środa, 29 kwietnia 2015

Z cyklu flota operatora Unity Line ... cz. 3 - GALILEUSZ



Operator Unity Line założony został przez dwie firmy armatorskie: Polska Żegluga Morska (Polsteam) i Euroafrica Linie Żeglugowe do zarządzania promami obu armatorów Poniżej prezentowany jest prom, który należał do Euroafrica Linie Żeglugowe / The operator Unity Line was founded by two company shipowners: Polish Steamship Company (Polsteam) and Euroafrica Shipping Lines to manage ferries both shipowners Below is presented the ferry, which belonged to Euroafrica Shipping Lines 

GALILEUSZ (MO: 9019078, MMSI: 210095000, call sign: C4LV2, bandera: Cypr, port macierzysty: Limassol)  prom typu rop-pax zbudowany przez holenderską stocznię van der Giessen de Nord w Krimpen aan den Ijssel dla włoskiego armatora Viamare di Navigazione S.p.A. W czerwcu 2006 r. zakupiony przez Euroafrica Linie Żeglugowe dla spółki Unity Line i po remoncie pod nową nazwą GALILEUSZ wprowadzony na linię Świnoujście - Trelleborg.

GALILEUSZ (MO: 9019078, MMSI: 210095000, call sign: C4LV2, flag: Cypr, port of registry: Limassol) ro-pax ferry built by the Netherlands shipyard van der Giessen de Nord in Krimpen aan den Ijssel for the Italian shipowner Viamare di Navigazione S.p.A. In june 2006 purchased by the Euroafrica Shipping Lines (ESL) for the company Unity Line and after restoration under the new name GALILEUSZplaced on the line Swinoujscie - Trelleborg.

Stoczniowy numer budowy / Yard number: 959,
Zamównienie / Date of order: 28.02.1991,
Wodowanie / Launch date: 11.07.1992,
Zdanie / Delivery date: 28.10.1992,

Poprzednia nazwa i operator / Former names & operators:
Via Tirreno (2001-2006) - Adriatica,
Via Tirreno (1996-2001) - Tirrenia di Navigazione,
Via Tirreno (1992-1996) - Viamare di Navigazione,


Poprzedni armatorzy / Former shipowners:
Tirrenia di Navigazione (1996-2006),
Viamare di Navigazione (1992-1996),


Dane techniczne / Technical data:
  • wyporność / tonnage: 
    • GT: 15.848 t, 
    • DWT: 6.710 t, 
  • długość / lenght: 150,37 m, 
  • szerokość / breadth: 23,40 m, 
  • zanurzenie / draught: 6,00 m, 
  • kadłub / hull: 
    • typ / type: jednoposzyciowy / single hull, 
    • materiał kadłuba / hull material: stal / steel, 
    • grodzie / bulkheads: 7, 
    • liczba pokładów ciągłych / continuous deck numbers: 1, 
  • maszynownia / machinery: 
    • silnik główny / main engine: 
      • 2 x silniki diesla / diesel engines Zgoda Sulzer model 8ZAL40S 
      • liczba cylindrów / no of cylinders: 8, 
      • łączna moc / total power: 11.520 kW, 
    • zespoły prądotwórcze / power generators: 2 generatory główne / main generators: każdy / each 1000 kVA, 
  • śruba / propeller:1 
  • ster / rudder: 1
  •  prędkość / speed: 20, 7 węzłów / knots,
  • pokład ładunkowy / cargo deck:
    • liczba pokładów ładunkowych / no of cargo decks: 3
    • długość linii ładunkowej / ro/ro lanes: 1742 m,
    • pojemność ładunkowa / cargo capacity:
      • TIR: 90,
  • wyposażenie ro/ro / ro/ro equipment:
    • rampy załadowcze: 1 position 12,0x15,5x100,
  • pasażerowie / pax:
    • liczba pasażerów: 128 w tym 128 os. w 51 kabinach / number of passengers: 128 including 128 people in 51 cabbins,
  • urządzenia za i wyładunkowe / cargo handling: 
    • 1 rampa /ramp 100 t. SWL
    Wszystkie dane ze strony http://grosstonnage.com i https://exchange.dnv.com/Exchange / all data from sites http://grosstonnage.com & https://exchange.dnv.com/Exchange


Poniżej zdjęcia promu GALILEUSZ / Below photos of ferry GALILEUSZ (aby powiększyć kliknij na zdjęcie / to enlarge, click on the photo)

  • GALILEUSZ opuszczający Świnoujście / GALILEUSZ outbounding Swinoujscie.






  • GALILEUSZ cumujący w Świnoujściu / Galileusz moored in Swinoujscie







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz