poniedziałek, 20 kwietnia 2015

Z cyklu "Flota Polskiej Żeglugi Morskiej" ... cz. 18 - MITROPE

MITROPE (IMO: 9154294, MMSI: 248360000, Sygnał wywoławczy: 9HBH6, Bandera: Malta, Port macierzysty: Valletta) – zbiornikowiec do przewozu płynnej siarki, zbudowany przez Stocznię Szczecińską S. A. w Szczecinie dla polskiego armatora Polska Żegluga Morska – POLSTEAM ze Szczecina (600-na jednostka zbudowana w Stoczni Szczecińskiej). Matką chrzestną statku została Pani Wiesława Oleba  - pracownik PŻM. W pierwszym rejsie zbiornikowcem dowodził kpt. Józef Krasica, zaś jego trasa wiodła z Gdańska do Helsinborga. W 2000 roku MITROPE została uznana przez międzynarodowe gremia żeglugowe za „statek roku”. Sprzedany firmie Merkury Shipping, został jej przekazany 27 października 2016 roku na redzie portu Colombo na Sri Lance (w ostatnim rejsie statkiem dowoził kpt. Mirosław Koleczka). Po przemianowaniu na SHUN SHENG pływała do dnia dzisiejszego kursując głównie pomiędzy Chinami a Tajwanem.

*     *     *

Historia budowy

Numer stoczniowy budowy:

B570/III/9

Położenie stępki:

02.09.1998

Wodowanie:

31.10.1998

Zdanie:

24.02.1999

*     *     *

Dane techniczne

Wyporność:

GT: 11.829 / DWT: 15.340 t.

Wymiary (d. x. sz. z.):

149,40 x 23,16 x 8,55 m

Kadłub:

typ: dwuposzyciowy

materiał kadłuba: stal

pokłady ciągłe: 1

Napęd:

1 x 5 cylindrowy silnik diesla H. Cegielski - Poznań - Sulzer model 5S46MC-C o mocy: 4.710 kW

śruba: 1

Prędkość:

14,3 ~15,5 w.

Ster:

1

Urządzenia pomocnicze:

2 x zespoły prądotwórcze każdy składający się z silnika diesla H.Cegielski-Sulzer 6AL20RD o mocy 615 kW oraz generatora o mocy 630kVA

Zbiorniki ładunkowe:

liczba: 4

materiał: stal kwasoodporna

Pojemność ładunkowa:

53.777 m3

Urządzenia załadunkowe:

8 pomp o wydajności 110 t./min

Załoga:

18 ~ 20 os.

*     *     *

Bibliografia

Gogol Krzysztof, Bohdan Huras – Polska Żegluga Morska Album Floty 1951 – 2012, Fundacja Promocji Przemysłu Okrętowego i Gospodarki Morskiej, Gdańsk 2012, 2021

*     *     *

Poniżej: MITROPE podczas remontu klasowego w Stoczni Remontowej Gryfia w Szczecinie, marzec 2012 rok (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz