czwartek, 1 stycznia 2015

Z cyklu "Flota Polskiej Żeglugi Morskiej" ... cz. 13 - DARIA



DARIA (IMO: 9065912, MMSI: 210989000, call sign: P3TC6, bandera: Cypr, port macierzysty: Limassol) masowiec typu „handymax” zbudowany przez bułgarską stocznię Bulyard Shipbuilding Industry w Warnie dla polskiego armatora Polska Żegluga Morska – POLSTEAM ze Szczecina. Numer stoczniowy budowy: 502, położenie stępki: 17.09.1993 r., zdanie: 24.07.1995 r..

DARIA (IMO: 9065912, MMSI: 210989000, call sign: P3TC6, bandera: Cyprus, port macierzysty: Limassol) handysize bulk carrier built by the Bulgarian shipyard Bulyard Shipbuilding Industry in Varna for Polish shipowner Polish Steamship Company  - POLSTEAM from Szczecin. Yard number: 502, keel laid: 17.09.1993, delivery date: 24.07.1995.


Dane techniczne / technical data:
·                    wyporność / tonnage:
o                  GT: 25.190 t,
o                  DWT: 41.260 t,
·                    długość / lenght: 186,00 m,
·                    szerokość / breadth: 30,05 m,
·                    zanurzenie / draught: 11,48 m,
·                    kadłub / hull:
o                  typ / type: jednoposzyciowy / single hull,
o                  materiał kadłuba / hull material: steel,
o                  ilość pokładów / deck numbers: 1,
o                  wodoszczelne grodzie / watertight bulkheads: 7,
·                    maszynownia:
o                  silnik główny / main engine:
·                  1 silnik diesla /diesel Bryansk Engineering Works model 6S50MC-C Mk 7
o     moc / power: 8.340 kW,
o     liczba cylindrów / no of cylinders: 6,
o                  zespoły prądotwórcze / power generators:
·                    3 x generatory diesla / diesel generating sets – każdy / each 750 kVA,
·                    1 awaryjny zestaw zasilający / emergency generating set: 159 kVA,
o                  śruba / propeller: 1,
o                  ster / rudder: 1,
·                    prędkość / speed: 15 węzłów / knots,
·                    ładownie:
o                  liczba ładowni / cargo holds: 5,
·                    cztery ładownie przystosowane do przewożenia ładunku / four holds designated to carry cargo,
·                    jedna ładownia przystosowana do przewożenia ładunku lub wody / one hold designated to carry cargo or water,
o                  pojemność poszczególnych ładowni:
·                    1 x 9721 m3,
·                    1 x 10858 m3,
·                    1 x 10836 m3,
·                    1 x 10895 m3,
·                     1 x 10737 m3,
o                  pojemność całkowita wszystkich ładowni / total cargo holds capacity (m3):
·                    ziarno / grain: 52.456,
·                    bele / bale: 50.720 m3,
·                    luki / hatches
o                  liczba luków / no of hatches: 5,
o                  wymiary luków:
·                    1 x 9.7 x 15.3 m,
·                    4 x 19.8 x 15.3 m,
o                  pokrywy luków / hatchways: MacGregor,
·                    urządzenia za i wyładunkowe / cargo handling:
o                  4 dźwigi / cranes każdy / each: 30 ton SWL.

Wszystkie dane ze strony http://grosstonnage.com / all data from sites http://grosstonnage.com.


Poniżej zdjęcia przybywającego do Szczecina masowca DARIA / Below photos of inbounding Szczecin bulker DARIA (aby powiększyć kliknij na zdjęcie / to enlarge, click on the photo).













Brak komentarzy:

Prześlij komentarz