niedziela, 1 marca 2015

Z cyklu flota operatora Unity Line ... cz.1 - MIKOŁAJ KOPERNIK


Operator Unity Line założony został przez dwie firmy armatorskie: Polska Żegluga Morska (Polsteam) i Euroafrica Linie Żeglugowe do zarządzania promami obu armatorów Poniżej prezentowany jest prom, który należał do Euroafrica Linie Żeglugowe / The operator Unity Line was founded by two company shipowners: Polish Steamship Company (Polsteam) and Euroafrica Shipping Lines to manage ferries both shipowners Below is presented the ferry, which belonged to Euroafrica Shipping Lines


MIKOŁAJ KOPERNIK (IMO: 7336721, bandera: Polska, port macierzysty: Szczecin) prom kolejowo – samochodowo - pasażerski zbudowany przez norweską stocznię Trosvik Mekaniske Verksteder w Trosvik dla polskiego armatora Polskie Linie Oceaniczne, następnie w barwach Euroafrica Linie Żeglugowe i Unity Line.. Numer stoczniowy budowy: 100, położenie stępki: 31.12.1972 r., wodowanie: 20.10.1973 r., zdanie: 31.03.1974 r. W czerwcu 2008 roku sprzedany tureckiemu armatorowi Kolin Insaat Turizm Sanayi i przemianowany na HARPUT. Złomowany w tureckiej Aliadze: 03.02.2014 r.

MIKOŁAJ KOPERNIK (IMO: 7931997, flag: Poland, port of registry: Szczecin) rail – car - pax ferry built by Norwegian shipyard Trosvik Mekaniske Verksteder in Trosvik for the Polish owner Polish Ocean Linies, than In The colors Eurpafrica Shipping Linies & Unity Linies. In november 2006 purchased by the Polish Baltic Shipping (Polferries) and after restoration placed on route Gdansk Nynashamn. Yard number: 100, keel laid: 31.12.1972, launch date: 20.10.1973, delivery date: 31.03.1974. In june 2008 sold to the Turkish shipowner Kolin Insaat Turizm Sanayi and renamed to HARPUT. Broken up in Turkish Aliaga 03.02.2014.

Dane techniczne / technical data:
  • wyporność / tonnage: 
    •  GT: 8.845 t, 
    • DWT: 2.350 t,
  • długość / lenght: 125,61 m, 
  • szerokość / breadth: 17,02 m, 
  •  zanurzenie / draught: 4.50 m,
  • kadłub / hull: 
    • typ / type: jednoposzyciowy / single hull, 
    • materiał kadłuba / hull material: steel,
  • maszynownia / machnery: 
    • silnik główny / main engine: 4 silniki diesla /diesel engines Sulzer model: 10AL25/30 
      • moc każdego/ each power: 5412 kW, 
      • liczba cylindrów / no of cylinders: 10,
    • śruba / propeller: 2, 
    • ster / rudder: 1,
  • prędkość / speed: 15,5 węzłów/ knots,
  • pokład ładunkowy: 
    • długość linii ładunkowej / ro/ro lanes: 414 m, 
    • liczba torów kolejowych / no of railway tracks: 3(4) 
    • długość torowiska / lenght of railway tracks: 308 m 
    • pojemność ładunkowa / cargo capacity: 
      • wagony kolejowe / rail wagons: 26, 
      • naczepy / trailers: 20,
  • wyposażenie ro/ro / ro/ro equipment: 
    •  rampy załadowcze: 1 centre or only
  • pasażerowie / pax: 
    • liczba pasażerów / number of passengers: 41
  • urządzenia za i wyładunkowe / cargo handling: brak / gearless.

Wszystkie dane ze strony http://grosstonnage.com / all data from sites http://grosstonnage.com.

Poniżej zdjęcia m/f MIKOLAJ KOPERNIK / Below photos m/f MIKOLAJ KOPERNIK (aby powiększyć kliknij na zdjęcie / to enlarge, click on the photo):


  • MIKOLAJ KOPERNIK cumujący w Świnoujściu / MIKOLAJ KOPERNIK moored in Świnoujście.














Brak komentarzy:

Prześlij komentarz