*     *     *

Historia Budowy

Numer budowy:

345-2

Położenie stępki:

28.10.2004

Zdanie:

25.04.2005

*     *     *

Dane techniczne:

Wyporność:

GT: 24.109 / DWT: 38.056 t

Wymiary (d x sz x z):

189,98 x 28,56 m x 10,58 m

Kadłub:

typ: podwójne poszycie

materiał: stal

pokłady ciągłe: 1

Napęd:

1 x 6 cylindrowy silnik diesla: Yichang Marine Diesel Engine Plant - Wärtsila NSD 6RTA48T-B o mocy: 7.368 kW przy118 obr./min

śruba / propeller: 1

Urządzenia pomocnicze:

3 x zespoły prądotwórcze z silnikiem diesla Wärtsila W4L20 – każdy 635 kVA

1 x awaryjny zespół prądotwórczy z silnikiem diesla AGCO Sisu 634

Prędkość:

14,0 w.

Ster:

1

Ładownie / Luki:

liczba: 5/5

wymiary luków:

1 x 16,0 x  16,0 m

3 x 22,3 x 18,0 m

1 x 21,6 x 18,0 m

pokrywy luków: hydrauliczne TTS typu folding

Pojemność całkowita wszystkich ładowni::

ziarno: 48.031 m3

Pojemność zbiorników:

balast: 22.667,9 m3

paliwo: 1.771 m3

woda pitna: 368 m3

Urządzenia za i wyładunkowe:

4 x elektro-hydrauliczne dźwigi pokładowe firmu Tsuji model: HDHS30285 każdy o unosie 30 ton i zasięgu 28 metrów

Załoga:

29 os.

*     *     *

Bibliografia

Gogol Krzysztof, Bohdan Huras – Polska Żegluga Morska Album Floty 1951 – 2012, Fundacja Promocji Przemysłu Okrętowego i Gospodarki Morskiej, Gdańsk 2012, 2021

*     *     *

Poniżej: MAZURY przy Nabrzęzu Mazowieckim, podczas remontu klasowego w Stoczni Remontowej Gryfia w Szczecinie 08.04.2010 (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).






Aktualizacja 24.07.2021: Poniżej: MAZURY przybywają do Gdańska 23.07.2021, zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
 























Aktualizacja 25.07.2021: Poniżej: MAZURY w Gdańskiej Stoczni Remontowej, Gdańsk 25.07.2021, zdjęcia: Waldemar Danielewicz i Andrzej Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
 






Aktualizacja 30.07.2021: Poniżej: MAZURY w Gdańskiej Stoczni Remontowej, Gdańsk 29.07.2021, zdjęcie: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
 

Aktualizacja 04.08.2021: Poniżej: MAZURY w Gdańskiej Stoczni Remontowej, Gdańsk 02.08.2021, zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
 

 

Aktualizacja 25.04.2022: Poniżej: MAZURY w Gdańsku 22.04.2022, zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
 



Aktualizacja 23.06.2023: Poniżej: MAZURY w Gdańsku 18.06.2023, zdjęcie: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
 

Aktualizacja 04.07.2023: Poniżej: MAZURY w Gdańsku 28.06.2023, zdjęcie: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
 

 
 
 
 
 
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz